Fiat 500L

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 500L

Post od Saša » 25 Jul 2017, 16:41

Radna snaga i uslovi koje imaju u Poljskoj im takođe super odgovaraju, proizvodnja im je tamo sigurno i dalje mnogo jeftinija nego u Melfiju u Italiji i nemaju razloga da idu odatle. Mišljenja sam da oni nikad u stvari i ne bi ni došli u Srbiju nego su na taj način prebili dug koji su Zastava i Srbija imali od ranije prema njima, plus su im naši političari debelo platili i podmazali taj dolazak. Pa kad je već tako - što da ne probaju.

TT

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Fiat 500L

Post od jaksa » 25 Jul 2017, 16:49

Laki021 je napisao:
ljubitelj je napisao:bla bla[/offtopic]
Ok, radnik u Kragujevcu kosta Fiat vise po proizvedenom autu nego u Poljskoj, OK, nije mnogo sporno.

Ali zasto lepo Fiat ne bi sve komplet prebacio u Kragujevac, zatvorio Poljsku fabriku i imao dva do tri puta jeftinije radnike po autu??? Zapravo postojanje fabrike u Poljskoj nema nikakvog smiles pored Kragujevca i kad bi sad trebali da prave novu trebali bi to raditi samo u Srb.

Problem se moze postaviti na razne nacine, a radnici najmanje mogu da uticu na to.

Sporno je u potpunosti jer Fiat-a radnik ne košta više u Srbiji nego drastično manje. Na žalost, cena radnika u jednom 500L je manje od1% auta.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Fiat 500L

Post od starac vujadin » 25 Jul 2017, 16:52

Fabrika u Poljskoj je na višem produkcionom nivou i u njoj se prave važniji modeli koji su Fiatu bitniji. Kragujevac je na neki način na "probnom radu" i zato su mu dali niše proizvod da se pravi u njemu. Pored kvaliteta i obučenosti radnika bitna je infrastruktura. Ne može u Kragujevcu da se pravi neki visokotiražni model, a putevi ka kontinentu žalosni, nije napravljen ni put u 4 trake iz Kragujevca do autoputa što je bila ugovorna obaveza, pruge prespore, luka u Baru bez proširenog kapaciteta, nestabilno radno okruženje, nizak tehnološki nivo kooperanata, itd...

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Fiat 500L

Post od jaksa » 25 Jul 2017, 16:55

ljubitelj je napisao:
jaksa je napisao:Obećao sam, pa sam se poslužio podacima koje sam mogao ovako brzo naći, dovoljno su dobri da se stekne uvid:
Fiat Srbija 70% vlasništvo Fiata, prodaja:
2015 - 85.357

Plata 38000 bruto, Fiat ne uplaćuje doprinose jer je JV, pa je to navodno preuzela vlada, znači da Fiat plaća oko 0,7x38000 = oko 200e po radniku (!),
Ovo da je 200 e po radniku vrlo verovatno nije tacno, jer je osnovica 38000 na koju se dodaju osim poreza i doprinosa (koje ne plati FIAT), dnevni rucak, prevoz, regres...sto isplati FIAT po radniku.

Bez doprinosa plata je 372 evra, na bazi podatka o 85.357 bez 13te plate, regresa to je 108 evra po radniku.
Podatak za 2016 godinu je 67.000 komada prodato (ovo je receno).
Ako je to, trosak radnika po autu raste na 137 evra u KG a u poljskoj fabrici je 99 evra (uzmimo da je korektna tvoja racunica).

To je vec neka druga prica u odnosu na tih 58 evra koliko je tvoja kalkulacija sa (pogresnom) platom od 200 evra.

Da je tako jeftina proizvodnja u KG i time profit veci po svakoj logici bi FIAT gledao kako da maksimalno proizvodi u KG, da dostigne predvidjenih 300.000 komada i time zaradi vise.
Umesto toga FIAT smanjuje proizvodnju i radi sa 1/4 kapaciteta.

Gde je tu racunica FIAT da se ide u tom smeru smanjenja aktivnosti, ili FIAT ne zna da mu je tako jeftino ovde ili mozda podaci kojima baratas nisu korektni i ne obuhvataju sve zavisne troskove.

Nema logike da se forsira prozivodnja tamo gde je skuplje sveukupno.

Poredjenje broja zaposlenih i broja vozila pokazuje direktnije proudktivnost, sa samo 50% vise radnika poljska fabrika proizvede 4 puta vise.

Jasno je vidljivo da FIAT i pored ovolikih privilegija, neplacanja poreza, dobijenih dotacija ne ulaze jasne napore da ovde uposli fabriku punim kapacitetom.
Svaki podatak u mojoj računici je proveren i tačan a ti se frljaš brojkama ponovo. Pa pre samo 2 stranice si tvrdio da je srpski radnik 3x (!!!) skuplji. Nidje logike.
Ne znam jer to radiš iz neznanja ili tek onako, da se frljamo, u svakom slučaju nisi u pravu.

Demantovaću ti još neki račun da ne bi druge doveo u zabludu pre nego odletiš na ignore listu, da se ne nerviram.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 500L

Post od Saša » 25 Jul 2017, 17:02

@Starac

Probni rad je bilo sklapanje Punta. 500L im uopšte nije nevažan model, ali se radi o tome da su pažljivo proračunali koliko će ga trebati praviti godišnje pa je na osnovu toga što si već pomenuo/opisao Kragujevac na kraju dobio tu ulogu. Pominje se da će drugi model možda biti novi Punto - čisto sumnjam, aktuelni model se pravi u Italiji i novi će ponovo ići Italijanima. Sindikati i italijanska javnost bi im oči iskopali da ode na neko drugo mesto. Od toga nema ništa.

TT

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat 500L

Post od Velja » 25 Jul 2017, 17:11

Meni se čini da je ovih 10g pokazalo koliko je neozbiljan posao Fijat napravio u Kg. Starac je nabrojao šta sve nije odrađeno da bi se krenulo svom snagom, a kilava prodaja 500l je izgleda stavila tačku na sve...

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Fiat 500L

Post od passenger » 25 Jul 2017, 17:14

Skorije je bila priča da će neki Nemci da dolaze i prave neke delove kod komponentaša. Ali sada se ne zna zbog štrajka. Opet, par stotina sigurnih radnih mesta nije na odmet.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 500L

Post od Saša » 25 Jul 2017, 17:18

Zašto kilava prodaja? Godinama je bio najprodavaniji model u svojoj klasi. E sad, to što bi neko voleo da se takvi automobili prodaju u 3x većem broju, to je već druga stvar.

TT

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat 500L

Post od Velja » 25 Jul 2017, 17:21

Pa ja to cenim na osnovu kapaciteta fabrike...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Fiat 500L

Post od Laki021 » 25 Jul 2017, 17:33

jaksa je napisao:
ljubitelj je napisao:
jaksa je napisao:Obećao sam, pa sam se poslužio podacima koje sam mogao ovako brzo naći, dovoljno su dobri da se stekne uvid:
Fiat Srbija 70% vlasništvo Fiata, prodaja:
2015 - 85.357

Plata 38000 bruto, Fiat ne uplaćuje doprinose jer je JV, pa je to navodno preuzela vlada, znači da Fiat plaća oko 0,7x38000 = oko 200e po radniku (!),
Ovo da je 200 e po radniku vrlo verovatno nije tacno, jer je osnovica 38000 na koju se dodaju osim poreza i doprinosa (koje ne plati FIAT), dnevni rucak, prevoz, regres...sto isplati FIAT po radniku.

Bez doprinosa plata je 372 evra, na bazi podatka o 85.357 bez 13te plate, regresa to je 108 evra po radniku.
Podatak za 2016 godinu je 67.000 komada prodato (ovo je receno).
Ako je to, trosak radnika po autu raste na 137 evra u KG a u poljskoj fabrici je 99 evra (uzmimo da je korektna tvoja racunica).

To je vec neka druga prica u odnosu na tih 58 evra koliko je tvoja kalkulacija sa (pogresnom) platom od 200 evra.

Da je tako jeftina proizvodnja u KG i time profit veci po svakoj logici bi FIAT gledao kako da maksimalno proizvodi u KG, da dostigne predvidjenih 300.000 komada i time zaradi vise.
Umesto toga FIAT smanjuje proizvodnju i radi sa 1/4 kapaciteta.

Gde je tu racunica FIAT da se ide u tom smeru smanjenja aktivnosti, ili FIAT ne zna da mu je tako jeftino ovde ili mozda podaci kojima baratas nisu korektni i ne obuhvataju sve zavisne troskove.

Nema logike da se forsira prozivodnja tamo gde je skuplje sveukupno.

Poredjenje broja zaposlenih i broja vozila pokazuje direktnije proudktivnost, sa samo 50% vise radnika poljska fabrika proizvede 4 puta vise.

Jasno je vidljivo da FIAT i pored ovolikih privilegija, neplacanja poreza, dobijenih dotacija ne ulaze jasne napore da ovde uposli fabriku punim kapacitetom.
Svaki podatak u mojoj računici je proveren i tačan a ti se frljaš brojkama ponovo. Pa pre samo 2 stranice si tvrdio da je srpski radnik 3x (!!!) skuplji. Nidje logike.
Ne znam jer to radiš iz neznanja ili tek onako, da se frljamo, u svakom slučaju nisi u pravu.

Demantovaću ti još neki račun da ne bi druge doveo u zabludu pre nego odletiš na ignore listu, da se ne nerviram.
Ne uzbudjuj se previse, tako izgleda normalna rasprava sa ljubiteljem, moras prihvatiti da on ima prava da izmislja cinjenice, zakone matematike i fizike, statisticke podatke, sve to shvatis kao zabavu i onda ce ti biti OK :)
Saša je napisao:@Starac

Probni rad je bilo sklapanje Punta. 500L im uopšte nije nevažan model, ali se radi o tome da su pažljivo proračunali koliko će ga trebati praviti godišnje pa je na osnovu toga što si već pomenuo/opisao Kragujevac na kraju dobio tu ulogu. Pominje se da će drugi model možda biti novi Punto - čisto sumnjam, aktuelni model se pravi u Italiji i novi će ponovo ići Italijanima. Sindikati i italijanska javnost bi im oči iskopali da ode na neko drugo mesto. Od toga nema ništa.

TT
Ne precenjuj ni koliko je Fiatu stalo do Italije, ne zaboravi da oni vise nisu ni italijanska kompanija jer su sediste prebacili u Holandiju

Ebe se Holandjanima za Italijane :)

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19279
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Fiat 500L

Post od Heinz » 25 Jul 2017, 17:43

Možda bi se 500l i prodavao da košta koliko vredi, a ne 2x više.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 500L

Post od Saša » 25 Jul 2017, 17:46

Cena mu je ispod cene sličnih konkurentskih modela, prodaje se bolje od njih - rekao bih zato da vredi tačno koliko i košta.

TT

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Fiat 500L

Post od Laki021 » 25 Jul 2017, 17:46

Ebi ga, oni bi voleli da sa njim budu jeftinija konkurencija Mini Countryman-u, naspram njega je jeftin.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3398
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Fiat 500L

Post od kragujevac » 25 Jul 2017, 17:52

Saša je napisao:Cena mu je ispod cene sličnih konkurentskih modela, prodaje se bolje od njih - rekao bih zato da vredi tačno koliko i košta.
Gde se to čudo prodaje bolje od konkurentskih auta? Možda samo u SRB, mada ni za to nisam siguran. Ja se ovde čisto iznenadim kad vidim neki 500L, otprilike ga vidim isto tako često kao JaguarXF.
Poslednja izmena od kragujevac u 25 Jul 2017, 17:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat 500L

Post od Velja » 25 Jul 2017, 17:53

500l je samo alavi pokušaj da se još malo iscedi uspeh 500-ke.
U suštini običan minivan, ni dovoljno šarmantan kao francuski, ni dovoljno dobar kao nemački...

Odgovori