Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Odlican clanak iz Spiegela, doduse malko stariji, ali mu to ne smanjuje vrednost. Sacuvao sam pdf na forumu ako se ukloni slucajno, ali postavljam i direktan link. http://www.spiegel.de/international/bus ... 42,00.html
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Piech u doba transformacije Audija u trećeg nemačkog premium proizvođača automobila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Priča sa Porsche/Piechovima je ko u latinoameričkim sapunicama. Ovi sa rodoslova su samo glavni akteri, a ima ih još mali milion. Svako svakog želi da skrati za glavu.
Širim haos!
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Čitao sam na netu na nekoliko mesta da Porše ima najveći profit po prodatom primerku od svih proizvođača, cifre se kreću od 30 do 35 hiljada eura po prodatom autu.
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
i ja sam to negde procitao, mada mislim da su cifre manje, izmedju 10 i 15 hiljada po komadu...ali je zato nekoliko puta vise od prvog sledeceg...
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
1937. - Rođen Ferdinand Piëch, legendarni prvi čovjek grupacije Volkswagen
Rođenjem u obitelji genijalnih konstruktora i uspješnih poslovnih ljudi (djed mu je Ferdinand Porsche stariji, a ujak Ferdinand Porsche mlađi, sudbina je Piëchu bila predodređena. No, nitko nije mogao predvidjeti da će na poslovnom planu nadmašiti i djeda i strica i jednog dana ponijeti laskavu titulu najuspješnijeg poslovnog čovjeka auto industrije dvadesetog stoljeća. Diplomirao je 1962. na švicarskom Federalnom tehnološkom institutu u Zürichu tezom o razvoju motora formule 1. Nekim slučajem, upravo je u tom trenutku Porsche nastupao u tom natjecanju i zabilježio jedinu pobjedu ondje.
Oduševljenje utrkama bila je Piëchova pokretačka snaga tijekom šezdesetih, desetljeća koje je proveo u obiteljskoj tvrtki. Upravo je on usmjerio i kanalizirao identitet Porschea kao proizvođača vrhunskih trkaćih automobila, neposredno rukovodeći uspješnim programom razvoja automobila za brdske utrke, a nakon toga i promjenom osnovne filozofije tvrtke. Malolitražni motori i borba za pobjede u klasama zamijenjeni su većim ambicijama, petlitarski 917 dvaput je pobijedio na Le Mansu te potom dominirao CanAm serijom, utrvši put kojim će Porsche nastaviti do danas, usput postavši tvrtka s najvećim brojem ukupnih pobjeda u Le Mansu.
Kada je početkom 1972. odlučeno da nitko iz obitelji Porsche ne smije biti aktivan u vodstvu tvrtke, Piëch se pridružio se Audiju kao voditelj specijalnih projekata tvrtke, da bi kasnije dogurao do mjesta prvog čovjeka tvrtke. Koju je u dva desetljeća od besperspektivnog, bezličnog konkurenta Opelu i Fordu pretvorio u tehnološkog stjegonošu čitave europske automobilske industrije i takmaca Mercedesu i BMW-u. Za što je 1993. nagrađen čelnim mjestom u čitavoj korporaciji VAG, nastaloj na temeljima Volkswagena, tvrtke koju je osnovao njegov djed.
Piëch nije samo napravio VW vrlo profitabilnim i tržišnim predvodnikom, on je definirao i uspješno tržišno pozicioniranje drugih korporativnih brandova (Škoda, Audi, Seat), te pridodao grupi ekskluzivni trolist: Lamborghini, Bentley, Bugatti. Zadnjih godina se zbog starosti morao povući s izvršnog mjesta, no i dalje kroz mjesto u nadzornom odboru i fini dioničarski udio u vlasničkoj strukturi grupe čvrstom rukom vlada čitavim VW koncernom. Privatno vozi, dakako, automobil na koji je najponosniji i kojeg je pod svaku cijenu doveo na cestu, Bugatti Veyron.
Rođenjem u obitelji genijalnih konstruktora i uspješnih poslovnih ljudi (djed mu je Ferdinand Porsche stariji, a ujak Ferdinand Porsche mlađi, sudbina je Piëchu bila predodređena. No, nitko nije mogao predvidjeti da će na poslovnom planu nadmašiti i djeda i strica i jednog dana ponijeti laskavu titulu najuspješnijeg poslovnog čovjeka auto industrije dvadesetog stoljeća. Diplomirao je 1962. na švicarskom Federalnom tehnološkom institutu u Zürichu tezom o razvoju motora formule 1. Nekim slučajem, upravo je u tom trenutku Porsche nastupao u tom natjecanju i zabilježio jedinu pobjedu ondje.
Oduševljenje utrkama bila je Piëchova pokretačka snaga tijekom šezdesetih, desetljeća koje je proveo u obiteljskoj tvrtki. Upravo je on usmjerio i kanalizirao identitet Porschea kao proizvođača vrhunskih trkaćih automobila, neposredno rukovodeći uspješnim programom razvoja automobila za brdske utrke, a nakon toga i promjenom osnovne filozofije tvrtke. Malolitražni motori i borba za pobjede u klasama zamijenjeni su većim ambicijama, petlitarski 917 dvaput je pobijedio na Le Mansu te potom dominirao CanAm serijom, utrvši put kojim će Porsche nastaviti do danas, usput postavši tvrtka s najvećim brojem ukupnih pobjeda u Le Mansu.
Kada je početkom 1972. odlučeno da nitko iz obitelji Porsche ne smije biti aktivan u vodstvu tvrtke, Piëch se pridružio se Audiju kao voditelj specijalnih projekata tvrtke, da bi kasnije dogurao do mjesta prvog čovjeka tvrtke. Koju je u dva desetljeća od besperspektivnog, bezličnog konkurenta Opelu i Fordu pretvorio u tehnološkog stjegonošu čitave europske automobilske industrije i takmaca Mercedesu i BMW-u. Za što je 1993. nagrađen čelnim mjestom u čitavoj korporaciji VAG, nastaloj na temeljima Volkswagena, tvrtke koju je osnovao njegov djed.
Piëch nije samo napravio VW vrlo profitabilnim i tržišnim predvodnikom, on je definirao i uspješno tržišno pozicioniranje drugih korporativnih brandova (Škoda, Audi, Seat), te pridodao grupi ekskluzivni trolist: Lamborghini, Bentley, Bugatti. Zadnjih godina se zbog starosti morao povući s izvršnog mjesta, no i dalje kroz mjesto u nadzornom odboru i fini dioničarski udio u vlasničkoj strukturi grupe čvrstom rukom vlada čitavim VW koncernom. Privatno vozi, dakako, automobil na koji je najponosniji i kojeg je pod svaku cijenu doveo na cestu, Bugatti Veyron.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Porše kupio "Porše"
http://www.mondo.rs/s294230/Magazin/Lif ... Porse.html
Potomci austrijsko-nemačkog automobilskog inženjera Ferdinanda Poršea ponovo su od katarskog investicionog fonda otkupili 10 odsto akcija u holding kompaniji "Porše".
Proizvođač automobila "Porše" je potvrdio transakciju, ali nije otkrio po kojoj ceni su akcije prodate.
Porodice Porše i Pijeh su sada ponovo jedini vlasnici kompanije "Porše", koja je i najveći pojedinačni vlasnik akcija fabrike automobila "Folksvagen".
Katar holding, investicioni ogranak državnog fonda, kupio je akcije "Poršea" pre četiri godine, a i dalje je vlasnik dela akcija u "Folksvagenu", najvećem evropskom proizvođaču automobila.
http://www.mondo.rs/s294230/Magazin/Lif ... Porse.html
Potomci austrijsko-nemačkog automobilskog inženjera Ferdinanda Poršea ponovo su od katarskog investicionog fonda otkupili 10 odsto akcija u holding kompaniji "Porše".
Proizvođač automobila "Porše" je potvrdio transakciju, ali nije otkrio po kojoj ceni su akcije prodate.
Porodice Porše i Pijeh su sada ponovo jedini vlasnici kompanije "Porše", koja je i najveći pojedinačni vlasnik akcija fabrike automobila "Folksvagen".
Katar holding, investicioni ogranak državnog fonda, kupio je akcije "Poršea" pre četiri godine, a i dalje je vlasnik dela akcija u "Folksvagenu", najvećem evropskom proizvođaču automobila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Ovaj matori Wolfgang Porsche je diplomirao na ovom faxu gde sam ja, cuo sam da drzi cesto neka neobavezna predavanja ali nisam imao prilike da ga slusam. Ovde se vidi koliko je jaka veza VW-Porsche. A Ferdinand Piëch, legenda, i on i njegova zena voze po jednog Veyrona.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Brrrr, cek sad, pa nije li VW pre par god posle obrta postao vecinski vlasnik Porsche-a?
Kako sad opet Porsch najveci gazda u VW. Tu se ne zna ni ko pije ni ko placa
Kako sad opet Porsch najveci gazda u VW. Tu se ne zna ni ko pije ni ko placa
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Ukratko, Porsch je nekim zahebancijama na berzi trgovao prilicno pametno, nesto je bilo tipa kupili puno akcija, onda izneli sve to na berzu, onda je komplet cena akcija pala jer su preplavili triziste i sve su onda brze bolje pokupovali po nizoj ceni. Sad se od prilike tako secam, ovo nije 100% sigurno. I onda su negde preterali sa investicijama tokom krize, pa ih je preuzeo VW. TO je prica, sad sta je istina ko ce znati. Inace koliko sam citao Wolfgang Porsche i Piech bas nisu u extra odnosima.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Vlasnička struktura Volkswagena.
http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... cture.html
Vlasnička struktura Porschea.
- Families Porsche + Piëch 50,00%
- Investisseurs Institutionnels 25,00%
- private investors 25,00%
http://www.4-traders.com/PORSCHE-AUTOMO ... 2/company/
Osnova za veze obe kompanije su ipak porodice Porsche i Piech.
http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... cture.html
Vlasnička struktura Porschea.
- Families Porsche + Piëch 50,00%
- Investisseurs Institutionnels 25,00%
- private investors 25,00%
http://www.4-traders.com/PORSCHE-AUTOMO ... 2/company/
Osnova za veze obe kompanije su ipak porodice Porsche i Piech.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Tako je, taj deo je jasan, precenili su se pa ih je preuzeo VW koga su oni hteli kupiti, ali kako sad opet porsche gazda u VW???
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Koliko ja znam, Porsche i Piëch porodice su vlasnici Porsche holdinga, a Porsche holding upravlja Porsche AG-om, e sad ako se secam VAG je kupio vecinski deo akcija Porsche AG-a ili tako nesto. Uglavnom treba razgraniciti taj Porsche Holding, od same fabrike automobila Porsche. Pod holdingom su i prodajni saloni po evropi i ko zna jos koje investicije.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Ahaaam, dakle tu su dva Porschea u igri
Re: Porodicni odnosi unutar VW-Porsche grupe
Sve je to dosta komplikovano.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... swagen_LawIn September 2005, Porsche announced it would increase its 5% stake in Volkswagen to 20% at a cost of €3 billion, with the intention that the combined stakes of Porsche and the government of Lower Saxony would ensure that any hostile takeover by foreign investors would be impossible.[42] Speculated suitors included DaimlerChrysler, BMW, and Renault. In July 2006, Porsche increased their ownership again to 25.1%.
On 4 March 2005, the European Commission brought an action against the Federal Republic of Germany before the European Court of Justice, claiming that the Volkswagen Law, which prevents any shareholder in Volkswagen from executing more than 20% of the total voting rights in the firm, was illegally restricting the flow of capital in Europe.[43] On 13 February 2007, Advocate General Dámaso Ruiz-Jarabo Colomer submitted his opinion to the court, in which he supported the action.[44] This again opened the possibility of a hostile takeover of VW and so on 26 March of the same year Porsche took its holding of Volkswagen shares to 30.9%. Porsche formally announced in a press statement that it did not intend to take over Volkswagen, but intended the move to avoid a competitor taking a large stake and to stop hedge funds from dismantling VW.[45] As expected, on 22 October 2007, the European Court of Justice ruled in agreement with Ruiz-Jarabo and the law was struck down.[46][47] On 26 October 2008, Porsche finally revealed its plan to assume control of VW. As of that day, it held 42.6% of Volkswagen's ordinary shares and stock options on another 31.5%. Combined with the state of Lower Saxony's 20.1% stake, this left only 5.8% of shares on the market most of which were held by index funds who could not legally sell.[48] Hedge funds desperate to cover their short positions forced Volkswagen stock above one thousand euros per share, briefly making it the world's largest company by market capitalisation on 28 October 2008.[49] By January 2009, Porsche had a 50.76% holding in Volkswagen AG, although the "Volkswagen Law" prevented it from taking control of the company.[50]
On 6 May 2009, the two companies decided to join together, in a merger.
On 13 August, Volkswagen Aktiengesellschaft's Supervisory Board signed the agreement to create an integrated automotive group with Porsche led by Volkswagen. The initial decision was for Volkswagen to take a 42.0% stake in Porsche AG by the end of 2009, and it would also see the family shareholders selling the automobile trading business of Porsche Holding Salzburg to Volkswagen.[51] In October 2009 however, Volkswagen announced that its percentage in Porsche would be 49.9% for a cost of €3.9 billion (the 42.0% deal would have cost €3.3 billion).[52] On 1 March 2011, Volkswagen has finalized the purchase of Porsche Holding Salzburg (PHS) a lucrative automobile distributor, for €3.3 billion ($4.55 billion).[53]
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...