Titov vozni park

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Titov vozni park

Post od dragvorl » 06 Jun 2012, 03:42

Iako posedujemo temu o predsednickim vozilima, mislim da ova tema zasluzuje da bude izdvojena jer ne na neki nacin deo istorije ovih prostora, naravno, ovde ce se raditi iskljucivo o vozilima iz te epohe, ne o politici, ideologiji i ostalom. Kako ima raznoraznih materijala na netu, a pri tome i nekvalitetnih i nedorecenih, postavicu ovde samo ono sto mislim da je vredno postavljanja. Ono sto je interesantno je da su u kolekciji bila i dva Mercedesa 600 Landaulet Presidential (600 je postajao u normalnoj, Pulmann, Pulmann sa 6 vrata i Landaulet verzije istih + Pulmann Landaulet Presidential koji je imao malo duzi zahvat otvorenog dela) kojih je proizvedeno svega 7, 2 su bila u vlasnistvu SFRJ! Jedan je u BG, jedan u Makedoniji. Bilo je 600 Pullmana u kolekciji sa 6 vrata, mislim da jejedan u BG, ali ne znam koliko ih je tacno bilo, mozda je bilo i onih sa 4 vrata.
*I was right, there were just 7 of Mercedes 600 Landaulet made.
Tito had 2, Boris Živkov (ex Bulgarian pres.) had 1, the Sultan of Brunei, the queen of Netherlands, Romanian dictator Ceausuescu and The Mercedes factory had also 1.
Ima ovde vise o 600, ovde se navodi 10 komada, ali sam na najvise mesta nasao 7 komada Pres. Land., sto ne znaci da je tacno.


Citat sa jednog naseg foruma:
Da su svi njegovi automobili sacuvani na jednom mestu, procenjuje se da bi to bila medju 3 najznacajnije kolekcije tog tipa u svetu, uz Sultana od Bruneja i Saha Rezu Pahlavija...ali na zaslost, kolekcija ( kao i sama Yugoslavija ) je uspesno rasparcana...
Problem sa provaljivanjem Titovih automobila je to sto su kola za njega kupovale 4 instance. Skupstina ( ciji je bio predsednik ), Vojska ( ciji je bio marsal ), Protokol i Milicija ( ali samo za pratnju ).
Oficijelno, prvi ukus US automobila Tito je mogao da ima sa Packardom iz 1937 koji je bio poklon od Staljina, iformacije se malo lome, neki kazu da je bio ZIS ( identicna kopija Packarda ) a neki da je bio pravi Packard... U svakom slucaju, i da je bio kopija, bio je kopija americkog automobila.
Vec pocetkom 50tih pocinje ozbiljnija nabavka automobila za sve sluzbe ( Oldsmobil, Ford i Chevrolet su bile najpopularnije marke ) a Tito dobija 2 '53 Eldorado Cadillaca i jedan Fleetwood ( u kom se malo vozio )beli je u sloveniji u muzeju a ovaj u hr
Dok nije dobio ovog 1960 Series 75 convertible by Ghia ( koji je neznam kako i ne znam kad zavrsio u inostranstvu )....
Titov 1960 convertible sedan on Series 75 chassis, by Ghia . Zavrsio u Holandiji ...
Tito se najcesce vozio u Rolls u a deo pratnje su cinila i dve Imperial Crown produzene limuzine iz 1956 sa vojnim tablicama ( u jednom od skorijih brojeva Sat revije se vidi slika )
sta je sa tim kolima bilo, niko nema pojma
Osim toga, Tito je imao 57 Eldorado, koji je u Muzeju Automobila u Bg i 61 Eldorado koji je u jednoj privatnoj kolekciju ali su oba ostala u zemlji.
Tokom 50tih, kao nezaobilazan deo pratnje se vozilo jos nekoliko Cadillaca kao i flota od 8 - 10 crnih Chevrolet Bel Aira 1957 za potrebe paradiranja generala.
Cadillac Series 75 koji se nalazi u Vojvodini iz 1955 moguce da je deo Titove pratnje ali je istorija meni nepoznata
polovinom 60tih stizu Mercedesi 600 Pullmani i Tito ce najveci deo vreman provoditi u njima. Pogresno se misli da je on bio ljubitelj Mercedesa, bio je daleko veci fan Cadillaca ali je odluka da se vozi u Mercedesu bila malo i politicka... Ipak, amerikanci stizu. 1965 godine dobija na poklon od Zagrebackog Velesajma Lincoln Continental Convertible
Poklanjanje kola Titu je bio cest i lep nacih slihtanja mnogih velikih firmi, republika, organizacija, pojedinaca i ostalog. Jedini problem je u tome sto se samo za taj Lincoln i jos par nevaznih automobila zna gde su zavrsili... Ja se jako dobro secam slike Tita za volanom Lincolna iz 50tih kao i Tita za volanom ( nisam siguran ali ) Imperiala Cabrio iz 65-66 ali se ta kola nigde i nikad ne spominju... Ipak, Tito se u Lincolnu nije vozio a koriscen je samo jednom i to 1969 kad je dosla engelska kraljica Elizabeta u posetu...
Plavi Cadillac 1976 koji stoji u pozadini je auto iz verovatno poslednje velike nabavke americkih vozila za potrebe svih drzavnih sluzbi koja je bila polovinom 70tih i Tito se u njemu vozio samo jednom. Test i prica o tim kolima objavljena je u jednom broju slovenackog auto magazina iz 1990 godine pa sam skenirao text for your viewing pleasure...
Tu su jos i cuveni Phantom V za koji se pogresno misli da je poklon Kraljice, nije, posteno je placen
http://www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtop ... f=30&t=255

Prikačeni fajlovi
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Titov vozni park

Post od dragvorl » 06 Jun 2012, 03:54

dscn5228b.jpg
Slike u odvojenom postu...

Novije slike sa gardom se mogu videti i na FB
Prikačeni fajlovi
4469_85135168247_700319_n.jpg
4469_85135168247_700319_n.jpg (89.87 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85135163247_170606_n.jpg
4469_85135163247_170606_n.jpg (81.57 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85134743247_3030674_n.jpg
4469_85134743247_3030674_n.jpg (78.69 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85134733247_4605745_n.jpg
4469_85134733247_4605745_n.jpg (86.24 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85134403247_1288365_n.jpg
4469_85134403247_1288365_n.jpg (80.06 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85134393247_4741240_n.jpg
4469_85134393247_4741240_n.jpg (77.21 KiB) Pogledano 7139 puta
4469_85134388247_1688648_n.jpg
4469_85134388247_1688648_n.jpg (81.88 KiB) Pogledano 7139 puta
xgmi6c.jpg
1690zeo.jpg
27xbww.jpg
27xbww.jpg (27.13 KiB) Pogledano 7139 puta
11.jpg
2vu0ria.jpg
2rc3dpf.jpg
2rc3dpf.jpg (29.83 KiB) Pogledano 7139 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali » 16 Mar 2013, 10:45

Onu crnu limuzinu iz mercedesove garaze imao je Tito, valjda je sad u muzeju Jugoslavije, redak auto valjda jednocifreni broj postoji ukupno.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
bane valjevo
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Stariji automobili...

Post od bane valjevo » 16 Mar 2013, 10:51

Mercedes pullman 600. Onaj Titov je blindiran i kao takav je jedinstven primerak. Imam negde sliku na računaru, slikao kad je bila izložba na Sajmu...


http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ajmu+.html
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali » 16 Mar 2013, 12:11

E da, tih blindiranih valjda ima par komada jedna kod nas, jedna u rumuniji causeskuova, u bugarskoj valjda za njihovog komunistickog predsednika, car selasije od etiopije, i jedna u mercedesu u muzeju
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
bane valjevo
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Stariji automobili...

Post od bane valjevo » 16 Mar 2013, 12:19

Mislim da je jedan jedini blindiran, ovi ostali su valjda obične verzije...


Blindirani Titov mercedes 600 pullman je rariteti u njemu se maršal Broz
najčešće vozio. Proizveden je 1967. godine, u samo sedam primeraka. Još jedan
takav auto Tito je dobio na poklon od zagrebačkog Velesajma za 65. rođendan i
on se našao u Hrvatskoj, koja ga je kasnije prodala. Dakle, od sedam mercedes
kabrioleta Tito je posedovao dva. Ostalih pet vlasnika bili su: rumunski
predsednik Čaušesku, bugarski lider Todor Živkov, sultan od Bruneja, holandska
kraljica Beatrisa a jedan je ostao u vlasništvu fabrike „Mercedes-Benz“ koja ga
je iznajmljivala nemačkoj Vladi. Pored Tita, u vožnji tim jedinstvenim
automobilom po raznim krajevima SFRJ uživali su Leonid Brežnjev, Augustino
Pinoče, Moamer al Gadafi i možda svi predstavnici tadašnjih nesvrstanih
zemalja. Ovaj model Tita je pratio na svim putovanjima. Transportovan je u
specijalnim vagonima "Plavog voza", brodovima, pa čak i avionom.
Zatvoreni blindirani mercedes 600 kupljen je 1978. za 667.100 ondašnjih DEM -
novcem nekadašnjeg Saveznog ministarstva za unutrašnje poslove i to je danas
jedini takav primerak u čitavom svetu. U pitanju je model otporan na vatru iz
svih pešadijskih naoružanja, sva stakla su elektropomična i debljine čak 28
milimetara, što se primeti tek kad je prozor odškrinut. Gotovo ničim se
mercedes 600 spolja ne razlikuje od ostalih „Mercedesovih“ modela, a težak je
preko četiri tone. Tito se u njemu vozio i kada je išao na Kosovo i Kubu. Posle
njegove smrti koristio ga je bivši jugoslovenski premijer Milan Panić, dok se
nekadašnji predsednik SRJ Slobodan Milošević u tom automobilu vozio dva puta:
1997. prilikom inauguracije za šefa države i naredne godine tokom posete
predsednika Belorusije Aleksandra Lukašenka.
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
Piros
Postovi: 1000
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Titov vozni park

Post od Piros » 16 Mar 2013, 17:26

Imao sam cast da se vozim 80-tih u ovom autu bar mislim da je taj.
Slika

Secam se da smo se igrali sa dugmicima na zadnjem sedistu :kezo: . Unutra prelepa koza, frizider za pice, sve na dugme... Od Juznog Bulevara do Avale i nazad je potrosio oko 40 litara, vrlo ekonomican. Da li je bio blindiran stvarno se ne secam, ali se secam da su vrata bila teska katastrofa i da su pricali o nekoj metalnoj ploci ispod celog auta. Bio je automatik i bukvalno je plovio kao ladja. Mi smo se zezali i mahali kao drug Stari sa zadnjeg sedista znatizeljnim prolaznicima. Po mojoj informaciji zavrsio je u Pancevu, a da li je tu jos uvek ko bi ga znao.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Titov vozni park

Post od NexT » 18 Mar 2013, 20:05

tamno zeleni CADILAC El Dorado Convertible iz 1953, koji je Tito dobio od kanadskih iseljenika na polon.

u prvo vrijeme auto je bio korišten na brijunima, potom je otišao u muzej automobila u ljubljani odakle su ga na jedvite jade uspjeli ponovo vratiti na brijune gdje je i dan danas. nakon dosta vremena cadilac je još jednom napustio brijune, i to 2007me kada je krenuo put krapine (a baš me zanima kod koga?) gdje je u toku 4 mjeseca doživio manju restauraciju tako da i danas izgleda kao da je tek izasao iz tvornice.
na svu sreću nije puno toga bilo za rad na njemu. zamenjene su gume, platno električnog pokretnog krova, dio razvodne grane motora, a sve drugo je jednom riječju bilo samo uljepšano.

ukupno je napravljeno samo 532 ovakva komada a njegova grubo procjenjena vrijednost je preko 100.000 EUR

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Preuzeto sa: http://www.oldschoolhr.com/forums/showt ... vozni-park

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Titov vozni park

Post od dragvorl » 18 Mar 2013, 20:38

Auspusi koji prate oblik branika sredinom proslog veka. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Titov vozni park

Post od Geza » 25 Dec 2013, 23:20

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Titov vozni park

Post od Geza » 10 Nov 2014, 22:38

http://prnjavorski.net/глас-српске-титов-крајслер-пропада-у/

Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Titov vozni park

Post od dragvorl » 10 Dec 2016, 20:11

https://www.youtube.com/watch?v=WrH5sPPN50Y
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Titov vozni park

Post od HKS » 10 Dec 2016, 23:36

Ovaj Chrysler nije Titov.

Sent from my m2 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Titov vozni park

Post od Geza » 10 Maj 2017, 23:07

Prodaje se 'Titov' Fiat 500 Jolly
http://www.autoportal.hr/clanak/prodaje ... _500_jolly

Ovaj će simpatični automobilčić 18.5. biti ponuđen na aukciji u Londonu

Slika

Takozvani automobili za plažu, svojevrsne preteče kasnijih bagija, bili su prilično popularni od kasnih 1950-ih do početka 1970-ih, a najveći je proizvođač bila talijanska karoseristička radionica Ghia. Oni su većinu modela bazirali na Fiatima 500 i 600, no postojala su inačice i na kombijima, ali i modelima kao što su Renault 4CV ili Autobianchi Bianchina. Uspros tome što su bazirani na skromnim narodnim automobilima ovi su modeli koštali kao suho zlato, pa su ih nerijetko na imanjima vozili slavni, poput Aristotela Onassisa ili Yula Brynnera. Na talijanskom su tržištu ovi automobili bili poznati kao 'La Spiaggina', a na međunarodnom pod nazivom Jolly. Josip Broz Tito često se koristio ovakvim vozilima, na Brijunima ili u drugim rezidencijama, povremeno ih i sam vozeći. Britanska aukcijska kuća Coys 18. će svibnja u Londonu ponuditi Fiat 500 Jolly iz 1964., koji se u katalogu i najavama netočno prezentira kao Titov automobil. Tri takva automobila nabavljena su za potrebe Beogradskog sajma 1964., a ovo je jedan od njih. Do 1980-ih u njima su se vozili važni uzvanici tijekom razgledavanja sajma, te je vrlo vjerojatno kako je Maršal uistinu vožen i u konkretnom primjerku koji se nudi, a koji je donedavno bio izložen u beogradskom Muzeju automobila. Nažalost, vlasnik nje odolio tržišnom zovu sve viših cijena ovakvih automobila – procjenjuje se da bi ovaj mogao postići između sedamdeset i sto tisuća funti, no povezanost s Titom mogla bi još i povećati cijenu – te će očigledno još jedan automobil povijesno vezan za ove prostore otići u ruke nekog stranog kolekcionara. A ostala dva? Još je jedan u Beogradu, a drugom se izgubio trag, neki smatraju da je uništen u prometnoj nesreći. No jedan je 500 Jolly dobro skriven u jednom ruralnom predjelu Hrvatske, te treba istražiti može li ga se brojem šasije povezati s tim nestalim ili je došao iz neke druge priče.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Titov vozni park

Post od elMaestro » 10 Maj 2017, 23:12

Off topic
Taj drugi vozila Milka Forcan :)
Имам једно потпитање...

Odgovori