MAD MAX je napisao:Sad sam pogledao karakteristike ovoga 1.2tsi 85 ks.
To je sprohodni motor sa max snagom na 4300rpm, i sa max obrtnim momentom koji kreće od 1400rpm. U poređenju sa 105ks motorom ovaj je sporohodniji za još 700rpm, pa je bukvalno kao neki elastičniji turbodizel.
Jednostavno rečeno, motor i auto za penzose, žene i laike, a takvih na putu ima bar 90%, na žalost.
Oni ovde neće videti bilo kakvih mana, nego će se osećati kao u F1. Za njih su brzine preko 120km/h adrenalinski šok.
Tako da VW ipak ima dobru žvaku. Mislim da je ovo trenutno jedinstven motor.
Opisao si tacno kako treba da bude jedan skoro idealni motor, i po tome je ovaj VW vrlo blizu tome.
Brzina kretanja uopste ne zavisi od broja obrtaja motora vec samo i jedino od snage koja se isporucuje a to po svemu ovaj motor omogucava bez imalo muke.
Motori ovakve koncepcije se prave vec 20tak godina i veoma su pogodni tj udobni za voznju. Istina nisu sampioni brzinskih rekorda i nisu namenjeni jurcanju po pisti vec za normalan saobracaj gde se i inace vozi ne vise od 150-160km/h bilo gde u Evropi ukljucivo i Nemacku danas jer su dovoljno velike guzve na putevima da za vise nema obicno uslova.
Slazem se sa procenom da ovakav tip motora odgovara potrebama 90+% vozaca, to je jedan veliki plus za VW da je pogodjena tako siroko ciljna grupa.
Zasto bi ikada pozeleo da ovakav tip motora vrtis preko 4000 obrtaja kada motor ima viska snage ?
MAD MAX je napisao:A šta to znači da razvija snagu max od 4300-5300?? Čemu to sad pa služi. Kad ne može brže 5, ti ga prešaltaš u 4 i ideš isto, samo digneš potrošnjiu za 2-3 litra?? Ili to sa ima neki drgi značaj?
Razumem ja "ravan" obrtni moment ali ovo "čudo" ne razumem, pa te molim da objasniš?
To znaci da se ponasa kao tipicno podesen savremeni turbo motor koji ima elektronsku regulaciju natpunjenja. Sluzi da ti ne treba obrtomer na tabli niti da treba da menjas brzinu u menjacu vec samo prosto dirigujes pedalom gasa koliko ti treba a za ostatak se pobrine software koji upravlja motorom.
Mnogo motora radi tako da ima opseg obrtaja pri kojima razvija max snagu.