Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Zmaj_pa
Postovi: 116
Pridružio se: 29 Jun 2013, 21:05
Garaža: Jaguar Xf 3.0dS
Lokacija: Klagenfurt,Austrija
Kontakt:

Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Zmaj_pa » 28 Sep 2014, 19:41

Evo vec 7-8 dana uzivam u voznji ovog prelepog automobila pa reko da podelim neke utiske sa vama.Moj Xf od pocetka prosle nedelje se nalazi u Servisu na ugradnji Sportskog auspuha,demontazi kuke i servisu dobio sam kao zamensko vozilo Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD.Radi se o najslabijoj benzinskoj verziji sa 340ks.Auto je u punoj opremi...Svi dodaci koje novac moze kupiti ugradjeni su u ovo cudo.Auto je presao nesto malo preko 8.000 km i trenutna vrednost mu je oko 108.000 eura i ako je po narudzbini 1.6.2013 godine kosta citavih 137.00 eura.

Pravo je uzivanje voziti ovakvu ladju jer je sa takvom velicinom i pojavom tesko ostati ne primecen:)I ako je verovatno za prave ljubitelje ovakvih automobila V8 verovatno bolje resenje ni ovaj V6 nije za baciti.....Doduse oseca se nedostatak snage pri naglim ubrzanjima jer se radi o 1800 kg teskom autu...A i moj problem je verovatno posto dugo vec vozim Xf dizel ciji je Drehmoment dosta veci nego kod ovog XJ.U fabrici kazu da je potrosnja zbog takozvanog downsizeing-a smanjena na samo 9 litara u proseku,za ovih 850 km koliko sam presao sa autom nisam ni jednom uspeo da sidjem ispod 12.4 litara super benzina.....Sto opet ni u kom slucaju nije puno za ovoliki auto a i ja nikako se ne moze reci da vozim penzionerski......Na potrosnju je verovatno uticalo i to sto sam po preuzimanju auta odmah na prvom semaforu iskljucio ECO opciju koja je za posledicu imala i iskljucenje Start-Stop automatike.....Koja inace radi savrseno ali mene to gasenje motora na svakom semaforu izuzetno nervira.A na kraju krajeva trebalo je i oslusnuti taj motor kako na niskim tako i na visokim obrtajima.
Ono sto se posebno izdvaja kao prednost je kultura rada ovog v6 motora.Izuzetno je tih do nekih 4.000 obrtaja kada do kabine dopire tracak buke iz auspuha......Kada je zatvoren prozor iskljucen radio i klima uredjaj do nekih 2500 obrtaja se moze reci da se vozis u elektricnom autu jel se nikakva buka motora nedopire do putnicke kabine.Verovatno zasluga odlicne zvucne izolacije.Ako je ukljucen Meridian zvucni sistem sa 14 zvucnika onda se motor necuje nikako ni pri ludackoj voznji.....zasta je potreban period privikavanja....Jer u gradu se zacas posla prebaci granica tolerancije lokalne polcije :D :D :D .
Menjac je prica za sebe i verovatno mnogima poznat iz Bmw-a jel se radi o istom ZF proizvodu sa 8 brzina.Doduse u Bmw-u je malo drugacije podesen ali svakako se radi o vrhunskom proizvodu koji svoj posao radi besprekorno i vrlo ugladjeno.
Unutrasnjost automobila je nesto zaista posebno i rekao bih za klasu ili dve ispred konkurencije iz Bmw-a i Audi-a.Namerno sam izostavio Trokraku zvedu iz prostog razloga sto nisam bio u prilici da vozim novu S klasu pa na osnovu toga ne mogu ni da poredim.Naravno ne radi se o pristrasnosti jer sam vozac Jaguara nego jednostavno je to nesto sto proistice iz nekih iskustava prilikom voznje Bmw-a i Audia.....
Sedista u XJ su sportski profilisana ali ne previse kao sto je to slucaj kod BMW-a sto je vrlo vazno kod dugih putovanja.Koza je izuzetno prijatna i na dodir i na pogled i zaista daleko bolja od recimo one u Audi A7 koji sam skoro vozio do Bugarske i nazad.Dok me je u tom audiu izuzetno nerviralo skripanje koje nastaje svaki put kada se pomerite u sedistu....kod XJ to apsolutno nije slucaj.Inace kod XJ-a je standard da sva sedista i napred i pozadi budu grejana i hladjena i to je jos nesto sto ga izdvaja iz konkurencije.....Jel se kod ostalih ta opcija masno naplacuje......Kod konkretnog auta sedista su Sneg Bela sa crnim stofom po ivicama i u svaki naslon za glavu je ugravirana "Macka"
Instrument tabla je takodje presvucena kozom ovog puta skroz crnom vrhunskog kvaliteta sto je takodje standard kod ovih automobila.Sami pokazivaci instrumenata se prikazuju sa ogromnog displey-a....koji je potpuno crn pri ulasku u auto....Moguce je videti samo trenutno predjenju kilometrazu.Po zauzimanju najudobnijeg polozaja u sedistu na ekranu ce se opet pojaviti Macka koja skace i prijatan glas koji sa zvucnika vas pozdravlja da ste za volanom Jaguara.Ovo potonje je opcija i kosta po cenovnuku 700 eura.Nije bas neophodno al eto.....ko voli nek izvoli....Sami pokazivaci instrumenata menjaju boju osvetljenja od jarko crvene u sport modu preko bele u normal modu do hladno plave u zimskom modu voznje....Osim standardnih pokazivaca na displeyu se u svakom trenutku moze se videti koji radio ili tv program gledate ili slusate,ako je ukljucena navigacija koliko ima do sledeceg skretanja i smer skretanja.Pritiskom na dugme na volanu obrtomer nestaje i pojavljuje se meni u kojem se moze nastimovati svakavih sitnica koje voznju cine udobnijom i sigurnijom a da pritom ne morate skretati pogled sa puta.
U svakom slucaju beskrajno zabavno i korisno........I ovde se moram okrenuti na poredjenje jedno na primer sa Bmw-om gde dobro poznati Idrive zna da zabaguje itekako a i uvek desna ruka mora biti daleko od volana.....Kod Xj to se sve obavlja na komadama na volanu dok obadve ruke cvrsto drze volan......Pritom ni jednom nisam promasio zeljenu opciju sto nije bio slucaj kod idriva.Na raspolaganju je jos ekran multimedije koji ima super opciju....a to je dok vi vozite auto suvozac moze uzivati u Tv programu sa Hd ili anlognih kanala ili nekom filmu sa DVD-a dok vozac nema tu mogucnost i ispred sebe vidi standarni meni multimedije :).Ova opcija podeljenog ekrana sa hd i analognim prijemnikom tv signala kao i dvd playerom kosta 3.700 eura po cenovniku auto kuce.....
U retrovizorima je ugradjen Blind spot sistem i zvucno i svetlostno vas obavestava ako se prilikom preticanja nadje auto u mrtvom uglu......Ovu opciju ima i moj Xf ali moram reci da je na Xj-u to mnogoooo elegantnije uradjeno.....Samo svetlo u retrovizoru je manjeg inteziteta dok kod mene bode oci neprijatno.....
Auto ima i Panorama nebo.....sto je sigurno opcija koju cu pozeleti u svom sledecem automobilu......
Konfort otkljucavanje i zakljucavanje svih vrata kao i elektricni gepek su standard dok je soft close na vratima opcija koja se naplacuje 1200 eura.

E sad na kraju posto sam zavrsio sa spiskovima standard i opcione opreme........a da pritom nisam nabrojao sve jel ponestaje mesta na ovom parcetu web papira.....Osvrnucu se samo na ono sto me je definitivno nateralo na razmisljanje o kupovini ovakvog automobila a to je AWD sistem.
E ljudi to je nesto stvarno posebno......Auto u krivinama drzi kao na sinama.....Znaci da verovatno postoji granica gde prestaje dodavanje gasa u krivini ali ja je nisam otkrio...a stvarno sam experimentisao koliko je zdrav razum i zena dozvoljavali :D :D :D :D .Cak sam i za potrebe testa sisao sa asfalta i poterao ga kroz sumski put visoko u brdima kuda prolaze teski kamioni koji izvlace balvane........Tu ni u ludilu nebih smeo sa svojim Xf-om sa zadnjom vucom jel je put preko celog dana vlazan i prekriven mahovinama i blatom.....Xj je tu pokazao zavidnu spretnost i odlicnu trakciju.....I ako opremljen letnjim gumama.Pri ukljucivanju zimskog modusa do 50% snage se prebacuje na prednje tockove dok je u normalnom modusu taj odnos 30-70 u korist zadnje osovine.....Odlicno napravljen sistem koji funkcionise sasvim dobro i ako teska srca moram priznati da to kod BMW-a i Audija funkcionise bolje.....Ali opet smek koji ostavlja Jag nekako nadomesti sve prednosti konkurencije pa cak i neverovatan Wertverlust to jest gubitak na ceni u odnosu na konkurenciju,koji se mora priznati mozda i najveca mana ovog sjajnog automobila.......

Na kraju par slika.....Koje sam slikao ispred zgrade prvog dana kada sam ga dobio.....
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Scuderia
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Scuderia » 28 Sep 2014, 20:32

Ne otvara full size sliku, bar meni.

Korisnikov avatar
Zmaj_pa
Postovi: 116
Pridružio se: 29 Jun 2013, 21:05
Garaža: Jaguar Xf 3.0dS
Lokacija: Klagenfurt,Austrija
Kontakt:

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Zmaj_pa » 28 Sep 2014, 20:39

Klikni na sliku.....onda download na komp....i bice u punoj veicini.
Nesto sam zajebao prilikom uploada

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Laki021 » 28 Sep 2014, 21:40

Jako jako, interesantan auto.
Kao sto sam vec par puta rekao, ja njemu kao jedinu veliku manu mogu da nadjem samo nedostatak Head Up Display-a.
Prelepo izgleda, unutra je na najvisem nivou uradjen...

Drago mi je da si zadovoljan Infotainment sistemom jer je to jedna od stvari koja je u poslednje vreme slabija tacka Jaguara, lepo je ako su to sredili konacno. Jasno, ne mogu da se slozim da iDrive zna da brljavi jer radi bez greske :)

Nisi napisao malo utiske kako se auto ponasa na putu, u poredjenju sa XF-om, mnogo je veci i tezi auto, da li se to negativno odrazava na voznju, koliko je okretan, lak za voznju...

Sad su te naravno zafrkli, uvale ti bolji auto od tvoga kao zamensko vozilo, sad kad se vratis u XF, bice ovo ne valja, moram da predjem na XJ :)

Korisnikov avatar
Zmaj_pa
Postovi: 116
Pridružio se: 29 Jun 2013, 21:05
Garaža: Jaguar Xf 3.0dS
Lokacija: Klagenfurt,Austrija
Kontakt:

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Zmaj_pa » 28 Sep 2014, 22:06

Upravo tome i sluzi ovako luksuzan zamenski auto....... :D :D :D.
Nisam namerno poredio xf i xj jel su po svemu dva sveta.....U gradu nije okretan i tesko ga je parkirati i pored kamere i senzora......Kad trebas negde da ga okrenes kao autobus da vozis!!!Na auto-putu je prava krstarica i sa lakocom se vozi......Ima istu manu kao i XF a to je da pri brzinama vecim od 160 km nikako ne smes da skines ruke sa volana ni sekund.....Jako nemiran volan koji oseca svaku ne ravninu na putu......Opet u poredjenju sa Bmw-om recimo to je mana jel sa Bmw-om nemam nikakav problem da to uradim ni pri vecim brzinama.......Verovatno premekano podeseno vesanje ili sta je vec.....u svakom slucaju nije pametno raditi to ni sa jednim ni drugim automobilom ali to sam primetio kako kod XF-a tako i kod XJ.
Razlika je jos u odnosu na XF je i to,mada sam to pomenuo u prvom tekstu ogromna razlika u obrtnom momentu.Kod Xf-a je to dosta veca vrednost i to se itekako oseca u voznji......Naravno Xf je par stotina kg laksi od ovog auta.....Definitivno da je prava mera za ovakav auto V8 od 500 i kusur konja.......ali ocigledno da takvi automobili ne nalaze put do kupaca....ili ih nalaze jako tesko pa onda su krstarice kao ova mozda osakacene ugradnjom ovakvog motora.
Sa druge realne strane gledista.....Ako nisi neki zaludjenik u ubrzanja iz mesta do 100 ili nekih sumanutih medju ubrzanja ovaj motor je sasvim ok.......Uostalom za te stvari prave neke druge automobile tako da to nije za porediti

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7023
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od DukeNS » 15 Okt 2014, 03:56

:bravo: za predstavljanje! Auto stvarno deluje kao cista perverzija i obzirom da nije "konfekcija", pre bih ga posedovao nego nemacku konkurenciju. Naterace te da cesce nosis tvoja kola na servis... :D

Koja je fora sa "zimskim" modom? Samo raspodela prenosa ili...?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od trojanac » 15 Okt 2014, 09:50

:bravo: i hvala što si podelio ove utiske sa nama.

Tapatalk with Desire 500
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od methane.master » 15 Okt 2014, 10:46

Bravo. :thumbup:
Širim haos!

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Delija » 15 Okt 2014, 11:46

Laki021 je napisao:Kao sto sam vec par puta rekao, ja njemu kao jedinu veliku manu mogu da nadjem samo nedostatak Head Up Display-a.
Molim te, reci mi da se salis... :kuku:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Laki021 » 15 Okt 2014, 11:51

Mrtav sam ozbiljan.
Kad bi vozio par mesci sa HU, shvatio bi zasto to pricam :)

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Delija » 15 Okt 2014, 11:52

Ja bih rekao da "malo" preterujes :)
To sto ja ne vozim, ne znaci da nisam video kako to izgleda.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Laki021 » 15 Okt 2014, 11:54

Ne kazem da nisi, ali stvari postaju nezgodne kad se na to naviknes :)
Jako korisna stvar koja smanjuje zamaranje u voznji i povecava bezbednost, pride se osecas kao pilot borbenog aviona :)

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD

Post od Floyd » 15 Okt 2014, 12:46

Meni odvlaci paznju i radije bih ga iskljucio...
Najsveziji primer sto sam probao je na M4, kod kog je graficki stvarno ekstra uradjen u odnosu na stare narandzaste ali dzaba... kazaljke su zakon :)

Odgovori