Jaguar XE S
Jaguar XE S
Posle 6 godina, X-Type je dobio naslednika a Jaguar svog predstavnika u najpopularnijem segmentu. Za neupucene, radi se o D segmentu a glavni konkurenti su mu iz nemacke premijum trojke, Audi A4, BMW serije 3 i Mercedes C klase... kao i Lexus IS iz Japana.
U ponudi su trenutno jedan 2.0 dizel motor u dve varijante sa 163 i 180 ks, jedan 2.0 turbo benzinac takodje u dve varijante, sa 200 i 240 ks i model koji sam probao sa 3.0 kompresor motorom snage 340 ks.
U planu je i XE R verzija sa V8 motorom ali o tome neki drugi put.
XE S je trenutno najjaca verzija ovog modela. Pored vec dobro poznatog motora koji se ugradjuje u svim modelima ovog proizvodjaca, cak i u sportskom F - Type, ovaj model standardno dolazi sa sportskim paketom opreme (18" felne, S eksterijer, sportska sedista, kociona klesta obojena u crveno, spojleri itd.), automatskim 8-brzinskim menjacem (ZF) i jos dosta opreme koja se inace doplacuje.
Ovaj prikaz cu napraviti kao poredjenje sa aktuelnim BMW-om serije 3 kog vozim vec tri godine.
Model koji sam vozio je, kao sto je i ocekivano za promo modele, imao apsolutno sve od opreme. Sam enterijer je po mom ukusu, veoma interesantno dizajniran. Sedista su u poredjunju sa BMW-om premekana, neko ce reci udobnija ali meni to ne odgovara. Podesavaju se u 14 razlicitih tacaka (to je opcija a standardno je 10) ali ja i posle 10 minuta podesavanja, nisam uspeo da nadjem polozaj koji mi odgovara.
Startovanje motora se kao i kod svih novih modela odvija kratkim pritiskom na taster "START" a ostalo komp odradi sam. "Rucica" menjaca u obliku tockica koji izlazi iz svog lezista po startovanju motora je meni licno veoma interesantna ali i nepratkticna za nekog ko je navikao na klasicne "napred - nazad" rucice menjca. Volan je veoma lagan (u odnosu na BMW 3 i previse) a na njemu se nalazi brdo tastera za upravaljanje tempomatom, multimedijom, telefonom itd. Na prvi pogled deluje konfuzno ali se sve brzo skonta.
Motor je do nekih 2000 rpm prakticno necujan a menjac je tako podesen da ce se u gradu najvise kretati ispod 2000 rpm. Ono sto mi se ne svidja kod novih mocnih ali stedljivih benzinca je sto su podeseni tako da na lagano dodavanje gasa reaguju veoma kilavo... kao da se radi o autu koji ima 100 ks a ne tri i po puta vise. Za jace ubrzanje, potrebno naglo pritiskanje gasa a onda menjac u trenutnku smanji nekoliko brzina, obrtaji skoce preko 5000 uz veliku buku koja privlaci poglede prolaznika. Nije bas prijatno ako se trazi samo kratko ali zesce ubrzanje. Ovo se izbegava tako sto se auto vozi u dinamik modu, menjac postavi u sport polozaj ili jednostavnim koriscenjem manuelnog moda uz pomoc lopatica iza volana. Ubrzanje od 0-100 iako na papiru (5.1 s) deluje impresivno, na mene nije ostavilo preterano jak utisak... onakav utisak, kakav sam ocekivao od auta koji ima 340 ks. Recimo da je 330d xDrive ostavlja mnogo bolji kad se naglo potpi gas
Udobnost je ipak na strani Jaguara. Na njemu su kao i na trojki run-flat gume na 18" felnama i Jaguar definitivno mnogo bolje upija neravnine... kao da se radi o vozilu E segmenta.
Osecaj za volanom nije tako dobar kao kod bimmera. Nije bas i totalno bez osecaja kao Audi ali nije ni daleko od njega. Kod zustrije voznje, 3-ojka mi uliva mnogo sigurnosti. Naravno, 320d je dosta slabiji ali ja pricam o istim brzinama ulaska u krivinu. Bilo bi mi zanimiljivo da probam kako se XE ponasa na brzinama preko 200 ali nisam imao prilike. Na osnovu iskustva do 150, koliko sam probao, rekao bih da pruza osecaj nestabilnijeg auta od trojke.
Potrosnja u normalnoj eksploataciji varira od 8.5l (autoput po ogranicenjima, bez naglih ubrzanja) do 12.5l. Rekao bih da u uslovima eksploatacije gde 320d trosi 6l, XE S trosi oko 11. Sasvim ocekivan rezultat za V6 benzinski motor.
Enterijer je kao sto rekoh veoma zanimljivo dizajniran ali kvalitet i ergonomija zaostaju za BMW-om i Mercom. Plastika u enterijeru je nesto meksa i ne odaje utisak robusnosti. Naslon za ruke koji je ujedno i poklopac ostave za sitnice deluje bas nezno... kao da ce da ostane ruci posle nekoliko podizanja.
Multimediju nisam mnogo cackao ali deluje zanimljivo. Zamerka je touchscreen za koji mislim da je suvisan u autu. Uz pomoc iDrive tockica se sve to obavlja mnogo jednostavnije i bez otisaka od prstiju po ekranu.
Zvucni sistem Meridian sa 11 zvucnika snage 380 W je sasvim zadovoljavajuci. Nisam bas neki audiofil pa necu da puno tupim o ozvucenju...
Prednja sedista izgledaju veoma robusno i kvalitetno ali kao sto rekoh, meni nisu legla jer nikako nisam uspeo da nadjem odgovarajuci polozaj. Vrata nisu teska i robusna kao kod Nemaca, te pri zatvaranju nemaju onaj karakteristicno tup zvuk vec malo "zvece". Neko ce reci da to nije bitno ali ovo je ipak auto sa pocetnom cenom od 60k evra pa ja licno mislim da jeste.
Najveca zamerka po pitanju izrade su ubedljivo poluge za obaranje zadnjih sedista.
Em izgledaju kao privremeno resenje, em ne rade kako treba. Potrebno ih je bas jako povuci a ako se pretera, lako mogu ostati u ruci
Jos jedna, po mom misljenju, nedopustiva greska je paljenje "check engine" lampice na autu sa samo 600 km na satu. Prodavac kaze da zna o cemu se radi i da je problem softverski. Verujem ali ipak...
Evo i malo slika. Kvalitet nije nista posebno jer su slikane telefonom ali bolje nemam
U ponudi su trenutno jedan 2.0 dizel motor u dve varijante sa 163 i 180 ks, jedan 2.0 turbo benzinac takodje u dve varijante, sa 200 i 240 ks i model koji sam probao sa 3.0 kompresor motorom snage 340 ks.
U planu je i XE R verzija sa V8 motorom ali o tome neki drugi put.
XE S je trenutno najjaca verzija ovog modela. Pored vec dobro poznatog motora koji se ugradjuje u svim modelima ovog proizvodjaca, cak i u sportskom F - Type, ovaj model standardno dolazi sa sportskim paketom opreme (18" felne, S eksterijer, sportska sedista, kociona klesta obojena u crveno, spojleri itd.), automatskim 8-brzinskim menjacem (ZF) i jos dosta opreme koja se inace doplacuje.
Ovaj prikaz cu napraviti kao poredjenje sa aktuelnim BMW-om serije 3 kog vozim vec tri godine.
Model koji sam vozio je, kao sto je i ocekivano za promo modele, imao apsolutno sve od opreme. Sam enterijer je po mom ukusu, veoma interesantno dizajniran. Sedista su u poredjunju sa BMW-om premekana, neko ce reci udobnija ali meni to ne odgovara. Podesavaju se u 14 razlicitih tacaka (to je opcija a standardno je 10) ali ja i posle 10 minuta podesavanja, nisam uspeo da nadjem polozaj koji mi odgovara.
Startovanje motora se kao i kod svih novih modela odvija kratkim pritiskom na taster "START" a ostalo komp odradi sam. "Rucica" menjaca u obliku tockica koji izlazi iz svog lezista po startovanju motora je meni licno veoma interesantna ali i nepratkticna za nekog ko je navikao na klasicne "napred - nazad" rucice menjca. Volan je veoma lagan (u odnosu na BMW 3 i previse) a na njemu se nalazi brdo tastera za upravaljanje tempomatom, multimedijom, telefonom itd. Na prvi pogled deluje konfuzno ali se sve brzo skonta.
Motor je do nekih 2000 rpm prakticno necujan a menjac je tako podesen da ce se u gradu najvise kretati ispod 2000 rpm. Ono sto mi se ne svidja kod novih mocnih ali stedljivih benzinca je sto su podeseni tako da na lagano dodavanje gasa reaguju veoma kilavo... kao da se radi o autu koji ima 100 ks a ne tri i po puta vise. Za jace ubrzanje, potrebno naglo pritiskanje gasa a onda menjac u trenutnku smanji nekoliko brzina, obrtaji skoce preko 5000 uz veliku buku koja privlaci poglede prolaznika. Nije bas prijatno ako se trazi samo kratko ali zesce ubrzanje. Ovo se izbegava tako sto se auto vozi u dinamik modu, menjac postavi u sport polozaj ili jednostavnim koriscenjem manuelnog moda uz pomoc lopatica iza volana. Ubrzanje od 0-100 iako na papiru (5.1 s) deluje impresivno, na mene nije ostavilo preterano jak utisak... onakav utisak, kakav sam ocekivao od auta koji ima 340 ks. Recimo da je 330d xDrive ostavlja mnogo bolji kad se naglo potpi gas
Udobnost je ipak na strani Jaguara. Na njemu su kao i na trojki run-flat gume na 18" felnama i Jaguar definitivno mnogo bolje upija neravnine... kao da se radi o vozilu E segmenta.
Osecaj za volanom nije tako dobar kao kod bimmera. Nije bas i totalno bez osecaja kao Audi ali nije ni daleko od njega. Kod zustrije voznje, 3-ojka mi uliva mnogo sigurnosti. Naravno, 320d je dosta slabiji ali ja pricam o istim brzinama ulaska u krivinu. Bilo bi mi zanimiljivo da probam kako se XE ponasa na brzinama preko 200 ali nisam imao prilike. Na osnovu iskustva do 150, koliko sam probao, rekao bih da pruza osecaj nestabilnijeg auta od trojke.
Potrosnja u normalnoj eksploataciji varira od 8.5l (autoput po ogranicenjima, bez naglih ubrzanja) do 12.5l. Rekao bih da u uslovima eksploatacije gde 320d trosi 6l, XE S trosi oko 11. Sasvim ocekivan rezultat za V6 benzinski motor.
Enterijer je kao sto rekoh veoma zanimljivo dizajniran ali kvalitet i ergonomija zaostaju za BMW-om i Mercom. Plastika u enterijeru je nesto meksa i ne odaje utisak robusnosti. Naslon za ruke koji je ujedno i poklopac ostave za sitnice deluje bas nezno... kao da ce da ostane ruci posle nekoliko podizanja.
Multimediju nisam mnogo cackao ali deluje zanimljivo. Zamerka je touchscreen za koji mislim da je suvisan u autu. Uz pomoc iDrive tockica se sve to obavlja mnogo jednostavnije i bez otisaka od prstiju po ekranu.
Zvucni sistem Meridian sa 11 zvucnika snage 380 W je sasvim zadovoljavajuci. Nisam bas neki audiofil pa necu da puno tupim o ozvucenju...
Prednja sedista izgledaju veoma robusno i kvalitetno ali kao sto rekoh, meni nisu legla jer nikako nisam uspeo da nadjem odgovarajuci polozaj. Vrata nisu teska i robusna kao kod Nemaca, te pri zatvaranju nemaju onaj karakteristicno tup zvuk vec malo "zvece". Neko ce reci da to nije bitno ali ovo je ipak auto sa pocetnom cenom od 60k evra pa ja licno mislim da jeste.
Najveca zamerka po pitanju izrade su ubedljivo poluge za obaranje zadnjih sedista.
Em izgledaju kao privremeno resenje, em ne rade kako treba. Potrebno ih je bas jako povuci a ako se pretera, lako mogu ostati u ruci
Jos jedna, po mom misljenju, nedopustiva greska je paljenje "check engine" lampice na autu sa samo 600 km na satu. Prodavac kaze da zna o cemu se radi i da je problem softverski. Verujem ali ipak...
Evo i malo slika. Kvalitet nije nista posebno jer su slikane telefonom ali bolje nemam
Re: Jaguar XE S
Jesi ti to odlucio da predjes u novinare? Nadmasio si sebe ovim predstavljanjem
Re: Jaguar XE S
Pobogu, što bi obarao sedišta na Jaguaru
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Jaguar XE S
Iz istog razloga kao u bilo kom drugom autu.
Hahaha... dobio sam inspiraciju da ke*amLaki021 je napisao:Jesi ti to odlucio da predjes u novinare? Nadmasio si sebe ovim predstavljanjem
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Jaguar XE S
Da li bi ga na kraju uzeo u raznatranje?
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Jaguar XE S
Drago mi je da si ga probao, šteta što nis probao benzinca od 240ks. Sad čekamo izveštaj o Mečki C 400 ili 450 (onaj koji ti je zanimljiv), Ghibli-iu, i Alpini dizel i benzin
Re: Jaguar XE S
Ja verujem da ce C klasa biti dosta slicna.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Jaguar XE S
Meni je touchscreen vrhunska stvar u kolima za kontrolisanje navigacije pre svega, zumiranje mape bez toga je haos.
XE prelep naravno. Jel ovaj imao sportska sedišta ili su ista na svima?
XE prelep naravno. Jel ovaj imao sportska sedišta ili su ista na svima?
Re: Jaguar XE S
Kakav haos je zumiranje? Ako cemo iskreno, lakse je, jer se samo okrene tockic, a ovako moras prstima da klizas po ekranu.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Jaguar XE S
Ja na a3 ovom što sam vozio u nemačkoj nikako nisam mogao da se naviknem. Nisam se lepo izrazio, zumira na okretanje tockica ali kad hoćeš da pomeris mapu nastanu problemu,jer uvek drži fiksirano auto u centru mape. Ukapirao sam posle kako treba ali je mnogo lakše prstom samo prevući
Re: Jaguar XE S
methane.master je napisao:Bravo za prikaz Floyde.
Baš sam bio zagrejan pre probne vožnje a sad onako... nisam baš siguran.Xepoj87 je napisao:Da li bi ga na kraju uzeo u raznatranje?
Alpina i Ghibli otpadaju... ipak ne bih toliku egzotiku.starac vujadin je napisao:Drago mi je da si ga probao, šteta što nis probao benzinca od 240ks. Sad čekamo izveštaj o Mečki C 400 ili 450 (onaj koji ti je zanimljiv), Ghibli-iu, i Alpini dizel i benzin
Mogao sam da probam i tog benzinca od 240 ks ali iz principa neću 2.0 benzinca. Radije bih opet uzeo 2.0 dizel nego to.
C450 stiže tek krajem godine pa ću tad probati i C400.
Poslednja izmena od Floyd u 17 Jun 2015, 00:56, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Jaguar XE S
Kod mene, cim pomeris tockic u neku stranu, pomera se i mapa. Da bi se vratio da ti prati auto, samo kliknes back dugme.
A pomeranje mape ces koristiti u proseku 10 puta dok ne prodas auto
Iskreno, gore bi mi bilo da mi je stalno prljav ekran.
Sent from my Sony
A pomeranje mape ces koristiti u proseku 10 puta dok ne prodas auto
Iskreno, gore bi mi bilo da mi je stalno prljav ekran.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Jaguar XE S
Najveća mana touch-a je prljav ekran... to se baš vidi kad je sunčano. Točkić plus tasteri za prečice su mnogo bolje rešenje.
Re: Jaguar XE S
Meni je na touch mnogo lakse kontrolisanje mape,i ne bih se slozio da bi se to retko koristilo. A i mnogo je brze prstima,nego tockicem.
Mada najbolje je oba,pa ko sta voli
Mada najbolje je oba,pa ko sta voli