VW Golf V HGP DSG 500 ks

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od passenger » 12 Maj 2016, 15:55

San prosečnog Bosanca. Hahaha morao sam, bez ljutnje.

Iz fabrike je izašao sa oznakom R32, na jedna vrata ušao u HGP radionicu, na druga izašao sa mnogo više konja. Problem u opisu ovog auta je nedostatak informacija, pa ću pričati iz sećanja.

Iz fabrike je ispuzeo sa V6 motorom od 3189 ccm i 250 ks. Na 6300 rpm mu je maksimum, a svih 320 Nm će te dobiti na 2800 rpm. Pogon je 4-motion, menjač DSG sa 6 brzina i doći će do 100 km/h za 6.5s.

Čim sam ušao u auto, osećao sam se kao u nekom Golfu (!), a ne u kolima od 60-70 k eura. Hladan dizajn, brdo kvalitetne plastike, sedišta dobro isprofilisana i lepa na oko. Ključ kao ključ, ništa specijalno, palim auto i okreće se raja da vidi šta to bi. Motor je još uvek bio hladan, diplej board-a sam podesio na temperaturu ulja u motoru i večnost prođe dok vozim par km po gradu, čekajući famoznih 92 stepena i da ga zviznem po gasu. Vozeći tu po gradu, davao sam mu malo po gasu, samo da se upoznam sa autom. Odem ka autoputu, temperatura motora prebaci 92 stepena 200-300 metara pred autoput na priključenju, gde je blaga uzbrdica. Čekam odobrenje od vlasnika. Polako mi kuva u stomaku od treme, komotno bih mogao u wc da se is....m od nervoze. Nas 5 u kolima, ništa se ne čuje, svi čekamo vlasnika. U jednom trenutku na uzbrdici, vlasnik progovori: vollgas. Toliko sam bio napet i repertiran, da nije ni slovo ‚s‘ izgovorio do kraja, već sam ga zviznuo do patosa. Bio sam na 60 km/h i sekund posle kickdown svi organi su mi bili ispeglani i naslagani uz ledja. Auto je odskočio do 180 km/h. Ne mogu da kažem ‚ubrzavao‘ jer ono nije ubrzanje. Ubrzanje je kad auto ubrzava, a kad auto skače, onda je skakanje. Auto sa nama petoricom je imao nešto oko 1900 kg (prazan 1660 kg), ali kao da ima 220 kg.

Motor: ako sam dobro shvatio, u HGP je preživeo maltretiranja i došlo se do Stage 3 ili 4 (jedan turbo, postoji i bi-turbo HGP sa manje i više snage) i kao rezultat toga na točkovima je došlo 499 ks i 646 Nm na 3400 Nm. Sve i svašta je tu trebalo odraditi, preko tjuninga menjača, menjanje dizni, pumpi itd. Turbo je R35 HGP, tjuning menjača, optimizovan kompjuter itd. Cena tjuninga je 16800 eura + 2800 eura za ruke. Na cenu novog auta ~40000 eura, dođe se do 60000 eura (cene sam nagadjao, vidim u starom Bild-u cenu od 70000 eura). Živ nisam kad pomislim na ovaj novac. On ga je uzeo polovnog sa 20 kkm i platio ga je ~25000 eura (dečku gorelo za pare) i uložio u njega dosta. Za te pare mislim da nema bržeg auta. Vožen je 300 km/h gde mu je negde i maksimum, tačnije 307 km/h. Motor ima monstruozni zvuk, izvlači iz bilo kakvog radnog režima do maximuma u tren! Mislim da je na tom autu motor najizdržljiviji deo (sklop). Ostalo ima veliku tendenciju raspadanja.

Menjač: svi znaju kakav je DSG, tu neću da se zadržavam. Ovaj je još tjuniran i sređen u HGP. Je l to problem što šalta kao kamion? Ne šalta prve dve brzine neprimetno, nego se primeti po zvuku i cimanju. Nešto kao kada vidite parkiran brz motor i baja ga prebaci u prvi brzinu: čuje se i cimne. Posle 3. brzine šalta fino i glatko. Kickdown u S je momentalan. Izbije mu crnu dimčinu iz duplog auspuha i auto je nestao.

Oprema: kao i većina R32. Ima dosta opreme, ali ne kompletnu. Recimo, nema šiber, ali ima ksenone, DSG, veliku navigaciju, 4-motion, duplu klimu, pomenuta polukožna sportski profilisana sedišta itd. Za nekoga je ovo vikend auto, pa mu oprema i nije potrebna. Za njega, tj. njegovu suprugu je ovo svakodnevni auto, tako da opreme nikad dosta. I realno, nije ovo CLK dtm ili F40 da mu ne treba oprema. Auto može da se vozi svakodnevno.

Potrošnja: nije u redu gledati je, jer board ne može izmeriti u sportkom režimu vožnje, ali prosek na board je 10 litara u poslednjih ~2500 km. Potrošnja nije visoka, a auto se ne mazi.

Prostor: većina zna kakav je Golf. Prostora napred ima, pozadi kome fali, poguraće se sedište napred. Gepek konkretno kod ovog auta je ~30 litara, jer ostatak mu uzima boks za kuče, što ga čini verovatno najbržim kučetom u široj okolini.

Udobnost: pinzgauer?

Upravljivost: 4-motion služi. Sportsko oslanjanje služi. Dobar je po snegu, kaže vlasnik. Nema auto za zimu, tj. ne treba mu, taj se koristi svakodnevno. Audi S2 (RS frankenštajn) kupe 450 ks mu je za vikend ili dragrace. Da je nestabilan, ne bi mu ga vozila žena sa detetom. Ja ga nisam ganjao po krivinama, jer nisam od onih koji misle da znaju da voze ta jaka kola. Brzo se prevari čovek i nabije gas u takvim kolima i nikakvi pogoni na svim točkovima, elektronike itd ga ne mogu spasiti da sleti u jendek. Kočnice su 360/330 mm, gume minimum 18 inča. Koči sa 100 km/h na 0 za ~40 metara.

Mane:

*pouzdanost: da se ne lažemo, Golf može da ima 1200 ks, brz je on, ali sve trpi ogromnu snagu motora. Menjač je sredjivan 2-3 puta, konačno pre par meseci zamenjen uz račun od par hiljada eura. Nije to sportski auto, već budževina. AMG, RS, M su sporstki automobili, kojima je pridata pažnja od nule. Praktično, svako može da nabudži Golfa ili bilo koji drugi auto: staviš mu kamionsku turbinu, par radijatora i veće diskove i eto. Ali ne može. Mnogi delovi nisu projektovani za te udarce, za tu snagu. Par puta je menjan kardan, kompjuter i dan danas ima problema i katkad mu se ugasi u sred vožnje (!!!).

*postprodaja: nikada ga ne bih kupio. Jednostavno ima previše kvarova za auto sa 70 000 km. Premijum sportisti na tim kilometražama i dalje dobro rade (sem novog Audi RS3, kome crkava menjač kao meni sijalice u faru na Kiji). Njemu je u ovlašćenom servisu u zamenu za Škodu RS TDI od 38000 eura ponuđeno 5500 eura za taj auto. Bivši vlasnik ga je zvao pre par meseci i ponudio mu je 17000 eura da ga otkupi, ali ovaj ga nije dao i crkao mu je ubrzo menjač.

*kvalitet: ili nekvalitet? Kao što sam napisao, ne može samo motor da se sredi. Ostale komponente takođe trpe. Za 70 kkm tri puta rađen menjač, jednom menjan? Sportski auto, kakav je i ovaj Golf dobio ime, je izdržljiviji, planiran ispočetka. Recimo iz tog doba nam je došao W211 E55k i ima lokomotivin obrtni moment od 700 Nm, ali menjač je projektovan da trpi do 1080 Nmi ne možeš mu ništa. Čipuješ ga na 600 ks i 800 Nm za male pare i ništa mu ne diraš. Dok kasnije 63AMG u W211 je bio na limitu: motor davao 630 Nm, a menjač trpeo samo 100 Nm više. To je sedmostepeni menjač.

Drugo za kvalitet bih rekao: previše ks u nesportskom autu. Takav auto je napravljen da voziš kao da neko puca na tebe, ali vrlo brzo će da te stigne, jer posle kratkog vremena, sve smrdi na paljevinu, zagrejalo se sve i mora da se vozi 130 km/h da se ohladi, pa onda opet u krug. Sve to u 70000 eura.

Prednosti:

*ubrzanje od 3.8s do 100 km/h. Čime može to da se poredi? Poršeom, Lambom, Ferarijem? Ubrzanje do 200 km/h je 13.1s, maksimalna 307 km/h. Na 400 metara 11,89s.

IV brzina 60-100---- 4.9s
V brzina 80-120 ---- 5.7s
VI brzina 80-120 ---- 8.5s

Nurburgring za 8m 8s.

Zaključak: šta da kažem, koju posluku porati? Auto za zezanje vikendom, podjednako dobar za brdsku vožnju (dobar, ali ne i zabavan kao neki rwd) i za dragrace. Rame uz rame sa egzotikama na papiru. Ali nešto mi ne štima sa ovim autom. Ovo je narodni auto. Golf. To je kao kad bi na stočna kola nabacili LED, alu felge i rekli da su to kočije. Za taj novac nema ništa brže, ali ima kvalitetnije. Nešto sa imenom, nešto što te odvaja od silnih Turaka koji voze R32-jke sa zlatnim BBS felgama. Okanili se Turci Mercedesa, sad voze M3 i Golfove Rxx.

Uz Golfa mi ide neki TDI, pet kila potrošnje i pričaj rodbini kako se nikad ne kvari, a bio si prošle nedelje kod majstora da pokupiš auto.

Za 70000 eura se kupuje M3, C AMG, RS3/4. U to vreme nijedan nije mogao da mu pridje brzinama, ali ni Golf od 500 ks ne može da priđe po kvalitetu jednom pravom sportskom autu, imidžu i osećaju u vožnji. U M3 ste u M3, u AMG ste u AMG, u RS3 ste u RS3. U Golfu od xxxx konja ste u Golfu.

Slike su katastrofa, video još gori.

Slika

Slika

Slika

Slika

Kickdown sa 110 km/h:

http://sendvid.com/ynledmed
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3068
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od havijer » 12 Maj 2016, 16:50

Vrh opis. Slažem se da je previše para uloženo a opet nepouzdan auto.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od Velja » 12 Maj 2016, 16:50

Ni meni se ne dopada naknadno budženje R32. Upravo je nedostatak turba to što ga vremenom čini posebnim.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od passenger » 12 Maj 2016, 19:18

Velja je napisao:Upravo je nedostatak turba to što ga vremenom čini posebnim.
Problem je nova era benzinskih motora: turbo motori. Sve je manje atmosferaca. Ako hoće jaču verziju, iskoriste isti motor i tjuniraju ga. Nema više V6 motora.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od ftj » 12 Maj 2016, 20:14

Menjac se svakako ne moze zameniti za 2k evra, pre ce biti da je kvacilo ili neki vid remonta ili polovan. hgp je nudio apgrejdovani clutchpack pa je pitanje da li je to u startu instalirano il ne. Pritom 40+20 nije 70 a m3 se u evropi retko kupuje za ispod 80k.

Meni je ovo oduvek bilo ludilo i bas bih voleo da probam i dam svoj sud.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od passenger » 12 Maj 2016, 20:33

3x repariran, treći put stavljan nov pre par meseci. Neće da kaže cenu, ali bez par hiljada (3-4000 eura) ne verujem da je prošao. Znam da je dizao kredit za to.

''(cene sam nagadjao, vidim u starom Bild-u cenu od 70000 eura)''.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od veljabandit » 12 Maj 2016, 21:35

Jesi li siguran za medjuubrzanja...posto su smesna za toliku snagu ?!
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od ftj » 12 Maj 2016, 21:48

Ipak su to naknadno ugradjene turbine koje verovatno i nisu promenljive geometrije pa su u ovim brzinama daleko van turbo zone.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: VW Golf V HGP DSG 500 ks

Post od passenger » 12 Maj 2016, 22:03

veljabandit je napisao:Jesi li siguran za medjuubrzanja...posto su smesna za toliku snagu ?!
Ti podaci tu sa prevarantskog Autobild-a, tako da su verovatno u stvarnosti viša, tj. sporija, s obzirom da iz Bild-a simpatiziraju VW :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Odgovori