Maserati Ghibli

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Maserati Ghibli

Post od Geza » 29 Maj 2016, 22:36

Laki021 je napisao:Zanimljiva subota za nama :)
Floyd i ja smo juce odlucili da se malo zabavimo, pa smo dosli na ideju da probamo par zanimljivih kola, a Ghibli deluje kao vrlo zanimljiv auto :)

Sve u svemu dobili smo Ghibli S q4 na probu, tehnikalije svi znamo, 3.0l motor sa 410ks, pogon na sva 4 tocka, ovaj je imao Skyhook adaptivno vesanje. Pa da krenem od najzanimljivijeg dela, voznja.
Auto stalno odaje utisak da je na steroidima, napregnut, u svakom trenuntku spreman da opali. Opustena voznja i Ghibli mi u prvi mah ne deluju kao spojive stvari.
Prva stvar posle par metara nakon sto sam krenuo koju smo primetili bila je "ebo te al je tvrd", vec na prvoj neravnini na parkingu je ozbiljno drmnuo, razbio kamen u bubregu i stavio do znanja o kakvom se autu radi. Ovde je bio u sport modu vesanja te je razumljivo da je veoma ucvrscen, no ipak previse za moj ukus.
Drguga stvar koju primetite je zvuk, zvuk, zvuk, grmi iz auspuha samo tako, rezi i puca pri pustanju gasa, pogotovo kad je hladan. Zaista ima dobar zvuk, ali naravno to nije neka velika novost kada je rec o Maseratiju te sam svestan da sam upravo otkrio toplu vodu :)
Motor naravno povlaci snazno, brzinomer skace li skace kao sto je i ocekviati od motora te snage. Deluje veoma elastican i nije sampion odziva na gas ali nije ni los uopste. Menjac ZF8, ne treba pricati previse o njemu, radi odlicno, meko, brzo i neprimetno menja brzine.
Osecaj na volanu, na netu cete naci na mnogo mesta kako mu ne valja volan, nema povratnih informacija, landara... da izvinete sviranje k... Volan je odlican, bas je fin osecaj na njemu, mnogo prirodniji i bolji nego na vecini kola, nema se tu sta zameriti.
Zatim, ponasanje na putu i vesanje, ovo je u isto vreme i prednost i mana ovog auta. Najpre, bolesno dobro drzi i neverovatno je kako na autoputu pri 140kmh reaguje na komande i kako izvodi naglo menjanje traka sto sam probao vise puta, jedino logicno objasnjenje bi bilo da je na sinama, jer onakav odziv, kontrolu i stabilnost je tesko drugacije objasniti. Zaista fascinantno koliko ostro brzo i sa savrsenom preciznoscu izvodi ovaj manevar, ne naginje se ni malo tom prilikom. Ovo nas vraca na njegovu manu jer ovo mora imati cenu, ebeno je tvrd! Cak i normal podesavanju vesanja auto je veoma tvrd, oseti se svaka neravnina i rupa (ok rupa se bas nismo nagledali ali jasno vam je o cemu pricam).
Sve u svemu u voznji je jako zabavan auto, vuce vas da ga peglate, sa druge strane nisam siguran kako bi izgledalo voziti ga par sati jer mi ne deluje bas kao auto koji moze da vam omoguci opsutenu i lagodnu voznju kada to zelite.

Zatim, enterijer. Pa iskreno, nije se bas proslavio... Instrument tabla oblozena kozom koja jako lepo izgleda, kozna sedista i prelep sat na sredini su jedino sto bi se moglo izdvojiti kao dobro, sve ostalo nije na nivou.
Definitivno je previse jeftine plastike zalutalo u ovaj auto. Cim otvorite vrata primeticete kako vrata jeftino izgledaju iznutra, sva od plastike, nikakva, ne prilici Maseratiju. Jos po kabini na raznim mestima ima jeftinih detalja, npr komande sedsita su od najjeftinije moguce plastike, tragicno deluju i uzasne su na dodir.
Ponuda postora je kriminalna da se diplomatski izrazim. Ako je ovaj auto u kasi serije 5 i E klase, ponuda prostora je mu je u najbolju ruku na nivou serije 3 i C klase. Iza mene npr ne psotoji prokleto nikakva sansa da neko iole normalno sedi, ma ne znam da li moze ikako da sedi. Tunel kardana je izrazito visok, te na kraju u principu imate istu situaciju kao BMW 6 GC gde su cak skroz spojili taj centralni deo i napravili da onaj u sredini mora skroz sa rasirenim nogama da se vozi, ista je situacija i u Ghibliju samo to nije ocigledno sa slika, tunel kardana se zavrsava bukvalno par centimetara ispod nivoa sedista, visok je i sirok. Zaista nije zabavno na sadnjoj klupi...
Nared tu i tamo, nije tako lose, no sedista nisu pravljena za viskoje ljude. Mislim da bi me dugorocno unistila, gornji deo koji treba da daje potporu ramenima i vratu je veoma izrazen, ali meni pada nekih 10cm nize nego sto bi trebalo te stalno sam osetio dzombu gde ne treba i nisam mogao normalno da sedim i da se zavalim u sediste... Sve sam misio da to mora da moze nekako da se podesava medjutim ne moze, prosto postoji dzomba koja me pritiska 10cm ispod vrata... Sedista nisu ni najbolje profilisana i ne drze u krivinama, pride su poprilicno tvrda, te opet mi jos vise naglasavaju moju brigu o udobnosti ovog auta na duzim putovanjima.

Ovaj sto smo vozli je imao obicno ozvucenje, uzas, to ne bi smelo da ide u Maserati, kao iz kante da svira. Imaju i Harman Kardon, ne znam kako to zvuci ali ovo osnovno je sramotno.

Sve u svemu da sumiram, jako zabavan auto koji podize adrenalin sa ogranicenim prostorom u kabini, neprilagodjen visokim ljudima sa generalno upitnom udobnoscu za duza putovanja :)

Kad sam posle njega seo u GT bilo, je prosto uffff uzdah, kako opustajuce (sto je i dobro i lose u isto vreme :) ).
Posle smo otisli da vozimo nesto drugo, o tome u drugoj temi.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Slika

Slika

Inace evo kako 6 GC izgleda sediste iza mene cisto da se uporedi...



Slika
Floyd je napisao:Iz ugla vozača odličan auto, iz ugla putnika ništa posebno. Povlači brutalno, zalepljen za put a i zvuk motora je odličan. Enterijer je mogao biti bolji kao i osnovno ozvučenje koje zvuči kao iz kante.

http://vimeo.com/168521323
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Maserati Ghibli

Post od Floyd » 29 Maj 2016, 22:48

member je napisao:Koja je cena ovog sa testa tj. Kako ide financiranje i kolika je rata?
70k evra. Nismo se raspitivali za finansiranje.

Otprilike 800 evra na 4 godine sa 15k učešća.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Maserati Ghibli

Post od Laki021 » 30 Maj 2016, 23:32

Gledam sad, kontaju oni mane i ispravljaju :)

Ovo sto sam se zalio na sedista u Ghibliju i kako ne odgovaraju visokim ljudima jer ih potpora za ramena gura gde ne treba, 10cm nize... e pa to su izgleda ispravili u Levanteu, nema tok okvira gore na sedistu:

Slika

A evo kako izgleda na Ghibliju:

Slika

Slika

milosg
Postovi: 1452
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Maserati Ghibli

Post od milosg » 31 Maj 2016, 00:57

Zanimljiv opis. :doubleup:

Kad kažeš da je sednje nazad loše, misliš na to zbog tvoje visine ili bi bilo sporno sedenje iza i da sedne neko prosečnog rasta?

Inače, kad gledam fotke po netu lepo mi izgleda enterijer kad je i deo table urađen u boji sedišta, posebno u crvenoj.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Maserati Ghibli

Post od Xepoj87 » 31 Maj 2016, 08:55

Ja sam u Bmw petici mogao da sednem iza Lakija. Tesko, ali je moglo.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
aviator
Banned
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Maserati Ghibli

Post od aviator » 31 Maj 2016, 09:10

Slika
Kako može da nema mesta iza vozača koji ima duži torzo od nogu? Pri tom, automatski menjač.
Jedino ako leži za volanom sa rukom na 12h.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Maserati Ghibli

Post od passenger » 31 Maj 2016, 09:40

Mislim da je to Floyd, a Laki je 200 cm dugačak :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Mr.Rotor
Postovi: 6355
Pridružio se: 18 Sep 2014, 21:42
Garaža: ПОЛУПРЕМИЈУМ
Lokacija: Краљево

Re: Maserati Ghibli

Post od Mr.Rotor » 31 Maj 2016, 09:51

Ja imam 200cm i baš dugačke noge ali iza mene uvek ima mesta na pretek. Dok znam neke dosta niže iza koji ne može da se sedne.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Maserati Ghibli

Post od Laki021 » 31 Maj 2016, 10:22

Nije problem do mene, problem je do Ghiblija.
Jednostavno i da neko prosecan napred sedi opet da neko prosecan iza njega sedne treba propisno da se napati. Cak i da ima mesta za kolena onaj tunel kardana je ogroman i smeta, jako je skucen auto pozadi.
Ja nisam zapravo ni seo pozadi, probao sam ne ide i odustao nisam pokusao da pomerim sediste napred da bih uspeo, tako da ne znam kako stoji sa prostorom za glavu.

EDIT:
Sad bas citam po Ghibli forumu sta kazu ljudi, ovako nesto:

"Unfortunately there is a big difference. I had the ghibli for 3+ weeks now and can tell you that 2 6' adults cannot possibly fit comfortably in the ghibli if seated one behind another. The front seat has to be moved up and both are going to feel a little cramped. If you wat room go for the QP or something else. Another interesting fact is that if you have small kids ( babies ) that need car seats the car seat takes a lot of space in the back, once you install the car seat there is enough room upfront for a person who's not more than 5'4"-5'6" to comfortably fit."

6' je oko 180cm...

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Maserati Ghibli

Post od Delija » 31 Maj 2016, 11:01

1' = 12" = 12 x 2.54 cm = 30.48 cm

6' = 182.88 cm


Cisto ako nekome zatreba za detaljnije racunanje.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Odgovori