BMW X5M F85

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

BMW X5M F85

Post od Laki021 » 08 Avg 2016, 12:15

Dakle... u subotu sam sa bratom u Minhenu u BMW Weltu uzeo X5 M na 8 sati, sasvim lepa kolicina vremena da se solidno upoznamo sa autom i vidimo sta moze :)
Pa da krenemo redom.
Pre nego sto preuzmete auto za performance vozila potrebno je potpisati neki dodatni dokument i dobijete osnovne instrukcije i pravila voznje:

Slika

Nakon toga, mozete da sednete u auto i vozite.
Prvo sto pada u oci kada prilazite autu je naravno eksterijer (zacudjujuce). O njemu nema potrebe da trosim reci previse, svi znate kako X5 izgleda, ovaj je manje vise isti kao i svaki X5 sa M paketom, par lepih sitnica ga izdvajaju ali nema neke spektakularne razlike (plave kocione celjusti, zadnji deo oko auspuha i dvostgruki okrugli izduvi za svake strane, drugaciji retrovizori...). Ovaj je bio neke fine svetlo plave boje, dobro mu stoji.

Slika

Slika

Zatim otvaramo vrata i sedamo u auto, sledeca stvar koju zapazamo je enterijer :)
Ovaj nije bio u nekom spektakularnom nivou opreme. Bez soft close, bez karbona unutra, bez neke interesantne boje koze (crna), bez B&O ozvucenja (imao je HK). Imao je ona multicontur sedista, nisam ga uslikao unutra ali ovako je izgledao:

Slika

Uglavnom, sve to veoma lepo izgleda, medjutim po meni M bi trebao da je malo vise. Osecaj je isti kao i u bilo kom drugom dobro opremljenom X5. Nemate zelju da cim sednete za njega da ga upalite i pravac trkacka staza, ne pocinjete da zamisljate kako ga vozite i forsirate po krivinama. Kada u Macana GTS recimo sednete, odmah pocinjete da mastate, pride ima gomilu detalja koji podizu adrenalin, kod X5M toga nema. Ova sedista su veoma udobna, ona su neki ekvivalent Comfort sedistima, ali nisu toliko dobra, te bih zamolio BMW da ne filozofira vec lepo ponudi kupcima Comfort sedista u ovom autu. Glavna razlika izmedju ovih i Comfort je samo gornji deo i naslon za glavu. Bocno drzanje je manje vise isto (mozda i idendticno), ali osim lepog izgleda ovaj gornji deo nema nikakve prednosti. Taj naslon za glavu je cini mi se vazdusni, mozete da se igrate i odskacete glavu o njega :) Problem je sto je on ispupcen, te ako oborite sediste i hocete da spavate (suvozac) glava ce imati tendenciju da pa da sa njega posto je prakticno drzite na izbocini. Kod confort sedista je naslon za glavu fantazija. Suvozacko sediste je imalo problem sa kontrolama, dugme koje obara i dize sediste je bilo rasklimatano i nije radilo dizanje sedista, morali smo da koristimo memoriju da vratimo sediste u uspravnu poziciju, prijavio sam im problem pa ce popraviti, ali ono... Te komande podesavanja sedista su obicna plastika, mnooogo je to lepse kod Porschea gde je to masivno gvozdje. Generalno ja bih rekao da treba vise gvozdja/aluminiuma da trpaju u ovaj auto i da mu fali jos nekih detalja koji bi digli adrenalin. Slicno vazi i za pedalice menjaca na volanu, one cak jesu metalne, ali ne tako lepe i masivne kao kod Porsche i Mercedesa.

Onda krecemo sa voznjom. Odmah prvo paljenje u garazi sa otvorenim vratima, brrrrm, coool :)
Zatvaramo vrata i krecemo. Auto se veoma lagano vozi, u gradu je kao i obican X5, nije ga tesko voziti, pitom je, ne skace... Bez ikakvih problema moze da se vozi po gradu. Udoban je, ne odvaljuje bubrege, sedi se visoko, standardno.
Istrcavamo na autoput, zver pokazuje svoje pravo lice, vuce ko lud. Ja sam ga peglao do 260. Naravno masa i velicina cine svoje, te se na vecim brzinama primeti ogromna razlika u odnosu na M5, osetno je sporiji. M5 na 200km/h kad ga patosirate lepi vas u sediste i baca u hyperspace, ovaj ne bas, preko 150 mislim da je slicniji mom 535GT nego M5. Na 200kmh trosi neograniceno, negde 25l (uzmite sa rezervom). Dok sam ga patosirao, povlacio, vozio preko 200 imao je 29 prosek...
Sledeca stvar koja pada u oci su kocnice, nekako su me one najvise razocarale, ne ulivaju mi previse sigurnosti. Najpre nisu tako osetljive, treba ih dosta jako stisnuti, a takodje prosto ne mogu da sakriju tezinu vozila, kad se koci preko 200 itekako osecate kakvu masu zaustavljate i na jacem kocenju preko 200 postaje malcice nervozan. M5 je sa druge strane ulivao utisak da moze da zakoci u mestu sa 200kmh, cak mi i moj auto uliva vise poverenja na kocenju preko 200km/h.
Uvek na autoputu testiram manevar ostre promene traka, e tu ovaj auto prkosi fizici. Cimno sam ga iz jedne trake u drugu, drzi kao na sinama, tek kada smo shvatili da sam to uradio na 160kmh ostali smo fascinirani, zaista fantasticno.

Onda smo otisli na neke krivudave planinske putice, odlican nacin da se prvo testira osecaj na volanu, pa vrlo je jednsotavno, nema ga :) Nema tu nikakvih povratnih informacija, samo otpor. Otpor volana je OK, taman kako treba, nisu preterali kao u M5 u kom morate biti snagator da ga u Sport Plus motate. U jednom trenutku ispred mene bio CLA 45AMG, kad sam ga stigao proradio mu ponos pa hteo da me otrese, nema sanse, drzi se X5M ne pusta manji sportski auto da mu odmakne, na kraju se sklonio sa puta. Mora biti iritirajuce kad vozite AMG (makar i polu) a onda vas stize tvrdjava. Sto se zvuka motora tice, on je odlican, ali auto je toliko izolovan da to slabo stize do kabine, zato ne znam koliko je u kabini zvuk sa zvucnika a koliko zaista od motora. Kada ste spolja i pored auspuha tada je sve jasno.
Medjutim zvucna izolacija naravno uzima svoj danak, sa druge strane kada ga vozite 250kmh on i dalje nije bucan u kabini, neverovatno. Sve u svemu nema nekog dubokog brndanja u kabini, ali kada pod punim gasom menjate brzine na vise lepo zagrmi iz auspuha.

Evo ovde smo malo pokusavali da snimimo zvuk:

https://vimeo.com/177997178

https://vimeo.com/177997178

Po krivinama auto zaista prkosi zakonima fizike, da, oseti se tezina, ali on svejedno drzi. Nije ga tako lako i zabavno vozati kao neki manji, laksi i okretniji auto, ali je potpuno neverovatno sta moze da uradi. Kad preterate sa brzinom ulaska, podupavljace, ovo se lako resava popustanjem gasa, ako preterate sa gasom zanece se i ovo nije bas tako lako kontrolisati kao kad laksihi i cisto RWD kola, bas je onako malo neprijatno i iscima dobrano kad se vraca. Cak je i moj nespretni tenk laksi i zabavniji za zadriftovati, no to je pre svega cena 4x4 (u ovom slucaju mana).

Samo sedenje u autu, kao i svakom SUV-u, meni i dalje ide malo na K, i ni posle nekoliko sati voznje nije prestalo da mi smeta. Sad, ovo je moja licna stvar ali i stvar navike, licno mi se vise svidja pozicija sedenja u GT-u ali i obicnoj limuzini, no rekoh to ne uzimati u obzir, neko ima drugacije preferencije, a moguce da bi i ja promenio misljenje posle nekoliko dana.
Prosecna potrosnja tokom nase voznje od oko 400km je bila 19.9l.

Ozvucenje je kao sto sam pomenuo bilo HK, sasvim je fino to ozvucenje, medjutim iz nekog razloga malo mi je naporno za duze slusanje, dosta je hladan zvuk, preferiram malo topliji kao sto je kod mene u autu, moj brat se takodje slaze.

Na kraju u povratku sam ga vozio polako, moze sasvim lepo da se vozi, nekada (kada zelite samo opustenu voznju), bih voleo potpuno da ugasim bilo kakvo rezanje motora, medjutim to ipak nije moguce, mozda ako se iskljuci vestacki zvuk (za ovo se mora iscupati neki kabl u gepeku).

Sve u svemu, da sumiram. Auto je zaista cudo tehnike, prkosi zakonima fizike, ali mu fali malo duha i harizme. Ne razlikuje se dovoljno od obicnnog X5 i tuzna je cinjenica da je 99% vremena Floydov dizel identican (pa mozda cak i bolji) ovom autu.
Kada sam se vratio u GT posle njega, nisam imao utisak, uf koja kanta... moj brat cak kaze da bi radije vozio GT-a za svaki dan...

https://vimeo.com/177997387
https://vimeo.com/177997387

https://vimeo.com/177997495
https://vimeo.com/177997495

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

https://vimeo.com/177835412

https://vimeo.com/177835436

Korisnikov avatar
schonenk
Postovi: 1868
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: BMW X5M F85

Post od schonenk » 08 Avg 2016, 12:34

Odlican review, mada za nas pojmove totalno apstraktan :)

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW X5M F85

Post od Floyd » 08 Avg 2016, 12:34

Duel : BMW X5 M (F15) vs BMW 535 i GT (F07)

Po ovom je M mnogo brži od tvog GT ali moj utisak je da se u X5 mnogo slabije oseća brzina. Moj nije ni blizu M ali ja kod njega subjektivno osećam da idem sporije nego u 320d.

Zanimljiv je to auto ali ja mu baš i ne vidim poentu. Kontam da je duplo zabavnije voziti 3x jeftinijeg Golfa R.

Koja je razlika između ZF8 u X5M i DKG u M5?

Kabal
Postovi: 2882
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW X5M F85

Post od Kabal » 08 Avg 2016, 13:27

Floyde zasto mu ne vidis poentu? Hoce neko da vozi SUV sa ogromnom snagom, a to dobija sa ovim modelom. Na stranu sto ga ni ja ne bi nikad uzeo u razmatranje.
Steta sto se, sem zvuka, vise ne razlikuje od "obicne" X5-ice.
Sta su reklu u BMW-u sto se tice pokvarenog dugmeta za namestanje pozicije sedenja?

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW X5M F85

Post od Laki021 » 08 Avg 2016, 13:31

Nista, zapisao odmah i ce da poprave :)

Zaboravio sam jos jednu stvar, Head Up ima onaj M mode gde prikazuje obrtomer... cesto na netu nalazite kako je to cool ovo ono.
Iskreno, to je g...no neopevano.
Em u tom modu nema navigaciju em je taj obrtomer toliko nepregledan da je to neverovatno. Ta linija sto se popunjava je (umesto kazaljke) je svetla i jedva se razlikuje od okolnih boja, neprimetna je. Pride je ceo obrtomer ogroman i samo odvlaci paznju.

Nemam ja nista protiv njegove poente, bitno je da ima izbora :)
Jedino bih voleo da ima malo vise duse i karaktera pored sulude tehnike.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW X5M F85

Post od Floyd » 08 Avg 2016, 13:33

Kabal je napisao:Floyde zasto mu ne vidis poentu? Hoce neko da vozi SUV sa ogromnom snagom, a to dobija sa ovim modelom.
Nema poentu kao sportski auto.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW X5M F85

Post od Laki021 » 08 Avg 2016, 13:35

Pa nema poentu kao sportski auto, ali kao raketa za celu porodicu, to je vec druga prica.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW X5M F85

Post od Floyd » 08 Avg 2016, 13:48

Za bezbedan prevoz cele porodice je najbitnije da auto bude raketa :)

ftj
Postovi: 13025
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: BMW X5M F85

Post od ftj » 08 Avg 2016, 13:49

Ostavis decu u vrtic i onda pun gas.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW X5M F85

Post od Laki021 » 08 Avg 2016, 13:50

Jeste, bitno je, zato sto nije auto u svakom trenutku pun :)
Lepo na AMS rekose kad su poredili X5M i PCT, da deca budu srecna prostorom i svime a i da tata moze da da sebi malo oduska kad je sam a po volji skokne i do staze :)

To je poenta tog auta, sto je on All in One. (samo sto onda ne moze u svemu biti najbolji).
Ja i dalje mislim da bi GT M bio The Ultimate All-rounder.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW X5M F85

Post od Floyd » 08 Avg 2016, 13:53

Jbg ako imaš 150k za auto koji je sve i nije ništa, onda imaš i da kupiš jedan porodični i jedan vrhunski sportski auto.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW X5M F85

Post od Laki021 » 08 Avg 2016, 13:57

Joj nemoj sad da pocinnjemo na tu temu inace cemo opet zavrsiti sa tim da ti treba bar tri hotela pre prvog takvog auta :)
Ne slazem se sa tim. Pride je naravno bolje ako sve mozes da imas u svakom trenutku u jednom autu. Bas kad ides na duzi put ti svaki cas treba nesto drugo, te si na krivudavom putu hoces Carreru, te si na grckom ostvrvu po zemljanom putu treba ti X5, te si na autoputu treba ti sedmica....
Poslednja izmena od Laki021 u 08 Avg 2016, 13:59, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
speedy stikis
Postovi: 2103
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: BMW X5M F85

Post od speedy stikis » 08 Avg 2016, 13:58

Sve je to lepo, ali sto Laki kaze nije to onaj UAUUU osecaj kada se vidi (barem sto se tice mene)

Uvek bih pre uzeo M5 nego X5M

Korisnikov avatar
milospinkfloyd
Postovi: 2014
Pridružio se: 25 Maj 2015, 22:32
Garaža: Mini Cooper S F56 - Brera V6 Q4
Lokacija: subotica

Re: BMW X5M F85

Post od milospinkfloyd » 08 Avg 2016, 14:06

Za 150k moze da se kupi porsche cayman i audi a6 karavan. Nisam rekao nista novo naravno, samo sugerisem o poenti X5M

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW X5M F85

Post od Floyd » 08 Avg 2016, 14:06

Laki021 je napisao:Joj nemoj sad da pocinnjemo na tu temu inace cemo opet zavrsiti sa tim da ti treba bar tri hotela pre prvog takvog auta :)
Ne slazem se sa tim. Pride je naravno bolje ako sve mozes da imas u svakom trenutku u jednom autu. Bas kad ides na duzi put ti svaki cas treba nesto drugo, te si na krivudavom putu hoces Carreru, te si na grckom ostvrvu po zemljanom putu treba ti X5, te si na autoputu treba ti sedmica....
Ja pričam o sportskom autu. Čim ti za X5M kažeš da nema nikakav osećaj na volanu onda džaba sve. Šta mi vredi što mogu da ga vozim 280 na autoputu ako nema osmeha kad jurim 100 kroz krivine?

Kao sve u jednom je ok ali previše je to kompromisa za ne tako malo novca.

Odgovori