Toyota CH-R 2.0 Hybrid Dynamic Force
Poslato: 24 Feb 2020, 14:52
Danas sam malo provozao (preko 20 kilometara) restilizovanu Toyotu CH-R hibrid sa novim pogonom - 2.0 HDF. To je potpuno nova kombinacija, sa novim električnim motorom i benzincem. Takođe, drugačije je podešen i sam sistem sa CVT menjačem. Sistem ima 184KS i nekih 220 Nm, s maksimalnom brzinom od 180kmh (to je sistemski ograničenje zbog hibridne tehnologije). Ubrzanje od 0 do 100 je 8,2s.
Vozio sam je po gradu i na autoputu, u raznim modovima i brzinama.
Najviše me je zanimao pogon i prostor unutar automobila, koji svi kritikuju. Visok sam 181cm i za osobe do maksimalno 190cm auto je prostran i bez problema može da se sedi i napred i nazad istovremeno, da ne udarate u nisku liniju krova kao i kolenima u sedište ispred. Ko je viši od 190cm imaće problema na zadnjoj klupi, udaraće glavom a neće se dobro provesti ni kolena. Jedna četvoročlana porodica može sasvim opušteno i komotno da se smesti. Petoj osobi nije mesto pozadi, odnosno mislim da bi se dobro namučila sa sedenjem između. Mesta na suvozačkom i vozačkom mestu ima u obilju, sve je dobro osmišljeno i na dohvat ruke. Nekom se možda sviđa, nekom ne, meni je vozačka pozicija odlična, a na suvozačkom mestu ne udaram kolenima u tablu, što je odlično. U Mazdi 3 mi je, naprimer, bilo skučeno napred, nekako čudno. Isto važi i za Elantru, koja je da kažemo prostran auto. Takođe, CHR ima mali prozor pozadi, nauštrb aerodinamike i zbog masivnih stubova pozadi. Nekom to, u kombinaciji sa crnim enterijerom, neće prijati, meni je bilo nekako kul. Deca ima da gunđaju što moraju da se naginju da gledaju kroz prozor. Ali se sedi baš lepo i udobna su sedišta, veoma sam prijatno iznenađen. Kompromis svakako. Gepek je manji nego kod 1.8 i 1.2 verzije, zbog baterija. Nekako je plitak, otprilike visine jednog većeg ranca, pa nije da se nosi puno stvari na more. Ko ima veće potrebe, moraće krovni kofer.
Materijali u enterijeru su kvalitetni i na dodir mekani, za jednu Toyotu. Lepe su obloge na vratima, reljefne, mekane i prijatne na dodir. Međutim plastika na tabli je ipak solidno "tvrda", ne odaje utisak neke veće klase. No, to je Toyota. Sedišta su odlična, volan je odličan i sama ergonomija.
Pri startovanju, kada je hladnije, kao danas, uvek radi benzinac oko 2 minuta da "napoji" sve sisteme. Mi smo sačekali to u leru, pa krenuli u EV modu. Inače, tu ima i jedna mana. Benzinac je neprijatno bučan u leru i osećaju se vibracije u kabini. Što je nekako čudno, u vožnji i pri najžustrijim ubrzanjima nema ni mrve vibracije niti onog poznatog "dranja" motora kod hibrida. Ovde je sve toliko sad ispeglano da u normalnoj vožnji ne postoji šansa da iko primeti uključivanje benzinca. Morate gledati ekran da skapirate. CVT je ispeglan vrhunski sad. Naravno, pri naglom ubrzanju se čuje, ali nema skuter efekta više. Nekako je sve mirno i bez "ludila". To je ono što vas može zavarati da mislite da auto ne ide. Ide, itekako. Međuubrzanja su odlična, ali baš odlična, ali se to ne oseća u kabini i pod nogom. Ko je navikao na turbodizele i turbobenzince možda mu se neće svideti. Meni se svideo jer sa lakoćom stiže do 130, od 50 do 90 fantastično ide, a po podacima od 80-120 stiže sa 5,7 sekundi što je odlično. U vožnji, osim brzog skoka kazaljke brzinomera i malo buke motora (ali naprimer tiši je na ubrzanju od Lexusa NX300 hibrida kojeg sam vozio) sve ostalo je ušuškano, samo klizi auto.
Pored te buke na leru dok je hladan, primetio sam da je buka od vetra koji je duvao mnogo veća i izraženija nego kod mog auta. Kod mene se ni ne čuje. Ali ne mislim na buku od vožnje. već je danas duvao jak vetar i do se podosta čuje u kabini. Zimske gume su takođe prisutne zvukom u kabini, ali ipak je to lepo prigušeno. Što se tiče buke preko neravnina, poprilično je tiši od ranijih Toyota koje sam vozio. Inače je VEOMA udoban na neravninama. Nije tvrd, odlično upija ove naše kratere. Nema skakanja, vibracija, drmusanja... volan je odmeren, solidno direktan, upravljiv odlično, mada i dale malo Tojotovski... ipak čini mi se direktniji dosta od novog Avensisa koji sam vozio. Lane assist nije intruzivan, lepo radi, ne cima naglo, sasvim odmereno. Adaptivni tempomat radi vrhunski, kao i BSM.
Kočnica, kao i kod svakog hibrida, traži privikavanje, neko može da pomisli da je slaba, ali nije, jednostavno je deo sistema regeneracije energije, pa mora nekad odlučniji pritisak.
Ustvari sam hibirdni sistem je takav da vas tera da vozite linearno i opušteno i tako uživate u tišini vožnje i da uštedite na gorivu. Što nas dovodi do toga da sam se pitao da li je zato muljav u gradu?
Ne, naprotiv, ovaj novi sistem radi odlično, ne morate više voziti kao puž, normalno se prati saobraćaj jer sada u EV modu može bez problema i 80kmh u gradu i tako skoro 4km. Ja sam prešao tako malo više od 2km, brzinama od 50 do 80kmh gde je moglo toliko. I bio sam maltene najbrži od svih. Naravno čim odlučno stisnete pedalu, benzinac uskače. Ali na ovaj neki način vožnje sa srednjim i lakšim pritiskanjem pedale, klizite bešumno po gradu i magistrali. Takođe sistem na AP omogućava EV mod i na 120kmh... i motor se odmah gasio i na 110kmh čim ustalim brzinu i bogami peglao je isto tako 1,5km... šteta što toliko upada ta buka unutra od vetra koji je duvao. Inače ovako je baš tih.
Dakle, sistem pogona čista desetka, iako treba navikavanje da se uđe u štos auta. Ali za preticanja i uključivanje na AP, međuubrzanje je baš odlično. I ono što je vrhunski je da ne postoji trunka bilo kakve naznake kada uključuje benzinca. Samo kad načepite do panje pa se čuje ali u normalnoj vožnji ništa se ne primeti. Svaka im čast, oni stari su zavijali kao skuter i sve se osećalo.
Najveći minusi su po meni ta buka na leru dok je hladan (i vibracije), i ta buka spoljnog vetra. Meni je to zasmetalo više od motora. Tu su zatim mali gepek i mesto pozadi za visoke i gabaritnije persone, kao i taj osećaj pozadi zbog prozora i stubova. Ja i moja porodica nismo takvi pa nam je auto prostran i komforan. U svakom slučaju interesantna tehnika, veoma udobna vožnja, bez trunke napora za vozača, motor i ceo sistem baš odlični u svim uslovima, a snage ima na pretek. Još jedan minus je - nema izvora struje za zadnja sedišta, kao ni otvora za klimu. To je malo bezveze, sad gotovo svi automobili imaju mesto za utičnice pozadi... a crossoveri duvaljke sa podešavanjem pozadi. Mislim da je glupo što to nisu stavili. Da li je ušteda ili šta, ko zna. Japanske neke bubice.
Prosek test vožnje - 4.6 L po NS i ap sa probama do 150. Mislim da na 110-120 nije prelazio oko 5, a na 150 oko 7,5.
P.S Da bih pokazao gde je linija krova sa mojom visinom od 1,8m seo sam skroz uspravno. Kada se zavalite mesta ima na pretek (ni tada ne udaram kolenima u sedište ispred koje je namešteno za moju visinu).
Vozio sam je po gradu i na autoputu, u raznim modovima i brzinama.
Najviše me je zanimao pogon i prostor unutar automobila, koji svi kritikuju. Visok sam 181cm i za osobe do maksimalno 190cm auto je prostran i bez problema može da se sedi i napred i nazad istovremeno, da ne udarate u nisku liniju krova kao i kolenima u sedište ispred. Ko je viši od 190cm imaće problema na zadnjoj klupi, udaraće glavom a neće se dobro provesti ni kolena. Jedna četvoročlana porodica može sasvim opušteno i komotno da se smesti. Petoj osobi nije mesto pozadi, odnosno mislim da bi se dobro namučila sa sedenjem između. Mesta na suvozačkom i vozačkom mestu ima u obilju, sve je dobro osmišljeno i na dohvat ruke. Nekom se možda sviđa, nekom ne, meni je vozačka pozicija odlična, a na suvozačkom mestu ne udaram kolenima u tablu, što je odlično. U Mazdi 3 mi je, naprimer, bilo skučeno napred, nekako čudno. Isto važi i za Elantru, koja je da kažemo prostran auto. Takođe, CHR ima mali prozor pozadi, nauštrb aerodinamike i zbog masivnih stubova pozadi. Nekom to, u kombinaciji sa crnim enterijerom, neće prijati, meni je bilo nekako kul. Deca ima da gunđaju što moraju da se naginju da gledaju kroz prozor. Ali se sedi baš lepo i udobna su sedišta, veoma sam prijatno iznenađen. Kompromis svakako. Gepek je manji nego kod 1.8 i 1.2 verzije, zbog baterija. Nekako je plitak, otprilike visine jednog većeg ranca, pa nije da se nosi puno stvari na more. Ko ima veće potrebe, moraće krovni kofer.
Materijali u enterijeru su kvalitetni i na dodir mekani, za jednu Toyotu. Lepe su obloge na vratima, reljefne, mekane i prijatne na dodir. Međutim plastika na tabli je ipak solidno "tvrda", ne odaje utisak neke veće klase. No, to je Toyota. Sedišta su odlična, volan je odličan i sama ergonomija.
Pri startovanju, kada je hladnije, kao danas, uvek radi benzinac oko 2 minuta da "napoji" sve sisteme. Mi smo sačekali to u leru, pa krenuli u EV modu. Inače, tu ima i jedna mana. Benzinac je neprijatno bučan u leru i osećaju se vibracije u kabini. Što je nekako čudno, u vožnji i pri najžustrijim ubrzanjima nema ni mrve vibracije niti onog poznatog "dranja" motora kod hibrida. Ovde je sve toliko sad ispeglano da u normalnoj vožnji ne postoji šansa da iko primeti uključivanje benzinca. Morate gledati ekran da skapirate. CVT je ispeglan vrhunski sad. Naravno, pri naglom ubrzanju se čuje, ali nema skuter efekta više. Nekako je sve mirno i bez "ludila". To je ono što vas može zavarati da mislite da auto ne ide. Ide, itekako. Međuubrzanja su odlična, ali baš odlična, ali se to ne oseća u kabini i pod nogom. Ko je navikao na turbodizele i turbobenzince možda mu se neće svideti. Meni se svideo jer sa lakoćom stiže do 130, od 50 do 90 fantastično ide, a po podacima od 80-120 stiže sa 5,7 sekundi što je odlično. U vožnji, osim brzog skoka kazaljke brzinomera i malo buke motora (ali naprimer tiši je na ubrzanju od Lexusa NX300 hibrida kojeg sam vozio) sve ostalo je ušuškano, samo klizi auto.
Pored te buke na leru dok je hladan, primetio sam da je buka od vetra koji je duvao mnogo veća i izraženija nego kod mog auta. Kod mene se ni ne čuje. Ali ne mislim na buku od vožnje. već je danas duvao jak vetar i do se podosta čuje u kabini. Zimske gume su takođe prisutne zvukom u kabini, ali ipak je to lepo prigušeno. Što se tiče buke preko neravnina, poprilično je tiši od ranijih Toyota koje sam vozio. Inače je VEOMA udoban na neravninama. Nije tvrd, odlično upija ove naše kratere. Nema skakanja, vibracija, drmusanja... volan je odmeren, solidno direktan, upravljiv odlično, mada i dale malo Tojotovski... ipak čini mi se direktniji dosta od novog Avensisa koji sam vozio. Lane assist nije intruzivan, lepo radi, ne cima naglo, sasvim odmereno. Adaptivni tempomat radi vrhunski, kao i BSM.
Kočnica, kao i kod svakog hibrida, traži privikavanje, neko može da pomisli da je slaba, ali nije, jednostavno je deo sistema regeneracije energije, pa mora nekad odlučniji pritisak.
Ustvari sam hibirdni sistem je takav da vas tera da vozite linearno i opušteno i tako uživate u tišini vožnje i da uštedite na gorivu. Što nas dovodi do toga da sam se pitao da li je zato muljav u gradu?
Ne, naprotiv, ovaj novi sistem radi odlično, ne morate više voziti kao puž, normalno se prati saobraćaj jer sada u EV modu može bez problema i 80kmh u gradu i tako skoro 4km. Ja sam prešao tako malo više od 2km, brzinama od 50 do 80kmh gde je moglo toliko. I bio sam maltene najbrži od svih. Naravno čim odlučno stisnete pedalu, benzinac uskače. Ali na ovaj neki način vožnje sa srednjim i lakšim pritiskanjem pedale, klizite bešumno po gradu i magistrali. Takođe sistem na AP omogućava EV mod i na 120kmh... i motor se odmah gasio i na 110kmh čim ustalim brzinu i bogami peglao je isto tako 1,5km... šteta što toliko upada ta buka unutra od vetra koji je duvao. Inače ovako je baš tih.
Dakle, sistem pogona čista desetka, iako treba navikavanje da se uđe u štos auta. Ali za preticanja i uključivanje na AP, međuubrzanje je baš odlično. I ono što je vrhunski je da ne postoji trunka bilo kakve naznake kada uključuje benzinca. Samo kad načepite do panje pa se čuje ali u normalnoj vožnji ništa se ne primeti. Svaka im čast, oni stari su zavijali kao skuter i sve se osećalo.
Najveći minusi su po meni ta buka na leru dok je hladan (i vibracije), i ta buka spoljnog vetra. Meni je to zasmetalo više od motora. Tu su zatim mali gepek i mesto pozadi za visoke i gabaritnije persone, kao i taj osećaj pozadi zbog prozora i stubova. Ja i moja porodica nismo takvi pa nam je auto prostran i komforan. U svakom slučaju interesantna tehnika, veoma udobna vožnja, bez trunke napora za vozača, motor i ceo sistem baš odlični u svim uslovima, a snage ima na pretek. Još jedan minus je - nema izvora struje za zadnja sedišta, kao ni otvora za klimu. To je malo bezveze, sad gotovo svi automobili imaju mesto za utičnice pozadi... a crossoveri duvaljke sa podešavanjem pozadi. Mislim da je glupo što to nisu stavili. Da li je ušteda ili šta, ko zna. Japanske neke bubice.
Prosek test vožnje - 4.6 L po NS i ap sa probama do 150. Mislim da na 110-120 nije prelazio oko 5, a na 150 oko 7,5.
P.S Da bih pokazao gde je linija krova sa mojom visinom od 1,8m seo sam skroz uspravno. Kada se zavalite mesta ima na pretek (ni tada ne udaram kolenima u sedište ispred koje je namešteno za moju visinu).