2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)
Poslato: 01 Sep 2021, 21:03
Posto vec neko vreme vozim Leona karavana (KL8) najnovije generacije red je da napisem koju rec iz mog iskustva. Vozio sam i prethodnu generaciju, kao i prethodnu Octaviu i Golfa, od 10 do 40 kkm, tako da mislim da mogu da uporedim.
Trenutno vozim crnog manuelnog 6 brzina sa 1.5TSI motorom od 130 konja. Prethodno sam par kkm vozio metalik belog sa 7 brzina DSG sa motorom od 150 konja. Da prvo krenem od motora jer ove motore vozim bezmalo 100kkm u zadnjih oko 2 godine. Motor sa 130 ks ima varijabilnu geometriju turbine za razliku od jaceg koji nema, medjutim tih 20 ks razlike se prilicno oseti, narocito pri krstarenju auto putem pri medjuubrzanjima od 120-160kmh kako se i najvise vozi u mom slucaju. Dakle u tom rasponu je motor od 130 ks prilicno tanak, ubrzanja traju dosta duze nego kod jaceg, do te mere da je nekad pogodnije prebaciti u petu brzinu. Razlika u ceni koliko sam video je oko 1000 eura izmedju jaceg i slabijeg, tako da se zaista postavlja pitanje da li vredi tolike doplate ako se ne vozi cesto AP. Koliko vidim u novoj Ocavii se ni ne nudi slabija verzija ovog motora. Kad smo kod potrosnje, redovno kacim u odgovarajucoj temi, ali hajde da napisem, na uzorku od par 10kkm je potrosnja slabijeg motora bila 6.2 litara na 100km neke mesovite voznje tipa 70% AP na 140kmh, 20% magistrala 100kmh i 10% grada. Kod jaceg motora je to recimo 6.5 litara. No primetio sam da je kod modela sa DSG menjacem potrosnja bila znatno veca, cak preko 7 litara, sto je skoro litru vise od manuelnog sa 130 konja pri istom rezimu. Sto je jos cudnije, sedma brzina kod DSG drzi motor na oko 2600-700 rpm, dok je kod manuelnog skoro 3000 ravno. Kad smo vec kod brzine, iz nekog razloga vidim da je kod ove generacije brzinomer podesen nesto tacnije, tako da je odstupanje od GPS-a tek 3 kmh, kod prosle gen je bilo oko 5kmh, ne previse bitan podatak, ali eto da ostane zapisano. Ovaj Leon ima elektronsku rucnu kocnicu kao i prethodni, dok je kod prethodne Octavie koju sam vozio bila manuelna. Vrlo prakticna stvar je sto auto hold funcija drzi blokiranu kocnicu na semaforima i slicnim situacijama kad je auto zaustavljen, tako da se moze skinuti noga sa papucice, sto poboljsava komfor voznje svakako. U tim situacijama je na instrument tabli lampica rucne kocnice zelena, dok kada se kocnica manualno aktivira ona postaje crvena, isti je slucaj i kada se auto parkira. Ono sto sam primetio da prilikom kretanja kada je rucna aktivirana mora da se krene sa jacim gasom i auto tada malo cimne, to je ipak trebalo bolje podesiti, jer cini mi se da je na prethodnoj generaciji to bilo bolje odradjeno. Kad smo vec kod kretanja iz mesta da spomenem i DSG menjac, kod kog se primeti da nije tako ugladjen kao hidraulicni automatici sa pretvaracem obrtnog momenta. Kretanje iz mesta nije bas tako meko i neprimetno. Daleko je to od loseg i neudobnog, ali opet, ima razlike. U svim ostalim rezimima koliko sam ga vozio (nekoliko kkm) se ponasao vrlo intuitivno i ocekivano, narocito pri preticanjima na magistrali. Nikad nisam imao situaciju da je neodlucan ili da napravi neku neocekivanu promenu. Manuelni mod zaista nisam imao potrebe da koristim. Kad smo vec kod toga zapazio sam da papucice za promenu stepena na volanu nisu bas ergonomski dobro resene jer prilikom promene ako se dobro secam sa desne strane je rucica brisaca jako blizu i moze se desiti slucajna aktivacija, jer mesta izmedju dve komande ima neocekivano malo.
Ova generacija Leona sto se tice samog dizajna enterijera je za mene iskorak u odnosu na prethodnu koja mi je bila prilicno bezlicna. Doduse, ne svidja mi se recimo detalj da sa leve strane, kod vozacevog kolena nema vise pregradice za sitnice kod volana, ne razumem zasto je to uklonjeno jer je vrlo praktican detalj. Takodje kada se sa suvozacke strane stavi u vrata flasa od 1,5 litara i otvori se pretinac, pri zatvaranju ce grlo flase zakaciti vrata pretinca, ne bas praktican detalj. Pregrade a sitnice nisu obloene filcom kao kod Skode. U ovoj verziji je vecina hardverskih komandi preseljeno na ekran multimedije, sto je uzrokovalo da se centralni izduvi ventilacije spuste na dole. Kada se otvori usmere na duvanje u poziciju skroz gore (na plafon) i dalje strujanje vazduha bije u glavu tako da je prilicno neugodno kada se leti vozi pod klimom. Takodje ventilacioni otvori se usmeravaju u otvaraju/zatvaraju istim potezom, za razliku od prethodnika, tako da je bilo kakvo podesavanje intenziteta duvanja direktno na izduvu nemoguce, sto je za mene jos jedan minus. Probali su da nadomeste to tako sto je na vrhu ekrana moguce podesiti 3 jacine duvanja u auto modu pritiskom na auto dugme ako se ne varam, a 3 tackice oznacavaju jacinu duvanja. Kad smo kod minusa, moram da kazem da mi se podesavanja klimatizacije i ostalih funkcija preko ekrana uopste ne svidja. Kao prvo je nebezbedno, i to vrlo, nije mi jasno zasto uopste takva resenja dozvoljavaju. Ajde sto za podesvanje temperature mora da se stiska ekran, to se na auto klimi podesi jednom i ne dira se cesto, ali recirkulacija koja se u mom slucaju ipak relativno cesto ukljucuje, a da ne pricamo da kad je Android auto ukljucen ni jedna od funkcija nije dostupna, pa se mora ici u drugi meni da bi se bilo sta regulisalo. Ova multimedija ispod ekrana ima hardverske dugmice za pojedine menije kao multimedija, potrosnja, i slicno. U tim menijima postoje podmeniji. Recimo kod multimedijskog menija je dovoljno stisnuti 2x dugme i on unutar menija skace na sledecu opciju i tako cirkulise. Dok kod menija za potrosnju kada se klikne na dugme 2x se nista ne desava, ne cirkulise kroz stavke, a potrosnja ko za inat nije prva stavka, tako da se za podatak o potrosnji mora kliknuti prvo na hardversko dugme pa jos jednom na ekran, vrlo lose resenje. Izbacili su i opciju prikaza potrosnje goriva za klimu i ostale dodatne potrosace, ne znam zasto. Takodje je i prekidac za svetla sada na touch, sto mi se ne svidja. Iskljucivanje start stop sistema i asistencija je takodje moguce samo na ekranu, jos jedan fail. Btw. sistem za obavestavanje o napustanju trake je cesto vrlo iritantan kada obavestava da nije u centru trake vozilo, pa cesto treba da se gasi. Inace nisam mogao da verujem da su na ekranu integrisali i manuelno podesavanje visine snopa svetla na LED farovima, kao pre 30 godina. Ovaj auto nema virtuelni kokpit nego hardverske cagere, i to koliko vidim potpuno su isti kao u prethodnoj generaciji. Kad smo kod ergonomije, vrlo sam razocaran sto ovaj auto nema naslon za ruke i da je to dodatna oprema u 2021. godini. Morao sam da podmetnem parce stiropora da bih imao o sta ruku da oslonim, zaista neverovatno. Inace materijali po obicaju od cele VW grupe najlosijeg kvaliteta, plastika na vratima tvrda i jeftina, za razliku od Octavie. Jeste da su probali to lepo da oblikuju, ali dzabe kada odaje utisak jeftinoce. Unutrasnji retrovizor izgleda vrlo jeftino, u stilu Z101, ako je nekome uopste bitno. U ovoj verziji koju vozim su sedista na centralnom delu neke svetlo sive boje a spolja kao i ostatak enterijera tamno sive sa svetlo sivim delom obloge na vratima kao na prethodnoj generaciji. Sediste vozaca je sa podesivom visinom i lumbalnim delom, i na duzim putovanjima provereno ne zamaraju. Volan je sada sa integrisanim komandama za tempomat slicno kao u proslom Golfu (a ne na rucici zmigavca kao prethodnik), i pozitivna stvar je sto moze brzina da se podesava u koracima od 10 kmh, a i dalje moze da se podesava i u koracima od po 1 kmh. Dobra stvar je sto za razliku od prosle generacije tempomat odrzava tacnu brzinu i na strmim nizbrdicama, doduse kocnicama, sto na duze staze mozda i nije dobro. Pri smanjenju brzine recimo za 10kmh na brzinama 120 i vise na AP koliko sam primetio uglavnom koci motorom, sto je dobro za potrosnju.
Sto se tice gepeka na papiru ima nekih par desetina litara vise od prethodne generacije, ali ja sam primetio da je u sirinu minimalno uzi, jer koferi koje nosim jedva staju u sirinu, a iste sam u prethodnom pakovao bez problema. Kljuc je novog dizajna i vrlo dobro izgleda, nije vise to onaj stari oblik kao na prosloj generaciji. Prilicno je tezak i daje utisak kvaliteta. Kako se startuje na dugme nema potrebe da je skakavac, medjutim i dalje ima integrisan hardverski kljuc.
Sto se spoljnog dizajna tice trebalo mi je vremena da mi legne jer mi je u pocetku bio skroz bezlican. Medjutim vremenom mi je legao, narocito prednji kraj koji me u nekim elementima podseca na Maserati Ghibli. Zadnji deo je interesantan nocu jer se svetlosna grupa proteze celom sirinom vozila, pa tako deluje dosta mocno. Uglavnom, nije neki upecatljiv dizajn, ali nije ni los, bar za moj ukus. Felne su 16 cola, dakle najmanje u ponudi na ovom autu.
Sto se voznje tice, ono sto sam primetio da je nesto tisi od prethodnika na krstarecim brzinama na AP, od 130 do 150. Inace sam ga u Nemackoj poterao do 200kmh na satu, ali je to vec jedva postigao na bas dugim pravcima. I na tim brzinama se ponasa stabilno, nema neke drame. Sto se tice udobnosti, tu je nemacki krut i prilicno se oseti sve na putu sto se neravnina tice. Volan je prijatan sto se sile pojacanja tice. Ono sto sam primetio po AP na jacem pljusku je da voda hoce da se sliva na bocno staklo tacno u zoni retrovizora i to tako da se od vode koja tece po prozoru ne vidi retrovizor. Hteo sam da snimim tu situaciju, ali nazalost nije bio pogodan trenutak. Prilicno cudno da se ovako neke stvari provuku. Sto se boje tice napisao sam da je prethodni bio metalik beli i ta boja mi je uzivo daleko bolje odgovara na autu nego crna koja je trenutna (ako moze crni nikad vise). Kod te bele mi se ne svidja sto je sa malo perli i slabo se presijava, istu tu boju sam imao i na starom Leonu.
Uglavnom manje vise bi to bilo to, moguce da sam nesto zaboravio, ali to cu da napisem kasnije. Slika nema puno, ali cisto da ne bude da nisam slikao da postavim neke.
Trenutno vozim crnog manuelnog 6 brzina sa 1.5TSI motorom od 130 konja. Prethodno sam par kkm vozio metalik belog sa 7 brzina DSG sa motorom od 150 konja. Da prvo krenem od motora jer ove motore vozim bezmalo 100kkm u zadnjih oko 2 godine. Motor sa 130 ks ima varijabilnu geometriju turbine za razliku od jaceg koji nema, medjutim tih 20 ks razlike se prilicno oseti, narocito pri krstarenju auto putem pri medjuubrzanjima od 120-160kmh kako se i najvise vozi u mom slucaju. Dakle u tom rasponu je motor od 130 ks prilicno tanak, ubrzanja traju dosta duze nego kod jaceg, do te mere da je nekad pogodnije prebaciti u petu brzinu. Razlika u ceni koliko sam video je oko 1000 eura izmedju jaceg i slabijeg, tako da se zaista postavlja pitanje da li vredi tolike doplate ako se ne vozi cesto AP. Koliko vidim u novoj Ocavii se ni ne nudi slabija verzija ovog motora. Kad smo kod potrosnje, redovno kacim u odgovarajucoj temi, ali hajde da napisem, na uzorku od par 10kkm je potrosnja slabijeg motora bila 6.2 litara na 100km neke mesovite voznje tipa 70% AP na 140kmh, 20% magistrala 100kmh i 10% grada. Kod jaceg motora je to recimo 6.5 litara. No primetio sam da je kod modela sa DSG menjacem potrosnja bila znatno veca, cak preko 7 litara, sto je skoro litru vise od manuelnog sa 130 konja pri istom rezimu. Sto je jos cudnije, sedma brzina kod DSG drzi motor na oko 2600-700 rpm, dok je kod manuelnog skoro 3000 ravno. Kad smo vec kod brzine, iz nekog razloga vidim da je kod ove generacije brzinomer podesen nesto tacnije, tako da je odstupanje od GPS-a tek 3 kmh, kod prosle gen je bilo oko 5kmh, ne previse bitan podatak, ali eto da ostane zapisano. Ovaj Leon ima elektronsku rucnu kocnicu kao i prethodni, dok je kod prethodne Octavie koju sam vozio bila manuelna. Vrlo prakticna stvar je sto auto hold funcija drzi blokiranu kocnicu na semaforima i slicnim situacijama kad je auto zaustavljen, tako da se moze skinuti noga sa papucice, sto poboljsava komfor voznje svakako. U tim situacijama je na instrument tabli lampica rucne kocnice zelena, dok kada se kocnica manualno aktivira ona postaje crvena, isti je slucaj i kada se auto parkira. Ono sto sam primetio da prilikom kretanja kada je rucna aktivirana mora da se krene sa jacim gasom i auto tada malo cimne, to je ipak trebalo bolje podesiti, jer cini mi se da je na prethodnoj generaciji to bilo bolje odradjeno. Kad smo vec kod kretanja iz mesta da spomenem i DSG menjac, kod kog se primeti da nije tako ugladjen kao hidraulicni automatici sa pretvaracem obrtnog momenta. Kretanje iz mesta nije bas tako meko i neprimetno. Daleko je to od loseg i neudobnog, ali opet, ima razlike. U svim ostalim rezimima koliko sam ga vozio (nekoliko kkm) se ponasao vrlo intuitivno i ocekivano, narocito pri preticanjima na magistrali. Nikad nisam imao situaciju da je neodlucan ili da napravi neku neocekivanu promenu. Manuelni mod zaista nisam imao potrebe da koristim. Kad smo vec kod toga zapazio sam da papucice za promenu stepena na volanu nisu bas ergonomski dobro resene jer prilikom promene ako se dobro secam sa desne strane je rucica brisaca jako blizu i moze se desiti slucajna aktivacija, jer mesta izmedju dve komande ima neocekivano malo.
Ova generacija Leona sto se tice samog dizajna enterijera je za mene iskorak u odnosu na prethodnu koja mi je bila prilicno bezlicna. Doduse, ne svidja mi se recimo detalj da sa leve strane, kod vozacevog kolena nema vise pregradice za sitnice kod volana, ne razumem zasto je to uklonjeno jer je vrlo praktican detalj. Takodje kada se sa suvozacke strane stavi u vrata flasa od 1,5 litara i otvori se pretinac, pri zatvaranju ce grlo flase zakaciti vrata pretinca, ne bas praktican detalj. Pregrade a sitnice nisu obloene filcom kao kod Skode. U ovoj verziji je vecina hardverskih komandi preseljeno na ekran multimedije, sto je uzrokovalo da se centralni izduvi ventilacije spuste na dole. Kada se otvori usmere na duvanje u poziciju skroz gore (na plafon) i dalje strujanje vazduha bije u glavu tako da je prilicno neugodno kada se leti vozi pod klimom. Takodje ventilacioni otvori se usmeravaju u otvaraju/zatvaraju istim potezom, za razliku od prethodnika, tako da je bilo kakvo podesavanje intenziteta duvanja direktno na izduvu nemoguce, sto je za mene jos jedan minus. Probali su da nadomeste to tako sto je na vrhu ekrana moguce podesiti 3 jacine duvanja u auto modu pritiskom na auto dugme ako se ne varam, a 3 tackice oznacavaju jacinu duvanja. Kad smo kod minusa, moram da kazem da mi se podesavanja klimatizacije i ostalih funkcija preko ekrana uopste ne svidja. Kao prvo je nebezbedno, i to vrlo, nije mi jasno zasto uopste takva resenja dozvoljavaju. Ajde sto za podesvanje temperature mora da se stiska ekran, to se na auto klimi podesi jednom i ne dira se cesto, ali recirkulacija koja se u mom slucaju ipak relativno cesto ukljucuje, a da ne pricamo da kad je Android auto ukljucen ni jedna od funkcija nije dostupna, pa se mora ici u drugi meni da bi se bilo sta regulisalo. Ova multimedija ispod ekrana ima hardverske dugmice za pojedine menije kao multimedija, potrosnja, i slicno. U tim menijima postoje podmeniji. Recimo kod multimedijskog menija je dovoljno stisnuti 2x dugme i on unutar menija skace na sledecu opciju i tako cirkulise. Dok kod menija za potrosnju kada se klikne na dugme 2x se nista ne desava, ne cirkulise kroz stavke, a potrosnja ko za inat nije prva stavka, tako da se za podatak o potrosnji mora kliknuti prvo na hardversko dugme pa jos jednom na ekran, vrlo lose resenje. Izbacili su i opciju prikaza potrosnje goriva za klimu i ostale dodatne potrosace, ne znam zasto. Takodje je i prekidac za svetla sada na touch, sto mi se ne svidja. Iskljucivanje start stop sistema i asistencija je takodje moguce samo na ekranu, jos jedan fail. Btw. sistem za obavestavanje o napustanju trake je cesto vrlo iritantan kada obavestava da nije u centru trake vozilo, pa cesto treba da se gasi. Inace nisam mogao da verujem da su na ekranu integrisali i manuelno podesavanje visine snopa svetla na LED farovima, kao pre 30 godina. Ovaj auto nema virtuelni kokpit nego hardverske cagere, i to koliko vidim potpuno su isti kao u prethodnoj generaciji. Kad smo kod ergonomije, vrlo sam razocaran sto ovaj auto nema naslon za ruke i da je to dodatna oprema u 2021. godini. Morao sam da podmetnem parce stiropora da bih imao o sta ruku da oslonim, zaista neverovatno. Inace materijali po obicaju od cele VW grupe najlosijeg kvaliteta, plastika na vratima tvrda i jeftina, za razliku od Octavie. Jeste da su probali to lepo da oblikuju, ali dzabe kada odaje utisak jeftinoce. Unutrasnji retrovizor izgleda vrlo jeftino, u stilu Z101, ako je nekome uopste bitno. U ovoj verziji koju vozim su sedista na centralnom delu neke svetlo sive boje a spolja kao i ostatak enterijera tamno sive sa svetlo sivim delom obloge na vratima kao na prethodnoj generaciji. Sediste vozaca je sa podesivom visinom i lumbalnim delom, i na duzim putovanjima provereno ne zamaraju. Volan je sada sa integrisanim komandama za tempomat slicno kao u proslom Golfu (a ne na rucici zmigavca kao prethodnik), i pozitivna stvar je sto moze brzina da se podesava u koracima od 10 kmh, a i dalje moze da se podesava i u koracima od po 1 kmh. Dobra stvar je sto za razliku od prosle generacije tempomat odrzava tacnu brzinu i na strmim nizbrdicama, doduse kocnicama, sto na duze staze mozda i nije dobro. Pri smanjenju brzine recimo za 10kmh na brzinama 120 i vise na AP koliko sam primetio uglavnom koci motorom, sto je dobro za potrosnju.
Sto se tice gepeka na papiru ima nekih par desetina litara vise od prethodne generacije, ali ja sam primetio da je u sirinu minimalno uzi, jer koferi koje nosim jedva staju u sirinu, a iste sam u prethodnom pakovao bez problema. Kljuc je novog dizajna i vrlo dobro izgleda, nije vise to onaj stari oblik kao na prosloj generaciji. Prilicno je tezak i daje utisak kvaliteta. Kako se startuje na dugme nema potrebe da je skakavac, medjutim i dalje ima integrisan hardverski kljuc.
Sto se spoljnog dizajna tice trebalo mi je vremena da mi legne jer mi je u pocetku bio skroz bezlican. Medjutim vremenom mi je legao, narocito prednji kraj koji me u nekim elementima podseca na Maserati Ghibli. Zadnji deo je interesantan nocu jer se svetlosna grupa proteze celom sirinom vozila, pa tako deluje dosta mocno. Uglavnom, nije neki upecatljiv dizajn, ali nije ni los, bar za moj ukus. Felne su 16 cola, dakle najmanje u ponudi na ovom autu.
Sto se voznje tice, ono sto sam primetio da je nesto tisi od prethodnika na krstarecim brzinama na AP, od 130 do 150. Inace sam ga u Nemackoj poterao do 200kmh na satu, ali je to vec jedva postigao na bas dugim pravcima. I na tim brzinama se ponasa stabilno, nema neke drame. Sto se tice udobnosti, tu je nemacki krut i prilicno se oseti sve na putu sto se neravnina tice. Volan je prijatan sto se sile pojacanja tice. Ono sto sam primetio po AP na jacem pljusku je da voda hoce da se sliva na bocno staklo tacno u zoni retrovizora i to tako da se od vode koja tece po prozoru ne vidi retrovizor. Hteo sam da snimim tu situaciju, ali nazalost nije bio pogodan trenutak. Prilicno cudno da se ovako neke stvari provuku. Sto se boje tice napisao sam da je prethodni bio metalik beli i ta boja mi je uzivo daleko bolje odgovara na autu nego crna koja je trenutna (ako moze crni nikad vise). Kod te bele mi se ne svidja sto je sa malo perli i slabo se presijava, istu tu boju sam imao i na starom Leonu.
Uglavnom manje vise bi to bilo to, moguce da sam nesto zaboravio, ali to cu da napisem kasnije. Slika nema puno, ali cisto da ne bude da nisam slikao da postavim neke.