Honda Accord 2.0 Comfort

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Honda Accord 2.0 Comfort

Post od trojanac » 22 Dec 2014, 09:02

Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Jedna od najvećih vrlina jednog samuraja je svakako odanost. Iz ugla automobila, odanost znači pouzdanost, što je i jedna od glavnih odlika automobila koji smo imali na jednodnevnom testu, a u pitanju je Honda Accord 8. generacije. Zbog cene koja je sada snižena za čak 3.400€ u paketima Elegance i Lifestyle, o čemu smo već pisali, odlučili smo da ovaj model detaljnije upoznamo i predstavimo čitaocima našeg bloga i foruma.

Istorija ovog modela je izuzetno bogata, ali ćemo tu priču ostaviti za neku drugu priliku. Ipak, kao potvrdu onog što smo napisali u uvodnim rečenicama, moramo navesti nekoliko činjenica. Svoju slavu ovaj model je stekao pre svega na tržištu SAD, gde spada u najprodavanije modele, a od 1982-1997 je bio najprodavaniji japanski automobil. Međutim, često sa različitim imenima i u više karoserijskih izvedbi, Accord je prisutan u celom svetu. Brojne nagrade za automobil godine, najbolji porodični automobil, „best buy“ u svom segmentu, najpouzdaniji automobil itd. samo su još jedan dokaz da je Accord od 1976. godine do danas, kroz 9 generacija, konstantno napredovao, ali nikad nije izgubio svoje glavne osobine zbog kojih ga je odabralo više od deset miliona kupaca.

Osma generacija je aktuelna od 2008. godine, ali je 2011. urađena restilizacija koja je ostala aktuelna do danas. Na našem testu se našao Accord u verziji sa najprodavanijim motorom na našem tržištu, dvolitarskim benzincem. U pitanju je R serija Hondinih motora (R20A3), zapremine 1.997cc sa 156KS pri 6300 obrtaja i 192Nm pri 4100-5000 obrtaja u minuti.

Slika

Ova serija motora nosi oznaku i-VTEC i predstavlja unapređenu verziju dobro poznatih Hondinih VTEC motora. Prvi motor R serije predstavljen je 2006. godine u modelu Civic, dok se R20 (dvolitarski motor) ugrađuje od 2007. godine u modele CR-V, Civic, Stream, Acura ILX, a Accord ga je dobio u 8. generaciji, dakle od 2008. godine. Ono što je najbitnije u celoj ovoj priči je izuzetna pouzdanost i dugotrajnost ovog motora što potvrđuju i serviseri koji se sreću sa ovim motorom u raznim modelima. Još jedna od bitnih stavki je da dobro podnosi naknadno ugrađenu TNG instalaciju.

Da bismo što bolje upoznali Accord odlučili smo da najviše vremena provedemo izvan grada gde jedna limuzina D segementa najbolje pokazuje svoje kvalitete. Stoga smo iz gradske gužve pobegli na Avalu, gde smo imali prilike da vidimo ponašanje ovog automobila po brdovitom, krivudavom putu.

http://youtu.be/9vhpQYEowLY

Utisak sva tri člana test ekipe je da se Accord odlično vozi kroz krivine. Prednja sedišta su odlična kada je vožnja kroz krivine u pitanju, što se ne može reći za sedišta pozadi, ali se to ne može ni očekivati od jedne limuzine ove klase. Član test ekipe koji inače vozi BMW je ocenio upravljivost visokom ocenom, ali lično preferira „čvršći“ upravljač, sa više povratnih informacija, dok se ostatak test ekipe nije žalio na ovaj deo. To je svakako stvar navike i ukusa, te ne možemo reći da nećete osetiti put na upravljaču. Oslanjanje je dobro podešeno, sasvim solidno upija neravnine obzirom da nosi pneumatike u dimenziji 225/50R17, ali deonice sa dosta neravnina i zakrpa, ostavljaju utisak da mu vožnja u takvim uslovima baš ne prija.

Slika

Još jedan bitan faktor u vožnji je odličan šestostepeni menjač, koji je odlično usklađen sa motorom i vrlo je elastičan. Već na brzinama od 50-60km/h računar preporučuje vožnju u najvišem stepenu prenosa, što mnogim vozačima može delovati prerano, ali Accord se ne buni i sasvim se lagodno vozi u tom režimu. Naravno, na niskim obrtajima, iako se vozi uglađeno, nedostaje mu snage za međubrzanja, što se primeti i u gradu, a pogotovo na magistralnom putu. No to svakako nije problem za Accorda, jer se vozač brzo navikne na rad menjača i motora, pa lako može da proceni koji je optimalan stepen prenosa za određenu radnju. Iako nema eksplozivnost jer linearno ubrzava, na visokim obrtajima se oseća da je Hondin agregat ispod haube.

Slika

Najviše nas je interesovalo kako se Accord ponaša na autoputu. Pogotovo je to interesovalo člana test ekipe koji poseduje CR-V sa istim ovim motorom i koji je razmatrao i Accord prilikom kupovine ali se ipak odlučio sa Hondin SUV model. Očekivano, Accord se dosta bolje ponaša na autoputu, lakše dostiže krstareće brzine, stabilniji je, a i potrošnja je osetno niža od modela CR-V. Buka u kabini je gotovo ista kod ova dva modela. Ne možemo reći da je Accord bučan u kabini pri velikim brzinama, a buka koja se čuje prvenstveno zavisi od podloge jer su na lošijoj podlozi najbučnije gume. Za one koji se takođe dvoume između ova dva Hondina modela, odgovor koji je bolji leži u potrebama koje budući vlasnik ima. Ako je veća potreba ćešće putovanje se porodicom, sa puno prtljaga onda je „kutijasti“ SUV bolji izbor. Naravno prednost u 4×4 pogonu i većem klirensu se može pronaći u mnogim situacijama. Međutim, ukoliko je potreba da se automobil često vozi na autoputu ili postoji želja da se uživa u brzoj vožnji po krivinama, tu je svakako bolji izbor Accord.

Slika

Da je ovo odličan izbor za porodičan automobil, ukoliko SUV nije potreban ili iz nekog razloga ne odgovara, dodatno nas je uverio vrlo komforan prostor za putnike, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Dva člana test ekipe, visoka nešto više od 180cm, sasvim udobno su se smestila napred i pozadi. Zadnja klupa je udobna, sa dugačkim sedalnim delom, te stoga verujemo da duža putovanja nisu problem za putnike pozadi, a situacija je još bolja na prednjim sedištima koja pored udobnosti pružaju i odličnu bočnu i lumbalnu podršku. Obzirom da je kabina Accorda prilično široka, nije problem ni smestiti tri osobe na zadnju klupu, jedino je problem što središnji deo nije toliko udoban, ali smo na to već navikli kod gotovo svih automobila ove klase.

Slika

Prtljažnik zapremine 467 litara nudi dovoljno prostora, a poseduje i duplo dno u kojem se nalazi set za reparaciju umesto rezervnog točka. Da li je to bolje rešenje od rezervnog točka, prosudite sami. Ono što je bitno je da je veličina udubljenja u kom se nalazi set dovoljno velika da se ubaci rezervni točak manjih dimenzija, ukoliko mislite da je to pouzdanije rešenje. Najveći nedostatak prtljažniku je kratak poklopac koji se podiže vrlo visoko, ali je otvor prilično uzak i stvari većih gabarita mogu predstavljati problem.

Slika

Iako je ovaj model izašao davne 2008. godine i pretrpeo je manje izmene prilikom restilizacije, sasvim sigurno da i dalje izgleda dovoljno atraktivno spolja, a i enterijer sigurno još uvek nije pregazilo vreme. Ono što je bitno svakom vozaču je pregledna instrument tabla i dobar raspored tastera na centralnoj konzoli i na upravljaču, što je ovde slučaj. Takođe, niko od članova test ekipe se nije žalio na preglednost, čak što više, može se reći da je preglednost iz ugla vozača odlična i da gabariti vozila ne predstavljaju problem prilikom manevrisanja.

Pre nego podvučemo crtu, iznećemo još nekoliko bitnih podataka u današnje vreme kada je svaka ušteda dobrodošla. Imajući u vidu da često slušamo o skupim kvarovima na modernim automobilima, raspitali smo se postoje li potencijalno skupi kvarovi na ovom modelu. Saznajemo da potencijalni problem može biti zvuk iz letve volana, što nije karakteristično samo za ovaj model i nije toliko čest problem da bi bio zabrinjavajući. Pritom, ne utiče na funkcionalnost vozila. Uostalom, Honda na svoja vozila daje trogodišnju garanciju, uz mogućnost doplate garancije do 5 godina, bez ograničenja kilometraže. Od delova čija zamena spada u redovno održavanje, set kvačila je malo skuplji, a takođe moramo napomenuti da se prednje i zadnje kočnice menjaju češće nego što je uobičajeno usled težine vozila i oštrije vožnje. Isto tako, pojedini delovi trapa mogu doći na red za zamenu ranije kao posledica loših puteva, ali kada je u pitanju nov automobil o tome svakako ne treba brinuti duži vremenski period.

Uštedu svakako može doneti i ekonomičan motor. Kada je reč o potrošnji, na našem testu, koji smo namerno isplanirali tako da isprobamo Accord u gotovo svim režimima vožnje osim u gradskoj gužvi, dobili smo prosečnu potrošnju od 8.2l/100km. Prosečna potrošnja koja je zabeležena prilikom preuzimanja automobila je bila 10l/100km, za poslednjih 450km, pretežno gradske vožnje. Po povratku sa našeg testa, ukupna prosečna potrošnja je opala na 9,7l što znači da Accordu svakako prija vožnja izvan grada i da uz lakšu nogu na papučici gasa i optimalno biranje stepena prenosa, ovaj automobil može zaista da bude ekonomičan, približno fabričkim podacima koji su uvek niži od realnih.

Slika

Teška srca, posle celodnevnog druženja sa Accordom, oprostili smo se od njega puni utisaka. Test ekipa se složila da Accord svakako zaslužuje visoku ocenu na našem testu iako je u pitanju model koji je na zalasku karijere, ali i dalje svojim kvalitetima može da parira mlađim konkurentima. Uz akcijsku ponudu koja je i dalje aktuelna (odnosi se na ograničen broj vozila na lageru), Accord ima sve preduslove da se potencijalni kupci odluče za njega.

-> Cenovnik

Delta Automoto
Honda prodajni salon
Tel: +381 (0)11 20 10 915, 20 10 900
Fax: +381 (0) 11 217 8036
Omladinskih brigada 33a, 11070 Novi Beograd
Radno vreme: radnim danima od 8:00 do 19:00, subotom od 09 do 15h

Tekst: Željko Jelisavac
Foto: Dejan Grujić, Željko Jelisavac

Kompletnu galeriju pogledajte na blogu: http://blog.garaza.rs/samuraj-u-d-segme ... da-accord/
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori