Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort

Post od trojanac » 22 Dec 2014, 09:08

Garaža test: Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort

Kompanija Delta Automoto, generalni zastupnik brenda Honda za Srbiju i Crnu Goru, organizovala je pre dve nedelje Dan otvorenih vrata u svom salonu na Novom Beogradu. O tome smo već pisali, a tom prilikom smo kratko testirali Civic Tourer i obećali da ćemo uskoro obaviti i pravi test što se i desilo prethodnih dana.

Ovaj Hondin model detaljno smo predstavili pre nekoliko meseci. Civic Tourer je još uvek nov model i slabo poznat široj javnosti iako je predstavljen prošle godine u septembru, u okviru međunarodnog salona automobila u Frankfurtu. To je jedan od razloga zbog kojeg smo odlučili da predstavimo baš ovaj model, a sigurni smo da će se Civic Tourer sve češće viđati u Srbiji.

O ukusima svakako ne treba raspravljati, ali smo svesni da je Civic prethodne generacije (popularni svemirac) postavio izuzetno visoke dizajnerske zahteve koje je naslednik trebao da ispuni. Po mnogima, aktuelna generacija ovog modela dizajnerski zaostaje, bar kada je spoljni izgled u pitanju, a posebno je na udaru kritika prednji deo vozila.

Slika

Iako nije agresivnog dizajna kao prethodni model, aktuelni Civic u obe verzije ima vrlo zanimljiv dizajn, a zavisno od boje vozila, određeni elementi se mogu bolje ili lošije uklopiti. Agresivan dizajn ostavljen je za najsnažniji model Civica, TypeR, koji stiže naredne godine.

Civic Tourer nema prethodnika sa kojim bi se poredio, ali se odmah vidi da se dizajnom izdvaja od većine karavana što jasno pokazuju znatiželjni pogledi prolaznika, kao i česti pozitivni komentari.

Slika

Obzirom da je dizajniran i razvijen u Evropi, ovaj model je prvenstveno orjentisan ka evropskim kupcima i njihovim potrebama. Iz ugla porodičnog čoveka, Civic Tourer je odličan izbor, što svakako važi i za Civic, ali Tourer ipak nudi više.

Dizajn instrument table je zadržao neke osobine prethodne generacije Civica, ali je na novom modelu instrument tabla preglednija i lako se uočavaju sve informacije koje se prikazuju. U gornjem delu imamo dva ekrana, od kojih jedan prikazuje trenutnu brzinu, a drugi prikazuje razne informacije i pritom je moguće menjati izgled i informacije koje se prikazuju.

Slika

Sve je vrlo lako uočljivo ukoliko vozač podesi sedište i upravljač tako da ima dobar pregled. I u osnovnom paketu opreme upravljač se pomera po visini i dubini, tako da je uz podešavanje visine sedišta lako naći idealnu poziciju za upravljačem.

Slika

Komande na centralnoj konzoli kojima se upravlja audio i klima uređajem su pregledne, pa će se i oni koji prvi put sednu u ovaj automobil lako snaći i podesiti sve kako im odgovara. Pritom, iako je u pitanju osnovni paket Comfort, na upravljaču se pored komandi tempomata nalaze i komande za ulazak u meni sa informacijama koje takođe služe za upravljanje audio uređajem.

Slika

Unutrašnjost Civica Tourer je po mnogo čemu posebna iako možda ne izgleda tako na prvi pogled. Iz ugla vozača sve je lako dostupno, pregledno i lako za upotrebu. Centralni greben, iako dosta širok, ne predstavlja problem za noge kao kod mnogih modela iz ovog segmenta. Naslon za ruke između prednjih sedišta je odlično postavljen tako da je ruka na idealnoj poziciji u odnosu na ručicu menjača. Sa svojih 183cm visine i skoro 98kg težine, lako sam se smestio i našao odgovarajući položaj za vožnju. Preglednost je takođe odlična, a u Comfort paketu opreme nalaze se i zadnji senzori, dok se u višim paketima dobija i kamera koja dodatno olakšava vožnju unazad.

Slika

Suvozač i putnici na zadnjem sedištu imaju takođe dovoljno prostora za noge, čak i kad su prednja sedišta pomerena do poslednjeg graničnika. Na zadnjoj klupi se bez problema mogu smestiti tri odrasle osobe, a nažalost nismo imali vremena da testiramo da li je moguće smestiti tri auto sedišta za decu pošto je mnogim porodicama sa troje dece to veliki problem, pogotovo sa novim predlogom za izmenu ZOBS-a koji će obavezati da deca do 12 godina moraju biti smeštena u auto sedište.

Slika

Koliko je Civic funkcionalan kao model znaju najviše vlasnici ili dobri poznavaoci ovog modela. To je nešto što se prenosi iz generacije u generaciju, ali se sa svakim novim modelom dodatno unapredi. Popularna „magična sedišta“ osim što su funkcionalna, vrlo su i jednostavna za upotrebu. Prtljažnik sa svojih 624 / 1668 litara zapremine je najveći u klasi i sa duplim dnom omogućava da prevezete više stvari nego što možete da zamislite.

Slika Slika

Na našem testu se našao Tourer u benzinskoj verziji motora, a u ponudi je i dizel verzija. Dobro poznati 1.8 i-VTEC motor sa svojih 142KS i 174Nm odlično se pokazao na našem testu. Ovaj motor nudi zaista dobre performanse, za koje nemamo mogućnosti da ih izmerimo, ali verujemo fabričkim podacima koji kažu da se ubrzanje do 100km/h obavi za 9,2 sekunde, a da je maksimalna brzina 210 km/h. Imajući u vidu težinu vozila od preko 1300kg sa vozačem, performanse su više nego dobre. No, više puta se pokazalo da se performanse na papiru i stvarni utisak u vožnji ne poklapaju, ali ovaj put to nije slučaj.

Slika

Miran rad i linearno ubrzanje odlika su svih Hondinih motora, pa tako ni 1.8 i-VTEC nije izuzetak. I na najnižim obrtajima se automobil ponaša odlično, čak i prilikom hladnog starta (ujutru) kada na leru radi na samo 900 obrtaja, bez problema se vozilo kreće i ne oseća se nikakva nelagodnost u radu motora, a čak i dok je hladan, motor je vrlo tih. U vožnji zvuk motora postaje izraženiji na višim obrtajima, ali uz vrlo precizan šestostepeni menjač i sa manje nervoze u vožnji, u gradskim uslovima se vozi gotovo uvek ispod 2000 obrtaja i u tom režimu je motor nečujan. U situacijama kad je potrebno dodati gas i izvući svih 142KS obrtomer treba podići do visokih 6500 o/min i tada dođu do izražaja sportski geni koje Civic Tourer svakako nosi u sebi.

Civic Tourer se može poručiti i sa adaptivnim zadnjim amortizerima koji dodatno poboljšavaju udobnost i stabilnost u vožnji, ali i sa standardnim setom se automobil odlično ponaša, a ni putnici na zadnjoj klupi nemaju primedbi. U uslovima u kojima je rađen test nije bilo mogućnosti za agresivniju vožnju, jer je cilj bio detaljno testirati ovaj model u gradskim uslovima, gde će se najčešće i voziti ukoliko je jedini porodični automobil.

Slika

Generalno, što se opreme tiče, već u osnovnom paketu dobija se sve što se smatra neophodnim za jedan moderan automobil, pa i više od toga. Honda posebnu pažnju posvećuje bezbednosti pa bez obzira koji paket opreme kupci odaberu, bezbednost putnika je maksimalna jer je ovaj model opremljen brojnim sistemima za bezbednost i sigurnost kako samog vozila tako i putnika.

Ono što sigurno interesuje potencijalne kupce, pored cene, su svakako troškovi koji idu uz Civic Tourer. Kada je potrošnja u pitanju, rezultat postignut na uzorku od skoro 150km je i za nas predstavljao iznenađenje. Naime, automobil je vožen dva dana, u različitim uslovima, na relaciji Novi Beograd – Zemun – hala Pionir – Zemun – Novi Beograd. Vozili smo i po popodnevnoj gužvi na Novom Beogradu, a uhvatila nas je i jutarnja gužva na delu autoputa između Genexa i Arene. Dodatno je potrošnja povećana zbog čestog rada u mestu, što potvrđuje vrlo mala prosečna brzina za pređenu kilometražu i sate provedene u automobilu.

Slika

Napominjemo da je rezultat ostvaren uz normalnu vožnju, bez nervozne noge na papučici gasa, uz stalno uključen start-stop sistem koji radi odlično i gotovo neprimetno, ali nismo uključili „econ mode“ koji bi verovatno dodatno doprineo nižoj potrošnji. Ukoliko se kupac odluči za savremeni 1.6 i-DTEC dizel agregat, tek onda će potrošnja biti ispod očekivanja.

Pored potrošnje, cena registracije za Civic Tourer takođe ne predstavlja problem, što je ranije bio slučaj sa 2.2 dizel agregatom koji se ugrađivao u modele Accord i CR-V. Veliki servis kod ovih motora ne postoji, pogonjeni su lancem tako da su vlasnici Hondinih vozila oslobođeni i tog troška, a redovan servis košta oko 150 evra, pa i manje, zavisno od toga da li se menjaju svi filteri.

Cena ovog modela se kreće od 19.490€ do 23.990€, a Honda Srbija trenutno nudi odlične pogodnosti za sve one koji se odluče da do kraja ove nedelje zamene svoj automobil sa novim Hondinim vozilom, po sistemu staro za novo. Napominjemo da nije neophodno da stari automobil bude marke Honda. Za sve informacije možete se obratiti u Honda prodajni salon:

Tel: +381 (0)11 20 10 915, 20 10 900
Fax: +381 (0) 11 217 8036
Omladinskih brigada 33a, 11070 Novi Beograd
Radno vreme: radnim danima od 8:00 do 19:00, subotom od 09 do 15h


Nakon dvodnevnog testa tokom kojeg smo imali priliku da se dobro upoznamo sa ovim modelom, možemo sa sigurnošću reći da je Civic Tourer odličan izbor za sve one koji imaju potrebu za modernim, odlično opremljenim i dovoljno snažnim, ali nadasve praktičnim automobilom u koji mogu spakovati sve što im je potrebno, pa i više od toga, bilo da su u pitanju lične ili poslovne potrebe.

Na mene lično je ovaj automobil ostavio vrlo dobar utisak i sigurno ću razmišljati o njemu ukoliko se ukaže prilika za obnovom voznog parka.


Tekst: Željko Jelisavac
Foto: Petar Jelisavac

Više fotografija pogledajte na blogu: http://blog.garaza.rs/garaza-test-honda ... c-comfort/
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori