Stranica 1 od 1

Isuzu D-Max Double Cab Premium

Poslato: 22 Dec 2014, 09:12
od trojanac
Garaža test: Isuzu D-Max Double Cab Premium

Protekle nedelje smo imali priliku da se bolje upoznamo sa modelom D-Max, vrlo zanimljivim vozilom u svakom pogledu. Naš partner, Trio motors d.o.o. iz Novog Sada, ustupio nam je vozilo na trodnevni test što je bilo sasvim dovoljno da testiramo ovaj automobil u gotovo svim uslovima.

Prvi susret sa Isuzu D-Maxom imali smo prošle godine na 13. sajmu motornih vozila u Novom Sadu. Više od godinu dana kasnije, nakon pređenih 56.000km u svim mogućim, pa i najtežim uslovima, test vozilo je stiglo do nas. Odmah ćemo se osvrnuti na stanje test vozila posle tolikog broja kilometara, tokom kojih je D-Max vožen često van puta, a više puta je učestvovao i u zahtevnim off road vožnjama. Između ostalog, koristi se za potrebe emisije „Život sa prirodom“ gde stiže do najviših planinskih vrhova.

Međutim, po stanju enterijera ne može se ni pretpostaviti da je u pitanju test vozilo sa takvim stažom iza sebe. Enterijer je u odličnom stanju, materijali su kvalitetni i prijatni za oko, ali i na dodir. U pitanju je Premium paket opreme koji sadrži zaista neverovatno puno opreme, a neke stvari i neočekivano za ovaj segment.

Slika

Ono što recimo nije navedeno na spisku opreme, a automobil poseduje, je isofix sistem na zadnjim sedištima uz top tether dodatak za dodatno obezbeđivanje auto sedišta za decu. Porodičnim ljudima kojima je bezbednost dece na prvom mestu ovaj podatak je veoma značajan, pogotovo sa najavljenim izmenama ZOBS-a koje predviđaju obavezu vožnje dece u auto sedištu do 12 godina starosti.

Slika

Uz kožna sedišta, automatsku klimu, odličan iPod/USB audio uređaj sa bluetooth konekcijom, električno podešavanje sedišta, tempomat i komande na volanu, kao i mnoštvo druge opreme, D-Max nudi zaista mnogo po pitanju komfora.

Što se tiče dizajna enterijera nema mnogo maštovitosti, ali je sve vidljivo, lako razumljivo i dostupno. Tako da i bez uputstva za upotrebu, svaki vozač će se lako snaći sa komandama na centralnoj konzoli ili na upravljaču. Iako nema sve popularniji multimedijalni ekran ne oseća se nedostatak istog, a sve potrebne informacije se mogu lako pronaći i videti na ekranu koji se nalazi u centru instrument table.

Slika

Kabina je vrlo prostrana, pa tako putnici na zadnjim sedištima neće imati problem sa mestom za noge, a navikavanje je jedino potrebno prilikom ulaska i izlaska iz vozila zbog visine kabine. Prag koji se nalazi ispod vrata olakšava ulazak i izlazak, posebno za niže osobe i decu.

Slika

Slika

Kada je reč o spoljašnosti ovog test vozila, nakon skoro 18 meseci i više od 50.000km eksploatacije u svim uslovima, D-Max i dalje izgleda odlično. Tu i tamo po koja ogrebotina našla bi se na bilo kom vozilu, pa ni D-Max nije imun na to, ali na tome i ostaje. Sasvim je jasno da su i spolja upotrebljeni kvalitetni materijali koji uspešno brane D-Max od većih oštećenja.

Slika

Da bi se bolje upoznali sa sposobnostima ovog vozila van asfalta otišli smo izvan grada i potražili zemljane puteve u blizini reke. Mestimično sa dosta blata zbog vode koja se još uvek nije sasvim povukla nakon prolećnih poplava, putevi kojima smo se kretali bili su ozbiljan problem u režimu pogona samo na zadnjim točkovima, verovatno i zbog laganog zadnjeg dela vozila. Prebacivanjem u režim pogona na svim točkovima, što se u D-Maxu vrlo lako rešava okretanjem točkića koji se nalazi između sedišta, situacija se drastično promenila na bolje.

Slika

U ovom režimu D-Max pokazuje samo deo svojih mogućnosti, ali se ponaša sasvim sigurno, lako se vozi i kontroliše. Bez problema savlađuje i uspone na ovakvom terenu, a o mogućnostima ovog modela u uslovima zahtevnog off road-a dovoljno govori učešće na svim organizovanim off road događajima u Srbiji, kao što je recimo Serbian Trophy.

Slika

Priliku da se upoznaju sa ovim modelom dali smo i članovima Garaža kluba i aktivnim učesnicima našeg foruma, poznatim pod nadimcima Paja i Vlajko. Sa njima smo se našli na Košutnjaku, gde smo dali naglasak na ponašanje u vožnji kroz brdovite i krivudave puteve poput puta kroz Košutnjak.

Slika

Uz umerenu brzinu, primerenu krivudavom putu, D-Max ne pokazuje nikakve znake nervoze i sasvim sigurno se vozi, gotovo kao putnički automobil. Jedina primetna razlika je jačina servo asistencije pa je upravljač nešto teži, pogotovo na manji brzinama i u mestu, prilikom parkiranja, ali u vožnji je razlika manje primetna.

Slika

Ono što takođe izdvaja D-Max od većine vozila na našim putevima je petobrzinski automatski menjač, koji ima i manuelni mod. Za one koji se prvi put susreću sa automatikom, nedostatak papučice kvačila zna biti problem, ali je to stvar na koju se vrlo brzo navikne. Menjač u automatskom režimu radi očekivano. Podešen je da bira optimalnu brzinu radi što niže potrošnje te je u umerenoj vožnji motor i prilično štedljiv. Međutim, tkz. kick down, odnosno pritisak papučice gasa do kraja, uz kratku zadršku izvlači maksimum iz 2.5 litarskog motora i upošljava svih 163KS ispod haube, mada u manuelnom modu to radi još ubedljivije i penje kazaljku obrtomera do crvene linije dok je u automatskom modu postavljeno ograničenje.

Slika

O udobnosti u ovom segmentu teško je govoriti. Ako se vrši poređenje sa putničkim automobilima, sigurno da D-Max, kao i njegovi konkurenti, ne spada u udobne automobile. Pogotovo je problem sa zadnjim delom vozila koji kada nije opterećen pomalo poskakuje na neravninama, ali ako se brzina prilagodi, to se može izbeći. Nismo imali prilike da upoznamo i ostale konkurente pa da uporedimo udobnost, ali tokom testiranja nismo primetili nikakvu nelagodnost čak ni kada je više sati provedeno u vozilu. Veliki doprinos tome zasigurno daju i odlična sedišta.

Jedina, uslovno rečeno, mana ovog vozila je mana i celog segmenta. Širina, a pogotovo dužina vozila, najveći su problem prilikom manevrisanja i parkiranja. Ogromni retrovizori doprinose preglednosti, kako u vožnji tako i prilikom parkiranja. Testirani D-Max je opremljen zadnjim senzorima što spada u dodatnu opremu i svakako preporučujemo da se doplati. Sigurno da se na gabarite navikne kada se poseduje ovakvo vozilo, pa manevrisanje postaje sve lakše.

Slika

Jedan od bitnijih faktora za sve one koji ciljaju na D-Max kao buduće vozilo je svakako potrošnja. Već spomenuti 2.5l dizel motor od 163KS i 400Nm po fabričkim podacima troši 8.9 l/100km u gradu (manuelni menjač). Na našem uzorku od 150km uz najviše gradske vožnje, potrošnja je bila nešto veća, 10.8 l/100km uz prosečnu brzinu od 35km/h. Ipak, treba uzeti u obzir da se radi o automatskom menjaču, kao i da smo deo testa koristili pogon na sva 4 točka, a i automobil je radio u mestu dosta vremena.



Napominjemo da se vozilo vodi kao teretno pa je i registracija niža nego za putničko vozilo sa motorom ove zapremine, a takođe pravna lica imaju odbitak pdv-a, što je još jedna pogodnost za buduće vlasnike ovog vozila ukoliko se vozilo registruje na firmu.

Sa početnom cenom od 30.350 € (bez pdv-a) u Premium paketu opreme, pored izvanrednih terenskih sposobnosti nudi i više nego dobre vozne karakteristike, a uz mnoštvo opreme i ugodan boravak u kabini. Iako je gotovo sve drugačije u odnosu na putnički automobil ipak je bliži putničkom nego radnom automobilu i to se dopada svima koji su imali priliku da provozaju D-Max tokom ovog testa.

Upravo to je možda i najveća prednost ovog multifunkcionalnog vozila koje se može voziti po svakom terenu, preneti ili vući teret, a istovremeno se može koristiti i kao vrlo komforan prevoz za poslovne ali i porodične potrebe.

Trenutno je u toku akcija Isuzu Vozila 2 u 1, o kojoj više informacija možete saznati na linku: http://www.isuzu.co.rs/2000-razloga-za- ... ign=garaza


Više slika: http://blog.garaza.rs/garaza-test-isuzu ... ukWtD.dpuf


Molim Paju, Vlajka i ostale koji su imali priliku da probaju D-Max da ovde napišu komentare. Hvala!

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 22 Dec 2014, 09:52
od Paja
Obrnuo krug po Košutnjaku pa evo utisaka.
Iznenađen sam bio opremom - luksuzom unutrašnjosti. Nisam očekivao npr kožna sedišta u radnoj mašini.
Utisaka iz vožnje nema mnogo jer sam vozio krug u kojem je D-Max slikan i sniman tako da je Trojke išao ispred mene (a svi zamo da Trojke vozi sporo :mrgreen: ) i u mom autobusu vozio fotografa kojem je pretila opasnost da ispadne iz gepeka meni pod točkove.
Žao mi je što nismo imali više vremena da ga stvarno provozam u svim uslovima. Iz ono malo druženja s D-Maxom mogu da kažem da ima odlične kočnice (nisam hteo da ih testiram nego sam po inerciji jurio kvačilo i pritisao kočnicu tako da smo se ukopali).
Servo mi je ostavio podeljene utiske. U vožnji je prijatno tvrd. Poučen iskustvima sa sličnim vozilima očekivao sam volan bez ikakave povratne informacije, međutim situacija je neuporedivo bolja od svega što sam do sada vozio, ali to ima svoju cenu jer je pri manevrima na parkingu isuviše težak na volanu.
Vozilo je ogromno i to se oseti pre svega u parkiranjima i provlačenjima.
Za mene prijatno druženje i s vozilom i s ljudima tom prilikom.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 22 Dec 2014, 10:08
od Rakhil
Ja sam ga probao u zeznutim uslovima za prvi kontakt sa tolikim vozilom - nocu i po kisi. Prvi utisak je bio da se vozi maltene ko C segment. Naravno, pri parkiranju i po tesnim ulicama nije jednostavno, ali ovako u normalnoj voznji se ponasa kao svaki drugi auto. Lepo povlaci za svoju tezinu, lepo koci, ne naginje se mnogo - tek kad predjes preko lezeceg se oseti da je nazad vesanje teretnjaka.
Nemam neka iskustva sa drugim pick-up terencima, ali ovaj je ostavio jako pozitivan utisak na mene.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 22 Dec 2014, 10:10
od trojanac
Na kočenju je izvanredan. Probao ja kočenje sa 60km/h po mokrom (padala kiša) na onom pravcu od Bežanije prema Kvantašu. Za dve tone težak auto koči vrhunski. Samo treba imati u vidu i nosivost od jedne tone pa je sigurno i to uzeto u obzir da bi natovaren isto dobro kočio.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 22 Dec 2014, 10:14
od Paja
Sigurno da su kočnice dimenzionisane za puno vozilo.
Ono to je pravilo kod ovakve vrste vozila je da su udobnija kad su opterećena. Teret pritisne zadnje vešanje pa manje skače. Kad je vozilo prazno zadnji trap ume da poskakuje.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 22 Dec 2014, 10:26
od vlajko
Pošto sam imao starog Hiluxa bilo mi je zanimljivo da vidim koliki je napredak napravljen u međuvremenu kod ove vrste vozila. Umesto kamionskog osećaja ovde se čovek oseća skoro kao u putničkom automobilu. Udobnost, ležanje na putu, zvučna izolacija i enterijer su na sasvim drugom nivou. Prosto ti bude žao da ga koristiš za ono za šta je namenjen.
Sa automaticima imam vrlo malo iskustva pa sam sve vreme mislio samo o tome da ne pritisnem kočnicu umesto kvačila kao Paja, ali nisam uspeo. :D
Sve u svemu atraktivan auto koji bi poželeli i oni koji nemaju realne potrebe za njim.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 08:11
od nidza
Kako je na zadnjoj klupi? Obično je to problem kod ovakvih vozila.

Tapatalk

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 08:26
od trojanac
U kom smislu, udobnosti ili prostora?

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 09:46
od nikaragva
Mene zanima i jedno i drugo.

Npr. prvo, kako bi se tamo deca osećala na dužem putu, u svojim sedištima? Da li njih upošte toliko i dotiče neudobnost vozila, ako su u svojim sedištima?

A drugo, kako bi se tamo osećali putnici na normalnom putovanju po autuputu i magistrali, bez off roada, od recimo 1000km?

Vaš utisak me zanima, jer ste se vozili u njemu, ne sa interneta :)

Ovo je vozilo kojem stremim kao pravi i istinski vojvođanski kauboj, sve ostalo su privremene mere :)

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 09:50
od Paja
Nisam se vozio pozadi u D-Maxu pa nemam lični utisak. Napred je pristojno udoban.
Teorijski udobnost kod svih tih vozila, naročito na zadnjoj klupi, jako zavisi od opterećenja zadnje osovine. Po pravilu prazan skače ko jarac, a opterećen je udoban.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 11:39
od trojanac
Ja sam se vozio kratko pozadi, a žena se vozila par puta i nije imala primedbi. Dete je još malo da kaže svoje utiske. :)
Uglavnom, mesta ima i to nije problem. Za duži put ne verujem da bi bilo ništa gore nego u autu B ili C segmenta, ali to će najbolje reći Živko jer je imao duže ture sa njim.

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 11:57
od Ivan
Kakav je po udobnosti u odnosu na tvog civica ili recimo golfa, povuci neku paralelu sa nekim od cescih auta, zbog nas ostalih :)

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 12:10
od trojanac
Teško je povući paralelu. Iz vozačkog ugla bilo mi je malo nezgodno dok nisam podesio sedište (električno u svim pravcima). Sedišta su vrlo dobra, fino su oblikovana, nemam zamerki. Za nas malo krupnije su taman. :)

Slika

Slika

Golfa nisam vozio pa ne znam, ali u poređenju sa mojim Civicom je dosta blizu po udobnosti. Jedino mu smeta taj zadnji kraj kad pređeš malo brže preko ležećeg pa on skoči, ali ako voziš laganije nije problem. Ja sam se vrlo brzo navikao na sve, sem na zvuk dizela. :)

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 13:12
od nikaragva
Eh da umalo da zaboravim :)

Ono što meni smeta kod većine automobila, je širina sedišta :D

Nadam se da je veličina vozila dobro iskorištena u tom pogledu :)

Re: GARAŽA TESTOVI (vozili smo)

Poslato: 23 Dec 2014, 18:12
od Kabe
nikaragva je napisao:Mene zanima i jedno i drugo.

Npr. prvo, kako bi se tamo deca osećala na dužem putu, u svojim sedištima? Da li njih upošte toliko i dotiče neudobnost vozila, ako su u svojim sedištima?

A drugo, kako bi se tamo osećali putnici na normalnom putovanju po autuputu i magistrali, bez off roada, od recimo 1000km?

Vaš utisak me zanima, jer ste se vozili u njemu, ne sa interneta :)

Ovo je vozilo kojem stremim kao pravi i istinski vojvođanski kauboj, sve ostalo su privremene mere :)
Moj licni utisak posle mnogo predjenih kilometara u ovom modelu Isuzu D-Max pikapa, kao i u njegovom prethodniku, je sledeci:

01. Vozio sam neke klinke na zadnjem sedistu, ali one prevrsavaju 18 ljeta, veoma su imune na truckanje, tako da nisu bas merodavne za moj odgovor na ovo pitanje :D. Ono sto pouzdano znam je da Zile vozi svoju cerkicu od rodjenja i da nema nikakvih problema (rec je o gradskoj voznji, kao i o izletima ka Vojvodini distance do 100 Km)

02. Putnici se na duzim relacijama (autoput) osecaju rastereceno. Vozilo kruzira bez problema na tempomatu uz korektnu ponudu prostora (cak i za osobe mojih gabarita - 2m)
02.a. Kada je rec o duzim putovanjima na putevima koji spadaju u nizu kategoriju slicna je situacija. Nema radikalnijih negodovanja kicme.

Ono sto je meni malo "nezgodnije" u voznji je prelazak preko lezecih policajaca kada sam pozadi. To je najgori vid prepreke za ovo vozilo, sve ostale rupe i krupnije dzombe su zanemarljive.

Ako zelis da budes pravi vojvodjanski kauboj, nemoj puno da razmisljas :)