MINI One 1.2 TwinPower Turbo

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

MINI One 1.2 TwinPower Turbo

Post od trojanac » 17 Feb 2015, 11:00

Gradski šmeker, pravi je opis za MINI One u verziji sa 3 vrata. On je zgodan, lep, zavodi kako prolaznike tako i one koji se voze u njemu, a vožnja MINI-ja je posebna priča. Zahvaljujući kompaniji Delta Motors, generalnom uvozniku MINI vozila za Srbiju, imali smo prilike da se bolje upoznamo sa ovim automobilom.

Mini je oduvek zanimljiv, poznat još od šezdetih godina prošlog veka kada je kompanija British Motor Company proizvodila modele pod ovim imenom. Svetsku slavu Mini stiče 1969. godine nakon filma „The Italian Job“, a 2003. godine je snimljen rimejk ovog filma, pod istim nazivom i ponovo su crveni, beli i plavi Mini odigrali značajne uloge. U novom filmu i novi MINI, sada u vlasništvu BMW-a.

Slika Slika

MINI One je poseban, izdvaja se od konkurencije u klasi, iako i drugi proizvođači imaju svoje adute u jednoj posebnoj klasi, koja se ne određuje samo dimenzijama već i stilom. Dizajn se uvek oslanja na prethodnike i to je još jedna od specifičnosti ovog modela. Promene kroz generacije postoje, ali su primetne samo boljim poznavaocima, dok običan prolaznik zna da je to MINI, a to je dovoljno. MINI se nikad neće slučajno pomešati sa nekim drugim automobilom.

Poslednja, treća generacija, sa oznakom F56, predstavljena je krajem 2013. godine, a u prodaji je godinu dana. Prethodne dve generacije dale su odličnu polaznu osnovu, tako da se od ove generacije očekuje da bude najbolja do sada.

Slika

Već pomenut dizajn, oslanja se na prethodne generacije i za to postoji dobar razlog. Sigurno da se neće svakome svideti, ali i dalje odoleva vremenu i dovoljno je atraktivan. No pravo otkriće se nalazi u enterijeru. Detalji kojima je posvećeno jako puno pažnje prilikom dizajna enterijera nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Slika

U MINI-ju je sve zanimljivo, sve je drugačije. Mnoge stvari su na svom mestu, ali nisu onakve kakvim ih očekujete, a nešto mora i da se potraži, kao što je recimo prekidač za svetla koji se nalazi levo od upravljača, na tabli, kao kod vozila iz VW grupacije. Doduše, taj prekidač se vrlo retko i koristi obzirom da ovaj automobil ima automatsko paljenje svetala i to radi perfektno, što smo imali priliku da vidimo prilikom prolaska ispod nadvožnjaka kada se oborena svetla pale onog trenutka kad se automobil nađe u senci. Inače se tokom dana koriste svetla za dan (daylight).

Slika Slika

Od ostalih zanimljivosti u enterijeru, puno je toga što se može izdvojiti. Pre svega tu je start/stop prekidač koji se koristi za paljenje i gašenje motora, dok se ključ nalazi u neposrednoj blizini vozila, obično u džepu vozača.

Slika

Zatim, tu je veoma zanimljiva centralna konzola sa multimedijalnim sistemom koji pruža veliki broj informacija, a u zavisnosti od određene funkcije sistema ili režima rada automobila, menjaju se boje osvetljenja koje okružuje uređaj. Instrument tabla je zanimljiva po meraču goriva koji se nalazi sa desne strane, a prekidači za svetla iznad unutrašnjeg retrovizora su vrlo funkcionalni, a opet drugačiji i zanimljivi.

Slika Slika

Slika Slika

U One će se vrlo udobno smestiti vozač i suvozač. Sedišta su odlična, dobro profilisana čak i za one koji nemaju idealnu težinu i lako se podešavaju. Uz upravljač podesiv po dubini i visini, lako se pronalazi idealna pozicija za vozača.

Slika

Zadnja sedišta, iako vrlo udobna i takođe profilisana, ipak ne odaju utisak komfora, pogotovo ne za više osobe. Iako ima dužinu i širinu, kao i međuosovinsko odstojanje u proseku klase, zbog specifičnog dizajna, veliki deo zauzima motorni prostor, dok je prostora za putnike i prtljažnik nešto manji od proseka za B segment, kome One po dimenzijama pripada. Četiri osobe će se smestiti u One bez većih problema, međutim, porodični ljudi će se sigurno pre odlučiti za verziju sa 5 vrata jer smestiti dečije sedište grupe 0-13 kg na zadnje sedište ovog automobila je gotovo nemoguća misija.

Slika

Kvalitet izrade kod MINI-ja ne treba ni posebno ispitivati. Dovoljno je pogledati i opipati, sve je jasno. Pored sjajno osmišljenih detalja, pozitivan utisak ostavlja odlična završna obrada i kvalitetni materijali, pogotovo u enterijeru, gde se najviše ima dodira sa automobilom.

Slika

Prtljažni prostor zapremine tek 211 l sa takozvanim duplim dnom, omogućava lakše pakovanje sitnijih stvari i to je recept ukoliko se odlučite za duži put sa ovim automobilom, stvari treba pakovati u više manjih torbi ili kesa. U samom dnu prtljažnika, sa desne strane, nalazi se otvor u kojem se nalazi set za reparaciju pneumatika, u slučaju da se neki pneumatik ošteti.

Slika Slika

Za duži put ovog puta nije bilo vremena. MINI One smo vozili pretežno po gradu i jedan deo autoputem, ali opet u delu koji prolazi kroz grad. Tu se One snalazi savršeno. Kao da je stvoren za krstarenje gradom kroz one gužve kada se kolone kreću i ima dovoljno mesta da se prođe između dva automobila. Osećaj za volanom je sjajan, upravljač je vrlo direktan i pored sigurnosti koja se oseća dok upravljate ovim automobilom, ne možete se odupreti utisku da je vožnja vrlo zabavna. Prosto, mami osmeh na lice svaki put kada treba promeniti pravac kretanja.

Slika

One na našem testu je imao ispod haube novi trocilindarski motor, zapremine 1198 kubika, ali uz TwinPower Turbo tehnologiju, snaga ovog malog motora iznosi 102KS, a subjektivan osećaj govori da je motor i snažniji. Iako težak 1165KG, sa „samo“ 102 KS i 180Nm dostupnih već od 1400 obrtaja, dostiže 100 km/h za 9.9 sekundi, a maksimalna brzina je 195km/h .

Slika

One se lako snalazi u uskim gradskim ulicama gde je uvek problem sa parking prostorom. Lako se provuče gde god treba, ali mora se spomenuti i negativan efekat odličnog upravljanja, a to je tvrđe podešeno oslanjanje čija tvrdoća dolazi do izražaja po kaldrmi i neravnim ulicama našeg glavnog grada.

Slika

Ubrzanje po štoperici nismo merili, ali možemo slobodno reći da One sa ovim motorom ubedljivo ubrzava bilo od starta ili kada su u pitanju međuubrzanja, a sve to prati vrlo lep, pomalo rezak zvuk koji dodatno odaje utisak kao da je reč o snažnijem agregatu. Isto kao i kod upravljanja, stisak papučice gasa do kraja mami osmeh na lice, bez obzira što se ne radi o velikim brzinama, već dozvoljenim na našim putevima, osećaj u ovom automobilu je prosto takav.

Slika

Ubacivanje ručice menjača u rikverc je neuobičajeno za one koji se do sada nisu susretali sa vozilima BMW grupacije jer nema ni sistema potapanja ni prstena koji se podiže, na koji smo navikli kod većine modela kod kojih se hod unazad bira levo pa gore.

Slika

Na kraju dana i oko 120 km pređenih u već navedenim uslovima, proverili smo i potrošnju, koja je konstantno padala, tako da smo sigurni da bi prosek bio i osetno niži da je automobil bio duže na testu. No ipak, fabrički podatak od 5,7 l/100km u gradskim uslovima deluje previše optimističan, posebno za Beograd.

Slika Slika

Prosek od 8,6 l/100km uz prosečnu brzinu od 26 km/h je po nama sasvim zadovoljavajući obzirom da ni jednog trenutka nismo vodili računa o potrošnji. Tome sigurno doprinosi i start/stop sistem koji One poseduje i koji funkcioniše sasvim dobro, ali ipak najveću zaslugu pripisujemo savremenom agregatu koji i pored odličnih performansi troši ispod očekivanja.

Slika

Za kraj, možemo samo reći da nam je žao što nismo imali više vremena da se još bolje upoznamo sa ovim zaista posebnim automobilom. Ako je MINI One u prethodnim generacijama imao i neke nedostatke, sada je definitivno bez greške. Barem mi nismo otkrili ni jednu.

Kompanija Delta Motors trenutno nudi model MINI One po sniženim cenama za vozila sa lagera. Za sve dodatne informacije obratite se kompaniji Delta Motors:

Radnička 8
11000 Beograd
Telefon: +381-(0) 11 35 39 900
Telefon: +381-(0) 11 35 39 931
Telefon: +381-(0) 11 35 39 981
info@mini.rs
http://www.mini.rs

http://blog.garaza.rs/garaza-test-mini- ... bHhyt.dpuf
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
PedjaJCW
Postovi: 76
Pridružio se: 14 Feb 2015, 14:28
Garaža: R53 JCW MINI Cooper S, MG ZR 105
Lokacija: SO

Re: MINI One 1.2 TwinPower Turbo

Post od PedjaJCW » 18 Feb 2015, 21:41

Trojanac me je pitao za misljenje o testu i novom Miniju, ujedno kao i korisnik starijeg. Pokusao sam da sazmem svoj pogled na stvari i sustinu, kazem opet, pogled kroz moje oci, ali ostao sam utiska da delimo isti pogled na sustinsku sustinu :) pa evo ga...

Slozio bih se sa autorom teksta u mnogo cemu, jedna od glavnih stvari kod Minija, po meni, je takodje ta nevidljiva nit, sa kojom je u stanju da poveze generacije ljubitelja, raznih struktura, zanimanja, interesovanja, sirokog dijapazona raznovrsnosti svih kategorija u jednu zajednicku tacku u vremenu i prostoru, Minija. Jedan od retkih koji je uspeo da izbrise (velike) razlike materijalnog sveta u kome zivimo, vozili su ga i bogati, i poznati, sa istom satisfakcijom i odusevljenjem bas kao i vecinski srednji soj ljudi. Svako je pronasao svoju nit, bez zalazenja u prestiz.

Autor je naveo film kao slavnu tacku u istoriji, meni je na pr. visetruka uzastopna pobeda na, tada jako cenjenom, Monte Carlo Relly-u (uz kontraverze nije bila cetvorostruka), sto je doslo kao, najblaze receno, iznenadjenje. Naime, mali Mini je stao na startnu liniju rame uz rame mnogo jacim igracima poput Porsche-a, Lancia-e, Alpine... i uz podsmehe, i cesanje ramena o rame vozaca i suvozaca u svojim sedistima, krenuo u pohod. Ispostavice se kao jako uspesan.

Dizajn Minija se nije mogao nazvati ni evolucija sve do 2001. godine, a tada se jednostavno desio novi Mini. Iako je to novi list u 21. veku, bilo je dosta elemenata sa kojima se mogao poistovetiti sa originalom, klasicnim Minijem, deo DNK je uspesno prenesen 40 godina kasnije. Par godina kasnije, dosla je naredna verzija Minija, koja, po meni, pocinje da gubi malo tog DNK. Jeste relativno zanemarljivo porastao, odrastao, postao prefinjeniji, sve to nije upitno, ali to onda vise nije taj Mini DNK o kome pricamo, niko ne kupuje Minija zbog udobnosti, raznovrsnosti, prostranosti... Po meni svojevrsna raskrsnica, cenovno je pozicioniran ka premium brendu, ali nisam bio siguran koliko je to mogao da opravda, pogotovo sto konkurencija ne spava, Mini/BMW vise nema prednost sa linije koju je imao, cak je i prodaja u zadnje vreme to potkrepila. Trebalo je nesto novo, mnogo tereta je bilo na ledjima F56 platforme. Kada je objavljeno da ce sve biti ’’in house’’ zapitao sam se da li moguce da je to taj evolutivni (is)korak? Mislim da jeste.

Porastao - jeste, tehnicki probio klasu, i to jeste, ostao prepoznatljiv – jeste, doneo nesto novo – jeste, ugojio se – nije. To mi je bila prva stvar koja mi je zapala za oko citajuci specifikacije, i izmamila ono hmm, mozda i ima necega ovde. Enterijer, poprilican zaokret, ali mislim da je esencija zadrzana, ima to ’’nesto’’, minijevsko, drugacije, sto je i sam autor naveo. Po meni, tu je vec primetan pravac u kome BMW planira da ide novi Mini, po prvi put mogu da kazem da imam premium osecaj, koji je vec primetan i kod bazicnih modela, a samo raste sa bogatijim paketima opreme, podignute obrve mislim u sebi da polako pocinje da opravdava cenu u poredjenju za bazicnom konkurencijom. Motorizacija, iako na papiru (uslovno receno) slabasna, sa manjkom cilindara, mi ne smeta ako je izvedena valjano, drzim se toga da je ovo bazicni model. Bacajuci pogled na performanse, ne mogu a da se ne vratim u proslost i mog prvog auta, MK2 Fista XR2, hot hatch 80-tih godina proslog veka. Oba imaju identicno ubrzanje do 100km/h od 9.9 sekundi, koje je itekako znalo da pruzi dosta lepih i zabavnih trenutaka. Najbolje sto je Ford znao tada da predstavi u klasi danas imam u osnovnoj verziji, cak i malo vise od toga, druga obrva podignuta. Sta je sa upravljenjem i oslanjanjem? Malo tvrdja voznja, jos jedan od ’’zastitnih’’ znakova Minija unazad 50 godina, okretan, takodje, faktor X - tu je. I tada sam se stvarno zapitao, da li su konacno uspeli da naprave pravu evoluciju i Minija za 21. vek?

Mislim da jesu, zasto? Pa, prvi novi Mini je isao na esenciju starog DNK, da novo bude sto vise staro, cak mislim da su i poprilicno uspeli u tome, ali ga ne bih nazvao Minijem 21. veka, nesto mi nedostaje. Druga generacija, ni istaknuti premium svoje klase, ni toliko DNK, bio je pragu necega, ali nije bas cvrsto koracao tom stazom. F56? Rekao bih da je to konacno evolucija Minija za 21. vek. Ne bih rekao da je nuzno zrtvovao svoj DNK, samo je ponudio svoje novo Ja, ostavio proslost gde je joj je i mesto, u istoriji, ali je nije zaboravio. Konacno je porastao, konacno je evoluirao.

:pivo:

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: MINI One 1.2 TwinPower Turbo

Post od trojanac » 18 Feb 2015, 22:51

Hvala Pedja, sjajno napisano. :doubleup:
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori