BMW 216d Active Tourer

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

BMW 216d Active Tourer

Post od trojanac » 09 Mar 2015, 22:41

Pre mesec dana, kompanija Delta Motors, predstavila je model serije 2, nazvan Active Tourer, o čemu smo pisali. Prilika za test vožnju ukazala se protekle nedelje, te smo i pored nešto lošijeg vremena, rado pristali na druženje sa ovim modelom koji se po mnogo čemu razlikuje od ostalih modela iz ponude ovog bavarskog proizvođača.

Serija 2 Active Tourer prvi je serijski model BMW-a sa prednjim pogonom. Takođe, MPV segment nije do sada bilo polje gde bi BMW tražio kupce, ali vremena se menjaju. Sve veći broj kupaca traži multifunkcionalno, praktično, štedljivo vozilo, a opet ne žele da se odreknu luksuza na koji su navikli u višim segmentima, gde uglavnom vladaju limuzine i karavani. SUV segment samo delimično ispunjava ove uslove, tako da je Active Tourer pravi odgovor na zahtev sve većeg broja kupaca.

Slika

Ljubitelji ovog brenda možda će reći da ovo nije pravi BMW. Sve je više takvih primera u auto industriji i mnogi modeli nailaze na otpor u početku, ali kasnije sve dođe na svoje. Dobar automobil će biti prihvaćen, loš neće, bez obzira na značku na haubi.

Slika

Mi nismo želeli da se bavimo ovim pitanjem i da ocenjujemo koliko je Active Tourer zadržao osobine koje krase ostatak game i koje se očekuju od jednog BMW-a već smo test usmerili upravo ka ciljnoj grupi, mladim porodičnim ljudima. Priliku da uz autora teksta testiraju Active Tourer imali su i naš član Dragan sa suprugom i sinom.

Slika

Prvi test koji svaki porodičan automobil treba da prođe je smeštanje kolica i stvari u prtljažnik. U ovom slučaju, sa svojih 468l prostora, bez problema će se smestiti i veća kolica, a ostaje dovoljno prostora i za dodatne stvari. Obaranjem sedišta prtljažni prostor se povećava na 1510l što je više nego dovoljno ukoliko je potrebno automobil iskoristiti za prevoz stvari većeg gabarita.

Slika

Bez kolica mesta ima dovoljno i za veće putne kofere i torbe, a duplo dno krije rezervni točak i mesto za ostavu obavezne opreme i poneke sitnice koja može zatrebati. U prtljažniku se nalazi i dodatna utičnica od 12V.

Slika Slika

Iako se po dimenzijama može pretpostaviti da Active Tourer nudi mesta za putnike koliko i prosečan automobil C segmenta, dovoljno je otvoriti vrata i primetiti da putnici imaju i više prostora nego što se očekuje.

Iz vozačke pozicije prostora napred ima sasvim dovoljno i lako je naći adekvatan položaj, ali se primećuje da je položaj sedišta izdignut, čak i kada je sedište spušteno na najnižu tačku, što omogućava bolju preglednost, a samim tim i veću sigurnost. Ni širok centralni stub ne predstavlja problem, sve je podešeno tako da vozač i suvozač imaju dovoljno komfora.

Slika

Putnici na zadnjoj klupi takođe imaju dovoljno prostora kako za noge, tako i za glavu, što je prednost ovakvih vozila, posebno ukoliko su u pitanju osobe višeg rasta. Pored toga, zadnja sedišta se mogu pomerati, a samim tim i nasloni mogu stajati pod većim ili manjim nagibom. Sve zavisi od potreba za prostorom u kabini i prtljažniku. Sedišta su vrlo udobna i komforna, a Luxury line paket čini boravak u ovom automobilu još prijatnijim.

Slika

Naši gosti takođe su bili prijatno iznenađeni komforom koji pruža ovaj automobil, a najmlađi član test ekipe, star svega 8 i po meseci, je toliko uživao u vožnji da je tokom testa bezbrižno spavao. Dečije auto sedište grupe 0-13kg lako se smešta kako na zadnje, tako i na prednje sedište, uz obavezno isključivanje suvozačkog vazdušnog jastuka.

Slika

Sedište suvozača ima i mogućnost obaranja naslona koji se preklopi skroz, tako da omogućava transport predmeta dužine do 2,40 metara. Dakle, lako je zaključiti da je Active Tourer zaista vrlo funkcionalan i praktičan automobil, koji u sebi krije mnoštvo opcija karakterističnih za MPV segment, a mi smo otkrili samo neke.

Slika

O kvalitetu enterijera i završnoj obradi nije potrebno trošiti reči. Test vozilo koje smo imali na raspolaganju ima BMW Luxury line paket koji impresionira svojom elegancijom i vrhunskim kvalitetom materijala kao i načina izrade. Sedišta su presvučena „Dakota“ kožom u „Saddle Brown“ boji, koja se nalazi i na vratima. Ono što se može primetiti je da postoji mnogo detalja koji utiču da enterijer ima prefinjen izgled, ali ni jedan detalj nije suvišan niti se ne uklapa. Iskustvo koje BMW ima po pitanju enterijera u višim klasama definitivno se vidi i oseti i u ovom modelu.

Slika

Multimedijalni uređaj se lako koristi pregledom funkcija na velikom LCD ekranu. Za kretanje kroz meni i korišćenje nekih od opcija postoji više načina. Audio uređajem se lako upravlja putem funkcija na upravljaču, a iste funkcije su dostupne i na samom audio uređaju koji se nalazi ispod LCD ekrana.

Slika

Između prednjih sedišta nalaze se komande za upravljanje multimedijalnim sistemom, a iako na prvi pogled kretanje kroz sistem i odabir različitih funkcija izgleda komplikovano, uz malo odvojenog vremena sve se lako savlada. Odmah pored nalazi se i prekidač za parking kočnicu.

Za pokretanje primerka koji smo imali na testu zadužen je novi BMW-ov TwinPower Turbo dizel trocilindarski motor, zapremine svega 1499ccm, koji se proizvodi u dve verzije. Slabija verzija ima 95KS dok se na našem testu našla snažnija verzija sa 270 Nm obrtnog momenta i 116KS koje dostiže pri 4000 obrtaja. Fabričke performanse i osećaj u vožnji se poklapaju. Active Tourer sa ovim motorom ubrzava do 100km za 10,6 s dok je maksimalna brzina deklarisana na 194km/h.

Slika

Ipak, na motore nove generacije i njihov režim rada potrebno je i malo privikavanja. Naime, u normalnom režimu, kada se motor nađe ispod 2.000 obrtaja, teško se budi, pa ukoliko vozač želi momentalno ubrzanje neophodno je odabrati za stepen ili dva niži stepen prenosa. Oni koji su navikli na turbo dizel motore starije generacije i veće zapremine pitali bi se da li je uopšte ispod haube turbo dizel agregat, jer svojim kultivisanim radom i nešto drugačijim režimom rada, ne ostavlja utisak da se radi o turbo dizel agregatu. Treba imati u vidu i da je u pitanju agregat 1.5l zapremine, koji iako stavlja na raspolaganje 116KS ipak treba da pokrene automobil težak 1395kg. Pored toga potrebno je i ispoštovati ekološke norme, kao i očekivanja da novi motori budu vrlo štedljivi.

Slika

Ipak, u optimalnom režimu koji se lako postigne pomoću odličnog šestobrzinskog menjača, Active Tourer sa ovim motorom ostavlja više nego dobar utisak. Na autoputu sa lakoćom održava putne brzine dozvoljene u Srbiji, a potrošnja uz uključen tempomat, zavisno od zadate brzine se kreće približno fabričkim deklarisanim podacima, a to je između 4 i 5 l/100km. Za automobil težak 1.4 tone i trocilindarski dizel motor 1,5l zapremine, uz 4 putnika i nešto prtljaga, ovo je zaista odlična potrošnja i dokaz da je nova generacija BMW-ovih motora zaista štedljiva. Nakon celodnevnog testa, tokom kojeg smo pored autoputa dosta vremena proveli u gradskim uslovima automobil je prikazao prosečnu potrošnju od 8,1l na 100km.

Slika

Za test voznih karakteristika odabrali smo Košutnjak. Po pitanju upravljanja, imajući u vidu segment i težinu automobila, Active Tourer se pokazao odlično. Čak i tokom dinamičnije vožnje ne pokazuje znake nervoze, a na upravljaču se oseća kontakt sa podlogom i tu Active Tourer pokazuje da nije izgubio sportske gene koji su karakteristični za BMW. Međutim, pritisak na papučicu kočnice ipak nas podseća da je ovo pre svega porodični automobil, a ne M verzija nekog od BMW-ovih modela. Zbog svoje težine, a verovatno i zbog zimskih pneumatika, kočnice nisu bile baš ubedljive, ali to nije bio ni cilj ovog testa jer ovaj automobil nije namenjen za brzu vožnju krivudavim putevima i uzastopna snažna kočenja već za udobnu vožnju do odredišta, sa prijateljima ili porodicom.

Slika

Sa cenom koja kreće od 23.990 evra za model 218i (136KS) iskreno verujemo da Active Tourer ima više nego dovoljno argumenata da se kupci ovog segmenta odluče baš za ovaj model.

Sve informacije u vezi ovog modela možete dobiti kod generalnog uvoznika i distributera BMW vozila, kompanije Delta Motors d.o.o.

Radnička 8, 11030 Beograd
Tel: 011 353 99 00
Fax: 011 353 99 03
e-mail: info@bmw.rs
servis@bmw.rs
delovi@bmw.rs

- Više fotografija: http://blog.garaza.rs/garaza-test-bmw-2 ... 33Etv.dpuf
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od gavran » 10 Mar 2015, 18:13

Lep tekst.....i lep auto i ja licno ne vidim nista negativno u tome sto je jedan BMW uplivao u ovaj segment automobila. Usudjujem se reci da je dizajnom uneo jednu sportsku eleganciju, luksuz i dinamiku u MPV. Takodje za one sa predrasudima koji se pitaju, sa obzirom da je ovo prvi BMW sa prednjom vucom, kako se BMW snasao na tom polju, treba reci da je ovaj auto pravljen na prosirenoj platformi Minia. Tako da, sa obzirom da BMW vec dosta godina razvija tu tehnologiju kroz Mini, tehnologije i iskustva ne manjka.

Mene samo zanima da li je BMW uspeo nekako kod ovih motora da prevazidje karakteristican zvuk trocilindricnih motora koji mnogima nije po ukusu.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od Ogi » 10 Mar 2015, 18:22

Zasto se tema nalazi pod globalnim obavestenjima i da li Garaza zaradjuje od ovih reklama ?

EDIT by trojanac: Obrisan neprikladan komentar.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od nikaragva » 10 Mar 2015, 18:35

Ogi u svom stilu :kezo: :kezo:


Nego Dragane imaš fensi kolica :kezo:

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od Paja » 10 Mar 2015, 18:38

Meni se ovaj BMW opasno sviđa, mada sam razočaran gepekom.
Činjenica je da su ova kolica glomazna, al mi sve jedno, sa slika deluje da je moj gepek veći.
Mada, meni gepek nikad nije faktor koji bi me odvratio od kupovine.

Trojke moraćemo da uradimo test busa pa da imamo parametar za poređenje.

Dobre fotke.

EDIT by trojanac: Predlog je obrisan da ne bi zbunjivao, ali se slažem sa navedenim.

Korisnikov avatar
iggyboy
Postovi: 1134
Pridružio se: 16 Jul 2012, 14:31
Garaža: 407 coupe 2.2 petrol
Lokacija: pozarevac

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od iggyboy » 10 Mar 2015, 19:06

+1 za edit

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 8020X using Tapatalk
▒▓██ P █ A █ R █ T █ I █ Z █ A █ N ██▓▒

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9518
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od stefanan » 10 Mar 2015, 19:24

+1

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od Kuzmanovic » 10 Mar 2015, 19:30

Odlican tekst. :bravo:

Bas me je zacudilo ovo sto ste pomenuli za kocnice, da sam kupac ovog modela ozbiljno bi se raspitao za sve u vezi kocnica. Takodje me zanima, kao i clana Gavran, kakav je zvuk ovog trocilindrasa. Verujem da se u kabini ne cuje kao Fabia mk2 1.4 TDI zbog izolacije, ali bih voleo da ga cujem sa podignutom haubom. :D

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od trojanac » 10 Mar 2015, 20:12

Za Ogija. Komentar koji je obrisan nije prikladan, a uostalom, da si pročitao tekst bilo bi jasno sve.
Što se tiče toga da je tema postavljena kao globalno obaveštenje, to je urađeno da bi bila vidljivija i tako će biti i ubuduće sa autorskim tekstovima, jer u suprotnom ostanu zaboravljeni u roku do dan-dva, jer mnogi i ne vide.
Što se reklama tiče, naravno da su tu da bi klub imao od čega da plati troškove koji nisu mali. Pričalo se o tome još pre nove godine, nisi pratio. Za eventualna pitanja koja nemaju veze sa ovim testom kontaktiraj me na PP.

Ostali, hvala na pohvalama. Potrudio sam se da uradim nešto drugačije i zanimljivije, kao što to uvek i radim. Iako je vremena bilo relativno malo, nisam imao fotografa nego sam sam sve odradio, a i vreme nas nije baš poslužilo, na kraju je ispalo dobro. Pohvale stižu i od konkurencije, što mi je posebno drago.

Pajo, svakako da će 500L na jedan detaljan test, dogovorićemo se.

Što se tiče zvuka, u kabini zaista ne zvuči kako bi se očekivalo. Haubu nisam dizao da bi osluškivao rad motora, ali daleko lepše, mirnije i tiše radi od starijih generacija kao što je pomenuti 1.4TDI. Da ne spominjem performanse.

Za kočnice to je moj lični utisak, ali kao što sam naveo ima i do zimskih guma, a i put iako je bio suv, padala je kiša danima pre toga i sigurno da nije bila idealna podloga za test kočenja. Nisam pretraživao po netu da li je još neko to primetio i naveo kao nedostatak, ali pogledaću ostale testove i potražiti dužinu traga kočenja pa porediti sa konkurencijom. Isto tako, ovo je osnovni dizel pa je sasvim moguće da u ostalim verzijama ima jače kočnice. Znam da su napred ventilirajući diskovi, pozadi obični.
Posetite www.garaza.rs !

maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od maniaxxx » 27 Apr 2015, 15:32

Super test, to što se meni avto ne sviđa nije vaš problem :mrgreen:


Samo predlog, možda bi se mogla baza testiranih avta dobiti i od člana foruma, ako bi neko odstupio svoj avto na test ( a verujem da jih je dosta koji bi to uradili), tako bi se mogli testirati i malo stariji modeli, koji su ipak ( naalost ) zanimljiviji prosečnom potencialnom kupcu. Ja svoj avto rado odstupim kad budem u Srbiji :pivo:

Korisnikov avatar
iggyboy
Postovi: 1134
Pridružio se: 16 Jul 2012, 14:31
Garaža: 407 coupe 2.2 petrol
Lokacija: pozarevac

Re: BMW 216d Active Tourer

Post od iggyboy » 27 Apr 2015, 16:30

odlican predlog, evo sad stize nova mazda trojka limo na forum , to bi bio odlican test :)
▒▓██ P █ A █ R █ T █ I █ Z █ A █ N ██▓▒

Odgovori