Promocija i test Peugeota 2008

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Promocija i test Peugeota 2008

Post od trojanac » 10 Feb 2017, 18:13

Početkom septembra 2016. imali smo zadovoljstvo da prisustvujemo promociji novog Peugeota 2008. Kompanija Euroimpex Autogroup, ekskluzivni uvoznik Peugeot vozila za Srbiju i Crnu Goru, pozvala je predstavnike medija na predstavljanje ovog modela, uz test vožnju. Promocija je održana u vinariji Temet, nedaleko od Jagodine, što je podrazumevalo vožnju do tamo, kroz Beograd, zatim veći deo autoputem, kroz Jagodinu i desetak kilometara lokalnim putem do vinarije. Naši domaćini su pripremili nekoliko vozila, sa različitim motorima i paketima opreme.

Slika

Na raspolaganju su bila vozila sa 1.2 PureTech motorom, snage 110KS, kao i dobro poznati 1,6 BlueHDi u izvedbi od 100 i 120KS. Nama je dodeljen upravo ovaj poslednji, snažnija verzija 1.6 BlueHDi motora, u Active paketu opreme. Pošto je bilo više ekipa nego automobila, u našem automobilu društvo su nam pravile kolege iz redakcije AUTO TV EDITION.

Slika

Nakon što nam je predstavljen plan puta, vrlo brzo su sve ekipe sele u svoje automobile i polako se krenulo. Kroz grad je bilo nemoguće pratiti se u koloni, te je svako odabrao svoju rutu i tempo do izlaska na autoput. Mi smo imali i bliski susret sa predstavnikom saobraćajne policije, ali se sve završilo na kratkom razgovoru. Posle naplatne rampe napravio se mali konvoj što smo iskoristili za fotografisanje.

Slika

Da je novi 2008 zaista zavodljivog dizajna vidi se i na fotografijama, pogotovo u pokretu. Elegantnog, a u isto vreme robustnog dizajna, novi 2008 odlično će se uklopiti u svakoj prilici.

Slika

Karakteristična i prepoznatljiva prednja i zadnja svetlosna grupa izdvaja ovaj model od ostalih u segmentu. U ponudi postoji devet različitih boja, ali se nama posebno dopala crvena Ultimate, pozajmljena od modela 308 GTi. Vrlo dopadljiv dizajn prisutan je i u unutrašnjosti vozila.

Slika

Upravljač karakteristčan za Peugeot odlično leži u rukama, a podignuta instrument tabla pruža sve bitne informacije uz minimalno skretanje pogleda sa puta. Sve ostale komande su takođe pristupačne i lako se pronalaze čak i ako se prvi put nalazite u vozilu. Multimedijalni uređaj, kao nezaobilazni deo svakog novog autmobila, prisutan je i u 2008. Ekran osetljiv na dodir, veličine je 7″ i pomoću njega vrlo jednostavno se upravlja sa svim funkcijama. Uređaj je kompatibilan sa MirrorLink®-om ili sa Apple Carplay-om®

Slika

Nakon što ssmo svi stigli na odredište, ljubazni domaćini iz vinarije Temet su nam, nakon osveženja, pokazali celu vinariju i objasnili proces pravljenja vrhunskih vina. Videli smo i jedan deo proizvodnje, a naravno najzanimljiviji je podrum, u kojem se u posebnim buradima čuva vino, određene sorte i po više godina.

Slika

Prezentacija novog 2008 usledila je ubrzo nakon obilaska, a od brend menadžera Peugeota dobili smo mnogo zanimljivih i značajnih informacija o ovom modelu. U pitanju je restilizacija modela koji je već 3 godine na tržištu i sa gotovo 600.000 prodatih vozila drži se čvrsto u samom vrhu segmenta, po prodaji. Zanimljivo je da najveći deo kupaca bira Allure ili viši paket opreme, što govori da kupci ovog segmenta žele praktičan, komforan, ali i dobro opremljen automobil.

Slika

Kao najzanimljiviji deo opreme izdvojićemo Grip Control – adaptibilni sistem protiv proklizavanja pogonskih
točkova, za vožnju po ražličitim terenima. Naime, model 2008 nije, niti će biti ponuđen u verziji pogona na sva četiri točka, ali mu ovaj sistem omogućava znatno bolju kontrolu i lakši prolazak terenima gde bi klasičan prednji pogon posustao. Grip Control nudi izbor jednog od pet dostupnih režima vožnje: Standard, Snow, All-Terrain , Sand i ESP Off, te u zavisnosti od podloge vozač bira najbolji režim.

Slika

Upravo kako kaže Stéphane Peterhansel, poznati francuski reli vozač, Grip Control ne može zameniti pogon na sva četiri točka ali će vas izvući iz nezgodnih situacija.

https://youtu.be/522Q7kAjhGs

Po pitanju bezbednosti, 2008 je u samom vrhu klase, je već od početnog nivoa opreme dolazi sa prednjim i bočnim vazdušnim jastucima kao i zavesama, uz ABS, ESP i druge aktivne sisteme bezbednosti. Kada je enterijer u pitanju teško je naći zamerku ovom modelu. Kvalitet izrade i upotrebljenih materijala je na visokom nivou, što je primetno i u nižim paketima opreme. Ono što je zamerka celom segmentu, pa tako i ovom modelu, je kratak sedalni deo i na prednjim i na zadnjim sedištima. Sa druge strane, putnici imaju sasvim dovoljno prostora za noge, ali i za glavu. Četiri odrasle osobe udobno će se smestiti, a 350l prostora u prtljažniku dovoljno je i za duže putovanje.

Slika

Tog dana mo napravili gotovo 300km, doduše najviše autoputem, ali bilo je i vožnje kroz grad kao i lokalnim putevima u okolini Jagodine. Na mestu vozača smo se smenjivali, tako da su utisci i sa mesta vozača, ali i putnika. O dobro poznatom HDI motoru nema potrebe suviše trošiti reči. Dovoljno je reći da dolazi u tri verzije (75, 100, 120KS), u kombinaciji sa 5-stepenim, odnosno 6-stepenim menjačem u najsnažnijoj verziji. Čak i sa 4 putnika i nešto malo prtljaga odlično ubrzava. Po fabričkim specifikacijama dostiže 100 km/h za 9.6 sekundi, dok je maksimalna brzina 190km/h, što mi naravno nismo testirali, ali u dozvoljenim granicama uvideli smo da ovaj motor lako dostiže zadatu brzinu. Peugeot 2008 težak je od 1215kg do 1350kg u zavisnosti od motora i paketa opreme, što sa gorivom i putnicima dostiže težinu od oko 1.5 tone. Žao nam je što nije bilo prilike da testiramo i druge motore, pogotovo 1.2 Puretech od 110KS, ali se nadamo da ćemo uskoro imati priliku da testiramo i ovaj motor. Potrošmja 1,6 BlueHDi 120 motora se tokom testa kretala između 5 i 6 litara što je očekivano za ulove u kojima je automobil testiran, a oko 30% više od fabrički deklarisane potrošnje.

Slika

U vožnji, 2008 se ponaša odlično, kako u gradu tako i na autoputu. Ne odaje utisak vožnje SUV vozila, ali svakako prija nešto viša pozicija vozača i bolja preglednost nego u automobilu B segmenta. Neravnine koje su tako česte na našim putevima prelazi glatko i minimalno prenosi vibracije u kabinu. Sa radijusom okretanja od 5,2 m jasno je da je vrlo okretan što u gradskim uslovima posebno znači. Na autoputu, pri brzinama dozvoljenim kod nas pa i nešto većim, 2008 se ponaša vrlo sigurno, a vožnja je prijatna i udobna, bilo da ste vozač ili putnik. Na kraju možemo da zaključimo da je Peugeot uradio odličan posao sa restilizacijom ovog modela i da će sigurno pomrsiti konce konkurenciji, pre svega najvećem konkurentu, Renault Capturu.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac

http://blog.garaza.rs/promocija-i-test-peugeota-2008/
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori