Mali, a jak dizel

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 20 Dec 2022, 18:50

Odustao sam od tog golfa, shvatio sam odmah da mi to nije neki izbor.

Za sad gledam samo grande punta. Ponuda je iz nekog razloga baš slaba, bar za 1.3 koji isključivo hoću.
Ima ih na oglasu, ali generalno su sve krševi, a oni koji mi deluju dobro koštaju kao 3-4 hiljade što je meni nerealno za taj auto.
Zato bih uzeo neki koji ima neko malo ulaganje, ali da je mehanički dobar.

Ima jedan u valjevu, ne rade mu zadnje brave i vuče malo u stranu. Al 2000 košta. Dok to sredim bilo bi jedno 2200. Tj on bi sredio brave, a ja prednji trap...

Mada bih pre uzeo ovaj od danas, Čak i da je tirbina ne verujem da to sme da bude preko 200 evra za taj motorčić.
Prosek na bordu mu je 4.6 zadnjih par hiljada km. Nema ni na cepu ni na meracu dima ni malo što mi je jako čudno. Svaki dizel do sad je dimio, a ovaj 1.3 uopste nema dima.
To znači da mu motor nije uništen, nego da taj check engine pali zbog nekog dela koji je u kvaru.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8090
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 20 Dec 2022, 20:19

brave se lako resavaju na tom autu bez zamene istih jer im je mana da nece da otvaraju od spolja kad se pojede plastika a i da moras da ih menjas 20e su ti po komadu polovne, to sto vuce u stranu moze biti reglaza ili neko ostecenje to mora vec da se gleda na dizalici. Polovna turbina je 100-150e, reparacija oko 200...uvek je bilo da dobar auto mora i da kosta.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 20 Dec 2022, 21:05

A realno na grande puntu i ne postoji jedan kvar koji je skuplji od 200 evra :D

ljubitelj
Postovi: 10651
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od ljubitelj » 20 Dec 2022, 21:07

nidza je napisao:
20 Dec 2022, 10:23
ljubitelj je napisao:
20 Dec 2022, 09:00
.i to kod ovih sistema koji su prednji pogon (2 točka pogone auto) znači da kada 1 jedini prednji prokliza nema nikakvog pogona na oba točka prednje osovine jer je moment=0 na onom točku koji stoji a 100% moment na onom točku koji proklizava.
Haldex aktivira zadnji pogon tada.
I od 4 točka samo 2 zadnja ostaju za pogon, pogon nije 4x4 svakako.
Ne aktivira se haldex samo kad prednji točkovi proklizavaju.

Oznaku 4x4 daju proizvođači, zašto bi prodavac bio tu u faulu? Označava da su 4 točka pogonjena, ali ne nužno permanentno.
Kada se aktivira centralni Haldex, u kojim to tačno situacijama i u kojim modelima postoji to predvidjanje budućnosti u kontaktu sa podlogom?

Ja što sam nalazio u VW opisu sistema 4motion je da sve dok prednji pogon ima trakciju sa oba točka Haldex je isključen od strane ECU i auto se ponaša i vozi kao FWD. I ima pogon na 2 točka (2+0).
I ima potrošnju kao običan FWD, što je i bio cilj da se zadrži.

A kada prednji pogon izgubi trakciju onda se aktivira Haldex i spoji zadnje točkove, i tada je pogon (0+2) na zadnjim koji nastavljaju (ako mogu) da pogone auto koji se ponaša kao da je RWD.

I tako ukrug, alternativno čim prednji uhvate trakciju ponovo prednji točkovi pogone auto kao FWD pa kada oni izgube trakciju opet zadnji pogon radi i tako... zavisno od toga kakvo je stanje podloge trenutno.

Takav ili sličan opis rada daju i drugi proizvodjači vozila po sistemu sa jednim centralnim Haldex kvačilom, drugačije nisam nalazio i to mi deluje logično da tako radi. Konkretno da 95% snage motora (momenta) ide na prednje točkove kao početno stanje.

To da su 4 točka medjusobno spregnuta nekom vezom ili da su 4 točka spregnuta sa motorom i da onda 4 točka daju pogon nisam našao da je predvidjeno u takvom sistemu gde su otvoreni diferencijali i napred i pozadi.


Može svašta da se u marketingu označi, pa i da se dovodi kupac u zabunu ako je to u interesu proizvodjača.
Pa VW je promovisao (kao i nemačka Vlada) početkom 2000.tih da je dizel motor ekološki povoljan time što ispušta manje CO2 od benzinaca. Nemačka Vlada je tada davala subvencije za kupovinu dizel vozila, VW silne reklame po televizijama....jel to znači da ako proizvodjač tako kaže da to zaista jeste tako?
VAG je označavao i po pitanju emisije svojih vozila da je sve ok pa je izmereno i dokazano da baš i nije ok, i ceo skandal oko toga.
Nešto nisam sklon da verujem tek tako zato što eto proizvodjač nešto označi kao takvo.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21124
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Mali, a jak dizel

Post od nidza » 20 Dec 2022, 21:15

ljubitelj je napisao:
20 Dec 2022, 21:07
Konkretno da 95% snage motora (momenta) ide na prednje točkove kao početno stanje.
Šta se desi sa 5%?

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 20 Dec 2022, 22:05

Dobro je više rasprave o 4 motion pogonu. Prvo što mi ne znamo šta su oni zbudžili unutra, a drugo što ne znamo kako je programiran.

Uglavnom pogon je dobar to tvrdim iz iskustva, a da li je on 4x4 ili 0x0 apsolutno nije bitno. Ko ga kupi neće se žaliti to odgovorno tvrdim.

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23323
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od Day Walker » 20 Dec 2022, 22:52

Evo slikovito objasnjenje kako 4x4 radi kod Skode




Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1665
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od zdushan » 20 Dec 2022, 23:32

Laze Soroš...

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 21 Dec 2022, 15:18

Odoh sutra po onog sa greškom. Srediću šta
god da je. Auto je dobar, nije truo, motor mislim da nije propao... Ako dam 100-200 evra šta sad...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11150
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Mali, a jak dizel

Post od Bax » 21 Dec 2022, 16:38

Cestitke, javljaj kako si prosao!
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 21 Dec 2022, 22:19

Naravno, pišem posle kupovine sve detalje. Samo da me ne zakuje nešto da je motorschaden... I da mu uradim turbinu dobijam ga za 2350 evra što je opet realno :)

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 22 Dec 2022, 16:07

Kupljen Grande Punto. Bio na dijagnostici, tirbina ne punindovoljno u nekim momentima. Fali 0.4 bara. Dijagnostičar kaže da nije otišla turbina nego je neki manji kvar. Bio kod mehaničara on kaže isto. Sledeće nedelje ostavljam pa neka ga rasturaju.

U pitanju je grande punto 2006, 1.3 dizel 75 ks.
Auto kao auto mi je izuzetno legao. Nije mnogo bučan, nema vibracija u kabini koje sam očekivao, enterijer je meni dosta lep. Vozne osobine bolje nego što sam očekivao, krivinu može dosta brzo da prođe. Sedi se skoro iza srednjeg stuba pa mislim da je raspodela mase tu ključna. Položaj sedenja me još više iznenadio pošto volan može da se izvuče jedno pola metra, a ide i gore-dole. Vozač može da se zavali u sedište, a opet volan neće biti predaleko.
Ključ je skakavac, a dobio sam i rezervni obični.
Potrošnja čini mi se da će da bude top. Od Aranđelovca do Valjeva po bordu 4.0/100 km, Onda sam se vozikao po gradu i došao do 4.5l.
U rezervoar staje oko 7500 din. Trenutna cena oko 200 din.
Da ne zaboravim da kažem da baš lepo ide za tako mali i slab auto.

U auto ima da se uloži par stvari. Prvo to sa turbom da se reši. Mada kad se vozi lagano i ne pali grešku.
Druga stvar je birač brzina ili menjač. Ima lufta pa mora da se gađaju brzine. Već sam se navikao, ali sredio bih to jer nekad neće u prvu u mestu, nego iz druge u prvu... Set kvačila je zamenjen. Ili je do birača ili do menjača.
Možda bude nešto na trapu, možda ne. Čini mi se da malo vuče u levo. I to ćemo
videti kad ga ostavim.
Takođe moraću da promenim zvučnike jer su popucale membrane pa krči.
To je otprilike to.

E da, sedišta su bila užas prljava. Mislio sam da će morati dubinsko. Međutim kupio sam neki sprej K2 i doživeo čudo. Slike su ispod.
Poslednja izmena od kojot u 22 Dec 2022, 16:15, izmenjeno 1 put ukupno.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 22 Dec 2022, 16:13

Slika
Slika

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8090
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 22 Dec 2022, 17:26

Otisao ti je vrv overboost ventil ili westegate ventil ta turbina nema promenljivu geometriju koja kad zeza pravi takve simptome.

Sto se menjaca tice nije cudno da kod tih menjaca 1. brzina ide malo teze ili tvrdo pa mora iz 2. u 1. to je kod svakog drugog GP-a, i kod mene malo zeza ali provalis mu foru a ako je rucica neprecizna i teze upada u sve brzine mozda su se sajle biraca sjebale ili oni unibolovi na njima, za pocetak skini kozicu menjaca i pogledaj dole plasticni sklop od rucice dal nije suv, ako jeste, a i ako nije nece smetati, da se lepo naprska belom mascu u spreju, ja to uvek radim na autu, mnogo lepse salta, to isto treba uraditi i pod haubom na polugama biraca.

Slika

sve ove sastave treba podmazati mascu lepo

ljubitelj
Postovi: 10651
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od ljubitelj » 22 Dec 2022, 22:02

[url]
Ovo što je dato za Škodu da može 85% da pošalje na 1 točak je prava stvar koja bitno menja stvari u odnosu na VW 4 motion gde to nije moglo.

Kod kojih Škoda modela sa kraja 90tih i početak 2000,tih , iz doba G4 4 motion o kome je bila priča da je kao 4x4 pogon, koji model ima takav 4x4 sistem?
Oktavija je bila pandan Golfu, beše pa bi trebala da ima isti 4 motion ili je i tada Škoda imala ovakvo svoje drugačije rešenje?

Evo slikovitog testa VAGovih sistema iz tog vremena G4 i bratskih im A3, A4 i Pasata.
Uz isključeni ASR (ESP ovde na snimku) vidi se sirovo delovanje pogona bez pomoći ABS kočenja točkova.

Upravo je test plavog Pasata 4 motion koji sam opisivao iz VW uputstva, u svemu se ponaša na snimku kako je VW naveo u karakteristikama.
Poslednja izmena od ljubitelj u 22 Dec 2022, 22:13, izmenjeno 2 puta ukupno.

Odgovori