SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 16 Okt 2023, 09:42

@Saša pa i ja bih da sam platio isti 22k best buy tada

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 10:00

Nije to samo zbog cene već zato što je stvarno lep i dobar auto, prezadovoljan sam njime. :)

I btw, plaćen je 23k (koliko sada košta Captur) :)

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 16 Okt 2023, 10:19

Jel bi mogao da uporediš tvoj auto i Austral osnovni koji se nudi za oko 27k eur?
Čisto da vidimo koliko je sve poskupelo...
Tj da li uopšte trenutni osnovni Austral ima opremu koji imaš i ti, tj da li su uporedivi uopšte

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 16 Okt 2023, 11:07

Dare4x4 je napisao:
15 Okt 2023, 20:52
U vožnji van asfalta je suviše tvrd i neudoban, prilazni uglovi su loši, prva brzina je suviše brza za offroad, plus mora da se dodaje gas. Hod ogibljenja je jako mali i zadnji točak se lako nađe u vazduhu, a u toj situaciji elektronski sistemi su isprogramirani veoma glupo. Ako je TCS aktivan, on oduzima gas umesto da stisne kočnicu na točku koji se vrti u prazno ili šlajfuje. Na klizavoj podlozi od TCS-a ne može da se krene iz mesta. Oduzima gas odmah, a u vožnji uzbrdicom čak i koči ako neki točak počne da šlajfuje. Time auto na pola uspona izgubi zalet i tu je kraj. S druge strane, isključivanjem TCS-a dobija se mogućnost da se zadrži zalet i da malo šlajfuje koliko treba da bi išao, to značajno popravlja prohodnost na klizavoj uzbrdici gde su sva 4 točka na podlozi. Ali ako je put neravan pa se auto nađe "na dijagonali" on onda beskonačno može da šlajfuje onim točkovima koji su rasterećeni i nema načina da ih stisne kočnicama i prebaci snagu na druge. Opet kažem, sav potreban hardver je tu ali je isprogramiran loše. Ono dugme "4wd lock" kao da nema nikakvu funkciju. I sa njim i bez njega sva 4 točka momentalno šlajfuju kad je na ledu. Takođe ni kontrola spuštanja niz nagib nije od koristi jer prvo ne ume da koči lagano nego zabada, a sem toga održava suviše veliku brzinu kad se nekad opameti. Znači, pusti da se auto zaleti, nabode kočnicu, pusti, nabode itd, a sve to na brzini suviše velikoj za offroad. Lakše i bolje mi je kad ja kočim.
Ne možeš ti od savremenog SUV-a te klase, snage i cene da očekuješ terenske sposobnosti.
Nekada davno sam imao Vitaru mk1 (ali i Ladu Nivu). Ta Vitara je imala reduktor, kao i Niva. I kada “redukuješ”, mogao si da se “popneš uz masnu banderu”, a sve to bez nekog preteranog opterećenja. Danas privatno vozim nepremium SUV AWD bez toga sa samo oko 170 ks i “na terenu” (kao i kroz dubok, vlažan i težan sneg), to je “duplo golo”. On nema dovoljno snage. Najpre pomisliš – Biće sigurno bolje ako u dubokom i mokrom snegu ugasiš ESP, ali, brzo posle shvatiš da za te uslove treba mnogoviše snage ili reduktor. Smešno je to. A da ima reduktor, ponašao bi se u tim uslovima kao da ima 300 ks.
Savremeni SUV-ovi su (sa aspekta terenskih sposobnosti) UGLAVNOM čisti fenseraj, posebno u nepremium segmentu. Kao ono “gledaj me, ne diraj me”. Osim oni skuplji, koji su moćnijeg motora i boljeg AWD-a. Da vidiš kako se BMW X5 30d xDrive sa jednim točkom u vazduhu lepo lako i lepo penje uzbrdo po terenu. Onaj potpuno viseći točak samo nezantno kratko proklizne (pre nego se “zaključa”), a kola se i pored toga odmah pokreću (pre nego se viseći “zaključao”) i to sve uzbrdo, uz neznatan gas i obrtaje. Deluje nadrealno. Ali, to su kombinacija snage i savršenog AWD-a.
Vozio sam inače novog Tucsona sa 1,6 T-GDI od 150 ks oko 500km. Generalno – FANTASTIČAN. Motor za poželeti u smislu ugodjaja u vožnji. Ali, par puta puta ( jedno 5-6 puta u tih 500 km) mi se pri polasku desilo da se motor odjednom iznenada prosto “izduva” i ugasi. Jednom prilikom sam se baš našao u bezbednosno veoma opasnoj situaciji zbog tog gašenja. A vozim preko 30 godina i mislim da barem znam da krenem sa vozilom sa manuelnim menjačem, pa bio on i peglica ili jugo. Sa njim to sa 4 dana nisam baš svaki put uspeo na način kako bih želeo. Moguće i da je baš sa tim bio neki “zez”, jer je kretao normalno (ima on odličnu krivu obrtnog momenta, ravna linija je od 1.500 do 4.000 o/min i tu je 250 Nm), a i u samoj vožnji vuče izuzetno prijatno, pa i iz smešno niskih obrtaja (bez ikakve vibracije ili ružnog zvuka). Generalno, fantastičan automobil, san snova, ali, to povremeno iznenadno “izduvavanje” pri kretanju (tipa jednom u 100 km) me baš plašilo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 11:48

dzonic87 je napisao: Jel bi mogao da uporediš tvoj auto i Austral osnovni koji se nudi za oko 27k eur?
Čisto da vidimo koliko je sve poskupelo...
Tj da li uopšte trenutni osnovni Austral ima opremu koji imaš i ti, tj da li su uporedivi uopšte
Bolje je opremljen Austral, naročito po pitanju bezbedonosnih sistema, a početna cena je 28k. Evo recimo šta Austral ima a ja nemam:

- sistem sa automatskim kočenjem sa prepoznavanjem biciklista i pešaka (ja nemam ovo prepoznavanje, ili bar nije naglašeno, automatsko kočenje imam)
- sistem za hitne pozive
- sistem za upozorenje na umor vozača
- sistem za održavanje vozila u traci (ja imam samo upozorenje izlaska iz trake, ne i održavanje u njoj)
- upozorenje na sigurnosni razmak napred
- automatska parkirna kočnica sa Auto Hold sistemom (nemam Auto Hold)
- ventilacijski otvori za putnike pozadi (kod mene je neka/rupa ostava za telefone sa dva USB priključka i 12V iznad)
- aktivna rešetka (ovo i ne znam šta je).
- menjač - ne znam koji je, kod mene je manuelac 6 brzina.

Ima takođe i veću multimediju + bolju/veću instrument tablu. Bolji je i audio sistem. Tu je naravno i blagi hibridni sistem. Duža garancija... Jedino što ja imam a on nema je rezervni točak (ćopavac) sa kompletom alata, to se doplaćuje, a doplaćeno je takođe za specijalnu boju... I Kadjar ima 3 cm viši klirens od Australa, max brzina mu je 203 km/h, Australu 175...... :D

Defitinitivno je Austral puno moderniji i noviji auto odnosno spisak opreme opravdava razliku od 5.000 evra. Mada, ta početna cena teško da će ostati 28k jer čim želiš odabrati boju - cena ide gore, ako želiš recimo adaptivna svetla - moraš ići na paket opreme više (ili doplatiti) ili ako recimo želiš adaptivni tempomat - onda moraš ići na najviši paket ili opet doplatiti... :D S obzirom da je moj budžet bio fiksno 25.000 evra i da sam želio auto odmah i sada a Austral je tek bio u najavi, neka mog Kadjara tu gde je još koju godinicu, ja sam i više nego zadovoljan... :)

milosg
Postovi: 1506
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od milosg » 16 Okt 2023, 13:11

U praksi, nema ništa specijalno bolje :) Kočenje i upozorenja ionako traljavo rade.

Korisnikov avatar
AleksandarAca
Postovi: 784
Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od AleksandarAca » 16 Okt 2023, 13:20

Jel ima Autral u nekom jacem paketu adaptivni tempomat i nesto kao Travel Assist kod VW?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 13:29

Adaptivni tempomat ima samo u najvišem "Esprit Alpine" paketu. Od tih naprednijih sistema u tom paketu ima recimo i "Sistem za pomoć u vožnji u saobraćajnim gužvama i na autoputu", pa "upozorenje na opasnost prilikom izlaska iz automobila", "upozorenje na vozila prilikom kretanja unazad", "automatsko kočenje prilikom kretanja unazad" i još štošta... Baš je bogato opremljen u top paketu.

E da, našao sam šta moj Kadjar ima a ovaj početni Austral nema: automatsko paljenje dugih/kratkih svetala. To kod Australa ima tek u sledećem "Techno" paketu. Takođe, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu i automatsko parkiranje (što moj Kadjar sve takođe ima), Austral ima serijski tek u najvišem paketu, pa treba ili odabrati takav paket ili plaćati dodatne pakete opreme. Dakle, "početna" razlika od 5.000 se ipak "lagano" povećava na puno više... :D

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 16 Okt 2023, 14:11

Koliko ja znam, kod Australa adaptivni tempomat dolazi kao deo standardne opreme samo u najvišem paketu (iconic esprit Alpine), a taj paket samo uz hibridni pogon.
Kao opcija može samo uz paket ispod.
Ali, ne vidim da na spisku opreme ima i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake. A bez toga ACC nema puni smisao.
Ima vozila koja nude adaptivni tempomat (kao opciju), ali, nemaju i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 14:19

Pa ima držanje u traci, to je to, dovoljno, ne moraš biti baš kalibrisano u centru trake. :D Sistem gleda linije i drži te između njih. Ja ionako ne verujem tim sistemima u potpunosti, ruke svejedno moraju biti na volanu...

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 16 Okt 2023, 14:29

Mislim da svi uvezeni primerci dolaze sa adaptivnim tempomatom i onim drugim bezbednostnim dodacima (mrtvi ugao i to...) - bar je tako rečeno kada smo išli u razglednje.

Ovaj što je kao j poznanik uzeo, ima to u specifikaciji. Moguće da sama oprema to nema, već da ide u zavisnosti od tržišta.

Tako recimo i QQ uopšte ne možeš kupiti u Srb po onim ulaznim paketima opreme

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 16 Okt 2023, 14:31

Jedno je sistem koji je te „cik-cak“ drži u traci (ping-pong od leve do desne linije i nazad), a drugo je sistem koji te aktivno stalno drži centriranog u sredini (i koji može da te i po krivnama u smislu putanje drži „kao na šinama“). To su dva sveta. A naravno da se u svakoj varijanti podrazumeva držanje ruku na volanu, kao i da nemaš bilo kakav taj sistem.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 14:51

dzonic87 je napisao:
16 Okt 2023, 14:29
Mislim da svi uvezeni primerci dolaze sa adaptivnim tempomatom i onim drugim bezbednostnim dodacima (mrtvi ugao i to...) - bar je tako rečeno kada smo išli u razglednje.

Ovaj što je kao j poznanik uzeo, ima to u specifikaciji. Moguće da sama oprema to nema, već da ide u zavisnosti od tržišta.
Šta je onda tačno uzeo? Prema katalogu Australa sa sajta Stojanova, adaptivni tempomat (400 EUR inače) ne može da se doda na bazni "Evolution" model već tek na "Techno" a taj u startu košta 30k. Takоđe ne može da mu se doda ni mrtav ugao (380 EUR), odnosno paket "Sigurnost", takođe tek na Techno. A sve nabrojano zaista ima samo najjači model "Iconic Esprit Alpine" koji košta 43k. Jedino ako nisu zaista pravili neke "kombinatorike" specijalno za naše tržište (malo verovatno na samom početku prodaje), plus čemu onda taj katalog na sajtu?

Moj Kadjar je takođe imao jedan od početnih paketa opreme ali su na njega onda dodali pakete "Sigurnost" (400 EUR), "Full LED" (700 EUR), specijalnu crvenu boju (700 EUR) i rezervni točak (130 EUR) - ali tek na kraju prodajnog veka odnosno na restyle model, kako bi time napravili moderniji auto koji će se puno lakše prodati, odnosno kako bi lakše očistili lagere jer je dolazio novi model. Ko bi danas uzeo nov auto bez LED farova? Ili bez automatskog kočenja u slučaju opasnosti? Ja sigurno ne bi. :)

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 16 Okt 2023, 15:04

Paaa uzeo je Flame Crveni, sa crnim krovom, Techno 1.3TCe 160 automatik - sa full LED svetlima (daptivni dugo/kratko), ima adaptivni tempomat, taj paket 'sigurnost' ima i one šine na krovu i to je ukupno 33.9k eur. Kako su mu rekli te pakete imaju na stanju - pošto je on hteo i panoramu, ali se mnogo čeka.

Ja sam bio i lično prisutan kada su rekli da nemaju klasičan Tehno paket, već su svi ovakvi (bar one koje su oni uvezli/uvoze).

Danas je završio papirologiju za kredit, valjda će mu isporučiti auto do kraja nedelje

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 16 Okt 2023, 15:14

Pa to je onda druga priča, mi celo vreme pričamo o baznom modelu, razlika između njega i tog je 6k. :)

Razumljivo je zašto su to uradili- da bi imali na lageru prodajno što atraktivniji a opet ne preskup model, pa hoćeš - nećeš, to ti je. Ili poruči pa čekaj. Slična je priča bila recimo i sa aktuelnim Hyundai Tusconom kada sam bio u kupovini - u katalogu i kao ponudi imaju bazni model koji košta malo preko 25.000 ali ga u realnosti nikada nisu ni videli niti prodali jedan komad. :D Prodaju u salonu u stvari paket iznad plus još sa određenim dodacima kako bi auto učinili atraktivnijim i konkurentnijim drugim modelima. Tako su uradili očigledno i sa Australom u Renou. No to je već razlika od 11k u odnosu na moj auto a to nije malo (skoro 50% više).

Odgovori