Posedovanje automobila u Srbiji-luksuz ili ne?
Posedovanje automobila u Srbiji-luksuz ili ne?
Grešite oko cene eksploatacije. Cena goriva je UBEDLJIVO najveći trošak posedovanja automobila. Mrzi me da detaljišem sa mobilnog, koga zanima napisaću kada stignem kući.
- grujicd
- Postovi: 8375
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Naravno da nije. Ali istovremeno naravno i da jeste
U mnogim slučajevima najveći trošak je pad cene samog auta. Za 10.000km godišnje sa autom koji troši 8l potrošiš 1200e na gorivo. Nije teško naći primer gde je pad vrednosti veći od toga. Eto moj CR-V, da ne gledamo dalje
Manje drastičan primer, Jazz, jer je već izgubio najveći deo vrednosti. Plaćen oko 14k, sad vredi recimo 5k. To je 9k gubitka. Za to vreme prešao sam 82.000km, što mu dođe približno isto toliko za gorivo (recimo da je oko 7 trošio). Trebalo je 7 godina da se ta dva gubitka izjednače.
E sad ako kupiš jeftin polovan auto kojem godišnje padne cena za 200e druga je rečenica ali generalno matematika nije komplikovana i jasno je koje varijable najviše utiču.
U mnogim slučajevima najveći trošak je pad cene samog auta. Za 10.000km godišnje sa autom koji troši 8l potrošiš 1200e na gorivo. Nije teško naći primer gde je pad vrednosti veći od toga. Eto moj CR-V, da ne gledamo dalje
Manje drastičan primer, Jazz, jer je već izgubio najveći deo vrednosti. Plaćen oko 14k, sad vredi recimo 5k. To je 9k gubitka. Za to vreme prešao sam 82.000km, što mu dođe približno isto toliko za gorivo (recimo da je oko 7 trošio). Trebalo je 7 godina da se ta dva gubitka izjednače.
E sad ako kupiš jeftin polovan auto kojem godišnje padne cena za 200e druga je rečenica ali generalno matematika nije komplikovana i jasno je koje varijable najviše utiču.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ja sam potrosio vise novaca za gorivo, nego za sve servise, gume, registracije, ceo auto, vunder baume, pa i za agregat koji sam menjao Pad cene nisam ni racunao, odnosno racunao sam ga 100%. Kao da ce auto posle mene u Dunav, a ne na dobos
Ne racunate dobro potrosnju. Pad cene je relativna stvar, isto kao i registracija. Npr. nije isto platiti registraciju 300e godisnje i izgubiti na vrednosti auta 1500e za tu godinu dana, ukoliko predjes 60-70,000km i ukoliko predjes 10,000km, ako razumes sta hocu da kazem
Racuna se samo ono sto se veze za predjeni kilometar. Samo to je uporedivo sa gorivom. Meni je 70% cene kilometra = gorivo i to kada ukalkulisem sve. Bas sve, sto moze da se promeni do 300,000km.
U zavisnosti od auta, taj procenat moze varirati. Ali ne verujem da moze da padne ispod 50%. Sebi sam racunao uvek naj naj stvari, pocev od premium guma, bosch delova, man filtera, mobil 1 ulja, ....
Tek kada prodas auto, onda mozes da kazes, platio sam ga 20,000e i prodao za 8000e. Trosak za 285,000km koliko je bio kod mene je 12,000e. To onda mozes da dodas na ostale troskove i kazes da te je posedovanje tog automobila kostalo toliko i toliko dinara po kilometru.
Ne racunate dobro potrosnju. Pad cene je relativna stvar, isto kao i registracija. Npr. nije isto platiti registraciju 300e godisnje i izgubiti na vrednosti auta 1500e za tu godinu dana, ukoliko predjes 60-70,000km i ukoliko predjes 10,000km, ako razumes sta hocu da kazem
Racuna se samo ono sto se veze za predjeni kilometar. Samo to je uporedivo sa gorivom. Meni je 70% cene kilometra = gorivo i to kada ukalkulisem sve. Bas sve, sto moze da se promeni do 300,000km.
U zavisnosti od auta, taj procenat moze varirati. Ali ne verujem da moze da padne ispod 50%. Sebi sam racunao uvek naj naj stvari, pocev od premium guma, bosch delova, man filtera, mobil 1 ulja, ....
Tek kada prodas auto, onda mozes da kazes, platio sam ga 20,000e i prodao za 8000e. Trosak za 285,000km koliko je bio kod mene je 12,000e. To onda mozes da dodas na ostale troskove i kazes da te je posedovanje tog automobila kostalo toliko i toliko dinara po kilometru.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Jasno je meni kako se racuna amortizacija auta sa fiksnim i varijabilnim troskovima, ali mi nije jasno kakve to ima veze sa turbobenzinci vs turbodizeli
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa kao ono, potrosnja. Sa ekonomskog aspekta koji je bolji i tako to
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ne vredi lupati glavu bas toliko oko toga. Jednostavno auto je lukuz, kakav god bio treba para i za odrzavanje i popravke a pre svega za voznju. Kad bih krenuo toliko da racunam, ispalo bi da je bolje da se vozim taksijem i da ne kupujem auto, posto predjem 5-6000 godisnje. Ali radi se o tome da volim da vozim i hocu tih 5-6k da predjem sa uzitkom. Druga je stvar ako to finansijski nije moguce, ali dok god budem sposoban da izdrzavam auto nema sile da budem bez istog
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Gde luksuz, nekima je on nasušna potreba. Možda tebi ako si momak, ali meni sa porodicom odnosno dvoje male dece uopšte nije luksuz.
TT
TT
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@Saša
Auto je luksuz, sve dotle dok ne zarađuje novac...
Auto je luksuz, sve dotle dok ne zarađuje novac...
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Meni štedi novac i vreme, a to mu dođe na isto. Zamisli recimo da moraš često do sela sa ženom i dvoje dece, mrcvarenje busom, tegljenje stvari, cene karata, gubljenje vremena i ostalo...
TT
TT
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslednja rečenica ti kazuje zbog čega je luksuz.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Auto je član porodice.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa jbg, onda je i mojih 10 metara bukve pod supom luksuz
Ne zaradjuju mi nista, samo zauzimaju prostor i da stvar bude gora, na kraju cu da ih i nalozim. A skupo sam ih platio
Ne zaradjuju mi nista, samo zauzimaju prostor i da stvar bude gora, na kraju cu da ih i nalozim. A skupo sam ih platio
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Nego šta je nego luksuz, otvori šator u kući i založi sveću. Sigurno ćeš preživeti zimu.
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Одг: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Imam dvoje skolske dece . Nisam ja rekao da mi auto samo predstavlja hir, naravno da sluzi svrsi, naravno da je bolje prevesti se njime nego busom, ali jednostavno zahteva novac, cak i ako se samo normalno odrzava, bez nekih velikih kvarova. Da nemas para za auto itekako bi se vozio porodicno autobusom ili vozom.Saša je napisao:Gde luksuz, nekima je on nasušna potreba. Možda tebi ako si momak, ali meni sa porodicom odnosno dvoje male dece uopšte nije luksuz.
TT
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
To što zahteva novac i što postoji alternativno jeftinije rešenje ne znači da je luksuz. Po toj logici i cipele su luksuz jer mora da se potroši neki novac da bi se kupile, a bez njih možemo i bosi da hodamo.