Pošto su se ovde spominjali Rapid i Toledo, da napišem nešto.
Pogledah oba u salonima (1,2TSI 90KS). Tačnije, sva tri, sa obzirom da se Rapid proizvodi u dve verzije (liftback i sportback).
Rapid u osnovnoj opremi je nešto bolji nego što je bio kada se pojavio, ili mi se čini. I dalje je plastikaner, a doplata do sledećeg paketa (nešto preko hiljadu EUR) nema nekog smisla, jer se ne dobija nešto pametno, osim tempomata, čak ni kožni volan/ručna.
U višim paketima nije nešto spektakularno, ali već dolazi skoro do cene Yeti-a Adventure (TSI 110KS, 6brz - 14700). U Style paketu ide i auto.klima, ali ta centralna konzola ne delje mnogo bolje od one u osnovnom paketu. Šta znam.
LB je duži i ima veći gepek od SBa. Pozadi mi udara glava u krov, kada se uglavim po PSu - bez krivljenja leđa. Imam 190+ i to nije neočekivano kod limuzine. Za SB ne znam, pogledaću sutra.
Seat je prijatniji na oko, subjektivno kako spolja, tako i unutra. Sedeo sam u osnovnom modelu, kako bi se stekao osnovni utisak i bolje je nego što sam se nadao. Ukoliko se bude uzimao, ide Business (11/12k€), koji dodaje nešto upotrebljive opreme, za 1000€:
- Parking senzori - nazad
- Tempomat
- Prednji farovi za maglu sa "cornering" funkcijom
- Detekcija zamora vozača (Tiredness detection)
- Aluminijumske felne 16" DESIGN 21/2
- Rezervni točak smanjenih dimenzija za privremenu upotrebu
- Kožni volan i kožni menjač
- Zimski paket (grejači prednjih sedišta, sistem za pranje farova sa grejačima brizgaljki)
Inače je isti automobil, čak se oba sklapaju na istoj traci u Češkoj. Glavom podjednako bijem u krov pozadi
Ne kažem da ću se tu primarno voziti, ali možda nekoga zanima. Stiče se utisak i da su uski pozadi. Nisam nešto širok, ali mi se čini da smestimo mene x 2 i između neće stati ništa, a kamoli treća osoba. Opet, ni to nije toliko bitno, jer se planira za put do 3 osobe ukupno, u velikoj većini slučajeva. Gepek kod limuzine je 550l, što je u kombinaciji sa petim vratima pun pogodak.
Ono što ne znam, to je kakva su sedišta na dužim relacijama. Ne deluju mi nešto posebno i kratka su, ali dobro. Koliko para...
Toledo vodi zbog opreme/cene/finansiranja. Prednost Rapida je samo u SB verziji, gde je krov pozadi nešto viši.
Eto, moj utisak.
-
Ostalo
Focus 1,0 Ecoboost 100KS, Trend - 12k€
Oseti se razlika, u odnosu na prethodne, a za iste pare manje-više. Jeste da nema maglenke, tempomat i tako to, ali je tabla napred čak obložena nečim mekanim
Hyu i30 1,4 100KS
Nije turbo. Korigovali su cene pre neki dan, tako da su sasvim OK. Na to, sa vrata su ponudili dodatni popust.
Najviše mesta za glavu pozadi, ili sam se skupio od zime, jer je bio poslednji u nizu, koji pogledah. Kako sam pisao juče, nekako ne mogu volan da namestim dobro.
Oba mi se čine kao bolji od onih prvih, ali nemaju takav gepek, a karavani su dosta skuplji. Plus, Hyu nema turbinu i verovatno bi više trošio. Ipak, postoji opcija ugradnje plina kod njih za +7xx €.
Ima da odem i pogledam novog Logana. 510litara gepeka je super, ali je problem što nema peta vrata. Jeidni problem je što su motori 0,9
3cyl 90KS, ali dizel nije mnogo skuplji. Benzinci su sa TNGom ili "robotizovanim" menjačem Easy-R. Kod benzinaca je 5, a dizel je sa 6 brzina (to nema kod nas). Razvijen u saradnji sa ZFom kažu. Čitao sam neki tekst, nahvalili su ga, samo ne znam koliko je to koštalo