Post
od ljubitelj » 04 Jun 2023, 21:03
I PD i CR motori imali problema sa glavom, kao i raniji VW dizeli sa pretkomorom...to ih prati decenijama već, ali su sredili u kasnijim verzijama i novijim godištima..
Zato se pri kupovini VW preporučuje i vrlo detaljno upoznavanje sa kodnim oznakama motora, što zbog glava što zbog dizni, i koje godište , i tako to....
Ali, nije svaki motor u problemu i nije svaki vožen i održavan isto i nije svaki koji se prodaje originalno stanje...pogotovu ako je iz uvoza može biti i da je već repariran (o) do tada nešto.
Serije motora posle negde 2015. godine i 2,0i 1,6. dizela su ok, i uporedivi su sa dizelima ostalih proizvodjača a za godišta pre videti ono gore.(može a i ne mora da bude "problem", kako zapadne ali oprez nije na odmet.)
Biturbo 2,0 mogu da iznenade sa troškovima za komplet turbina sa izduvnom granom....dešava im se..
Noviji VW dizeli sa izmenjenim upravljanjem motora, /2016+/ softverom, imaju ponekad problema sa taloženjem čadji, da DPF regeneracijom, sa EGR i tako to ali opet dosta zavisi od načina upotrebe auta.
Neki od tih motora sa izmenjenim softverom nakon skandala sa lažiranjem nisu mogli u Nemačkoj da prodju AU (tehnički za izduvne gasove) pa je VW otkupljivao nazad od vlasnika, pre svega su Transporter i pikap modeli bili ugroženi (ali je motor isti) manje više kod svih modela).
Kod nas naravno može svaki da prodje,. pa to i nije tema.