Papirologija pri kupovini polovnjaka

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Grujic » 22 Apr 2015, 15:40

Menjace se sigurno ceo sistem, samo je pitanje kad, za sve se po par godina najavljuje pa se onda na kraju i uvede

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10387
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sebekkg » 23 Apr 2015, 20:50

Da je americki fazon, pa da je nesto dzabalesku, ali da je osiguranje normalno proporcionalno vrednosti auta to bi bilo ok. Secam se klipa onog lika iz amerike koji placa osnovnu taksu oko 75 dolara i to je to. Doduse ima jos neki trosak znam reda 50ak dolara i to im je sve. A voze auto po 7000 kubika komotno. To se njima lepo vrati kroz porez na gorivo, jaca masina ce i trositi vise.
Slika

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od nikaragva » 23 Apr 2015, 20:59

Kod nas u državi kako kod malih privatnika, tako i kod same države, važi pravilo daj da sad uzmemo, a posle šta bude.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10387
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sebekkg » 23 Apr 2015, 21:06

:thumbup:
Slika

Korisnikov avatar
jocas
Postovi: 2284
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
Lokacija: Niš

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od jocas » 27 Apr 2015, 22:57

Možda nekom koristi.
Bonus/malus sistem se vezuje za VOZAČA.
Prodao sam stari auto sa maksimalnim popustom 15% na polisu.
Prilikom registracije novog ponudili mi polisu - novo vozilo, bez popusta. Insistiram da mi prenesu Bonus - Mi to još nismo nikad radili :glavomuzid:
Priložio sam overen kupoprodajni ugovor, kopiju stare polise, princip je da oni na osnovu te polise iz baze Udruženja osiguravača preuzmu koliki je bio bonus, i da to prebace na novu polisu.
Danas smo čekali 3 sata da Udruženje osiguravača "dobije neku saglasnost od Dunava (stara polisa)" zato što je polisa "aktivna". Pa naravno da je aktivna kad važi do decembra.
Nisam hteo da odustanem, posle više razgovora/mailova dobili su saglasnost i preneli Bonus. Da sam ostao kod Dunava verovatno bi bilo lakše, kažu da tad ide automatski.
Poenta je da se bonus teško stiče, 5% godišnje, a lako gubi - 3 razreda za svaki udes.
Nešto o tome ima na http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... uranje.php
I ja se prvo "raspitao" na netu.

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 775
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Одг: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Blackshadow » 27 Apr 2015, 23:34

Ja sam baš u fazi promene auta, pitao na 4 mesta (agencije/tehnički) i svuda dobio isti odgovor, mora od početka, 0%!!
A dodatni ,,argument'' je što je auto iz uvoza (prva registracija), sutra ću se nekom naebati keve!

TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

Korisnikov avatar
jocas
Postovi: 2284
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
Lokacija: Niš

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od jocas » 27 Apr 2015, 23:40

Nemaju oni pojma, najlakše im je da te iskuliraju sa forom - mora od 0. I meni su rekli da "kroz njihov sistem" nije moguće, pa su posle mog insistiranja utvrdili da ipak može.
Samo budi uporan.
Naravno, to sve važi ako imaš samo taj jedan auto na svoje ime, priložiš ugovor da si ga prodao, priložiš kopiju stare polise ili podatke da nađu polisu u Bazi.

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 775
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Одг: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Blackshadow » 27 Apr 2015, 23:44

Nisam prodao prethodni auto!
Šta sad ako treba kupoprodajni ugovor?

TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

Korisnikov avatar
jocas
Postovi: 2284
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
Lokacija: Niš

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od jocas » 27 Apr 2015, 23:51

Pa onda stvarno ne može. Imaš na linku koji sam stavio :
"Pitanje: Ako vlasnik proda automobil i kupi drugi, da li prilikom registracije drugog automobila mora da donese na uvid staru polisu osiguranja da bi se iz nje videlo na kojem je premijskom stepenu ili se bonus obračunava na osnovu podataka iz Informacionog centra Udruženja osiguravača Srbije?
Odgovor: Donošenje polise jeste obavezno ako se bonus prebacuje sa jednog vozilo na drugo, a ako se vrši obnova tj. produženje polise onda se to može uraditi i bez donošenja polise. Međutim, ne treba zaboraviti da je odlukom Narodne banke Srbije propisano da se prilikom prebacivanja premijskog stepena sa jednog automobila na drugi (u ovom slučaju prebacivanje bonusa) moraju da ispune određeni uslovi, odnosno da se dostave podaci o vozilu sa kojeg se prenosi bonus/malus: broj šasije, broj odjavljene saobraćajne dozvole, broj prethodne polise, datum odjave vozila, broj i datum kupoprodajnog ugovora.
Dakle, prenos bonusa je moguć, ali je potrebno da se podnese zahtev za prenos bonusa sa prethodnog vozila uz dostavljanje neophodne dokumentacije.
Ja sam zato u petak napravio i overio ugovor, plaćen porez, sve uredno priložio uz kopiju stare polise.
Problem je što su i to probali da iskuliraju.
Obrnuti slučaj takođe nije moguć - imaš Malus, kupiš novi auto i krećeš od nule. Tu krećeš iz svog plusa.

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 775
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Одг: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Blackshadow » 28 Apr 2015, 00:02

E jbga ondaK...ipak, nije mi jasno, pa valjda osiguranje treba da zanimam ja kao vozač koji pravi prekršaje ili ne, kakve veze ima gomila pleKa s tim?
Ali, zar nije sve nakaradno i inače u banani?

TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19251
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Heinz » 28 Apr 2015, 07:32

Najjače da ću da imam sve papire što traže. Odakle mi broj stare dozvole (nemam očitanu), zar im nije dovoljno da nađu staru polisu i ugovor u kome je br. šasije?

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od nuk » 28 Apr 2015, 07:59

Jer tako su u mogućnosti.
Klasična birokratska akrobacija

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45782
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Geza » 29 Apr 2015, 10:45

Kako da sami uvezete polovan automobili - korak po korak
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... -korak.php

Često čujemo ili pročitamo kako ljudi kažu, „ma to je visoka cena, bolje da sam sedneš u automobil i doteraš ga iz inostranstva, jeftinije te izađe“. Da li je tako? Kupovina automobila u inostranstvu može da bude veoma komplikovana, te smo odlučili da vam damo nekoliko smernica koje će vam pomoći da izbegnete klasične zamke i probleme, ali i da napravite računicu isplati li se uopšte da idete sami u inostranstvo.

Pripremu teksta stručnim savetima pomogao Dragan Teodosijević iz špediterske agencije http://www.don-sped.rs/ iz Subotice.

U početku samo da pojasnimo da kao pojedinac teško sebi možete da obezbedite pristup licitacijama polovnih automobila u inostranstvu kojima mogu pristupati dilerske kuće. Na tim licitacijama automobili mogu da budu znatno jeftiniji, pa otuda diskusija na temu „ko može za manje novca da uveze automobil“ nema smisla (posebno kada se još doda popust na količinu koju uvoznici takođe ostvaruju). Međutim, kako ne nabavljaju svi prodavci automobile u inostranstvu putem licitacije, tu već ima smisla napraviti računicu.

Preporučujemo da pre odlaska u inostranstvo ili poručivanja automobila kontaktirate nekog špeditera, koji će vam pomoći da stavite na papir sve prateće troškove i zatim krenete u kupovinu. U suprotnom, automobil vas na kraju može koštati znatno više zbog neke sitnice koju niste znali.

Špediter će vam dati procenu carine, poreza i ostalih troškova na osnovu podataka o vozilu ili će vas bar uputiti na okvirne troškove ukoliko krenete u inostranstvo „na slepo”, a objasniće vam i detalje vezane za razna prateća dokumenta specifična za pojedine zemlje. Dobar špediter može da napravi veliku razliku.

Da odmah razjasnimo - špediter se bavi „papirologijom“, on ne dovozi kola na kamionu kao što to mnogi misle. Takođe, morate obavezno da ga angažujete na granici - bez njega ne možete da završite carinsku proceduru.

Kalkulator troškova

Ukoliko želite bez telefonskog pozivanja da saznate okvirne troškove uvoza određenog automobila, možete da iskoristite ovaj kalkulator: http://www.don-sped.rs/kalkulacija-troskova

Koja dokumenta su potrebna za uvoz polovnjaka?

Dokumenta neophodna za uvoz razlikuju se od zemlje do zemlje. Generalno, obavezno je da imate:

1) kupoprodajni ugovor - overen kod notara, ukoliko ste kupili vozilo od fizičkog lica.

2) račun - ukoliko ste ga kupili od pravnog lica (autoplac, lizing kuća, itd.). Račun dobijen od pravnog lica ne mora da se overava kod notara.

3) izvozna deklaracija - kupovinom od pravnog lica možete da dobijete povraćaj poreza, a tada je neophodno da vam na stranoj carini izdaju izvoznu deklaraciju, odnosno ex-papir - njega takođe morate da overite kod stranih carinika prilikom napuštanja EU.

Pojedini auto placevi mogu da vam izađu u susret i pomognu u proceduri, ali ex-papir može da izda isključivo carina. Kada prodavcu dostavite dokaz da je automobil izvezen iz EU, novac od poreza vam se vraća, na način dogovoren sa prodavcem.

4) EUR1 obrazac – ovaj dokument je praktično dokaz da je automobil proizveden u Evropskoj uniji.

a) Kupovina od pravnog lica - Izdaje ga prodavac ili izvozna špedicija, a overava EU carina. Za vrednost (isključivo po katalogu AMSS, a ne po fakturnoj vrednosti) ispod 6.000€, umesto EUR1 obrasca prodavac (samo pravno lice) može dati izjavu na fakturi. Ova izjava se piše u tačno propisanoj formi i ne sme biti nikakvog odstupanja, jer je naša carina neće prihvatiti.

Pri dnu izjave obavezno moraju da budu navedeni mesto i datum, ime i prezime lica koje je dalo izjavu, kao i njegov potpis i pečat firme. Da ne bude zabune, taj potpis i pečat se odnose samo na izjavu, a na istoj fakturi je neophodno da se stavi još jedan potpis i pečat koji se odnosi na samu fakturu.

b) Kupovina od fizičkog lica – Kada je u pitanju fizičko lice kao prodavac, onda je potrebno da se izvadi potvrda proizvođača o preferencijalnom poreklu, bez koje EU carina neće overiti EUR1 obrazac. Ta potvrda se ponekad čeka jednu do dve nedelje.

c) Zbog toga se većina uvoznika radije opredeljuje da, kada kupuju od fizičkog lica, uvoz rade preko posredničkih firmi u zemljama EU koje im obezbeđuju potrebnu dokumentaciju. Opet su špediteri ti koji su veza između uvoznika i posredničke firme.

5) COC dokument – (engleski COC - Certificate of Conformity, nemački - Ubereinstimmungsbescheinigung) - u ovom dokumentu su navedene sve bitne tehničke karakteristike automobila, na osnovu kojih može da se potvrdi da ispunjava određeni standard.

Ukoliko ga prodavac nema, što je najčešće slučaj (mada sve zavisi od starosti vozila i zemlje), možete ga uzeti od predstavnika proizvođača, dilera ili agencija specijalizovanih za izdavanje ovog dokumenta.

Nije neophodan za sam uvoz, ali može da pomogne kada budete vozili automobil na ispitivanje – o tome više u nastavku teksta.

Uslovi za uvoz i oslobađanje od carine

Osnovni uslov da bi auto mogao da se uveze u Srbiju jeste da ispunjava Euro 3 standard ili viši, pri čemu mora da bude proizveden u skladu sa tim standardom - nikakve prepravke ne dolaze u obzir. Kao što i sami znate, šuška se da će ova uredba biti promenjena i da će se tražiti Euro 4 standard. Zato se potrudite da budete dobro informisani pre odlaska na put po automobil.

Postoje vozila koja su se istovremeno prodavala sa oba standarda (Euro 2 i Euro 3) u zavisnosti od tržišta kojem su namenjena. Na internetu se može naći obilje informacija o tome kako prepoznati Euro 3 standard, ali ih uzimajte sa velikom dozom rezerve pošto često nisu tačne.

Sva vozila prvi put registrovana u zemljama osnivačima EU od 01.01. 2002. ispunjavaju Euro 3 ili viši standard. Naglašavamo, ovo pravilo važi isključivo za zemlje osnivače Evropske unije, odnosno one zemlje koje su bile članice od samog osnivanja, dok za sve druge zemlje koje su se naknadno priključile EU važi datum priključenja.

Na primer, za Sloveniju, Mađarsku, Češku, Slovačku, Poljsku, Litvaniju i Letoniju to je 01.05. 2004; za Bugarsku i Rumuniju 01.01. 2007, a za Hrvatsku 01.06. 2013. godine.

Granica od 01.01. 2002. godine važi i za zemlje osnivače šengen zone, a koje nisu u EU, kao što su Švajcarska, Norveška, Island...

Kolika je carina na polovna vozila iz uvoza?

Carina na polovna vozila iz Evropske unije je ukinuta. Za ostala vozila je 12,5% (npr. japanska).

Međutim, ako uvozite iz EU, morate da imate dokaz da je auto proizveden u EU, tj. EUR1 obrazac ili izjavu na fakturi prodavca – o tome smo govorili u gornjem delu teksta.

U suprotnom, plaća se puna stopa carine od 12,5%.

Koliki je porez na polovna vozila iz uvoza?

Porez, tj. PDV iznosi 20%. Vrednost automobila se određuje na osnovu AMSS kataloga. Teoretski, trebalo bi da se prizna iznos sa računa/fakture, ali se to u praksi retko dešava.


Procedura u inostranstvu

Preskočićemo savete o putovanju u inostranstvo, biranju vozila i slično. Idemo na konkretnu papirologiju.

Nemačka

Neophodno je da uzmete tzv. brifove, tj. saobraćajnu dozvolu i vlasnički list koji se popularno nazivaju mali i veliki brif.

Ukoliko auto dovozite „na točkovima“, tada je potrebno da uzmete zoll (col) tablice; prethodni vlasnik odjavljuje vlasnički list, ali vam ga daje. U njemu ima mesta za upis dva vlasnika - ukoliko je upisan samo postojeći vlasnik (sa leve strane) vaše ime će biti upisano sa desne strane, a ako su popunjene obe strane biće vam izdat novi vlasnički list u koji ćete vi biti upisani kao novi vlasnik (na levoj strani).

U oba brifa biće upisan i registarski broj zoll tablica koje ćete koristiti dok ne dođete do Srbije. Bukvalno prevedeno, zoll tablice su carinske tablice (zoll na nemačkom znači carina).

Obavezno izvadite crvene zoll tablice, a ne žute - crvene su redovne tablice za izvoz, dok su žute vrsta probnih tablica i sa njima ne bi smelo da se vozi van Nemačke. Ranije su ih koristili zato što su jeftinije, ali sada može da se desi da vas u Mađarskoj zaustavi policija, skine tablice i naplati kaznu, a nećete moći ni da pređete granicu na točkovima (možete da uzmete prikolicu za prebacivanje preko granice, ali pitanje je koliko ćete na kraju uštedeti).

Cene zoll tablica razlikuju se od grada do grada, a kreću se od 90 do 140 evra. Ukoliko automobil nema važeću potvrdu o tehničkoj ispravnosti (TUV) moraćete i to da obavite, te cena može da skoči na 200 evra.

Dovoženje na prikolici - ne trebaju vam zoll tablice; dobijate stari i novi brif bez upisivanja vaših podataka.

Italija

U Italiji se ne izdaju izvozne tablice kao u Nemačkoj i drugim zemljama, pa imate dve opcije:

a) da transportujete auto prikolicom. Tada uzimate i odjavu koja se u Italiji izdaje kao poseban dokument (vozila su često već odjavljena)

b) da vozite auto „na točkovima“ (ukoliko već nije odjavljen), ali se prvo dogovorite sa prodavcem da vam dozvoli da koristite njegove tablice, pa da mu ih kasnije vratite zajedno sa saobraćajnom dozvolom (libreto). Međutim, obavezno napravite kopiju dozvole i overite je kod notara, da ne biste morali da čekate da vam je Italijan pošalje nakon što odjavi automobil - bez dozvole ne možete da registrujete auto u Srbiji, a overena kopija važi jednako kao i original.

U Italiji je uveden zakon po kojem njihov građanin ili pravno lice ne može da odjavi, odnosno proda svoj automobil ukoliko nisu izmireni porez ili neka druga davanja prema državi. Zato obavezno treba proveriti sa prodavcem da li ima takvih prepreka – u suprotnom, može biti problema prilikom pravljenja kupoprodajnog ugovora ili odjave.

Austrija

Neophodno je da od prodavca uzmete dve saobraćajne dozvole (dva žuta dugačka kartona koji se preklapaju) i tipenšajn koji istovremeno predstavlja tehnički i vlasnički list. Tipenšajn može da bude knjižica A5 formata (stariji), veliki papir koji se razmotava (noviji), ili jedan list A4 formata (najnoviji).

Austrijske izvozne tablice koštaju oko 250 evra, te se preporučuje transport na prikolici.

Slovenija

Slovenačke izvozne tablice koštaju oko 70 evra, a ukoliko auto nema važeći tehnički pregled moraćete da doplatite još oko 35 evra. To što auto nije registrovan ne znači da nema važeći tehnički pregled, pošto on vremenski nije vezan za istek registracije.

Od prodavca uzimate saobraćajnu dozvolu i homologacijski karton. Ukoliko vlasnik nema homologacijski karton, on može brzo da se izvadi u bilo kojem ovlašćenom servisu ili prodajnom salonu za tu marku vozila. Stariji homologacijski kartoni su oblika kartonske knjižice, dok su noviji A4 formata.

Ukoliko auto nije već odjavljen, pre odjave fotokopirajte saobraćajnu dozvolu i overite je u opštini, pošto u nekim opštinama ne vraćaju odjavljenu saobraćajnu dozvolu.

Holandija

Pre polaska se raspitajte za cenu izvoznih tablica, a umesto odjavljene saobraćajne dozvole dobijate neku vrstu formulara/potvrde A4 formata.

Francuska

Dobijate saobraćajnu dozvolu koja je poništena, tj. odjavljena, a auto slobodno možete da vozite na točkovima bez izvoznih tablica pošto ste u francuskom elektronskom sistemu upisani kao novi vlasnik.

Švajcarska

Nekada dobijete odjavljenu saobraćajnu, nekada ne. Ukoliko znate da vam je neće vratiti, fotokopirajte je i overite. Izvadite izvozne tablice, uz koje ćete dobiti saobraćajnu dozvolu na vaše ime u kojoj će biti napomena da služi za izvoz.

„Mala“ nelogičnost. Ukoliko uvozite auto iz Švajcarske, moraćete da platite carinu od 12,5%.

Srbija sa Švajcarskom ima potpisan EFTA sporazum, po kojem bez carine možemo da uvozimo robu proizvedenu u Švajcarskoj. Takođe, robu proizvedenu u EU uvozimo bez carine. Međutim, ako auto proizveden u EU ima švajcarsku saobraćajnu dozvolu, tj. registrovan je u Švajcarskoj, onda carina mora da se plati.

Kako kažu u agenciji „Don-Šped“, to što naša carina sprovodi u praksi u suprotnosti je sa međunarodnim propisima, jer svaka zemlja koja ima sporazum sa EU ima pravo da izda EUR1 prema trećoj zemlji koja nije članica EU, a koja takođe ima taj sporazum sa EU.


Procedura u Srbiji

1) Dolazite na granicu, na carinu gde izlazite iz EU. Ukoliko imate izvoznu deklaraciju (EX1 papir), posle pasoške kontrole obavezno se javite cariniku da vam overi izvoznu deklaraciju, čime se dokazuje istup automobila iz EU. To je važno zbog povraćaja poreza u zemlji prodavca (ukoliko imate pravo na povraćaj).

Savet: Ukoliko ste u mogućnosti, tamo gde ste izvadili izvoznu deklaraciju i EUR1, iskopirajte oba papira, kao i inofakturu, jer se te kopije traže na mestu istupa iz EU - carinici će vas poslati u tamošnje špediterske agencije koje često skupo naplaćuju fotokopiranje. Pritom, na nekim prelazima kod Mađara ne žele da prime evre, pa vas primoravaju da u menjačnici menjate evre u forinte po nepovoljnom kursu.

2) Dolazak do naših carinika - Prijavljujete cariniku na traci automobil za carinjenje. Cariniku tada ne pokazujete nikakve papire, niti će vam ih tražiti.

3) Carinik vas upućuje da parkirate automobil i da idete u graničnu špediciju.

4) Zapišite ili zapamtite tačno stanje na km satu kada parkirate automobil, pošto ćete to stanje prijaviti špediteru.

5) Javite se u špediciju (špeditersku agenciju) da vam naprave graničnu prijavu. Ukoliko ima više špedicija na tom prelazu, slobodno se raspitajte kod više špeditera po kojoj ceni će vam napraviti graničnu prijavu, jer kod njih ne postoje jedinstvene cene.

Kreću se od prihvatljivih (1.200 - 2.500 RSD) do nerealno skupih (preko 5.000 RSD). Nemojte ni da se ustručavate od cenjkanja.

Kada ste odabrali špeditera, dajte mu sve papire koje imate – saobraćajna dozvola, račun/ugovor, izvozna, EUR1, TUV ili servisna knjiga i stanje kilometar sata.

Ukoliko je automobil oštećen, prijavite špediteru da postoje oštećenja, kako bi ih on slikao, napravio specifikaciju i upisao u graničnu prijavu. To je važno, jer u pojedinim carinarnicama u Srbiji mogu da odbiju da ocarine oštećen automobil bez prijavljenih oštećenja na granici.

Napominjemo - prihvatljiva oštećenja su ogrebotine, ulubljenja, napuknuti plastični delovi i otvoreni vazdušni jastuci. Ono što se ne prihvata jesu razbijena signalizacija i stakla, dok vetrobransko sme da bude naprslo, ali ne mnogo – manja oštećenja se tolerišu.

Takođe, upravljački mehanizam mora da bude ispravan (na oko), odnosno automobil mora biti u voznom stanju. U suprotnom možete doći u neprijatnu situaciju da vas ne puste da uđete u zemlju.

6) Kada vam špediter uruči gotov i overen set u graničnoj prijavi, javljate se cariniku za pregled auta. Na pojedinim prelazima pregled odmah obavlja špediter sa carinikom, pa kada vam uruči papire možete istog trenutka nastaviti put.

7) U roku od 72 sata dužni ste da se javite špediteru u mestu carinjenja, kako bi se auto smestio i papirološki uskladištio, odnosno kako bi se razdužila granična prijava.

Napomena: Nemojte se oslanjati na to da imate zakonskih 72 sata, pošto se granična prijava ne može razdužiti van radnog vremena carinarnice, a svako prekoračenje roka se kažnjava. Zbog toga se trudite da auto dovezete u skladište i papire dostavite svom špediteru bar jedan dan pre isteka roka.

8) Ispitivanje vozila: (više informacija na linku http://www.abs.gov.rs/kontrolisanje-voz ... rebljavana)

a) možete da ga obavite pre nego što se završi procedura carinjenja, tako što ćete tražiti izuzimanje vozila ispod carinskog nadzora i završiti ispitivanje na najbližem ispitnom mestu. Pitajte špeditera za detalje, a spisak ispitnih mesta sa kontakt telefonom možete da vidite klikom na ovaj link.

b) možete da ga obavite i kasnije, ali bez njega ne možete da registrujete automobil. Izuzetak su vozila za koja ne može sa sigurnošću da se utvrdi da ispunjavaju Euro 3 standard (npr. prvi put registrovana u zemljama Evropske unije pre 1. januara 2002. godine).

Ispitivanje retko kada traje duže od pola sata, a košta oko 100 evra. Cena je niža za 2.800 dinara ako imate COC dokument. U slučaju da nemate COC dokument, a vašeg automobila nema u TUV bazi koju koristi AMSS, moraćete da tražite dokumentaciju od domaćih predstavnika proizvođača, što može da bude veoma skupo.

Ostali saveti

U kojoj zemlji kupiti auto?

Vlada mišljenje da su u Nemačkoj najkvalitetniji polovnjaci, dok su oni iz Italije u najlošijem stanju. Ovakva generalizacija može mnogo da vas košta, pošto ćete se i u Nemačkoj susretati sa brojnim Balkancima, Turcima i Arapima koji će pokušati da vam prodaju sve i svašta.

Vozila iz Amerike

U Evropi se mogu naći automobili uvezeni iz Amerike, ali njih izbegavajte u širokom luku. Na njima su obavljene određene prepravke kako bi bili u skladu sa evropskim propisima, ali ipak ne mogu da se uvezu u Srbiju zato što nisu proizvedeni u skladu sa Euro 3 standardom, što je naša država postavila kao osnovni uslov.

Troškovi puta

U inostranstvo možete da odete autobusom i da se vratite kupljenim vozilom. Cenu autobuske karte možete da nađete na raznim internet sajtovima, kao što je sajt Beogradske autobuske stanice http://www.bas.rs.

Međutim, ne zaboravite troškove taksija ili drugog prevoza koji će vam biti neophodan za dolazak do prodavca i sređivanje dokumentacije. Moraćete verovatno i da prespavate negde.

Krenete li automobilom u inostranstvo, moraćete da uračunate troškove goriva, putarine/vinjeta i eventualnih drugih troškova. Imajte u vidu i da kvar koji se u Srbiji sređuje za 50 evra, na autoputu u Nemačkoj može skupo da košta.

Transport vozila

Auto možete da dovezete „na točkovima“ ili na kamionu. Troškovi se razlikuju od slučaja do slučaja.

Možete ga ubacite na neki kamion koji već prevozi veću količinu automobila. Cene su, na primer, 280-350 evra iz Italije, 400-500 iz Nemačke, 500 pa naviše iz Holandije, Belgije, Danske...

Imajte u vidu da cene mogu drastično da variraju, te ove primere ne uzimajte zdravo za gotovo. Nije isto ako su na prikolici tri ili deset automobila. Takođe, ako kamion ide od grada do grada u npr. Nemačkoj i skuplja vozila različitih uvoznika, cena će biti veća.

Stavite sve na papir i proverite koja opcija vam se više isplati.

Napomena: sve informacije u ovom tekstu predstavljaju samo pomoć – cene, neophodna dokumentacija i procedure razlikuju se u zavisnosti od zemlje i vremenom mogu da se promene. Postoje i drugi troškovi koji mogu da vas iznenade. Zato još jednom savetujemo da se pre polaska na put posavetujete sa špediterom.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Milos_kg
Postovi: 3525
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
Lokacija: Kragujevac

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Milos_kg » 08 Mar 2016, 05:20

Konačno omogućen uvoz polovnjaka iz Švajcarske bez carine
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... carine.php

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Delija » 08 Mar 2016, 09:45

Pa juce Geza napisao i ja mu odgovorio... :ccc:
viewtopic.php?f=9&t=3926&start=45

U prevodu - sviranje q.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Odgovori