Naplata i sanacije stete posle udesa
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Daj link da vidim
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10926
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line 2020 | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ma ispravio sam, my bad. Saću pogledam u Paragrafu da li ima neki koji je prestao da važi.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ima crnogorski, verovatno je isti kao nas, posto su nastali na osnovu istog dokumenta iz SFRJ.
A pominju ga i u SAT, znaci ima nesto.
A pominju ga i u SAT, znaci ima nesto.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Uroš S.
- Postovi: 10926
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line 2020 | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ja na guglu ne mogu da nađem, što je veoma neobično za propise (i po pravilu ukazuje da je prestao da važi). To što je crnogorski isti kao nekada naš nema veze ako je kod nas prestao da važi. Pogledaću posle u plaćenoj bazi propisa koja se koristi kod nas u pravosuđu i advokaturi.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Jedinstveni kriterijumi za procenu šteta na vozilima Udruženja osiguravajuih organizacija
Jugoslavije 1989. god.
Jugoslavije 1989. god.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Uroš S.
- Postovi: 10926
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line 2020 | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ne postoji to.
Ovo (dole levo) su svi važeći podzakonski akti u odnosu na relevantan zakon.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Ovo (dole levo) su svi važeći podzakonski akti u odnosu na relevantan zakon.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Pozdrav svima. Hteo bih da pitam za savet u vezi sa temom.
Sredinom decembra imao sam udes u kome nisam kriv. Auto je solidno oštećen sa prednje strane, ispucali su se i jastuci. Po mojoj nestručnoj proceni, šteta je oko 2500-3000eur, a postoji i manja mogućnost da bude totalka. Vrednost vozila na oglasima je oko 8000eur, čisto informativno. (novo bilo plaćeno oko 13k) 7 god staro, kupljeno novo, prvi vlasnik, samo redovan zvanični servis, prešlo samo 60k km, maženo paženo porodično vozilo.
Slučaj prijavljen osiguranju pismeno u predstavništvu, njihov procenitelj posle par dana izlazi i slika vozilo. Ja ga odmah obaveštavam da ću nakon njegovog slikanja šlepati vozilo u zvaničan servis. On predlaže neke druge, ali kako nisam hteo, kaže kao ok. Kaže mi da ćemo se čuti i da mogu da ga kontaktiram telefonom, ili da ga iz servisa kontaktiraju kad bude zapisnik. Ja šlepam vozilo u ovlašteni servis, gde mi govore da neće početi sa radom dok ne dobijem zapisnik od procenitelja. Odmah mi i govore da će nakon toga oni uraditi njihovu procenu popravke, ali u slučaju da odustanem od popravke na kraju, da sam dužan da platim 5% cene. Ok. Nakon nekoliko dana šaljem poruku procenitelju, ali nema odgovora. Nekih 10ak dana nakon prijave stiže mi poštom Rešenje iz osiguranja gde se navodi da su oni utvrdili da imam pravo na naknadu (na osnovu zapisnika i obima štete i polise osiguranja). Obračunat je iznos od 25000din, koji je i uplaćen. Takođe piše i da imam pravo na prigovor u roku od 15 dana. E sad, ja pretpostavljam da je ovo nesporni deo štete, ali to na rešenju nigde ne stoji. Takođe nisu mi poslali ni zapisnik procenitelja. Pokušavam da opet dobijem procenitelja telefonom, ali mi se ne javlja. Nakon toga krećem u prepisku mejlom (sa centralom osig kuće) gde navodim da ću uložiti prigovor na ovo rešenje i da mi dostave Zapisnik očtećenja vozila. Gospođa sa druge strane mi potom šalje Specifikaciju obračuna, gde stoji da su ukupno troškovi 30k, na to odbijaju PDV i stoji da je za isplatu 25k rsd. Nigde taksativno navedeno šta je sve oštećeno. Ja zovem ove iz servisa, kaže mi čovek nije to to, treba nam baš Zapisnik oštećenja da bi uopšte krenuli da pregledaju vozilo. Opet šaljem mejl gospođi, kažem nije to to, treba mi Zapisnik koji je sačinio procenitelj kada je bio da slika vozilo.
Nakon toga ona mi šalje i Zapisnik gde stoje navedeni svi oštećeni delovi za zamenu, kao i vreme rada, ali sve to bez iznosa tj cene. Ja isto prosleđujem u servis gde mi čovek kaže da je to sad kao ok.
Pošto imam osećaj da me ovi iz osiguranja prave budalom od prvog dana, koji bi po vama bio najbolji način da se do kraja odigra ovo? Šta zahtevati ukoliko budu sporili procenu od servisa, pošto će tu svi delovi biti računati verovatno novi (a na druge ja ne bih ni pristao), a ne pada mi napamet da plaćam učešće (inače plaćam i kasko svih 7 godina koji nikada nisam aktivirao). Na šta obratiti pažnju ako budu računali totalnu štetu?
Sredinom decembra imao sam udes u kome nisam kriv. Auto je solidno oštećen sa prednje strane, ispucali su se i jastuci. Po mojoj nestručnoj proceni, šteta je oko 2500-3000eur, a postoji i manja mogućnost da bude totalka. Vrednost vozila na oglasima je oko 8000eur, čisto informativno. (novo bilo plaćeno oko 13k) 7 god staro, kupljeno novo, prvi vlasnik, samo redovan zvanični servis, prešlo samo 60k km, maženo paženo porodično vozilo.
Slučaj prijavljen osiguranju pismeno u predstavništvu, njihov procenitelj posle par dana izlazi i slika vozilo. Ja ga odmah obaveštavam da ću nakon njegovog slikanja šlepati vozilo u zvaničan servis. On predlaže neke druge, ali kako nisam hteo, kaže kao ok. Kaže mi da ćemo se čuti i da mogu da ga kontaktiram telefonom, ili da ga iz servisa kontaktiraju kad bude zapisnik. Ja šlepam vozilo u ovlašteni servis, gde mi govore da neće početi sa radom dok ne dobijem zapisnik od procenitelja. Odmah mi i govore da će nakon toga oni uraditi njihovu procenu popravke, ali u slučaju da odustanem od popravke na kraju, da sam dužan da platim 5% cene. Ok. Nakon nekoliko dana šaljem poruku procenitelju, ali nema odgovora. Nekih 10ak dana nakon prijave stiže mi poštom Rešenje iz osiguranja gde se navodi da su oni utvrdili da imam pravo na naknadu (na osnovu zapisnika i obima štete i polise osiguranja). Obračunat je iznos od 25000din, koji je i uplaćen. Takođe piše i da imam pravo na prigovor u roku od 15 dana. E sad, ja pretpostavljam da je ovo nesporni deo štete, ali to na rešenju nigde ne stoji. Takođe nisu mi poslali ni zapisnik procenitelja. Pokušavam da opet dobijem procenitelja telefonom, ali mi se ne javlja. Nakon toga krećem u prepisku mejlom (sa centralom osig kuće) gde navodim da ću uložiti prigovor na ovo rešenje i da mi dostave Zapisnik očtećenja vozila. Gospođa sa druge strane mi potom šalje Specifikaciju obračuna, gde stoji da su ukupno troškovi 30k, na to odbijaju PDV i stoji da je za isplatu 25k rsd. Nigde taksativno navedeno šta je sve oštećeno. Ja zovem ove iz servisa, kaže mi čovek nije to to, treba nam baš Zapisnik oštećenja da bi uopšte krenuli da pregledaju vozilo. Opet šaljem mejl gospođi, kažem nije to to, treba mi Zapisnik koji je sačinio procenitelj kada je bio da slika vozilo.
Nakon toga ona mi šalje i Zapisnik gde stoje navedeni svi oštećeni delovi za zamenu, kao i vreme rada, ali sve to bez iznosa tj cene. Ja isto prosleđujem u servis gde mi čovek kaže da je to sad kao ok.
Pošto imam osećaj da me ovi iz osiguranja prave budalom od prvog dana, koji bi po vama bio najbolji način da se do kraja odigra ovo? Šta zahtevati ukoliko budu sporili procenu od servisa, pošto će tu svi delovi biti računati verovatno novi (a na druge ja ne bih ni pristao), a ne pada mi napamet da plaćam učešće (inače plaćam i kasko svih 7 godina koji nikada nisam aktivirao). Na šta obratiti pažnju ako budu računali totalnu štetu?
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13275
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ček, ček, polako...
Kažeš šteta randa 2500-3000e, a oni ti kao nesporni deo isplatili 200e?
To mi nije jasno.
Što se samog zapisnika tiče, koliko znam oni ni ne pišu cene, nego delove za zamenu i sate rada.
Generalno očekuj natezanje sa njima, jer oni tako funkcionišu. Ako postane čupavo, razmisli o angažovanju advokata koji rade na %. Na kraju to nekada ispadne i jeftinija opcija iako oni uzmu svoj honorar, o živcima da ne govorim.
Kažeš šteta randa 2500-3000e, a oni ti kao nesporni deo isplatili 200e?
To mi nije jasno.
Što se samog zapisnika tiče, koliko znam oni ni ne pišu cene, nego delove za zamenu i sate rada.
Generalno očekuj natezanje sa njima, jer oni tako funkcionišu. Ako postane čupavo, razmisli o angažovanju advokata koji rade na %. Na kraju to nekada ispadne i jeftinija opcija iako oni uzmu svoj honorar, o živcima da ne govorim.
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Da, isplatili su mi cifru bar 10-15 puta manju od realne, što je svima očigledno. Takođe nigde ne stoji da to smatraju nespornim delom, već samo da imam pravo prigovora u roku 15 dana.
Kad zovem procenitelja on mi se ne javlja (odustao sam od daljeg zvanja, samo mejlom komunikacija), ova gospođa se izleda pravi blesava kada nešto tražim, ili baš ne zna svoj posao..
Kad zovem procenitelja on mi se ne javlja (odustao sam od daljeg zvanja, samo mejlom komunikacija), ova gospođa se izleda pravi blesava kada nešto tražim, ili baš ne zna svoj posao..
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Igraju nepošteno od starta.
Zapisnik o šteti ODMAH izdaje procenitelj, tipa 15tak minuta po obavljenom pregledu.
Bez tvog pristanka osiguranje ne isplaćuje na račun štetu, ti moraš da potpišeš da si saglasan sa njihovim obračunom pre isplate i pri tome daješ izjavu da odustaješ od daljeg potraživanja prema osiguranju.
To sa PDVom znači još muljaju....
U ovom opisanom slučaju ja bih se posavetovao odmah sa nekim advokatom pre svega zbog rokova jer to što je bilo pozivanja telefonom je bez traga i uticaja, onako mislim da je neobavezno. Na osnovu ranijeg iskustva sa Dunav osiguranjem koji su isto otežavali i produžavali rokove koji ih obavezuju na isplatu.
Ja sam imao slučaj sa euro obrascem gde nije ništa bilo sporno osim što je dodatno tražena i pismeno i ilično izjašnjavanje njihovog (Dunav) osiguranika koji je je skriivio nezgodu.
I servis igra nepošteno, oni mogu odmah po prijemu vozila da izvrše pregled (to može bilo koji servis, ne samo ovlašćeni) i da daju ponudu - procenu na tvoj zahtev i prema tebi kao stranki.
Servis započinje popravku na osnovu odobrenja osiguravajuće kuće, to je taj njihov zapisnik koji je ujedno i uput odnosno garantno pismo da će platiti.
Servis u taj zapisnik dodaje svoje dodatno utvrdjene radove i materijal ako je utvrdio pregledom da je potrebno a procenitelj osiguravajuće kuće onda se saglašava tj odobrava dodatne radove.
25,000 dinara je dobar dan u ovlašćenom servisu, tako mali iznos ukazuje na sumnju da je dobro izvršena procena.
Inače, procenu štete možep da izvršiš ii u svom osiguranju, ne samo u tom koje treba da isplati.
S obzirom na sve opisano PAZITI na rokove !
Puno sreće je potrebno da se sačuvaju živci, moje iskustvo je nažalost sa 2 različita osiguranja da se radi o prevarantima u lepim odelima- jedno pričaju usmeno a sasvim drugo pismeno i uopšte nemaju etike niti poslovnog običaja da se drže date reči o bilo čemu.
AKo kažu da će zvati- neće.
Ako kažu da su nešto poslali- slažu.
Ako kažu da je sve u redu a istog trena ne napišu pismeno- slažu.
Dakle, samo pismeno i odmah zapretiti tužbama jer izgleda jedino to razumeju, uz naglasak da će oni imati uvećane troškove...ali samo si isguran da si 100% papirološki u pravu tj da nema nikakve ni najmanje osniove da izmisle da si ti kao nešto kriv ili da je nešto kao nejasno u euro obrascu ili u policijskom zapisniku.
Moja isksustva su prvo sa kraja 90tih a drugo od pre 4 godine- gotovo sve isto tj bez promene nabolje u smiuslu etičkog ponašanja službenih lica osiguravajućih kuća sa kojima sam ja imao dodira.
Zapisnik o šteti ODMAH izdaje procenitelj, tipa 15tak minuta po obavljenom pregledu.
Bez tvog pristanka osiguranje ne isplaćuje na račun štetu, ti moraš da potpišeš da si saglasan sa njihovim obračunom pre isplate i pri tome daješ izjavu da odustaješ od daljeg potraživanja prema osiguranju.
To sa PDVom znači još muljaju....
U ovom opisanom slučaju ja bih se posavetovao odmah sa nekim advokatom pre svega zbog rokova jer to što je bilo pozivanja telefonom je bez traga i uticaja, onako mislim da je neobavezno. Na osnovu ranijeg iskustva sa Dunav osiguranjem koji su isto otežavali i produžavali rokove koji ih obavezuju na isplatu.
Ja sam imao slučaj sa euro obrascem gde nije ništa bilo sporno osim što je dodatno tražena i pismeno i ilično izjašnjavanje njihovog (Dunav) osiguranika koji je je skriivio nezgodu.
I servis igra nepošteno, oni mogu odmah po prijemu vozila da izvrše pregled (to može bilo koji servis, ne samo ovlašćeni) i da daju ponudu - procenu na tvoj zahtev i prema tebi kao stranki.
Servis započinje popravku na osnovu odobrenja osiguravajuće kuće, to je taj njihov zapisnik koji je ujedno i uput odnosno garantno pismo da će platiti.
Servis u taj zapisnik dodaje svoje dodatno utvrdjene radove i materijal ako je utvrdio pregledom da je potrebno a procenitelj osiguravajuće kuće onda se saglašava tj odobrava dodatne radove.
25,000 dinara je dobar dan u ovlašćenom servisu, tako mali iznos ukazuje na sumnju da je dobro izvršena procena.
Inače, procenu štete možep da izvršiš ii u svom osiguranju, ne samo u tom koje treba da isplati.
S obzirom na sve opisano PAZITI na rokove !
Puno sreće je potrebno da se sačuvaju živci, moje iskustvo je nažalost sa 2 različita osiguranja da se radi o prevarantima u lepim odelima- jedno pričaju usmeno a sasvim drugo pismeno i uopšte nemaju etike niti poslovnog običaja da se drže date reči o bilo čemu.
AKo kažu da će zvati- neće.
Ako kažu da su nešto poslali- slažu.
Ako kažu da je sve u redu a istog trena ne napišu pismeno- slažu.
Dakle, samo pismeno i odmah zapretiti tužbama jer izgleda jedino to razumeju, uz naglasak da će oni imati uvećane troškove...ali samo si isguran da si 100% papirološki u pravu tj da nema nikakve ni najmanje osniove da izmisle da si ti kao nešto kriv ili da je nešto kao nejasno u euro obrascu ili u policijskom zapisniku.
Moja isksustva su prvo sa kraja 90tih a drugo od pre 4 godine- gotovo sve isto tj bez promene nabolje u smiuslu etičkog ponašanja službenih lica osiguravajućih kuća sa kojima sam ja imao dodira.
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Čekaj polako.
Oni mogu da ti uplate nesporni iznos štete bez tvoje saglasnosti, mada je malo dzukacki. Možda si imao ja obrascu za prijavu štete da izaberes kako hoćeš da ti se isplati šteta
Dalje, u pogledu štete prvo treba da se utvrdi šta je sve oštećeno.
Ti iz ovlašćenog servisa su debili takodje i vozaju te, trazi da odrade defektazu štete i koja je cena za to (znači samo cena za procenu), ako neće onda u neki drugi servis vozi. Bitno je da se o tome obavesti osiguranje, jer procenitelj će možda hteti da prisustvuje. To je bitno zbog dopune zapisnika o šteti.
Na zapisniku se navode samo delovi za zamenu/popravku, radni sati i materijal
Na osnovu zapisnika se donosi odluka o isplati štete, ni tu nisu pojedinačno navedeni iznosi već ukupni iznos.
Treba razlikovati prigovor na rešenje i prigovor na zapisnik, jedno je na iznos naknade štete a drugo na sama oštećenja. Ti ćeš svakako oba imati ali će ti za oba trebati i stručna pomoć.
Eto nadam se da sam ti malo razjasnio
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Oni mogu da ti uplate nesporni iznos štete bez tvoje saglasnosti, mada je malo dzukacki. Možda si imao ja obrascu za prijavu štete da izaberes kako hoćeš da ti se isplati šteta
Dalje, u pogledu štete prvo treba da se utvrdi šta je sve oštećeno.
Ti iz ovlašćenog servisa su debili takodje i vozaju te, trazi da odrade defektazu štete i koja je cena za to (znači samo cena za procenu), ako neće onda u neki drugi servis vozi. Bitno je da se o tome obavesti osiguranje, jer procenitelj će možda hteti da prisustvuje. To je bitno zbog dopune zapisnika o šteti.
Na zapisniku se navode samo delovi za zamenu/popravku, radni sati i materijal
Na osnovu zapisnika se donosi odluka o isplati štete, ni tu nisu pojedinačno navedeni iznosi već ukupni iznos.
Treba razlikovati prigovor na rešenje i prigovor na zapisnik, jedno je na iznos naknade štete a drugo na sama oštećenja. Ti ćeš svakako oba imati ali će ti za oba trebati i stručna pomoć.
Eto nadam se da sam ti malo razjasnio
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
- Martin Mystere
- Postovi: 435
- Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
- Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
- Lokacija: Beograd - Voždovac
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Ti iz Dunava su kreteni.
Ja sam 2009. godine imao saobraćajku iza LAV Auta kada žena na raskrsnici nije stala na znak STOP i udarila me u moja vrata, prednji stub i branik/točak (svakako i da nije bilo znaka ja sam dolazio sa desne strane).
Policija izvršila uviđaj, odmah utvrdila njenu krivicu i ostao je deo oko naplate osiguranja.
Prvo je predstavnik osiguravajuće kuće (Dunava) došao na moju adresu bez prethodne najave i sačinio zapisnik o šteti, bez mog prisustva, kada sam bio na poslu (Dobar dan, ja sam tu ispred vaše zgrade!), pri čemu je u zapisnik uneo samo vizuelna oštećenja sa spoljnje strane auta. Onda sam u predstavništvu u Ustaničkoj preuzeo zapisnik koji nije imao smisla jer definitivno nije bilo sve uneto, em nisu baš bili korektni ni prilikom procene.
Nakon dužeg natezanja izborio sam se da osiguravatelj ponovo izađe i ovaj put uz moje prisustvo (i jednog mog prijatelja - majstora) izvrši novu procenu ili već dopunu postojeće, kako god se to zvalo.
Ovaj put su uvažene moje primedbe i uneta su i ostala oštećenja, koja nisu viđena ili nisu mogla biti viđena prvi put.
S obzirom da je auto bio 15 godina star, prihvatili su da im dostavim račun iz servisa za urađene radove za date normative i priznali su delove koji tom prilikom moraju biti zamenjeni pri čemu su za polovne delove prihvati cenu koju izda auto-otpad a za nove su računali neku amortizaciju jer je ipak reč bila o dosta starom autu.
Kada se sve sabere, to je otprilike ispala ta cena tako da nisam bio ni na nekom gubitku niti sam imao šta staviti u džep, ali nije sve moglo proći glatko i bez natezanja.
Ja sam 2009. godine imao saobraćajku iza LAV Auta kada žena na raskrsnici nije stala na znak STOP i udarila me u moja vrata, prednji stub i branik/točak (svakako i da nije bilo znaka ja sam dolazio sa desne strane).
Policija izvršila uviđaj, odmah utvrdila njenu krivicu i ostao je deo oko naplate osiguranja.
Prvo je predstavnik osiguravajuće kuće (Dunava) došao na moju adresu bez prethodne najave i sačinio zapisnik o šteti, bez mog prisustva, kada sam bio na poslu (Dobar dan, ja sam tu ispred vaše zgrade!), pri čemu je u zapisnik uneo samo vizuelna oštećenja sa spoljnje strane auta. Onda sam u predstavništvu u Ustaničkoj preuzeo zapisnik koji nije imao smisla jer definitivno nije bilo sve uneto, em nisu baš bili korektni ni prilikom procene.
Nakon dužeg natezanja izborio sam se da osiguravatelj ponovo izađe i ovaj put uz moje prisustvo (i jednog mog prijatelja - majstora) izvrši novu procenu ili već dopunu postojeće, kako god se to zvalo.
Ovaj put su uvažene moje primedbe i uneta su i ostala oštećenja, koja nisu viđena ili nisu mogla biti viđena prvi put.
S obzirom da je auto bio 15 godina star, prihvatili su da im dostavim račun iz servisa za urađene radove za date normative i priznali su delove koji tom prilikom moraju biti zamenjeni pri čemu su za polovne delove prihvati cenu koju izda auto-otpad a za nove su računali neku amortizaciju jer je ipak reč bila o dosta starom autu.
Kada se sve sabere, to je otprilike ispala ta cena tako da nisam bio ni na nekom gubitku niti sam imao šta staviti u džep, ali nije sve moglo proći glatko i bez natezanja.
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Što se tiče odgovornosti njihov klijent je na euro obrascu potpisao da preuzima odgovornost. Policija je bila i sačinila službenu belešku, i oni su popunili taj EU obrazac (slikali, uradili alko test..). Ja sam to preuzeo nakon par dana i predao sve u kancelariji osiguranja. Predao sve, a nisam dobio nikakvu potvrdu da sam predao zahtev ili slično. Srećom napravio sam kopije dokumenata. Ma čim sam se pojavio tamo imao sam utisak da nešto muljaju, od samog starta..
Ja jesam potpisao u onom obrascu za prijavu da prvenstveno želim da mi isplati nadoknada štete na račun Tu iskreno nisam bio siguran da li da stavim popravku ili isplatu, kad nemam iskustva oko takvih stvari. Još sam bio u startu stavio opciju "neodlučan", ali službenica tamo mi sugerisala da to ispravim, ja naivan tako i uradio. Kako god, računao sam da će tu trebati da se potpiše i neka saglasnost pre isplate, ali eto nije tako očigledno.
Malo mi je problematično sada što su se poklopili praznici i što će tih 15 dana roka za prigovor uskoro proći pa bih svakako trebao da im nešto pošaljem, a dodatne dokaze dostavim onda naknadno kada dobijem specifikaciju od servisa. Problem je i što su naveli na tom njihovom rešenju da im se taj prigovor dostavi na adresu, znači i ovo što sam ih obavestio mejlom elektronski mogu posle da prave možda problem...moram poslati preporučeno poštom.
Advokata (prijatelja) sam već kontaktirao koji me je i savetovao da odmah pređem na pisanu komunikaciju sa njima. A za nešto više će možda trebati i neka tužba ili opomena pred tužbu, ali za to moram opet da angažujem neku agenciju specijalizovnu baš za to, pošto ovaj prijatelj se bavi uglavnom drugom oblašću. Pitanje samo da li ovlastiti neku agenciju odmah, ilil čekati šta će da kaže servis i odgovor osiguranja na to.. U mom slučaju nije Dunav osiguranje u pitanju.
Ja jesam potpisao u onom obrascu za prijavu da prvenstveno želim da mi isplati nadoknada štete na račun Tu iskreno nisam bio siguran da li da stavim popravku ili isplatu, kad nemam iskustva oko takvih stvari. Još sam bio u startu stavio opciju "neodlučan", ali službenica tamo mi sugerisala da to ispravim, ja naivan tako i uradio. Kako god, računao sam da će tu trebati da se potpiše i neka saglasnost pre isplate, ali eto nije tako očigledno.
Malo mi je problematično sada što su se poklopili praznici i što će tih 15 dana roka za prigovor uskoro proći pa bih svakako trebao da im nešto pošaljem, a dodatne dokaze dostavim onda naknadno kada dobijem specifikaciju od servisa. Problem je i što su naveli na tom njihovom rešenju da im se taj prigovor dostavi na adresu, znači i ovo što sam ih obavestio mejlom elektronski mogu posle da prave možda problem...moram poslati preporučeno poštom.
Advokata (prijatelja) sam već kontaktirao koji me je i savetovao da odmah pređem na pisanu komunikaciju sa njima. A za nešto više će možda trebati i neka tužba ili opomena pred tužbu, ali za to moram opet da angažujem neku agenciju specijalizovnu baš za to, pošto ovaj prijatelj se bavi uglavnom drugom oblašću. Pitanje samo da li ovlastiti neku agenciju odmah, ilil čekati šta će da kaže servis i odgovor osiguranja na to.. U mom slučaju nije Dunav osiguranje u pitanju.
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Znači da si potpisao saglasnost za isplatu. To je to što oni vole, na foru da "reše".
Mail kod nas je verujem pitanje kako bi prošao na sudu, zato obavezno tzv. pismeno šalji preporučeno sa povratnicom za svaku pa i najmanju komunikaciju.
I dlaje mislim da se radi prevashodno o prevarantima u pokušaju pa ako prodje prodje, ovo mi liči na tako nešto. To što su praznici ne menja stvar suštinski, ako prodju rokovi dalja naplata je završena a što oni i preferiraju.
Dunav nije nešto posebno izdvojen, rekao bih da su sva osiguranja slično "baždarena" da im je izbegavanje obaveza osnovni mod poslovanja.
Mail kod nas je verujem pitanje kako bi prošao na sudu, zato obavezno tzv. pismeno šalji preporučeno sa povratnicom za svaku pa i najmanju komunikaciju.
I dlaje mislim da se radi prevashodno o prevarantima u pokušaju pa ako prodje prodje, ovo mi liči na tako nešto. To što su praznici ne menja stvar suštinski, ako prodju rokovi dalja naplata je završena a što oni i preferiraju.
Dunav nije nešto posebno izdvojen, rekao bih da su sva osiguranja slično "baždarena" da im je izbegavanje obaveza osnovni mod poslovanja.
Re: Naplata i sanacije stete posle udesa
Nije baš tačno to što si napisao, mada pre svega nije regulisano to lepo pa svašta prolazi. Pre svega ako oni tebi dostavljaju mailom možeš i ti njima, logično.
Ali drugo, i bitnije, postupak naplate štete pred osiguranjem je pokušaj vansudske naplate štete, čak i ako propadne parnični postupak je tu kao druga opcija.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Ali drugo, i bitnije, postupak naplate štete pred osiguranjem je pokušaj vansudske naplate štete, čak i ako propadne parnični postupak je tu kao druga opcija.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk