Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
-
- Postovi: 394
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Ne bi trebao nikakav vazduh da izlazi kad se odvrće čep ekspanzione posude na hladnom motoru.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 1041
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
E to me i buni. Prvo jutro tecnost na max, odvrcem i izlazi dosta vazduha, cak malo i antifriza ali nakon odvrtanja antifriz je opao za nekih 2-3mm. Vozim nekih 10 km po gradu, nivo malo skoci, ugasim ga i ujutru opet probam da odvrnem cep, izadje samo malo vazduha bez antifriza.
To je bilo sve pre zamene creva i cepa.
To je bilo sve pre zamene creva i cepa.
- shandu90
- Postovi: 12791
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
A termostat je u redu (nagadjam)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 1041
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Kaze da jeste, odnosno da sistem hladjenja radi kako treba ne pregrejava se motor.
Pratio je i svoj licni auto, Astra J mislim da rece da je 1.6 ali turbo benzinac. Kod njega su temperature nesto nize krecu se oko 102-103c a zeljena temp je isto 105C. Kod mene su oko 105C.
Pratio je i svoj licni auto, Astra J mislim da rece da je 1.6 ali turbo benzinac. Kod njega su temperature nesto nize krecu se oko 102-103c a zeljena temp je isto 105C. Kod mene su oko 105C.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Uradi merenje CO u rashladnoj, to je bar lako i jeftino, samo se navije drugi cep sa testerom i digne se auto na radnu temperaturu. Radio sam to 15e sam platio u Kileru na Tosinom Bunaru.
U proncipu rekoh, to da mozes da pregledas auto kolko hoces, tek za koji mesec znas sta si kupio....
Veze nemaju ti majstori, ne vazi ovo samo za tebe vec za sve koji se zalecu na polovnjake....
U proncipu rekoh, to da mozes da pregledas auto kolko hoces, tek za koji mesec znas sta si kupio....
Veze nemaju ti majstori, ne vazi ovo samo za tebe vec za sve koji se zalecu na polovnjake....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Kod problema sa dihtungom je obrnuto, nivo opada jer se antifriz gubi u cilindru, tj odlazi kroz auspuh.
Upravo imao jedan takav, doduše nije Opel nego Chevrolet benzinac ali je to gotovo isto. Ovaj dodatno i dimi tako da otvaranje motora je obavezno za dalju dijagnostiku šta je sve u problemu.
Glava ako se skida ide na hidro test a obrada glave (tzv ravnanje tj šmirglanje- mehaničko oštećivanje) se ne preporučuje osim ako je baš kriva a što pokaže lineal i nema mogućnosti za novu glavu.
Razlog je što se obradom trajno uništava površinska zaštita alu legure i glava postaje osetljiva na poroznost. ( to kažu proizvodjači glava i proizvodjači motora u pisanim uputstvima a ja im više verujem nego praksi kod nas ajde da reda radi uradimo i obradu glave pa i ako nije potrebno, ono za svaki slučaj):
- pegazbre
- Postovi: 1041
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Da ne radim remenice i da ne curka antifriz na dihtungu uljnog hladnjaka, ispustio bih antifriz na blize min i pratio bih dalje sta se desava jer su creva, cep i posuda zamenjeni.
Ovako, 90% stvari se vec skida zbog remenica i hladnjaka ulja, glavu je sad najisplativije skinuti i zameniti dihtung tako da cu tako i uraditi. Mozda je tek pocela da pusta mozda jos nije ali ce ubrzo, mozda je skroz otisla ali ako sad to ne uradim a ispostavi se posle da je ona, moram ponovo da placam rastavljanje, menjanje zupcastog i sl.
Ovako, 90% stvari se vec skida zbog remenica i hladnjaka ulja, glavu je sad najisplativije skinuti i zameniti dihtung tako da cu tako i uraditi. Mozda je tek pocela da pusta mozda jos nije ali ce ubrzo, mozda je skroz otisla ali ako sad to ne uradim a ispostavi se posle da je ona, moram ponovo da placam rastavljanje, menjanje zupcastog i sl.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
To je ok logika. Moj post se odnosi na 2 stvari
1. kada je glava već skinuta radi bilo čega onda se radi hidro test da bi se proverila
2. ako glava ne prolazi test ili lineal pokaže da je kriva više od dozvoljenog onda se glava menja za novu (novu novu ili novu "polovnu") a ne obradjuje ravnanjem.
To je PSu a svako radi kako hoće i/ili misli da treba.
1. kada je glava već skinuta radi bilo čega onda se radi hidro test da bi se proverila
2. ako glava ne prolazi test ili lineal pokaže da je kriva više od dozvoljenog onda se glava menja za novu (novu novu ili novu "polovnu") a ne obradjuje ravnanjem.
To je PSu a svako radi kako hoće i/ili misli da treba.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Možda nekome pomogne.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- pegazbre
- Postovi: 1041
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Ovo je isti motor kao kod mene (majstor ima 1.6 turbak) samo ima ugradjen plin. Koliko sam primetio na snimku i njemu je malo crevo od boce hladnjaka naduveno kao moje
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Meni je u vožnji puklo crevo zbog nabijanja pritiska na chevroletu koji sam pominjao (1.0 opelov motor), iako je i čep puštao višak pritiska... Doduše, ko zna koliko dugo je auto tako vožen, nije kod mene predugo.
Posle tog iskustva, ja ti ne bih savetovao da tako voziš. Više me koštalo živaca i nerviranja kada mi je puklo crevo u saobraćaju.
Kod mene su bila dva problema istovremeno prisutna: dihtung glave + isparivač puštao gas u sistem antifriza. Zašto oba istovremeno i da li je jedno prouzrokovalo drugo, ne znam, ali eto...
Sad kad sam obe stvari popravio (dihtung glave + isparivač + creva):
- creva ujutru su SKROZ mekana, niti se pomera nivo antifriza kada odvrnem čep na hladnom motoru (a pre se podizao nivo ujutru, kao kod tebe)
- nivo antifriza ne varira, ne podiže se, nema balončića u posudi, itd.
- ni jedno crevo nije naduto. Stvrdnu se kad je auto na ranoj temperaturi, ali nisu naduta (a pre toga se naduvaju kao balon...)
Prošao sam maltene istu priču kao ti, i kod par majstora, i nažalost, morao sam sve pomenuto da uradim. Ti nemaš plin, ali ovo podizanje antifriza je meni prestalo kada je zamenjen dihtung glave.
Ako ti je od značaja informacija, oko 170 evra je koštao test i obrada glave, oko 200 evra ruke (s tim što sam ja dao još 400 preko toga da uradim lanac, vodenu pumpu, mali servis, isparivač, creva, svećice itd).
Posle tog iskustva, ja ti ne bih savetovao da tako voziš. Više me koštalo živaca i nerviranja kada mi je puklo crevo u saobraćaju.
Kod mene su bila dva problema istovremeno prisutna: dihtung glave + isparivač puštao gas u sistem antifriza. Zašto oba istovremeno i da li je jedno prouzrokovalo drugo, ne znam, ali eto...
Sad kad sam obe stvari popravio (dihtung glave + isparivač + creva):
- creva ujutru su SKROZ mekana, niti se pomera nivo antifriza kada odvrnem čep na hladnom motoru (a pre se podizao nivo ujutru, kao kod tebe)
- nivo antifriza ne varira, ne podiže se, nema balončića u posudi, itd.
- ni jedno crevo nije naduto. Stvrdnu se kad je auto na ranoj temperaturi, ali nisu naduta (a pre toga se naduvaju kao balon...)
Prošao sam maltene istu priču kao ti, i kod par majstora, i nažalost, morao sam sve pomenuto da uradim. Ti nemaš plin, ali ovo podizanje antifriza je meni prestalo kada je zamenjen dihtung glave.
Ako ti je od značaja informacija, oko 170 evra je koštao test i obrada glave, oko 200 evra ruke (s tim što sam ja dao još 400 preko toga da uradim lanac, vodenu pumpu, mali servis, isparivač, creva, svećice itd).
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Ako je motor kljucao, moguce da trosi i ulje.
Da ipak ti to malo provozas, pre svih tih ulaganja, ko zna sta tu jos ne valja.... Najlakse je sasuti pare u bunar....
Da ipak ti to malo provozas, pre svih tih ulaganja, ko zna sta tu jos ne valja.... Najlakse je sasuti pare u bunar....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- pegazbre
- Postovi: 1041
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Niko nije rekao da je motor kljucao, bar sada temperature deluju ok. Takodje za ovih 1000+km nisam primetio da fali ulja.
Nemam vise sta da cekam, remenice se menjaju, glavu resavam jer ako budem cekao moze samo da bude gore sto se tice antifriza i hladjenja.
Nemam vise sta da cekam, remenice se menjaju, glavu resavam jer ako budem cekao moze samo da bude gore sto se tice antifriza i hladjenja.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Ko zna sta je bilo pre tebe....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica
Jedan poznat majstor kaze, da je moguce da imas negde mikro rupicu koja se puni vazduhom dok se motor hladi usred promene pritiska(ja licno ne razumem logiku ove teorije). To ti napravi vazdusni cep, koji digne nivo tednosti, isti se izbije kad se motor vozi, tj vrati se u bocu, ali onda ostane problem viska pritiska, koji se vremenom talozi.
Ljudi mora da svate da sigurnosni ventil radi na visem protisku nego sto je potreban da se creva naduvaju, on je zadnja mera da sd sve ne rasprsne, i na ispravnom autu ne radi nikad. Ne radi konstantno pustanje pritiska kao ekspres lonac, jer bi se onda voda gubila....
Ljudi mora da svate da sigurnosni ventil radi na visem protisku nego sto je potreban da se creva naduvaju, on je zadnja mera da sd sve ne rasprsne, i na ispravnom autu ne radi nikad. Ne radi konstantno pustanje pritiska kao ekspres lonac, jer bi se onda voda gubila....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.