Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
-
- Postovi: 102
- Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21
Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Sta mogu da ocekujem, kako u zapadnoj ali i u istocnoj Evropi? Treba li ipak primarno racunati na voznju na benzin, a plin ako ima ima?
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Plina ( i propana i metana) ima praktično svuda u Evropi, samo je pitanje cena i manje ili više razudjenosti stanica.
U gugl mapama imaš popisane stanice pa zavisno gde planiraš da putuješ pogledaj unapred kakvo te stanje očekuje.
Generalno propan-butan plin treba da bude 1/2 cene benzina.
U našem regionu Madjarska je (bila) nešto lošija kao i Slovenija po rasprostrnanjenosti.
Srbija, Hrvatska, BiH, Makedonija, Albanija, Bugarska su baš dobro pokrivene, maltene svako selo ima punjenje plina TNG, sa metanom je već dosta sužen izbor ali opet i toga ima po većim mestima.
Grčka je dugo bila prilično zaostala kao SLovenija npr, ali se koliko znam u zadnjih 5-6 godina baš popravilo stanje tako da TNG ima po pumpama, mada nekada mora da se sidje sa glavnog puta pa negde u okolini.
Računaj da na svakih 250-300km staneš da dopuniš TNG za svaki slučaj, Ja sam barem tako praktikovao, nikada nisam čekao da se isprazni rezervoar.
To dosta zavisi i od potrošnje, auta, dometa...pa sam proceni uz gmaps gde bi odgovarale pauze.
U gugl mapama imaš popisane stanice pa zavisno gde planiraš da putuješ pogledaj unapred kakvo te stanje očekuje.
Generalno propan-butan plin treba da bude 1/2 cene benzina.
U našem regionu Madjarska je (bila) nešto lošija kao i Slovenija po rasprostrnanjenosti.
Srbija, Hrvatska, BiH, Makedonija, Albanija, Bugarska su baš dobro pokrivene, maltene svako selo ima punjenje plina TNG, sa metanom je već dosta sužen izbor ali opet i toga ima po većim mestima.
Grčka je dugo bila prilično zaostala kao SLovenija npr, ali se koliko znam u zadnjih 5-6 godina baš popravilo stanje tako da TNG ima po pumpama, mada nekada mora da se sidje sa glavnog puta pa negde u okolini.
Računaj da na svakih 250-300km staneš da dopuniš TNG za svaki slučaj, Ja sam barem tako praktikovao, nikada nisam čekao da se isprazni rezervoar.
To dosta zavisi i od potrošnje, auta, dometa...pa sam proceni uz gmaps gde bi odgovarale pauze.
- Saša
- Postovi: 13145
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Ma ima ga maltene svuda. Veći su problem različiti priključci za punjenje pa se treba raspitati kakav je priključak tamo gde se ide i poneti odnosno naći eventualno adaptere. Recimo, za Holandiju znam da ima drugačiji priključak nego mi.
Evo malo o tipovima (da ne kucam puno sa telefona - tekst je sa nekog poljskog sajta). Ovaj prvi (“dish”) je kod nas ali i u većini drugih zemalja, ali ima izuzetaka:
Italian Adapter - DISH used in a large part of Europe. It is also a kind of tip used in our homeland. Thanks to this, we will easily fill up in Poland, Slovakia, the Czech Republic, most of the Balkan countries, Austria, France and of course Italy as the name suggests.
Dutch Adapter - Bayonet the use of an adapter will necessarily include in the Netherlands, parts of Germany, Spain and the British Isles.
Russian adapter - its use will be necessary in countries such as Russia, Ukraine and Belarus.
ACME adapter - used in parts of Germany as well as in Belgium and Ireland.
Euro Connector adapter - used in Spain and Portugal.
Evo malo o tipovima (da ne kucam puno sa telefona - tekst je sa nekog poljskog sajta). Ovaj prvi (“dish”) je kod nas ali i u većini drugih zemalja, ali ima izuzetaka:
Italian Adapter - DISH used in a large part of Europe. It is also a kind of tip used in our homeland. Thanks to this, we will easily fill up in Poland, Slovakia, the Czech Republic, most of the Balkan countries, Austria, France and of course Italy as the name suggests.
Dutch Adapter - Bayonet the use of an adapter will necessarily include in the Netherlands, parts of Germany, Spain and the British Isles.
Russian adapter - its use will be necessary in countries such as Russia, Ukraine and Belarus.
ACME adapter - used in parts of Germany as well as in Belgium and Ireland.
Euro Connector adapter - used in Spain and Portugal.
- aboki
- Postovi: 141
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Ima adaptera po Nemackoj i Holandiji. Nemci su trazili ili pare ili pasos kao depozit Na prvoj pumpi u NL kad sam isti hteo da dam, ovaj me pogleda, pa doci ces da platis. Reko hocu. Koristi sajt mylpg.eu
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
-
- Postovi: 102
- Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Korisne informacije, sajt i adapteri, hvala. Kako izgleda ruski adapter?
- Martin
- Postovi: 2876
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Plina uglavnom ima svugde, svugde u centralnoj Evropi su "tanjiri", odnosno priključci kao kod nas.
Uglavnom je svuge princip "samoposluživanja".
Uglavnom, većina pumpi sa TNG ima radno vreme od 06.00 do 22.00 časova. Bar je tako u Mađarskoj i Slovačkoj.
Sve ostalo je već rečeno, ali kao što @ljubitelj reče, u zavisnosti od veličine boce, planiraj dopunu nakon 200-300 km.
Uglavnom je svuge princip "samoposluživanja".
Uglavnom, većina pumpi sa TNG ima radno vreme od 06.00 do 22.00 časova. Bar je tako u Mađarskoj i Slovačkoj.
Sve ostalo je već rečeno, ali kao što @ljubitelj reče, u zavisnosti od veličine boce, planiraj dopunu nakon 200-300 km.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14263
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Ili naspite i benzina, da se ne stresirate bez potrebe
TapaT
TapaT
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Koja je logika da kod nas ne smeš sam da sipaš a u Evropi smeš? Mislim na TNG
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Pa benzina već imaš kada kreneš na put po Evropi, točiš i dodaješ plin. Što bi po Evropi trošio benzin i dolivao??
Gubi se onda poenta ekonomičnije vožnje na benzin.
@matematicar A gde ti zapravo putuješ, obilaziš Evropu celu i Rusiju pride??
Gubi se onda poenta ekonomičnije vožnje na benzin.
@matematicar A gde ti zapravo putuješ, obilaziš Evropu celu i Rusiju pride??
- Martin
- Postovi: 2876
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Mere bezbednosti - u EU je procena da su vlasnici vozila sa TNG edukovani i dovoljno sposobni da sami sipaju TNG, dok je kod nas malo drugačije. A postoji realan rizik od "opekotina" koje nastanu prilikom nepravilnog naleganja pištolja na tanjir - dela ulivanja TNG u rezervoar.
Ostali sistemi - bajonet i evrokonektor su bezbedniji.
Meni lično nije teško da navlači rukavicu za sipanje plina, kao mera bezbednosti. Za razliku od čekanja pumpadžije dok sipa klasična goriva.
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Ja sam jednom zaboravio da otkacim crevo pre nego što sam krenuo Dok nisam primetio auto koji me prati i blica ne bi ni primetio da sam otkinuo crevo i vučem ga za sobom. A na pumpi (NL) kada sam se vratio radnik kaze nemoj da se nerviras desava se Šta ćeš kada rano kreces na posao i odmah tankiras plin... a jos se nisi razbudio...
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14263
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Što svakako ne bivaljubitelj je napisao: Gubi se onda poenta ekonomičnije vožnje na benzin.
A i valja nekada spaliti malo benzina, zar ne?
Šalu na stranu, neće niko crći ako slučajno nestane plina, a nema pumpe narednih 10 ili 50km. Još treba i logistiku plina da radim, a rezervoar benzina imam reda radi.
Sa druge strane, podržavam pauze na putu, pa mu dođe svejedno da li ćeš stati 5 ili 7 puta, do destinacije, osim što smara.
TapaT
- Saša
- Postovi: 13145
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
Ta creva i pištolji su baš dizajnirani za takve slučajeve, samo se odvoji polovina creva od ostatka na posebnom konektoru. Dešava se tu i tamo.ljuba je napisao:Ja sam jednom zaboravio da otkacim crevo pre nego što sam krenuo Dok nisam primetio auto koji me prati i blica ne bi ni primetio da sam otkinuo crevo i vučem ga za sobom. A na pumpi (NL) kada sam se vratio radnik kaze nemoj da se nerviras desava se Šta ćeš kada rano kreces na posao i odmah tankiras plin... a jos se nisi razbudio...
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
5 puta 300km, daleko je ta destinacija...tamna nekoliko pauza dobro dodje.
Smori se vozać dobrano ako to prelazi u cugu.
Ja se ne sećam kada sam vozio više od 600-7000km destionacije, tj jedna vožnja. Ako je dalje uvek pravim pauzu, prespavam.
Re: Dostupnost plina na pumpama po Evropi?
matematicar je napisao: ↑23 Feb 2024, 16:09Sta mogu da ocekujem, kako u zapadnoj ali i u istocnoj Evropi? Treba li ipak primarno racunati na voznju na benzin, a plin ako ima ima?
U Slo ima plin cesto, ne svuda, ali dovoljno cesto da ti to nece predstavljati nikakav problem.