Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Stigla glava motora komplet obradjena ventili, sicevi , semerinzi, gumice i poravnjana. Spremna za ugradnju.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ajde bas javi da li ce drzati vodu na MAX sad kad remontujete glavu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ok naravno , zadnjih dana trošio je 200ml na predjenih 300km. To je da spadne sa sredine malo ispod minimuma. A pre 6-7 meseci trošio je 200ml na 1000km. Kako se pukotina povećavala na dihtungu tako je povećavao potrošnju vode.
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zavrsen puntic , komplet obrada glave (ravnanje, obrada siceva i ventila, zamena semeringa i gumica i stelovanje ventila) , zamena dihtunga (poklopca , izduva, glave motora i kartera) , zamena komplet karika i letecih lezajeva na radilici , odradjen mali servis (ulje svi filteri i G12) , zamenjeni prednji diskovi i pločice Bosch , ulje za kocnice. Sve je izaslo sa radom i delovima 53000,00 dinara. Presao prvih 100km za sada sve ok praticu dalje.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Super, nek izgura bar jos toliko
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15146
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poceo da posustaje Vernetov termostat ugradjen u decembru 2018. i pre nekih 55 hiljada km. Kazaljka ne stoji konstantno na sredini vec osciluje par mm tokom voznje. Svojevremeno placen 785 din.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jel to onaj od Renoa 4?
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Isti je brend, ali razliciti su termostati.
Inace taj Vernet je ispao najbolji, iako je najeftiniji za Puntica.
Moj radi odlicno drugu godinu. Behr duplo skuplji ne valja, propusta deo tecnosti i kao nov ...
Zadovoljan sam i sa Dayco kaisem, te Bosch i Denso svecicama.
Bosch Itrijum sam posle 25.000 km, dao drugaru, on je nastavio da ih koristi...
Inace taj Vernet je ispao najbolji, iako je najeftiniji za Puntica.
Moj radi odlicno drugu godinu. Behr duplo skuplji ne valja, propusta deo tecnosti i kao nov ...
Zadovoljan sam i sa Dayco kaisem, te Bosch i Denso svecicama.
Bosch Itrijum sam posle 25.000 km, dao drugaru, on je nastavio da ih koristi...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15146
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nije, bas je za Punta.rage_man je napisao:Jel to onaj od Renoa 4?
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Onaj čudan zvuk (struganje/grebanje) samo kada polazim u rikverc uzbrdo i samo kda je zagrejan (duža kreni/stani vožnja) je definitvno do lamele, potvrdili mi u servisu da je lamela od tvrdog materijala, ali da mogu normalno da vozim.
Prvih 3-4.000 km nije bilo tog struganja, ali šta ćeš. Sada je na skoro 6.000. Ovaj moj sadašni set je Luk, kao Nemački, ali nisam menjao ni viljušku ni obrađivao zamajac prilikom zamene tog set-a, a to ću svakaku uraditi sledeći put. Možda će uskoro da se ostruže (skine) taj sloj, pa će se smiriti, u poslednjih 7 dana se manje čuje nego ovo sa snimka,
Postavio sam i zipovan snimak, čuje se svo vreme, jedino na sredini snimka nema zvuka jer sam tada stisnuo kvačilo pa ponovo pošao uzvrdo.
Prvih 3-4.000 km nije bilo tog struganja, ali šta ćeš. Sada je na skoro 6.000. Ovaj moj sadašni set je Luk, kao Nemački, ali nisam menjao ni viljušku ni obrađivao zamajac prilikom zamene tog set-a, a to ću svakaku uraditi sledeći put. Možda će uskoro da se ostruže (skine) taj sloj, pa će se smiriti, u poslednjih 7 dana se manje čuje nego ovo sa snimka,
Postavio sam i zipovan snimak, čuje se svo vreme, jedino na sredini snimka nema zvuka jer sam tada stisnuo kvačilo pa ponovo pošao uzvrdo.
- Prikačeni fajlovi
-
- Los zvuk 5.zip
- Samo prihvata zipovan format, automatski se otpakuje dabl klikom
- (83.74 KiB) Preuzet 20 puta
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Snork jel si resio ono teze okretanje volana, nekad zamenom solja amortizera, i kod mene se auto slicno ponasa, i vec me to malo i smeta?snork je napisao: ↑17 Apr 2019, 07:35ljubitelj je napisao: ↑14 Apr 2019, 19:53snork, kod hidraulične letve ona nije uopšte u ulju, onaj nazublljeni deo koji se i podešava.
Premazano je mašću na mestu gde klizi po klipu koji se šteluje zapravo.
Po tvom opisu možda da proveriš stanje i otpor okretanju ležaja *amortizera* onog gore iznad opruge.Ljubitelju, Saša, hvala!Saša je napisao: ↑15 Apr 2019, 08:00Proveri šolje i ležajeve iznad amortizera, Ljubitelj je već pomenuo. Ti (aksijalni) ležajevi baš imaju tu funkciju, da se točkovi lakše okreću pod pritiskom težine motora i prednjeg dela automobila. Zbog naših loših puteva često stradaju i obično se menjaju zajedno sa amortizerima.
Sa sitijem volan ide lako, ali bez njega teze nego sto bi trebalo....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Posto se opet povela neka polemika na FB oko ulja, malo sam pokusao da istrazim da li je za Punta klasika negde FIAT odobrio 5w40 ulje. Sem upisa na Stalkerovom blogu, nisam uspeo da nadjem zvanicni dokument, mada se secam kad se o tome pricalo 2011/2012.
Ono sto sam uspeo da nadjem je u uputstvu za Pandu Mk2, koja je isto imala 1.2 8v 60ks, motor u paleti motora, ista svecica kao Puntova, znaci ista generacija motora.
https://www.uputstvo.rs/fiat/panda/%D1% ... 1%83?p=182
Naime tu pise da je za benzince odobreno koriscnje bilo kod 5w40 koje zadovoljava ACEA 3 normu. Sto ce reci da je to OK sto se FIATa tice.
Ono sto sam uspeo da nadjem je u uputstvu za Pandu Mk2, koja je isto imala 1.2 8v 60ks, motor u paleti motora, ista svecica kao Puntova, znaci ista generacija motora.
https://www.uputstvo.rs/fiat/panda/%D1% ... 1%83?p=182
Naime tu pise da je za benzince odobreno koriscnje bilo kod 5w40 koje zadovoljava ACEA 3 normu. Sto ce reci da je to OK sto se FIATa tice.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nisam ništa radio po tom pitanju, a stvar izgleda ipak ima veze sa servom. Naime, u određeno vreme tokom proleća i jeseni se volan okreće vrlo lako (kako treba), ali je tada servo podložan samo-isključivanju. Kao da ima veze sa spoljnom temperaturom. Leti i zimi servo radi stabilno (ne dešava se da se isključi), ali je onda i volan "srednje težak".
Vrlo, vrlo, čudno. Već tri godine uzastopno, oko 1. aprila počne da radi lepo, ali se često isključuje posle motanja pri parkiranju. To bi značilo da se pregreva - ali se onda postavlja pitanje zašto zimi - kad je hladno - ne ulazi u taj "normalni mod" rada. Već oko 1. maja se vraća u "otežano, ali stabilno" stanje. U jesen nisam zabeležio konkretne datume, obratiću pažnju ove godine.
Takođe, isključena je mogućnost da "normalnost" rada zavisi od stanja i napunjenosti akumulatora (probane razne kombinacije).
Ђенерал Јанковић