Toyota Yaris 1.33 Sol

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od trojanac » 30 Jan 2015, 22:02

Garaža test: Toyota Yaris 1.33 Sol

Pre tačno 16 godina počela je prodaja tada novog Toyotinog modela, pod imenom Yaris, odnosno Vitz i Echo, za određena tržišta. Prva generacija, razvijena u Toyotinom ED2 studiju u Evropi, doživela je veliki uspeh širom sveta. Čim je predstavljen, daleke 1998. godine, Yaris je osvojio titulu najboljeg automobila u Japanu. Prodavao se širom sveta, u raznim verzijama, a naslednici su imali težak zadatak, da nastave podjednako uspešno.

Imali smo priliku da se tokom višednevnog druženja pobliže upoznamo sa poslednjom, trećom generacijom Toyote Yaris, koja se već izvesno vreme nalazi u ponudi i kod nas. Zahvaljujemo se kancelariji Toyote u Srbiji, koja nam je ustupila automobil na nekoliko dana.

Slika

Automobil na testu opremljen je dobro poznatim 1.33 VVT-i motorom, snage 100KS i 6-brzinskim manuelnim menjačem. Srednji paket opreme pod nazivom Sol nudi neočekivano mnogo opreme, od čega izdvajamo multimedijalni sistem koji pored bluetooth funkcije ima i povezanu kameru za vožnju unazad. Pored toga tu je i tempomat, kao i limiter brzine, trokraki kožni upravljač sa funkcijama, a svakako ne treba zaboraviti i brojne aktivne i pasivne sisteme bezbednosti kojima je Yaris opremljen. Jedina opcija koja nedostaje kada je multimedijalni sistem u pitanju je navigacija, koja je u Sol opremi dostupna uz doplatu po ceni do 600 evra, sa mapama cele Evrope.

Spolja, Yaris je svakako zanimljiv, pogotovo prednji deo vozila koji ima u svom dizajnu i malu dozu agresivnosti, ali je sasvim sigurno vrlo interesantan što potvrđuju i brojni komentari koje smo čuli tokom testiranja.

Slika

Gledano sa strane i otpozadi, Yaris je donekle zadržao liniju prethodnih generacija i nešto je umerenijeg dizajna u odnosu na prednji deo vozila, ali je svakako prepoznatljiv što je danas teško postići jer automobili sve više liče jedni na druge.

Slika

U ovom paketu opreme spoljni izgled dodatno dobija na atraktivnosti sa svetlima za maglu, hromiranim dodacima, aluminijumskim felnama, a i crvena boja mu odlično pristaje. Interesantan detalj je samo jedan brisač vetrobranskog stakla, za koji smo se, tokom kišnih dana, uverili da odlično obavlja posao i pokriva veliku površinu.

Slika

Yaris je opremljen i dnevnim svetlima, koja se automatski aktiviraju, a kada se uključi oboreno svetlo, dnevna svetla smanje intezitet i ostaju da svetle kao pozicija. Zadnja svetlosna grupa je lepo uklopljena u dizajn zadnjeg dela, ali i celokupan dizajn ovog modela. Po zadnjim svetlima je Yaris vrlo prepoznatljiv i noću, a u Sol opremi opremljen je pored obaveznog zadnjeg i prednjim svetlima za maglu.

Slika Slika

Po dimenzijama, u odnosu na prethodnika, Yaris je u trećoj generaciji porastao u dužinu za 135mm, dok je širina ostala ista, a visina je čak niža za 10mm. Međuosovinsko rastojanje duže je za 50mm, što je svakako imalo uticaja na prostor u kabini.

Slika

Problem B segmenta, kojem Yaris pripada je što, iako je porastao tokom godina, i dalje komfor putnika na zadnjoj klupi zavisi od položaja sedišta vozača i suvozača. U Yarisu je situacija sasvim korektna, čak i kad su višlje osobe u pitanju. Dva muškarca prosečne visine se mogu sasvim komotno smestiti u Yaris, jedan iza drugoga. Na našem primeru vidimo dva člana test ekipe, visine 191cm i 183cm, a slika pokazuje da obojica imaju dovoljno prostora za noge, a isto tako, osobe niže od 190cm neće imati problem ni sa prostorom za glavu na zadnjoj klupi.

Slika

Roditeljima sa malom decom će sigurno značiti mogućnost da auto sedište grupe 0+ mogu postaviti na prednjem sedištu. U ZOBS-u je definisano da se dete do tri godine može prevoziti na prednjem sedištu ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu – korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk. Dakle, neophodno je isključiti vazdušni jastuk za suvozača što je vrlo jednostavno, a indikator na centralnoj konzoli potvrđuje da je vazdušni jastuk isključen.

Slika

Ovakva postavka je i bolja ukoliko se prevozi više putnika jer se iza suvozačkog sedišta može normalno smestiti još jedna osoba, dok u slučaju da se dečije sedište postavi na zadnju klupu, napred ostaje mnogo manje prostora jer prednje sedište mora da se pomeri. Ovo je takođe nedostatak koji važi za sve modele u B segmentu, ne samo za Yaris, a imajući iskustva sa drugim automobilima u klasi, kod Yarisa je situacija i bolja nego kod nekih konkurentnih modela.

Slika

Prtljažni prostor je takođe povećan u odnosu na prethodnika i sa 286l zapremine među najvećima je u klasi, te je za jedan gradski automobil više nego dovoljan. Yaris nije opremljen rezervnim točkom već setom za reparaciju pneumatika, ali udubljenje koje se nalazi ispod tepiha u prtljažniku i u kom se nalazi set za reparaciju, uz dodatni prostor za neke sitnice, dovoljno je veliko da se u njega smesti rezervni točak manjih dimenzija ukoliko se vlasnik odluči da set za reparaciju zameni rezervnim točkom.

Slika Slika

Iako je oprema vrlo bitna, bez prijatnog i komfornog enterijera utisak nije potpun. Yaris svakako ostavlja odličan utisak kad je enterijer u pitanju. Prednja sedišta su udobna i komforna, a slična situacija je i na zadnjoj klupi gde je prednost ravan pod tako da i treća osoba ima komfor i dovoljno prostora za noge. Sedišta su presvučena vrlo prijatnim i kvalitetnim materijalom.

Slika

Iz pozicije vozača nema zamerki. Sve je pregledno, lako dostupno, a primetili smo i izostanak širokog centralnog stuba koji je sada moderan i gotovo obavezan kod svakog modela, a često smeta vozačima, pa to ocenjujemo pozitivno. Završna obrada je na visokom nivou, kako se to i očekuje od Toyote.

Slika

Multimedijalni uređaj nudi nekoliko menija koji se biraju putem tastera sa leve i desne strane, a u menijima se opcije biraju dodirom prsta na samom ekranu. Komande ventilacije i klima uređaja su lako dostupne i jednostavne za upotrebu, a obzirom da smo tokom testa imali dva hladnija i kišna dana, uvideli smo da klimatizacija i zagrevanje kabine rade odlično i u kabini se vrlo brzo dostiže zadata temperatura.

Slika

U okviru instrument table nalaze se brzinomer, obrtomer, pokazivač količine goriva i signalne lampice, ali i mali info ekran. Na njemu se vide informacije o ukupnoj pređenoj kilomteraži, zatim kilometraži za Trip A i Trip B, trenutnoj prosečnoj potrošnji, kao i prosečnoj potrošnji i prosečnoj brzini za Trip A. Noću, instrument tabla i komande na centralnoj tabli su osvetljene lepom narandžastom bojom.

Slika Slika

Ovde imamo i malu zamerku. Naime, osim tastera za spuštanje vozačevog prozora, više ni jedan taster na vratima, kao ni ispod upravljača, nije osvetljen noću. Vlasnici će se svakako navići na raspored tastera pa će i u mraku pronaći ono što im treba, ali bi svakako bilo poželjno da su svi tasteri osvetljeni, kao što su na centralnoj konzoli. Ovo je inače primećeno kod mnogih vozila, posebno kod modela japanskih proizvođača, tako da zamerka nije uperena isključivo Toyoti.

Slika

Ostatak enterijera svakako možemo oceniti kao kvalitetan, iako reciklirana plastika prisutna na vratima ne ostavlja takav utisak, ali znamo da Toyota izuzetno vodi računa o ekologiji pa je upotreba reciklirane plastike rezultat toga. No to svakako ne znači da je enterijer manje kvalitetan u odnosu na konkurenciju, a na ukupan utisak utiču i druge stvari, kao što je odlična završna obrada, upravljač presvučen kožom, kvalitetan materijal kojim su presvučena sedišta, kvalitetne patosnice i mnogo toga još.

Slika Slika

Kamera u zadnjim vratima nije novost, ali i dalje ne spada u standardnu opremu. Da li je neophodna u Yarisu? Svakako da nije, jer je Yaris vrlo pregledan i lako se parkira uz pomoć retrovizora. No svakako, kamera olakšava parkiranje i kada se naviknete na nju, retrovizori gotovo da vam neće biti ni potrebni. Posebna prednost kamere je što možete videti i niske predmete koje inače ne bi primetili, poput stubića recimo.

Slika

Posebno nam se dopalo što hvata dosta širok ugao, pa se prilikom izlaska sa parkinga na kameri vidi više nego što se može videti okretanjem glave ili pogledom u retrovizore. I što je takođe vrlo bitno, izuzetno olakšava parkiranje noću, a iako je Yaris opremljen samo jednim svetlom za rikverc, prostor koji pokriva kamera je sasvim dobro osvetljen.

Slika

Zabeležili smo i koliko prostora ostaje iza automobila kada crvenom linijom na ekranu dođete do prepreke. Sasvim dovoljno mesta ostaje da izađete ukoliko vas je neko zagradio od napred.

Slika

Motor sa oznakom 1.33 VVT-i, zapremine 1.329cc, odličan je izbor za Yaris. U pitanju je dobro poznati Toyotin agregat koji se već godinama koristi i pokazao se kao vrlo pouzdan, a u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem pruža vrlo dobre pefromanse uz nisku porošnju goriva i emisija CO2 zahvaljujući dual VVT-i tehnologiji koja optimizuje vreme otvaranja izduvnih i usisnih ventila, zavisno od potreba motora.

Slika

Yaris sa ovim motorom ubrzava do 100km/h za 11.7 sekundi, a maksimalna brzina je 175km/h. Subjektivan osećaj, bar kada je ubrzanje u pitanju, je da Yaris ubrzava i brže. Karakteristično za motore ove i slične konstrukcije, prilikom ubrzanja potrebno je kazaljku obrtomera popeti do visokih 6000 obrtaja na kojima isporučuje maksimalnu snagu, da bi dobili najbolji rezultat. Ubrzanje se oseća već iznad 2000 obrtaja, a u opsegu do 2500 obrtaja indikator stepena prenosa pokazuje da se prebaci u viši stepen, što naravno treba zanemariti ako se želi izvući maksimum iz ovog motora. Inače, sam indikator je smešten u donji levi ugao instrument table i primetan je, ali ne zamara i ne traži konstatno promenu stepena prenosa.

Slika

Menjač sjajno obavlja svoj deo posla, vrlo je precizan, a promene stepena prenosa su vrlo glatke. Šesta brzina omogućava i nešto ekonomičniju vožnju, mada je samim tim neophodna češće promena stepena prenosa, ali to zaista nije problem sa ovako dobro usklađenim menjačem. Ovaj model nema start-stop sistem tako da je potrošnja ostvarena tokom testa rezultat vožnje bez dodatnih sistema za nižu potrošnju.

Slika

Naime, tokom 4 dana koliko je automobil bio na testu, imali smo dva radna i dva neradna dana, od toga dva kišna, pa su i gužve bile nešto veće. Najveći deo je vožen po Novom Beogradu i Zemunu, mada smo vozili i kroz stari deo Beograda. Dakle, jedna meštovita vožnja u Beogradu dala je rezultat od 8 litara na pređenih 100km, koliko je pokazao putni računar. Sigurni smo da bi nešto dužom vožnjom i izlaskom na otvoren put ovaj prosek bio puno niži, ali za gradske uslove ovo je sasvim dobar rezultat.

Slika

Što se tiče utisaka iz vožnje, veoma su pozitivni. Iako se ne radi o automobilu predviđenom za brzu vožnju, Yaris se odlično ponaša i pri oštrijoj vožnji. Upravljivost je na visokom nivou iako je reč o malom i laganom automobilu (1000kg), sa pneumaticima dimenzije 175/65R15. Na test vozilo montirani su zimski pneumatici Kleber Krisalp HP2, shodno godišnjem dobu tj. periodu u kom je obavezno imati zimske pneumatike na vozilu.

Yaris ostavlja utisak kao da se vozi snažniji automobil više klase. Ni jednog trenutka nije pokazao znake nervoze čak ni prilikom iznenadnih promena pravca ni u oštrijim krivinama. Naravno, svesni smo da ovo nije sportski automobil, ali je po pitanju voznih karakteristika prevazišao naša očekivanja.

Slika

Opšti utisak po pitanju vožnje je odličan, a kad tome dodamo odličan motor, kvalitetan i komforan enterijer, svež i zanimljiv dizajn, jasno je da Yaris zaslužuje najvišu ocenu u svom segmentu. Izraženih mana nema, a ako smo ponešto i zamerili to nije do Yarisa već je generalni problem tog segmenta ili politike proizvođača. Sve u svemu, za 11.990 evra, koliko košta testirani model, dobija se zaista odličan automobil B segmenta koji sasvim sigurno može biti i porodičan automobil ukoliko je Auris finansijski nedostižan.

Slika

Imajući u vidu da je Yaris ubedljivo najprodavaniji Toyotin model po izveštaju o prodaji za prethodnu godinu, jasno je da novi Yaris nastavlja putem svojih prethodnika i osvaja nove kupce širom sveta. Na našem tržištu Yaris se nudi već od 9.990e i naša je preporuka za sve koji traže automobil nešto skuplji do 10.000 evra.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac, Željko Jelisavac

- Pročitajte više: http://blog.garaza.rs/garaza-test-toyot ... MGiO4.dpuf
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10346
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od sebekkg » 31 Jan 2015, 00:26

Predlazem da uvedete i snimke za youtube kanal.
Slika

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od trojanac » 02 Feb 2015, 01:24

Snimak se malo trese, a nisam uspeo da ga stabilizujem softverski.

http://youtu.be/SYtXAnZtOb0
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od methane.master » 02 Feb 2015, 10:38

Ne trese snimak, nego se tres'o kamerman da ne ispadne iz gepeka, a i vozač k'o krompir da tera, a ne "reportažna kola". :kezo:
Širim haos!

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od Paja » 02 Feb 2015, 10:40

Ko vam je kriv kad niste zvali reportažni autobus da vozi kamermana.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od trojanac » 02 Feb 2015, 11:31

Methane, ti bi mogao da napišeš lične utiske pošto si ga nahvalio, a sad ne smeš javno da kažeš da je bolji od Clia. :)
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od methane.master » 02 Feb 2015, 11:38

Biće danas. :cool!:
Širim haos!

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od methane.master » 02 Feb 2015, 22:03

Dakle ovako...

Na osnovu mog ipak kratkog druženja sa autom mogu reći da je ovaj Yaris odličan auto B segmenta. Mane koje ima imaju gotovo svi automobili iz tog segmenta. Poređenje sa Cliom koje pominje Trojke nije baš adekvatno. Deli ih jedna ipo generacija, a i moj Clio je u opremi Onovremenska Klotara+1, a ovaj test primerak je u najboljem paketu. Što se prostora tiče, Clio je veći zapreminski, ali je kod Yarisa bolje iskorišćen. Pre svega mislim na sedenje pozadi, gde ipak udaram u plafon, ali ne moram da držim bradu u grudima kao u Cliu, uostalom vidi se slika gde sam ja na suvozačkom, a Trojke iza mene sedi. Uz malo truda i kolena mogu da se pristojno nameste, kada sam sedao iza vozača. Zaključak je da zadnja sedišta u Yarisu mogu smatrati zaista upotrebljivim i za malo više od sitne dečice ili ruskog državnog vrha.
Motor je odličan i ima natprosečno snege za segment, pogotovu što je u pitanju atmosferski 1,33. Sa nama trojicom unutra nije pokazivao neki napor, douše kratke relacije po NBG. Imao sam priliku da vozim i onaj od 1,0 i oseti se razlika, a potrošnja je gotovo ista. Plastika unutra sasvim dobra u delu sa kojim si neposredno u dodiru, lošija čim je manje vidljivo mesto. Opet karakteristika segment. Materijal sedišta deluje solidno, mada vreme je tu najbolji test. Kamera za vožnju unazad je nešto što mi je bio problem da koristim, pa sam gledao prvo retrovizore, ali to je čista stvar navike. Sistem jako lepo radi i prilično je defanzivno podešen, tako da ako vozač iole vlada vozilom i ipak ima 3 čiste u glavi, teško da može da tresne pozadi. U prevodu, idealno za žene, zbog kojih je verovatno i ugrađen.
Za mene jedina prava mana ležala je spolja. Auto nema plastične obloge potkrila iznad zadnjih točkova. Obzirom na sve ostalo i cenu auta, nedostatak plastike koja ne košta više od 10-ak € je netopustiv, bespotrebni romaleeeeen koja kvari sliku.

Moj utisak veoma dobar auto B segmenta, koji čak nije ni toliko skup kao u nekom ranijem periodu, čime je postao još konkurentniji.


m.m - vozač reportažnog asmatičara :cool!:
Širim haos!

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9518
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od stefanan » 02 Feb 2015, 22:22

Odlicne slike :klanjamse:

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od Ogi » 02 Feb 2015, 22:54

Prelep je. Nema dalje. Najbolji B auto.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od Xepoj87 » 08 Feb 2015, 19:35

Meni je ova generacija veliki skok u odnosu na proslu.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od methane.master » 08 Feb 2015, 23:41

Trojke zeznuli smo se. Zaboravili smo fundamentalnu stvar. :kuku:
Širim haos!

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od NexT » 08 Feb 2015, 23:43

Da li ste vi normalni, pa izgleda kao da ima brkove :rofl: :rofl: :rofl:

Enterijer je klasicna Toyota, i dalje izgleda reciklirano...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od dragvorl » 08 Feb 2015, 23:49

Fotke su fantazija ispale. :bravo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3230
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Toyota Yaris 1.33 Sol

Post od elMaestro » 08 Feb 2015, 23:51

Provozao sam na kratko ovu generaciju, ali pre FLa i prva stvar koja mi je zapala za oko je da je volan prenisko postavljen u odnosu na sediste. Kada su i sediste i volan u nekom srednjem polozaju, volan kao da stoji u krilu. A sam enterijer ne izgleda lose, stavise, svidja mi se, pogotovo sa onom multimedijom. Mada, Yaris mk1 je bas bio plastikaner, pa u ovu i nisam seo sa nekim velikim ocekivanjima po tom pitanju. :) Inace, mnogo mi je lepsa verzija pre FLa, ova je od napred neopisivo gadna.
Имам једно потпитање...

Odgovori