Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Hvala! Znači ipak je pista bila blokirana neko vreme. Onda ima logike što su dolazni letovi preusmereni, mada... mogli su malo ubrzati to odvlačenje s piste.
Inače, kad pomenuše kako Air Srbija ne koristi aerodrom Niš - Konstantin Veliki, videh na Wikipediji jednu lepu sliku sa tog aerodroma:
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Aeronis.jpg
Gomila JAT-ovih B737 (čak i jedan u onoj najlepšoj šemi farbanja), još neki avioni, uključujući i Air Tomisko (naša kargo firma!) Il-76. Jel zna neko kojim povodom je ovo bilo organizovano?
Inače, kad pomenuše kako Air Srbija ne koristi aerodrom Niš - Konstantin Veliki, videh na Wikipediji jednu lepu sliku sa tog aerodroma:
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Aeronis.jpg
Gomila JAT-ovih B737 (čak i jedan u onoj najlepšoj šemi farbanja), još neki avioni, uključujući i Air Tomisko (naša kargo firma!) Il-76. Jel zna neko kojim povodom je ovo bilo organizovano?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
U Beogradu je bila magla, pa je sve prwusmeravano na Nis, desilo se to pre nekoliko godina.
Re: Vazduhoplovi
Mozda je glupo pitanje, sta se desava ako pilotu pozli negde gore na 10-15000 metara pa nije u stanju ni da spusti avion? Ako kopilot nema ovlascenja da taksira, da li je obucen tj da li zna i ume da prizemlji avion u takvoj situaciji?zuzazu je napisao:Sa kopilotove strane nema volan za taksiranje po zemlji. Ako neka verzija i ima volan, kopilot nema ovlastenje da taksira.
Zbog toga je procedura da ostane na pisti i saceka push back da ga odveze na platformu.
Cim nije mogao da taksira, znaci da je kapetan bio totalno neupotrebljiv. Zato i rekoh, voleo bih da objave sta je uzrok.
Ipak, piloti koji prolaze bar jednom godisnje medicinsku proveru, u takvom stanju lete iznad nasih glava.
Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Kopilot je pilot, sve može sem taksiranja, kako sam razumeo
Re: Vazduhoplovi
Ako sam dobro razumeo zuzazua kopilot nema komande sa "vožnju" na zemlji, a sve ostalo može da radi...
Re: Vazduhoplovi
Ma da, normalno ce ga sleteti kopilot.
Ima posebnu proceduru ako kapetanu pozli.
Tu on vec objavljuje “emergency” situaciju i dobija vektorisanje i prioritet za sletanje.
Malo koja kompanija narucije avion sa volanom sa desne strane, a i ona jedna za koju znam, nije obucavala kopilote za vozenje po zemlji.
Strogo je zabranjeno menjati sediste na zemlji.
Kopilot potpuno zaustavlja avion na pisti, povlaci rucnu, i ceka push back za prevlacenje do platforme.
Ne moze cak ni da napusti pistu pa da ostane na spojnici (da bi pista i dalje bila u upotrebi), jer nogama moze da zaokrene nosni tocak samo 7 stepeni (volanom moze 78 stepeni).
Ima posebnu proceduru ako kapetanu pozli.
Tu on vec objavljuje “emergency” situaciju i dobija vektorisanje i prioritet za sletanje.
Malo koja kompanija narucije avion sa volanom sa desne strane, a i ona jedna za koju znam, nije obucavala kopilote za vozenje po zemlji.
Strogo je zabranjeno menjati sediste na zemlji.
Kopilot potpuno zaustavlja avion na pisti, povlaci rucnu, i ceka push back za prevlacenje do platforme.
Ne moze cak ni da napusti pistu pa da ostane na spojnici (da bi pista i dalje bila u upotrebi), jer nogama moze da zaokrene nosni tocak samo 7 stepeni (volanom moze 78 stepeni).
Re: Vazduhoplovi
Ispade vožnja opasnija od letenja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Hajd da uzmemo ovaj moj 738.
Negde 36m u sirinu i 40 m u duzinu i nekih 75 tona, sve to na tri tacke.
Zna da proklize kao od sale na malo vlaznoj platformi.
Ovi veliki sto nose goriva, koliko je samo 738 tezak, o tome da ne pricam.
I posto avion nije automobil, svaki vuce (manje ili vise) u neku stranu tako da nema pustanja volana.
Sad’, navikne se covek na sve, pa i na ovo - al nije za pocenjivanje. Zna se tacno zasto se avion na zemlji ne da kopilotu u ruke.
Negde 36m u sirinu i 40 m u duzinu i nekih 75 tona, sve to na tri tacke.
Zna da proklize kao od sale na malo vlaznoj platformi.
Ovi veliki sto nose goriva, koliko je samo 738 tezak, o tome da ne pricam.
I posto avion nije automobil, svaki vuce (manje ili vise) u neku stranu tako da nema pustanja volana.
Sad’, navikne se covek na sve, pa i na ovo - al nije za pocenjivanje. Zna se tacno zasto se avion na zemlji ne da kopilotu u ruke.
Re: Vazduhoplovi
https://youtu.be/3G7hnT44DR8
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- cozmo
- Postovi: 5051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Samo za jugoflightsim nostalgić(č)are
https://www.youtube.com/watch?v=3ryS1HRiid8
https://www.youtube.com/watch?v=3ryS1HRiid8
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Sta li tek kopiloti rade sve kad piloti prave ovakva sr@nja...zuzazu je napisao: ↑25 Nov 2017, 19:57Hajd da uzmemo ovaj moj 738.
Negde 36m u sirinu i 40 m u duzinu i nekih 75 tona, sve to na tri tacke.
Zna da proklize kao od sale na malo vlaznoj platformi.
Ovi veliki sto nose goriva, koliko je samo 738 tezak, o tome da ne pricam.
I posto avion nije automobil, svaki vuce (manje ili vise) u neku stranu tako da nema pustanja volana.
Sad’, navikne se covek na sve, pa i na ovo - al nije za pocenjivanje. Zna se tacno zasto se avion na zemlji ne da kopilotu u ruke.
Riga, pre neke tri nedelje...
Re: Vazduhoplovi
Uh, kako preseče krilo - kao nož kroz puter. Koji je ovo tip aviona?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Dash-8 mislim da je. Barem mi iz ovog ugla tako izgleda.
Sent from my SONY Experia mobile
Sent from my SONY Experia mobile