4x4
Re: 4x4
Nije ovde ništa omanulo, pokrenuo je auto. Ne zaključava on nikad sasvim, već do nekog stepena podešenosti. Sa običnim otvorenim diferencijalom bez elektronske simulacije kočnicama, ovaj automobil se ne bi makao sa mesta.
Pritom, ovo prikazano, nije osnovna primena unapređenja, već samo jedna prednosti.
Re: 4x4
nidza je napisao: ↑24 Jan 2019, 11:07Nije ovde ništa omanulo, pokrenuo je auto. Ne zaključava on nikad sasvim, već do nekog stepena podešenosti. Sa običnim otvorenim diferencijalom bez elektronske simulacije kočnicama, ovaj automobil se ne bi makao sa mesta.
Pritom, ovo prikazano, nije osnovna primena unapređenja, već samo jedna prednosti.
Jel hoćeš reći da je točak na betonu dobijao pogon istovremeno kad i ovaj na ledu, samo je manji procenat dobijao u odnosu na njega?
- Misha
- Postovi: 3689
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: 4x4
Saša to je prosečna potrošnja ? Uglavnom na autoputu NS-BG-NS i nešto malo gradske ?
Meni je na Grand Vitari 1.9 DDIS prosečna potrošnja,čisto gradska NS 8,8 po bordu.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: 4x4
Nisam ga vozio neko vreme (kolega ga vozio par puta za BG i nešto malo po NS-u, zima pa skočila potrošnja...). Jutros sam sa njim došao u BG i zatekao sam potrošnju na bordu (onu dugotrajnu) 9.7 l. Inače, letos mu se potrošnja kretala oko 8 i nešto (uglavnom vožnja autoputem do BG-a i nešto malo po NS-u), a ako je bilo više gradske vožnje onda je potrošnja znala i da padne (ponekad čak i do 6.8 l). Hibridni pogon prilično spušta potrošnju u gradskoj vožnji... Čudno, ali je tako.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4
Sto je cudno, hibrid prednost najvise ima u stani kreni voznji.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4
Tako je. Bez njega bi se bembara vrlo teško pokrenula, vrteo bi se u prazno desni točak ili bi svakako daleko sporije krenuo nego u prvom primeru. Prikazana je najgora situacija za automobil bez elektronskih pomagala i bez zatvaranja diferencijala. Paradoskalno, bolja je situacija kad su oba točka na ledu, nego samo jedan, ali tako funkcioniše običan otvoreni diferencijal.
Treba podvući da većina novijih automobila ima elektronski ASR uz pomoć kočnica. U situaciji iznad kočnica bi pritisnula desni točak koji se vrti u prazno i u tada bi se moment prebacio na točak koji je na suvom, koji bi pokrenuo automobil.
https://www.dieselops.com/how-a-wavetrac-lsd-works
Na linku je opisano rešenje, tj. unapređenje u odnosu na ostale slično rešene LSD. Usput i sam pokupih novu informaciju, da je klasičnom LSD takođe problem nulta trakcija na jednoj osovini, a ovaj diferencijal to ima rešeno.
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: 4x4
Pa neobično mi je, svaki auto koji sam do sada vozio je "srkao" poprilično u gradu a spuštao potrošnju na otvorenom. Ovaj radi kontra, manje troši u gradu nego na otvorenom, a veliki ko tenk. Pravi urbani terenac, kao stvoren za penjanje po bespućima ivičnjaka..