Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Не помаже ту никакво уље, само ће да баца паре на глупости.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Ipak je izgleda HK zglob, mislio sam da dolazi sa zadnjeg trapa ali zavisno od situacije i okruženja zvuk ume da zavara.A170T je napisao:Pri vožnji unazad u nekim uskim manevrima, recimo pri isparkiravanju sa parking mesta (ponekad) čujem neko lupanje slično homokinetičkom zglobu. Prvobitno sam pretpostavljao da je homokinetčki zglob, ali sam 90% siguran da se čuje na zadnjem trapu što onda eliminiše HK zglob. Znam da mi nedostaje gumeni šeširić koji služi kao podloga za oprugu pa možda ona malo škripi po metalu. Mada i to mi je sumnjivo pošto se ne dešava pri vožnji unapred.
Ni ja još uvek ne znam dovoljno o ovom problemu pošto se ne dešava često, još sam u fazi prikupljanja informacija. Šta obično može da zeza u takvim slučajevima?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Ono što sam ustanovio je da se čuje pri motanju u desno. Lupkanje menja intenzitet zavisno od volana, ako je baš pun do kraja čuje se jače ako malo pustim da se vrati lupanje postaje slabije. Ako se lupanje čuje pri motanju u desno onda je otišao zglob na levom točku ako se dobro sećam?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
tako je kontra se gleda, ako je volan smotan levo onda je desni zglob i obrnuto....vidi dal nije manzetna pukla pa se isprala ili iscurela mast, u tom slucaju jedno dobro podmazivanje uglavnom moze da odlozi zamenu na izvesno vreme.
Re: Servis - Razno
Proveravam te manžetne par puta godišnje, ali proveriću ponovo. Kao prvu meru možemo da isperemo zglob, ponovo podmažemo i možda to odloži zamenu na još koju god.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Koju nedelju eventualno koji mesec...ako je površina već oštećena (da se čuje trenje) zglob je gotov i kraj priče.
Podmazivanje se radi i ima svrhe dok još nema oštećenja, nema vraćanja već pohabanog materijala.
Doduše, uz tvoj ritam korišćenja auta možda zaista i potraje koju godinu i ovako kako je.
Podmazivanje se radi i ima svrhe dok još nema oštećenja, nema vraćanja već pohabanog materijala.
Doduše, uz tvoj ritam korišćenja auta možda zaista i potraje koju godinu i ovako kako je.
Re: Servis - Razno
Videćemo već kakva je situacija kad se otvori zglob. Ukoliko majstor proceni da nije tako loša situacija očistićemo, podmazati i voziću dok ne krene ponovo, obzirom na moju kilometražu to će potrajati.
Ukoliko proceni da je za zamenu menja se naravno istog momenta, ne bih da me ostavi negde na putu ili još gore da ispravim krivnu i odem u prirodu (što bi rek'o moj instruktor vožnje).
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Ukoliko proceni da je za zamenu menja se naravno istog momenta, ne bih da me ostavi negde na putu ili još gore da ispravim krivnu i odem u prirodu (što bi rek'o moj instruktor vožnje).
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Pa ko nećeš da ostaneš na putu, menja odmah.
Što bi 2 puta radio isti posao, 2 puta angažovao (platio) majstora, i dodatno platio štetu koja će nastati kada ostaneš na putu.
Jedino ako je rad besplatan ima smisla okušati na osećaj (čitati sreću) koliko će poslužiti.
HK zglob nema direktnog uticaja na upravljanje, nećeš otići u kanal ili ispraviti krivinu ali hoćeš možda pri preticanju da ostaneš bez pogona i eto direktnog sudara. A može i da povuče za sobom i menjač pa onda i njega menjaš/sredjuješ uz diferencijal, noseći podokvir (subframe) svega, pa time i trapovi odu, tu je blizu i karter motora....dodaj listu.
I to sve na autu gde je dostupnost za servisiranje negde na putu extra "povoljnost" po toga ko bi se prihvatio da sanira.
Ok, možda se ne desi ništa od crnog scenarija i posluži još koju godinu ali da li je vredno rizikovati?
Što bi 2 puta radio isti posao, 2 puta angažovao (platio) majstora, i dodatno platio štetu koja će nastati kada ostaneš na putu.
Jedino ako je rad besplatan ima smisla okušati na osećaj (čitati sreću) koliko će poslužiti.
HK zglob nema direktnog uticaja na upravljanje, nećeš otići u kanal ili ispraviti krivinu ali hoćeš možda pri preticanju da ostaneš bez pogona i eto direktnog sudara. A može i da povuče za sobom i menjač pa onda i njega menjaš/sredjuješ uz diferencijal, noseći podokvir (subframe) svega, pa time i trapovi odu, tu je blizu i karter motora....dodaj listu.
I to sve na autu gde je dostupnost za servisiranje negde na putu extra "povoljnost" po toga ko bi se prihvatio da sanira.
Ok, možda se ne desi ništa od crnog scenarija i posluži još koju godinu ali da li je vredno rizikovati?
Re: Servis - Razno
Manžetne su neoštećene što su dobre vesti. OEM manžetne traju već 20 i kusur god na autu, dok bilo koji aftermarket traje godinu do dve i pocepaju se. Osim možda SKF-a sa kojim imam pozitivna iskustva.
Gledaću sa majstorom da nabavi SKF homokinetički ako je moguće. Online košta oko 6300 din, ali ne bih to sam da poručujem.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Gledaću sa majstorom da nabavi SKF homokinetički ako je moguće. Online košta oko 6300 din, ali ne bih to sam da poručujem.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
-
- Postovi: 28
- Pridružio se: 05 Jun 2020, 21:21
Re: Servis - Razno
Ima neko preporuku za limara u bg-u? Imao sam neko cukanje, Skoda Fabia je u pitanju, ver ce morati prednji branik da se menja.
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Koja je logika iza toga? Ja bih rekao da se čuje onaj zglob na koju stranu je smotan volan jer taj točak se zakreće pod većim uglom nego onaj drugi. Veći ugao prelamanja bude na onoj poluosovini koja je u krivini unutrašnja pa tako i mehanizam zgloba pravi veći rad, tj kuglice se kreću celom dužinom žlebova. Što je manje volan namotan, kuglice zgloba manje rade pa se zato i manje čuje krckanje ili se ne čuje uopšte.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
AC Ilić, Milošev KladenacChonk_force je napisao:Ima neko preporuku za limara u bg-u? Imao sam neko cukanje, Skoda Fabia je u pitanju, ver ce morati prednji branik da se menja.
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
TapaT
Re: Servis - Razno
nisam to menjao ne pamtim ima sigurno 20 godina jos jugice kad sam vozio ali nesto mi u glavi ostalo tako secanje, mozda gresim ali eto i kolega A170T ima tu teoriju pa me podseti ali ne mora da znaci da smo u pavu. Sad kad razmislim ovo sto si napisao ima vise logike, bem li gaDare4x4 je napisao: ↑25 Sep 2021, 17:41Koja je logika iza toga? Ja bih rekao da se čuje onaj zglob na koju stranu je smotan volan jer taj točak se zakreće pod većim uglom nego onaj drugi. Veći ugao prelamanja bude na onoj poluosovini koja je u krivini unutrašnja pa tako i mehanizam zgloba pravi veći rad, tj kuglice se kreću celom dužinom žlebova. Što je manje volan namotan, kuglice zgloba manje rade pa se zato i manje čuje krckanje ili se ne čuje uopšte.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Sto su kuglice otvorenije to je vece opterecenje, tako da ima smisla sto Dare pise.
![Slika](http://i.imgur.com/1O0M8VF.png)
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
sad malo prelistah google, ovo je brzinski medju prvima sto izaslo
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Moguce. Vidim i drugde to pise.
![Slika](http://i.imgur.com/1O0M8VF.png)
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money