Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Apropo filtera, menjam ulje na maminom Polu sto je uvezen pre par meseci. Skidam filter ulja, nenormalna razlika i u tezini(jeste od ulja ali nije mi prvi) u odnosu na aftermarket Wix. Skinuo sam ufi original vw.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Nije menjan nikad do tad filter?
Ili je težak jer je original?
Ili je težak jer je original?
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Menjan 2016te. Original, i bas se vidi da je bar 3x deblji, naboraniji da bolje radi posao.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
@puntilak
Ko je ikad pominjao masovno crkavanje motora zbog filtera? Samo mi to kopiraj da vidim.
Jbg, izlupetao si se za filtere, pa su te ljudi provalili na gumama.
Niko ne tvrdi da je jedan deo cene unutar svakog brendiranog i reklamiranog proizvoda upravo taj brend i cena, a ne tacno i samo ono sto nudi. Jbg marketing kosta, a ako si radio u veleprodaji onda to znas
Posto si radio u veleprodaji, mozda znas odakle dolazi vecina drvne gradje na planeti? Da li mislis da su sve kuhinje napravljene od te gradje jednako kvalitetne?
Da li mislis da su svi biciklovi od sveckog celika jednako kvalitetni, jer su od istog celika, pa sto bi placao vise? Mislis da Pegoretti na jednom ramu bicikla nista ne znaci?
Da ti opet pojednostavim.
Recimo odes u prodavnicu i kupis nov auto, platis ga 10.000e, sto za nase prilike nije bas malo dati za auto.
Onda pogledas statistiku i vidis da se na svakih 100.000 vozila desi da jednom vozilu strada motor, jer se filter ulja raspao usled nekvaliteta (statistika je takva da se recimo od 10 raspalih filtera, 2 su mann, a 8 je Mahle, samo sam bezveze lupio brendove).
Onda opet pogledas cenu i vidis da ce te godisnje mann kostati 800 dinara vise.
Sta ces izabrati?
Da platis 800 vise i verujes makar statistici da je manja verovatno da ti se to desi, ili ces ustedeti 800 dinara godisnje i rizikovati kvar na koji nemas garanciju, a koji je u vecini slucajeva najskuplji moguci na autu?
Ko je ikad pominjao masovno crkavanje motora zbog filtera? Samo mi to kopiraj da vidim.
Jbg, izlupetao si se za filtere, pa su te ljudi provalili na gumama.
Niko ne tvrdi da je jedan deo cene unutar svakog brendiranog i reklamiranog proizvoda upravo taj brend i cena, a ne tacno i samo ono sto nudi. Jbg marketing kosta, a ako si radio u veleprodaji onda to znas
Posto si radio u veleprodaji, mozda znas odakle dolazi vecina drvne gradje na planeti? Da li mislis da su sve kuhinje napravljene od te gradje jednako kvalitetne?
Da li mislis da su svi biciklovi od sveckog celika jednako kvalitetni, jer su od istog celika, pa sto bi placao vise? Mislis da Pegoretti na jednom ramu bicikla nista ne znaci?
Da ti opet pojednostavim.
Recimo odes u prodavnicu i kupis nov auto, platis ga 10.000e, sto za nase prilike nije bas malo dati za auto.
Onda pogledas statistiku i vidis da se na svakih 100.000 vozila desi da jednom vozilu strada motor, jer se filter ulja raspao usled nekvaliteta (statistika je takva da se recimo od 10 raspalih filtera, 2 su mann, a 8 je Mahle, samo sam bezveze lupio brendove).
Onda opet pogledas cenu i vidis da ce te godisnje mann kostati 800 dinara vise.
Sta ces izabrati?
Da platis 800 vise i verujes makar statistici da je manja verovatno da ti se to desi, ili ces ustedeti 800 dinara godisnje i rizikovati kvar na koji nemas garanciju, a koji je u vecini slucajeva najskuplji moguci na autu?
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Da se vratimo na naslov teme. Covek pitao za interval zamene filtera i ulja. Dosta zavisi koji auto je u pitanju. Ako pitas npr za tvoj Stilo 1.9 moj odgovor bi bio ako se normalno vozi 15000km ako su ekstremni uslovi, da kazem stalno gradska voznja na 10000km a mozda i malo manje ako je 100% gradska voznja. Moj dobar drug ima Stilo sa tim motorom. Zivi u Sloveniji, menja ulje kod nas jer je jeftinije. Menja na 15000km i svake godine dodje iz Ljubljane i vrati se. Njegov motor prede jer radi u najboljim mogucim uslovima. Koristi Seleniu 5w40. Moze i Total, ELF pa na kraju i Nisova ulja i ona su dobra.
Sto se tice filtera vazduha i klime mislim da ako se stavi kvalitetan moze dve godine lagano da izdrzi. Nema potrebe svake godine. Znaci opet uslovi koriscenja. Slazem se sa nasim adminom oko filtera goriva. Ja sam stavio Topranov. Za 2000km ga menjam i stavljam Filtron da budem mirniji. Mislim da mnogo vise stete moze filter goriva da napravi nego filter vazduha. Ali dobro. Citam na raznim forumima, Porse, Alfa Romeo, Ferari, Mercedes gde kazu da su SCT filteri dobri. Koriste Manov patent za unutrasnje elemente.
Sto se tice filtera vazduha i klime mislim da ako se stavi kvalitetan moze dve godine lagano da izdrzi. Nema potrebe svake godine. Znaci opet uslovi koriscenja. Slazem se sa nasim adminom oko filtera goriva. Ja sam stavio Topranov. Za 2000km ga menjam i stavljam Filtron da budem mirniji. Mislim da mnogo vise stete moze filter goriva da napravi nego filter vazduha. Ali dobro. Citam na raznim forumima, Porse, Alfa Romeo, Ferari, Mercedes gde kazu da su SCT filteri dobri. Koriste Manov patent za unutrasnje elemente.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Ja bih trebao da radim mali servis sledece nedelje, na Pug 307 1.6HDI 110KS. Presao sam 9.500km od velikog servisa (isao uz auto) a do sledece nedelje ce biti malo preko 10.000km. Interval u Nemackoj je bio 20.000km, dok kod nas kazu da je 15.000km. Ja bih ipak radio na 10.000km, iako mi sad majstor kaze, posto vozim preko 70% na autoputu da mogu da menjam bez problema na 15.000km. Sad ne znam sta mi je ciniti, ja bih ipak promenio na 10K. Za ovih 9500km potrosio je petinu ulja na meracu (odnosno oko petine kolicine na onoj oznaci izmedju min i max, cenim da je to oko 150 grama potrosenog ulja na 10K), a to je stvarno mala potrosnja ulja jer mi je Picasso trosio skoro litar ulja na 10.000km (2.0 HDI). Njemu smo radili na 10K, ali tu ide 5W40, dok u 1.6 HDI ide Long Life 5W30 ulje. Ovih 10.000km sam presao za 5 meseci.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Ja ovih dana stavljam 10W40. Ovo 5W30 mi prosto guta. Čim odem do Nemačke i nazad, očekujem da mi pali lampicu. Pa nije to BMW ili TSI da troši toliko ulje
Nadam se da će 10W40 da popravi situaciju
Nadam se da će 10W40 da popravi situaciju
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Pa ne bi smelo toliko da trosi ulje. Ja vozim non stop 130, samo cepam, otprilike je spirio max 150gr na 10.000km, znaci u servisnom intervalu od 20.000 km je maltene zanemarljiva potrosnja ulja, mozda 250 grama. Picasso se isto tako vozio, i oko litar na 10K je odlazilo, doduse to nije problem jer otprilike je bilo malo iznad minimuma pre servisa, pa nije bilo potrebe za dolivanjem.
Da li mozes 5W40 sintetiku da sipas? Cisto da podignes gradaciju kad je ulje zagrejano? Nemoj 10W40 na vecim hladnocama, nije to ko moja stara Corolla koja je sa 10W40 mogla i na minus 20 da upali uz malo steketanja klackalica prvih 10 sekundi bez posledica. Kod modernih motora brz flow ulja je potreban odmah nakon starta, uzi su kanali, preciznije mere....
Da li mozes 5W40 sintetiku da sipas? Cisto da podignes gradaciju kad je ulje zagrejano? Nemoj 10W40 na vecim hladnocama, nije to ko moja stara Corolla koja je sa 10W40 mogla i na minus 20 da upali uz malo steketanja klackalica prvih 10 sekundi bez posledica. Kod modernih motora brz flow ulja je potreban odmah nakon starta, uzi su kanali, preciznije mere....
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Stari je ovo motor, govorim o Corsi 1.8. Kia ima propisano 5W30.
Pa ne bi smelo, dosta je to ulja izmedju zamene. Ali i drzim ga recimo na skoro max rpm na 6000 rpm dugo i tako vozim, nekad i na tempomatu.
Ovde sam preporuci @DS9 uzeo 10W40. Videcemo. Kako se ponaša. Mozda je i motor počeo da troši ulje. Meni zamena brzine nije ispod 4-5k rpm. Doduše, u poslednje vreme ga vozim normalnije (sem u DE).
Pa ne bi smelo, dosta je to ulja izmedju zamene. Ali i drzim ga recimo na skoro max rpm na 6000 rpm dugo i tako vozim, nekad i na tempomatu.
Ovde sam preporuci @DS9 uzeo 10W40. Videcemo. Kako se ponaša. Mozda je i motor počeo da troši ulje. Meni zamena brzine nije ispod 4-5k rpm. Doduše, u poslednje vreme ga vozim normalnije (sem u DE).
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Ako ti nesto znaci 1,7 CDTI motor, ulje 5w30 GM, ono jeftinko, uvek na 15-17.000km izmena, plus GM filter ulja.
Nema bitne potrosnje ulje, presao oko 150.000km, radi sve super.
Nema bitne potrosnje ulje, presao oko 150.000km, radi sve super.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
U odnosu na 2E motor iz 1984. godine tvoj je svemirski program Tvoj je iz 1999... Imas mnogo manje tolerancije u motoru...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Moj je presao sad vec 220.000km ukupno. Nema tu bitne potrosnje ulja kao sto vidis, al mozda bih mogao na toj km krenuti sa 10K intervalima. Sta znam. DPF filter i dzidzabidze ostale....
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Pa ako ces lakse da spavas smanji interval, nije sad to ulje nesto skupo...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Da, ali ide i filter klime, vazduha, goriva (ima i grejac) i ulja... nije jeftina rabota, a glupo da menjam samo ulje i filter pa na 15K ovo ostalo.... 100 evra minumum.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva
Pa to radi na svakom drugom, taman po fabrickoj preporuci na 20k, i super ces da prodjes.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.