Stranica 9 od 16

Re: Svećice

Poslato: 16 Dec 2013, 22:42
od Paja
Ja nemam svećice. :isplazijezik: :kezo:

Re: Svećice

Poslato: 16 Dec 2013, 23:37
od TheWickerMan
Ja ih imam 7+1 :djavo: pa opet, nemam problema :)

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 09:23
od BRISK
ljubitelj je napisao:
BRISK je napisao: Vama nije jasno da je na grafikonu prikazano kako se radni napon povećava na gasu. Takođe lepo piše da je postojao problem sa običnim svećicama pa su ljudi bili primorani da prelaze na plemenite materijale, kao što su platina i iridijum.

Opet Vas pitam zašto su napravili iridijumske svećice za gas, koje prelaze do 60.000km, kada u ponudi imaju pet puta jeftinije svećice od bakra koje prelaze po Vama 30.000km???
Sada mi je jasno da vi niti grafikon ne umete pravilno da citate, inace ne bi napamet pretpostavljali sta navodno meni nije jasno. Upravo je na grafikonu prikazano da je radni napon na gasu daleko ispod radnog napona ispravnog strandardnog sistema za paljenje. (30Kv - 40kV zavisno od tipa)
Elektronsko paljenje moze neograniceno vremena da radi sa radnim naponima datim na grafikonu, ako tako pozeli konstruktor istog.

Vi kao da nikada niste imali u rukama klasicnu bakarnu svecicu nakon upotrebe na LPG i npr 30.000km.
Nikakvi problemi ne postoje, ali je zgodno da se laz ponavlja milijardu puta pa ce mozda poceti da deluje na neobavestene :) Tu mislim na izvadak koji ste citirali iz reklamnog teksta. Marketing bajke su cudo :mrgreen:

Svecica iridijumska na 60.000km= 5x bakarna svecica na 150.000km. Za istu cenu kostanja.

Bakarne prelaze 30.000km a to mozete procitati i iz iskustava u ovoj temi, nekoliko poruka iznad. Tu isto pise da vas interval od 7.000km niko ne postuje ili veruje u tako nesto.
Proizvodjaci automobila preporucuju za bakarne interval 40-50.000km, poneki i nesto manje.

To je opste poznato i nije po meni nego po inzenjerima koji konstruisu motor, sistem za paljenja i ostalo.

Ne pitate opet vec prvi put a cudi da vam je to nejasno kada je ocigledno a navodno su vam jasne mnogo komplikovanije stvari.

2 1/2 puta je veca zarada na iridijumskim i slicnim svecicama, sto se vidi iz proste jednacine.

Brisk navodi da je radni vek srebrne svecice na LPG <30.000km i da radni vek svecica generalno zavisi od kvaliteta materijala, brzine erozije, i uslova koriscenja vozila.
Moje mislenje kao korisnika je da logicno kada se ima u vidu da srebro ima za 120C nizu temperaturu topljenja od bakra i da je manje otporno na povisene temperature. (a to zna svako ko je ikada hartletovao bakarne cevi za sta se koristi upravo legura srebra). Poslednji materijal koji mi treba u prostoru za sagorevanje je srebro pa da se istopi pri vecem opterecenju motora kada su izduvni gasovi na 850+C... Svako naravno slobodnom voljom moze da poverenje poveri ovom ili onom proizvodjacu, ja preferiram NGK jer imam odlicna iskustva.
Inace slicna marketinska prica je bila kada se pojavila V line NGk svecica, pa je bila prica kako one ranije kao ne valjaju a V line je cudo tehnike bas za LPG motore (a bakarne su obe) i to je trajalo neko vreme dok se nije pojavila nova prica kako sada V line je out a in je iridijum :)

Izvor koji navodi da je radni vek bakarne svecice <7.000km ste zaboravili, slucajno ?

Da li znate koja se svecica koristila u fabrickim LPG sistemima pre 30+ godina, i koji su preporuceni intervali ?

Svecice i to one bakarne klasicne uz LPG se koriste decenijama unazad bez problema,sirom sveta.

Smanjenje zazora jeste neophodno za oldtajmere, starije automobile koji imaju sistem sa platinama, i to je sa tehnicke strane nesporno i odavno opste poznato. To vazi i za svecice iz plemenitih materijala.
Prvo je samo BRISK pravio marketing, a kada sam okačio šta kažu i drugi proizvođači svećica onda odjednom svi prave marketinšku foru?!

Jadni oni koji poslušaju tvoj savet i menjaju bakarne na 30.000km korišćenjem na gas. ;)

Inače, zašto bakarna žica koja je izgorela više ne provodi dobro struju kada je bakar tako otporan na visoke temperature i najbolji provodnik?

I ne znam dal ste vi ikada videli bakarnu svećicu i šta znate o njoj, a očito da ne znate mnogo ;) Centralna elektroda nije od bakra, već je samo jezgro od bakra, o preko je nikl... Malo sedite i pročitajte o svećicama, obiđite neku proizvodnju istih, popričajte sa nekim konstruktorima, pa kada naučite više onda se obratite sa čvrstim dokazima.

P.S. BRISK je prva ugradnja u VW grupaciji (VW, Audi, Seat, Škoda) i njihova svećica u prvoj ugradnji ima interval zamene od 60.000km. Svećica je od bakra i na plinu je preporučeni interval do 10.000km, jer posle toga niko ne može da garantuje da neće neki deo sistema za paljenje da se ošteti.

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 14:34
od Uroš S.
Kako vam deluju ove sveće? Good health ili ne?

Slika

Slika

Sve 4 su jednake, nema oštećenja i potrošenosti na elektrodama(štaviše izgledaju isto kao na novim svećicama). Imaju ravnomerne naslage boje kafe okolo, i nema čađi i masti.

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:01
od BRISK
Obzirom da je u pitanju platina ili iridijum jako je teško reći, jer centralne elektrode ne propadaju, tj. ne tope se.

Jedino što se vidi jeste da su prešle dosta kilometara, da su radile na gasu (zbog braon naslaga po keramici i elektrodama) i, koliko vidim na jednoj slici, bočna elektroda se malo zaoblila što znači da se topila. Takođe, keramika svećice deluje porozno što znači da je u stanju raspadanja, a uzrok toga je prekoračen interval zamene koji je preporučen za gas. Pošto gas agresivno utiče na keramiku može doći do potpunog raspadanja nakon 50.000km i oštećenja agregata.

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:06
od Day Walker
Al ga omanu za gas :D

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:06
od NexT
jedino sto taj auto nije video g od gasa...

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:21
od BRISK
Mi nismo sajber majstori. Izneo sam mišljenje po slici... Svećice sa naslagama sličnim bakru uglavnom su radile na gas.

Zato sam rekao da je teško reći stanje obzirom da je u pitanju iridijum ili platina. Trebalo bi svećicu staviti na aparat za ispitivanje i povezati sa osciloskopom. Tada bi mogli da vidimo pravo stanje, jer bi svećica bila testirana u ražnim režimima, odnosno pod različitim pritiscima, uz konstantno merenje napona, gde bi se videlo da li dolazi do izostanka ili probijanja varnica, kao i da li je radni napon previsok ili normalan.

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:24
od trojanac
Jel može to testiranje da se uradi besplatno kod vas?

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:29
od Laki021
Zar nije jednostavnije zameniti svecice nego ih testirati... pa 3000km kasnije ponovo testirati... itd itd...

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 16:55
od Uroš S.
Keramika deluje na oko isto kao na novoj svećice izvađenoj iz kutije. Nemam tng u autu a prešle su 56500km a preporučena je zamena na 60000km. Šta govori ta elektroda što deluje da je istopljena? Obzirom da se radi o svećici koja je bila ugrađena fabrički u autu čiji smo prvi vlasnici i ovo im je prva zamena.

HUAWEI P6 via TT

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 17:04
od McGruja
Govori da treba se menjaju najkasnije na 60.000km

Otkud sva ta teorija o svecicama?
Fabričke na intervalu koji je fabrika propisala, i gotovo

Re: Svećice

Poslato: 17 Dec 2013, 21:19
od ljubitelj
Naravno da treba ispostovati fabricki navedeno kao provereno i nema greske.

Re: Svećice

Poslato: 18 Dec 2013, 09:23
od BRISK
Uroš S. je napisao:Keramika deluje na oko isto kao na novoj svećice izvađenoj iz kutije. Nemam tng u autu a prešle su 56500km a preporučena je zamena na 60000km. Šta govori ta elektroda što deluje da je istopljena? Obzirom da se radi o svećici koja je bila ugrađena fabrički u autu čiji smo prvi vlasnici i ovo im je prva zamena.

HUAWEI P6 via TT
Govori da je svećica pri kraju. Malo mi je čudno da se iridijum/platina menja na 60.000km, jer obično te svećice imaju interval zamene do 100.000km, a i tako izgledaju posle tih 100.000km. Verovatno je VW rekao da treba da se menjaju na 60.000km i zbog toga je korišćen drugi materijal za izradu svećice, koji ne može da traje više od toga.

To znam jer i BRISK radi svećice za prvu ugradnju za VW motore i tačno im kažu koliko svećice treba da imaju interval zamene. U firmi imam VWAG svećice od BRISK-a i interval zamene im je takođe 60.000km :)

Slika Slika

Re: Svećice

Poslato: 23 Dec 2013, 22:29
od ljubitelj
BRISK je napisao:
Inače, zašto bakarna žica koja je izgorela više ne provodi dobro struju kada je bakar tako otporan na visoke temperature i najbolji provodnik?

I ne znam dal ste vi ikada videli bakarnu svećicu i šta znate o njoj, a očito da ne znate mnogo ;) Centralna elektroda nije od bakra, već je samo jezgro od bakra, o preko je nikl... Malo sedite i pročitajte o svećicama, obiđite neku proizvodnju istih, popričajte sa nekim konstruktorima, pa kada naučite više onda se obratite sa čvrstim dokazima.

P.S. BRISK je prva ugradnja u VW grupaciji (VW, Audi, Seat, Škoda) i njihova svećica u prvoj ugradnji ima interval zamene od 60.000km. Svećica je od bakra i na plinu je preporučeni interval do 10.000km, jer posle toga niko ne može da garantuje da neće neki deo sistema za paljenje da se ošteti.
Je li to ona svecica od bakra kojoj centralna elektroda nije od bara vec je samo jezgro od bakra...

Bakar je najbolji provodnik, je vas cvrsti dokaz neznanja..
Jos jedan u nizu dokaza da ste zalutali u ovu temu. Vama ni citanje nije pomoglo da ista razumete.

I dobro je da ne znate sta ja znam, bolje po vas da stanem ovde.

Ah da, sta znaju ti inzenjeri koji konstruisu automobile i propisuju kada se i koje svecice menjaju, pa propisuju tako beozobrazne intervale zamene onoliko puta vece od 7.000km :mrgreen: