Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 21 Feb 2021, 23:55

Da provera tog tipa kvara/ zamene je gotovo nemoguća.

Pošto je zamena računara jedna od najredjih popravki koja se može desiti na autu a 2018. je nedavno bila još više mi je čudna priča da se majstor koji je svojeručno radio sa tim računarom ne seća....
Možda je jedan računar u 15 godina rada promenio, i kao ne seća se---šta znam nije logično.

Računar nije samo prosta fizička zamena, mora i softver i imobilajzer i svašta nešto još da se zameni/updatuje (sredi kao paket) i to je sve samo ne jednostavno i brzo, hoću da kažem treba dobra priprema za taj posao i onda se obično dobro pamti svaki korak.

Ali opet nije nemoguće da taj majstor ima baš loše sećanje šta radi u svom poslu.

Sve dok se ne proveri rad na jačem minusu usličnim uslovima manje više nije sigurno da je rešeno, pošto nije pronadjen originalni razlog problema.

Postavlja se i pitanje da li je računar uopšte bilo potrebno zameniti ili ni tada nije osnovni kvar pronadjen pa se krenulo putem zamene delova a vlasnik kada se shvatio troškove takvog rada odlučio da se otarasi auta.


Grand Motors ne bi uzimao za ozbiljno.

ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 22 Feb 2021, 00:09

Koja je bila tačna kilometraža kada se prvi put desilo i koja je bila tačna kilometraža kada se drugi put desilo?
Baš tačna kilometraža očitana i zabeležena tada, ako je poznato.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 22 Feb 2021, 00:19

Mislim samo da majstor nije hteo da mi kaze jer se oni poznaju ili sta vec...nebitno bar sam saznao sta je radjeno. Inace majstor se bavi i auto elektronikom, kao i modifikacijom softvera i naravno mehanikom i kaze da je jedino to radio na ovom autu kod njega...

Sto se tice kilometraza, mogu ti pogledari kad je zadnji put bilo jer je svega par kilometara predjeno od tada ali kad je prvi put bilo to vec ne znam ali nismo puno presli ove godine zbog svega ovoga sto se desava sa Kovidom rekao bi mozda nekih 2000-3000km razlike izmedju prvog pojavljivanja i sad ovog pre par dana a vremenski period gotovo tacno godinu dana...

Na sta sumnjas?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13411
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od McGruja » 22 Feb 2021, 00:51

Mislim da je problem u hladnom lemu nekog kompjutera, ili instrument table

Kada ti se desi problem, imaš li pristup dijagnostikom svim modulima?

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 22 Feb 2021, 06:47

Kad se desilo zadnji put odmah sam procitao greske sa Forscan dijagnostikom i izbacilo mi je vise ovih P244D gresaka, samo se Additional Fault Symptoms tekst razlikovao kao i Module (Powertrain Control Module i On Board Diagnostic II).

Nisam pokretao nikakav selftest ili slicno, samo gledao greske (i pokusao da ih obrisem) i pokrenuo pracenje DPF parametara, napunjenosti baterije (zadnji put na 65% bila) i sl.

Meni je isto palo na pamet neki hladan lem, na hladnoci se metal skupi pa ili nema dobar kontakt ili napravi negde kratak spoj jer greska nema veze sa vezom, napolju -10C a on kaze previsoka temleratura. Inace svima savetuju, kad im se desi ova greska, da pricekaju 45min da im se auto ohladi pa da ponovo probaju da upale :rofl:

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13411
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od McGruja » 22 Feb 2021, 06:53

Ja ne bih brisao greske, možda pomognu nekom da dijagnostikuje
Uglavnom, ide toplije vreme :)

ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 22 Feb 2021, 08:06

Onda tačni datumi kada su se dešavali problemi, pomoglo bi da se razume.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 22 Feb 2021, 09:39

Prvi put se desilo 07.01.2020 ujutru (ipak nije bio Februar), napolju -10C, nece da upali, ali popodne istog dana (nakon drmanja klema, dotezanja plus kleme, mase i sl) auto je upalio (bilo je oko 4-5C). Kilometraza mislim da je bila oko 161000-162000Km ali mogu po nekim servisima priblizno da proverim ako je bas bitno

Drugi put se desilo 12.02.2021 ujutru, napolju -9C, ceo dan je bilo ispod nule i kad god sam probao nije htelo. Sutradan (13.02.2021) temp je oko 0, -1C, probam par puta nece, prodrmamo kabal za masu i malo ga drzali u nekom polozaju, probamo auto upali (a hladnije je nego kad je prosli put upalio). Kilometraza je 165400Km.

Sto se tice gresaka, ja ih nisam uspeo obrisati (a imam printscreen ekrana ako vas zanima) a kad je otisao kod elektricara on mi rece da nije bilo nikakve greske vise, sem nekih stvari koje je on kasnije izazvao dok je probavao razne kombinacije.

ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 22 Feb 2021, 10:08

ok, imao sam neki smer razmatranja ali posle ovih podataka znam da sam na pogrešnom tragu. Zaboraviti na pitanje o datumu i kilometraži.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13411
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od McGruja » 22 Feb 2021, 10:18

ljubitelj je napisao:ok, imao sam neki smer razmatranja ali posle ovih podataka znam da sam na pogrešnom tragu. Zaboraviti na pitanje o datumu i kilometraži.
Jel ste pretresli sve kutije osigurača, kao i releje?

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 22 Feb 2021, 10:28

Hvala u svakom slucaju. Meni je bitno da ide diskusija, mozda je neko imao slican problem pa da neki dobar savet sta da se uradi a ovde ste vec dali savet za dodatnu masu kao i simulacija hladnog vremena sa onim sprejom.

Sto se tice releja i osiguraca, prosli put kad se to desilo su sve pregledali, cak su probali i neke releje da zamene ali nista nije pomoglo. Onda su nesto prespojili u kutiji osiguraca i auto je zaverglao i upalio. Pomerili minus klemu rukom i auto upali normalno. Posle toga izvadjen akumulator i nadjen problem sa minus klemom (parce kontaktne podloske koja je upala u celjust i nije dozvoljavala da se klema zategne kako treba do kraja, mislis da si je zategao ali nisi).

Meni po svemu ovome deluje da je tu neki kontakt problem. Buni me sto je uvek "popravljano" cackanjem ili kleme ili kabla od mase, sto se nalazi skroz napred a koliko znam racunar a pogotovo tabla je jos nazad skroz ispod soferke u slucaju S-Max-a pa mi ne deluje da je tamo neki prekid ako ja cackam skroz napred.

Evo, jutros sam posle skoro nedelju dana stajanja auta na parkingu upalio bez problema i dosao na posao sa njim, sve normalno se ponasa, jeste nije tako hladno i jeste majstor je sve ocistio i stegao sto se tice klema i mase a akumulator je (bio) napunjen na 100%.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 22 Feb 2021, 12:15

Da ispravim sebe, saznao sam da ECU racunar na S-Max-u se ne nalazi nazad, ispod soferke, gde bi covek ocekivao da bude (na zasticenom mestu) on se nalazi ispred levog prednjog tocka u braniku (slika je za pre-restaling model):

Slika

Pa majku mu, kud ga tu stavise, nebi li se sto lakse ostetio...

Evo otprilike ovde (drugi Ford auto je u pitanju ali pozicija je otprilike ista):

Sad kad vidim gde se nalazi, pa tu je mogla N puta da udje voda po kablovima i da se recimo zaledi na niskim temperaturama pa da napravi problem. U principu ja sam cackao masu i minus klemu koja je ustvari dosta iznad ECU racunara.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 09 Jan 2022, 17:57

Napolju -3, sve smrzlo i auto opet nece da upali. Service Enigne Now i opet ista greska kao prethodna dva puta tj da je temperatura DPF-a previsoka, auto je ziv ali nece da upali tj vergla. Nece da upali zbog ove greske, vid zastite da ne dodje do pozara na DPF-u.

Mislili smo da je masa problem, stavio sam i nov akumulator jer stari je bio los i mislio sam da je to to ali sam opet zaglavio sa decom u Apatinu.

Sad je pitanje zasto senzor kad je napolju ispod nule ne ocitava dobro vrednost a cim malo ugreje onda radi ok. Sad verujem da je senzor taj koji je neispravan celo vreme a ne da je masa bila problem. Problem je sto ovde tesko da mogu da nadjem majstora pa ako ga i ne nadjem da kod oca odslepam auto na kanal pa da probamo da zagrejemo ceo DPF filter nekom grejalicom pa da probam da upalim auto.

Sta mislite, da lj bi pomoglo zagrevanje dpf-a?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30191
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od trojanac » 09 Jan 2022, 21:17

Ništa gore nego kad te tako neki senzor uajebava. Jel auto stoji napolju ili je makar blizu neke garaže?
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 09 Jan 2022, 22:02

Napolju ispred kuce sto je najgore. Trenutno smo kod zeninih kuci, ona morala vozom za NS da se vrati radi sutra a ja sa decom ostao u AP da jurim majstora.

Najgore sto ce cim malo ugreje i otkravi ce da upali bez problema kao uvek do sada ali najavljuju sve hladnije dane. Ja sam mislio (a i moj Ford majstor kao i autoelektricar iz NS) da je bio problem sa masom i da je sve to reseno, dosli hladniji dani i nije bilo problema dok eto nije palo ispod 0 i pocelo da ledi, potpuno isto kao prethodnih puta.

Citam celo poslepodne po forumima da najcesce problem je u ogoljenoj zici ili samom dzeku jer senzor je veoma jednostavan. Zica dodirne masu, otpornost skoci i senzor cita veliku temp. Sago sam se ispod auta i vidim jedan od temperaturnih senzora i na njegovoj zici visi mala ledenica sto znaci da tu ima i vode.

Sutra cu sa dijagnostikom da probam da procitam vrednosti temperatura na tim senzorima ali mi deluje da je negde kratak spoj=visoka otpornost=cita visoku temp. Posle toga da probam naci nekog lokalnog majstora da me ubaci preko reda i pogleda senzor a ako ne cale da me oslepa mojih do garaze sa kanalom pa ce mo mi pogledati senzore da li ima nekih vidljivih ostecenja.

Ako neko slucajno zna nesto vise o ovim senzorima, kako tacno rade ili ih je menjao, svaka informacija je dobrodosla.

Odgovori