Stranica 2 od 6

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:16
od pegazbre
Evo kako izgleda boca nakon pustanja.
Screenshot_20231101_211300_Gallery.jpg
Sta onda savetujete da uradim sutra pre nego sto odem do majstora?

Da li da odvrnem cep od boce (koji je kod mene crne boje, normalno se zavrce a onda u jednom trenutku klikne/nalegne i ne moze dalje da se zavrce) da opadne nivo tecnosti? Ako je ispod minimuma da li da dosipam ili da tako vozim kod majstora?

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:21
od milekmilek
Ne dosipaj ništa ako vidiš imalo tečnosti u boci. To je dovoljno za tako kratku vožnju.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:28
od Bax
Ja verovatno imam XEP.
Medjutim na sajtu pise da je termostat isti za xer i xep


TERMOSTAT RACIRE MOTOR CU CARCASA

Compatibil cu:
Opel Astra G si H, Opel Meriva, Opel Corsa, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Signum, Opel Zafira B.
Motoare benzina 1.6 si 1.8 XEP SI XER
Temperatura de deschidere - 105* C.
Carcasa aluminiu. Comandat electronic




Kod mene rashladnu drzim na tom zadebljanji na sredini cantre, preko toga je puno.

Uostalom odvadi malo sa spricem. Upali auto na leru i prato sta se desava, treba da digne novo oko 2 prasta, pre paljenja ventilatora, mnogo mu je to vode.

Ako je crni cep, onda mozda i skljocne, dakle nije isti....


Moze da bude da to se zatvorio termostat, da je probio dihting, da je crkla vodena pumpa, da je pokvaren cep i smislu da ne drzi pritosak, da je voda umesto antofriza....

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:47
od milekmilek
Ovi termostati obično otkažu tako što ostanu u otvorenom položaju, ali sve je moguće.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:50
od milosg
Moj Chevrolet ima neki 1.0 opelov motor i imao sam dva problema:
1. Isparivač je puštao plin u rashladnu tečnost i duvao creva
2. Dihtung glave motora je takođe bio problem, pa su se pojavljivali balončići u rashladnoj tečnosti, izbacivao tečnost, itd.

Međutim, dva majstora su mi rekla da ne otvaram taj čep dok je motor vruć, i da je to neki zatvoreni sistem i da treba da postoji neki pritisak... Tako da, ako otvaraš i dosipaš (ili vadiš antifriz), radi to dok je hladan...

Inače, ovaj Chevrolet pali ventilator na 108 stepeni. I dok sam imao problem naduvavanja creva (više nemam), puklo mi je crevo u vožnji..

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:50
od pegazbre
Otprilike sam i ja sipao ispod tog tog zadebljanja na boci (vidi se na slici strelica koja je tik ispod tog zadebljanja/prosirenja/ruba po sredini boce).

E sad ako se nivo podigne na radnoj temperaturi, onda je to otprilike ovaj nivo koji je i na slici (dva prsta kao sto kazes), to bi znacilo da se antifriz treba sipati tek nesto iznad minimuma (kao sto je bio) da bi se na radnoj temperaturi popeo na max.

Inace, prethodni vlasnik je menjao bocu i jedno crevo (od termostata do hladnjaka). Ja se nadam da je u pitanju cep na boci i da sam ga nekako zdrndao kad sam ga odvrtao/zavrtao ili sam ipak dosuo previse antifriza (na max).

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 21:55
od Bax
Antifriz drzis na minimumu, manji pritisak pravis, sto bi upropastio cantru i creva, mada i ja sam menjao cantru na obe Astre. Tako da se upropaste sta god da radis.

Skinu taj nivo vode, pa probaj, previse si vode zveknuo unutra.

Cep ima dva ventila ugradjena u sebe,

Sto kaze kolega ne prckas cep na zagrejanom autu.

PS. Ja drzim kola da je zagrejan na minimumu,malo preko

Manji pritisak se pravi, manje ce da curka na mikro rupice...

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:00
od ljubitelj
Gasim auto, i polako osvrcem cep na boci, cuje se sistanje i ako nastavim da otvaram, pocne antifriz da izlazi, nisam hteo dalje da otvaram zatvorio sam ga. Nigde nema nikakvog curenja sem ispod boce i malo oko boce,
Sve očekivano, i logično nakon postupaka koje si uradio.
Ali, to više NIKAD nemoj raditi, ne otvaraj čep boce dok je vreo antifriz pod pritiskom.
Čim otvoriš čep i smanjiš pritisak antifriz mora da proključa i da izleti napolje, čista fizika.

U svakom uputstvu piše da se sačeka da se antifriz OHLADI i tek onda na hladno da se čep sme otvoriti.

Što se tiče creva, ona ne mogu i ne smeju da budu naduvena nikada, ni pod pritiskom ni kada nema pritiska, ni na vruće ni na hladno.

Creva se naduvaju kada produva motor/ glava motora/ bilo mehanički da napukne bilo da popusti dihtung glave ili interkuler izduvnih gasova, uglavnom neka havarija u najavi.

Zato treba pregledati i ustanoviti zašto su se naduvala creva, pa onda taj kvar rešavati a creva su samo posledica tj njihova zamena nakon rešenja osnovnog problema.

Isto tako antifriz se doliva uvek na hladnom motoru, nikada na zagrejanom osim u slučaju neposredne nužde tj havarije u toku pa da se srpreči dalje prokuvavanje.

Ovo su neka opšta i dobro poznata pravila nevezana za brend, model, vrstu goriva, snagu motora, kubikažu, godište....


Da dodam, pritisak uopšte ne zavisi od nivoa antifriza i isti je regulisan ventilom natpritiska u čepu koji je kalibrisan čime se održava konstantan pritisak.
To je zatvoreni sistema hladjenja i važe pravila za takav sistem (Bojl Mariotov zakon).
Shodno tome se i snižavanjem pritiska u sistemu (kada se otvori čep) odmah snižava i tačka ključanja.
I normalno je da ključa antifriz koji je zagrejan na višu temperaturu od tačke ključanja.
Tačka ključanja je promenljiva u funkciji pritiska, VAŽNO zapamtiti kada se analizira ta pojava koja se (sasvim normalno) morala dogoditi da iscuri vreli antfiriz nakon pada pritiska/ otvaranja čepa.

Onaj drugi ventil u čepu je za potpritisak i služi da pusti vazduh u taj zatvoreni sistem kako ne bi došlo do stvaranja vakuuma i skupljanja creva odnosno pucanja krutih delova /čitati plastične posude/.

Dakle, čep je krucijalno bitan za rad zatvorenog sistema i mora biti ispravan.

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:21
od pegazbre
Dosipao sam kad je auto bio hladan ali sam dosuo do max sto je izgleda bila greska ovde tj na ovom motoru jer na prethodnim autima sam uvel drzao blize max nivou.

Sad sam malo odvrnuo ne bi li malo oslobodio pritisak i cim je poceo da curi, zavrnuo sam, nisam dalje odvrtao.

Jedno crevo je bilo malo naduvano (tanko crevo kod posude) a debelo crevo od pumpe za vodu do hladnjaka je imalo sljivu tj vise kao prsten kod selne. Oba creva su bila ok sto se tice tvrdoce, nisu bila tvrda kao kamen. Majstor mi rece da se to desava zbog nesto vece radne temperature ovog motora i da mu se to ne svidja kod tog motora i da zbog iste stvari strada i posuda antifriza.

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:23
od Bax
Sve si OK napisao, sem da:

Nema sanse da cep pusta pritisak tokom rada motora, on ga pusta samo kad je doslo do tacke kad voda krece da kljica. I to je da nedodje do nekontrolisanog kljucanja.

Da ga pusta spustao bi se nivo tecnosti od isparenja, a to se ne desava.

I na min i na max pritisak je u toleranciji ispod sigurnosnog ventila na cepu, ali je veci kad je voda na max, jer je se vazduh vise sabio sirenjem tecnosti na radnoj temperaturi.

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:35
od pegazbre
Nemam pojma sta se vise ovde desilo. Dosuo sam antifriz do max, par dana vozen auto pa je otisao do majstora. Majstor 20 min vozao auto isao i blize crvenim obrtajima, posle otvarao haubu, gledao bocu, creva nista nije izbilo i nivo je delovao ok. Ostao kod njega auto da ga detaljno pregleda sve bilo ok sto se toga tice.

Posle par dana odvrno cep, pogledao unutra, zavrnuo, vozio se auto par dana i eto danas check enigne lampica i podignut nivo antifriza na boci. Kako nije podigao kad je bio kod majstora posle onog silovanja motora niti narednih dana posle majstora? Ovo dizanje se desilo par dana posto sam ja otvarao i zatvarao cep, kao da je otkazao cep nakon tog cackanja...

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:47
od Bax
Mozda je ovu gresku upalio, kaze hoce od vazdusnog cepa....

P0118 Causes
Here are some of the possible reasons for your PCM activating the engine light and registering code P0118:

Rusted or dirty engine coolant
Low engine coolant level
Air pocket in the cooling system
Frayed temperature sensor wiring or wiring harness
Bad coolant sensor connector
Bad ECM connector or PCM connector
Faulty engine coolant temp sensor
Faulty engine coolant thermostat
Open circuit or short ECT signal circuit
A defective powertrain control module

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:54
od ljubitelj
Desilo se sve normalno i očekivano.
Čep., tj ventiili u njemu moga da zakažu, i to nije ništa iznenadjujuće...upravo je to "kvar" čepa zbog koga se menja.

MIN je oznaka nivoa za hladan motor.
MAX je oznaka nivoa za vruć motor.

Antifriz se doliva kada na ohladjenom motoru padne ispod MIN, i doliva se tik iznad MIN po proceni, uslov je da je auto na horizontalnoj podlozi.

Normalno je i da porasta nivo iznad MAX nešto malo neposredno po gašenju vrućeg motora, tada je najveće termičko opterećenje sistema i najviša dostignuta temperatura antifriza (jer više nema cirkulacije od vodene pumpe, nema hladjenja a motor i dalje emituje toplotu u sistem jer je on zapravo veliki akumulator toplote).

Dakle, sve si dobro ispratio osim što si dolivao antifriz iznad potrebnog nivoa i što si otvarao čep na vrućem motoru.

I proveri da li je čep po kalibraciji odgovarajući za taj motor, recimo često je kod benzinaca radni pritisak 1,5 bara natpriska / 2,5 bara apsolutno/ što je prevedeno u stepene Celzijusa oko 125C antifriza i oko 110C vode (da ostane u tečnom stanju).

Taj opisan klobuk na crevu znači da je pocepano platno armature crevo, odmah ga zameniti jer svakog trena može da "eksplodira"", da se rascveta. Loš kvalitet materijala- izrade, nema veze ni sa jednim opisanim dogadjajem.

Prosto nekvalitetno crevo.

ps. dok ne zameniš crevo nemoj do kraja da zavrneš čep, ostavi ga poluotovrenog tako da u sistemu bude atmosferski pritisak (dakle 0 bara, apsolutno 1 bar). To je privremena sigurnosna mera, ne za stalno, dok ne odeš do majstora ili sam zameniš to neispravno crevo (ili 2).
I naravno vozi auto sa manje opterećenja motora dok je tako stanje.
Antifriz ti neće iscuriti kroz čep.

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 22:58
od Bax
Crevo mozes i da kratis, tih par cm, obicno toliko imas lufta....

Re: Opel Astra J 1.6 116hp - check enigne lampica

Poslato: 01 Nov 2023, 23:00
od ljubitelj
Može i to kao privremeno rešenje, izdržaće neko vreme i tako nategnuto. Dobar predlog.