To je ta cena, oko 700e.somi-car je napisao: Zavrsena je popravka pa bih hteo da cujem vase misljenje...slikacu ovih dana kompletan spisak zamenjenih delova ali je ovo tu negde:
- kompletan set zupcenja (sa vodenom pumpom)
- mali servis (preventivno u slucaju da je u ulje dospelo nesto od necistoca prilikom otvaranja)
- zastitna plastika zupcastog kaisa (tj celog tog dela)
- senzor polozaja radilice (ovaj se polomio)
- zupcanik radilice (mislim da se tako zove)
- svi potrebni dihtunzi, obrada ventila, siceva, zamena nekih soljica, ventila, gumica...
- ruka majstora...
Sve ukupno (verovatno sam izostavio jos neku sitnicu) je kostalo 80.000 din.
Po vamo mnogo ili realno?
Pucanje zupcastog
- Martin
- Postovi: 2876
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Pucanje zupcastog
To je ta cena.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14265
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Pucanje zupcastog
Gde mnogo. Ja ruku ne bih dao ni za toliko u EUR. Mada ne znam koj' će ti.somi-car je napisao:...
- ruka majstora...
Sve ukupno (verovatno sam izostavio jos neku sitnicu) je kostalo 80.000 din.
Po vamo mnogo ili realno?
TT
Re: Pucanje zupcastog
Reana cena, ima tu dosta posla tj radnih sati a i masinska obrada je ukljucena.
Ako oduzmes standardni veliki i mali servis, cena same popravke vise ne deluje tako mnogo.
Ako oduzmes standardni veliki i mali servis, cena same popravke vise ne deluje tako mnogo.
Re: Pucanje zupcastog
Mnogo, ali izgleda da je majstor malo preterao, odnosno, odradio i sto je trebalo i sto mozda nije. Ja bih kupio auto, ako te to brine Meni ne predstavlja problem ako je nesto radjeno na motoru, posebno ako je ovoliko kostalo, onda pretpostavljam da je uradjeno kvalitetno.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Pucanje zupcastog
Nikako da stignem da napisem...preuzeo auto. Po meni isto vuce, radi, zvuk je generalno isti...gotovo sve kao pre.
Gledao sam pumpu koja je izazvala kraj, zakrivljene su lopatice u osovini i toliko je zablokirala da ni uz pomoc alata ne moze da se okrene. I da definitivno je neka kindza....
Sve ostalo je raspad sistema od delova. Dobio sam i slike glave, tj ono kako se sija posle obrade i kako sve to lepo izgleda kada se sklopi ponovo.
Ali kao i uvek, uzdam se samo u svoje misljenje, osecaj i kilometrazu jer ona najbolje pokazuje stanje vozila.
Ono sto me je zbunilo je merenje kompresije. Pitao sam majstora da li je odradio merenje kompresije, rekao je da nije jer nema potrebe jer nismo otvarali kompresioni prostor. Pa ajde sad neka mi neko objasni da li je ovo istina?
Gledao sam pumpu koja je izazvala kraj, zakrivljene su lopatice u osovini i toliko je zablokirala da ni uz pomoc alata ne moze da se okrene. I da definitivno je neka kindza....
Sve ostalo je raspad sistema od delova. Dobio sam i slike glave, tj ono kako se sija posle obrade i kako sve to lepo izgleda kada se sklopi ponovo.
Ali kao i uvek, uzdam se samo u svoje misljenje, osecaj i kilometrazu jer ona najbolje pokazuje stanje vozila.
Ono sto me je zbunilo je merenje kompresije. Pitao sam majstora da li je odradio merenje kompresije, rekao je da nije jer nema potrebe jer nismo otvarali kompresioni prostor. Pa ajde sad neka mi neko objasni da li je ovo istina?
Re: Pucanje zupcastog
Naravno da nije istina čim je skidana glava, ali on verovatno misli na klipove (tj karike)
- Martin
- Postovi: 2876
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Pucanje zupcastog
Ne narušava se kompresija kad se skida glava - kompresija se stvara kada se kreću klipovi (odnosno, meri se kada motor vergla). Kad sve stoji, mislim da čak i nema kompresije - nek me neko ispravi ako grešim.
Isto ti je i kada menjaš grejače, čije se "usijane glave" nalaze u komori za sagorevanje. Kad ih odvrneš i izvadiš, onda se otvara prostor za sagorevanje.
Isto ti je i kada menjaš grejače, čije se "usijane glave" nalaze u komori za sagorevanje. Kad ih odvrneš i izvadiš, onda se otvara prostor za sagorevanje.
- Saša
- Postovi: 13145
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Pucanje zupcastog
Kompresioni prostor je otvaran čim je skidana glava, naravno, ali je majstor verovatno mislio da nije ništa dirano što u osnovi stvara tu kompresiju (klipovi, karike, cilindri)... pa onda nema razloga ni da se proverava. Da su bile recimo loše karike (kompresione) pa menjane, onda bi trebalo da se proveri. I u pravu je, no valjda je onda proverio da li ventili dihtuju kako treba posle obrade glave (ili oni koju su radili tu obradu).
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Pucanje zupcastog
Glava je rađena mašinski a ventili su štelovani sa namontiranom radilicom mojom...ako to nešto znači ili ima veze koliko sam skapirao...
Re: Pucanje zupcastog
Tu je bregasta važna za štelovanje, a ne radilica.
Kompresija bi sada trebala biti teoretski i veća jer samom obradom glave ona je spuštena za neki deo milimetra, pa je samim tim i kompresioni prostor manji. Dalje, ventili bi sada morali da dihtuju besprekorno, tj ako je ranije neki bar i malo puštao to sada ne bi smelo da se dešava.
Kompresija bi sada trebala biti teoretski i veća jer samom obradom glave ona je spuštena za neki deo milimetra, pa je samim tim i kompresioni prostor manji. Dalje, ventili bi sada morali da dihtuju besprekorno, tj ako je ranije neki bar i malo puštao to sada ne bi smelo da se dešava.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Pucanje zupcastog
Moja greška...mislio sam na bregastu. Malo sam pobrkao....
- Puzo81
- Postovi: 3273
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Pucanje zupcastog
Da se pridružim, juče pri povratku sa posla pri stajanju na semaforu pukao zupčasti Alfa 147 1.9JTD 8V 116ks.
Alfa je krš
Alfa je krš
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Pucanje zupcastog
kad menjano poslednji put? mene me to brine od jutros!
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- Puzo81
- Postovi: 3273
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Pucanje zupcastog
Alfa kod mene 2,5godine, kupio od zetove prijateljice u Parizu.
Full zupčenje sa vodenom pumpom sigurno zamenjeni 28.01.2015. na 177975 km. Sada na satu 233000, znači pre 55000km i nešto. Hteo da radim veliki na 240.000 a sledio je i mali na 235k km. Eto, cvrc
Majstor skinuo danas poklopac zupčastog, vodena pumpa zaštopala, pukao njen roler/zupčanik kako god.
Pretpostavljao sam da je zbog nje jer mi se negde na pola puta do stana (posao-stan 3km) malo promenio zvuk motora i pri približavanju semaforu kod stana temp vode je krenula 70-75c što je nemoguće za JTD posle skoro 3km prevezena i jos EGR zatvoren. Kada sam pojačao grejanje u leru samo paf i izgasio se. Nisam verglao. Podignem haubu, pogledam PK ok (set+remenica radilice zamenjeni na 216000) a zupčasti stoji na bregastim ali na pola, izašao na poklopac zupčastog. AMSS šlep i majstor.
Picajzla sam i održavam oba auta full delovima ali ovo nisam mogao predvideti.
Full zupčenje sa vodenom pumpom sigurno zamenjeni 28.01.2015. na 177975 km. Sada na satu 233000, znači pre 55000km i nešto. Hteo da radim veliki na 240.000 a sledio je i mali na 235k km. Eto, cvrc
Majstor skinuo danas poklopac zupčastog, vodena pumpa zaštopala, pukao njen roler/zupčanik kako god.
Pretpostavljao sam da je zbog nje jer mi se negde na pola puta do stana (posao-stan 3km) malo promenio zvuk motora i pri približavanju semaforu kod stana temp vode je krenula 70-75c što je nemoguće za JTD posle skoro 3km prevezena i jos EGR zatvoren. Kada sam pojačao grejanje u leru samo paf i izgasio se. Nisam verglao. Podignem haubu, pogledam PK ok (set+remenica radilice zamenjeni na 216000) a zupčasti stoji na bregastim ali na pola, izašao na poklopac zupčastog. AMSS šlep i majstor.
Picajzla sam i održavam oba auta full delovima ali ovo nisam mogao predvideti.