Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 03 Jul 2022, 09:29

Ne bih ja Haldex ni nazvao diferencijalom, to je viselamelasta spojka, slicna kao visko. Takvih jeste vecina kod AWD vozila, kod BMW X3 konkretno samo skida snagu iza menjaca sa zadnje osovine spajajuci kvacila koje odvode snagu na prednju osovinu. Kod malo starijih BMW se samo skine mali kardan za prednji pogon i auto se bez ikakvih intervencija dalje vozi kao zadnji pogon. Da ima centralni diferencijal to ne bi moglo. Morao bi da se blokira diferencijal da bi auto mogao da se krece.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 03 Jul 2022, 23:17

Slažem se Haldex i nije difrencijal. Ddodatak njemu, često u istom sklopu sa difom .
Spojnica, kvačilo...isti efekat kao i spojnica mehanički klin ili šper spojnica sa frickiconim elementima ili visko spojnica sa silikonskom tečnođću-

Poenta je da AWD auti imaju problem ako točkovi/gume nisu istog obima na istoj strani (prednjoj ili zadnjoj) kao nešto što je opšte poznato iz prakse. Strada upravo spojnica, kvačilo jer se zaključa i na malu promenu obima što se detektuje kao da je došlo do proklizavanja iako nije a to na čvrstoj podlozi znači extremno opterećenj i habanje vrlo brzo.

Na rastresitoj podlozi- slabom trenju sa podlogom- nije problem ni da se spojnica zaključa jer onda same gume oktlizavaju po podlozi i one se troše kada se vozi u krivini sa zaključanim difom.

Dif sa spojnicom je kod auta praktično jedan sklop a sama spojnica je nekada i unutar kućišta difa kao što je Eaton Detroit Locker.

Kada se kaže di misli se uvek na celinu, na ceo sklop bez obzira da li dif ima/nema i spojnicu za zaključavanje.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis automatskog menjača

Post od nidza » 04 Jul 2022, 00:03

ljubitelj je napisao:
03 Jul 2022, 09:09
nidza je napisao:
03 Jun 2022, 19:21
Šta je to uopšte elektronski 4x4, jer ja znam samo za mehanički, razne izvedbe, kad već usitnjavaš priču i koji su to tačno modeli?

Uopšte ne kažem da je normalno voziti različite točkove, iz bezbroj razloga, samo da neće imati nikakvih posledica po diferencijal.
Elrktroniski su gotovo svi AWD i to je 90+% svih pogona na 4. Najčešći je neka od varijatni Haldexa, još od sredine 90tih godina kada je krenulo sa primenom Haldexa tj pojavom tzv SUV 90 tih.
Modeli koji koriste Hladex su brojni: VW i deirvati, Fiat i derivati, Pežo i derivati, Opel i derivati, Reno i derivati, Mercedesi, BMWi X, Ford i derivati (Volvoi, Jaguari, itd), Honde, Toyote, i možda sam još neke zaboravio.

Svi oni ne trebaju da se voze sa različitim prečnikom točka duže od par desetina kilometara ako i toliko , piše na prvim stranama uputstva za upotrebu obično masnim/crvenim slovima.

Velika većina tzv AWD su prednji pogon koji na 5% aktiviraju zatvaranje difa putem kočenja frikcionih elemenata.
Kod njih strada dif dok si reko keks ukoliko se ne pazi na obim točkova a kod mnogih se pali i lampica upozorenja ako gume nisu na istom pritisku naduvane na istoj osovini.

To što ti pričaš su otvoreni difovi bez lemenata kočenja, i važi za 2WD pogone.

4WD iliti 4x4 je nešto sasvim drugo od ovih AWD po konstrukciji i oni nemaju problem te vrste, daleko su robusnije pravljeni., Npr Land Roveri, Tozyote Hilux, Mitsubishi L200, razni Gm/Fordovi poput F150., Jeepovi itd.
Kod njih će se pre poderati guma nego što će diferencijal i osetiti da postoji razlika u okretanju točkova.

Rezime, auto AWD sa elektronikom ima dif koji nije predvidjen da se opterećuje ukočen različtiim obimom točkova, dakle kod njih ( a to je 90+% auta) se mora jako paziti o gumama.

https://www.kbb.com/car-advice/awd-vs-4wd/
Šta će da strada 4x4 autu sa haldex? Ima napred i nazad otvorene diferencijale, bez ikakvog zaključavanja. Jedino zaključavanje ima u vezi sa kardanom, a to nema nikakve veze sa problemom, te lamele stalno mogu da delimično proklizavaju, a nisu ni bitne u ovom slučaju.

Hipotetički naravno, slučaj da je jedan točak malo manji ili veći.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4120
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od carov2 » 04 Jul 2022, 06:57

Kažu da BMW xdrive ume lepo da zeza, kada se prečnik guma razlikuje samo u nijansama (par mm, tj. Razlika u istrošenosti guma).

Sent from my LE2120 using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 04 Jul 2022, 08:04

nidza je napisao:
04 Jul 2022, 00:03

Šta će da strada 4x4 autu sa haldex? Ima napred i nazad otvorene diferencijale, bez ikakvog zaključavanja. Jedino zaključavanje ima u vezi sa kardanom, a to nema nikakve veze sa problemom, te lamele stalno mogu da delimično proklizavaju, a nisu ni bitne u ovom slučaju.

Hipotetički naravno, slučaj da je jedan točak malo manji ili veći.
Koji to auto sa Haldexom je takav kakav si opisao bez zaključavanja diferencijala ima AWD koji pogoni 4 točka. Hipotetičli naravno.


Kvačilo ne može stalno da proklizava i da se ne pokvari, isto kao što je sa kvačilom na manuelnom menjaču ili sa kvačilom u DSGu ili sa kvačilom u hidro automatiku.
Čisto habanje mehanike, abrazija. Isto je sa kvačilom koje zaključava diferencijal a stalno je aktivno tokom vožnje i na pravcu i u krivini.

Potraži recimo za BMW X šta i kako oko kada je jedan točak na istoj osovini malo manji ili malo veći.
BMW se obično oštrije vozi i teži su auti pa je više izražen problem, inače je opšte kod svih sa tim tipom konstrukcije.

Pogon 4x4 sa otvorenim diferencijalima na obe osovine ne postoji, sam po sebi to je valjda neupitno.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Servis automatskog menjača

Post od nidza » 04 Jul 2022, 08:27

Čime reguliše preraspodelu obrtnog momenta između osovina ako ne proklizava?

Sistem je prost, auto primarno prednja vuča, napred otvoren diferencijal, nazad otvoren diferencijal sa haldexom u koji ulazi kardan. Primer koji tražiš su recimo svi VAG 4x4 na MQB, a pošto je taj konkretan sistem prisutan i kod drugih proizvođača, implementiran je vrlo slično.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 04 Jul 2022, 19:50

To nije 4x4 pogon, za početak.
Kao i kod svih drugih je AWD sistem, koji se ranije zvao i Synchro. Marketinški miže kako god hoće, X , 4 matic itd.
To je sistem koji koristi kočnice kojima imitira elektronski rad, isti onaj sistem koji imaju gotovo svi FWD auti od početka veka koji imaju ABS/ESP kroz softverkoji se zove i TCS.

Sistem jeste vrlo prost, pogon je na 2 točka kroz otvoreni diferencijal a kada se detektuje proklizavanje onda koči jedan točak ili oba točka i prigušuje motor.
AWD ima uduplan taj sistem i dodatno kvačilo izmedju prednje i zadnje osovine koje se takodje elektronski koči.
I tu je upravo i problem teme, kada su različite gume/točkovi napred u odnosu na nazad po obimu sistem aktivira stalno kvačilo kao da auto proklizava, i na suvom, i žestoko ubrzano haba kvačilo koje ubrzo nastrada. Kao i kočnice.

Zato se i navodi u uputstvima opseg tolerancije dimenzija i preporuka da se UVEK menjaju gume na istoj osovini tako da budu identične dubine šare.


Naveo sam link gde je bliže objašnjeno 4wd vs awd koje su razlike.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis automatskog menjača

Post od Dare4x4 » 15 Okt 2022, 17:24

Jedan bmw e91 320d 2007. ima problem: Kad je hladan auto i ubaci se u rikverc, on odmah kreće punom snagom i stiskanjem kočnice motor se baš muči, kao da kod manuelca stiskaš kočnicu bez kvačila. Unapred polazi normalno, kao i kad se prvo ubaci u N pa u R. Ali kad iz P ide odmah u R, onda se ponaša kao što sam opisao - kao da ne odvaja kvačilo.
Šta bi tu moglo da zeza i koliko okvirno da košta?

vujke_srb
Postovi: 9
Pridružio se: 23 Feb 2022, 09:59
Garaža: C4 Picasso

C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od vujke_srb » 18 Nov 2022, 20:57

Pozdrav ljudi :)

Nisam uspeo da nadjem na forumu, pa me interesuje cena za servis automatskog menjaca na gorepomenutom vozilu?
Takodje, koji je interval servisa, s obzirom da ima 140k na satu (presao sam 5k bez problema)?

Konkretno, u pitanju je 1.6hdi, 2017 god sa 120KS.

Ukoliko sam pak napravio gresku, zamolio bih moderatora da prebaci u adekvatnu temu :doubleup:

Hvala svima :)

Korisnikov avatar
AleksandarAca
Postovi: 744
Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
Lokacija: Beograd

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od AleksandarAca » 18 Nov 2022, 22:03

Citroen kaze da nije predvidjeno servisiranje menjaca i da je ulje lifetime, mada sam nalazio po Internetu da sam proizvodjac menjaca Aisin savetuje promenu ulja na 60k. Ja iskreno ne bih dirao nista dok sve radi kako treba...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk


lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od lami » 18 Nov 2022, 22:21

Ja sam odradio pre mozda 6 meseci, cene su bile oko 150 evra, ako se dobro secam, ali se zakazuje poprikicno unapred. To je cena da zamene masinski ulje, ne da odliju deo, pa da dosipaju, nista drugo ne moze da se radi na njemu bez rastavljanja.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1894
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od 123456 » 19 Nov 2022, 07:44

Ja bih se isto držao fabričkih preporuka, mada slična je priča i sa zf. Fabrika kaže lifetime ali ga vecina menja.

Fabrika kaže menjanje ulja u motoru na 30kkm pa svi skratimo na 15kkm :)

vujke_srb
Postovi: 9
Pridružio se: 23 Feb 2022, 09:59
Garaža: C4 Picasso

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od vujke_srb » 19 Nov 2022, 10:39

lami je napisao:
18 Nov 2022, 22:21
Ja sam odradio pre mozda 6 meseci, cene su bile oko 150 evra, ako se dobro secam, ali se zakazuje poprikicno unapred. To je cena da zamene masinski ulje, ne da odliju deo, pa da dosipaju, nista drugo ne moze da se radi na njemu bez rastavljanja.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Hvala za informaciju. Ne verujem da se drasticno povecala cena od toga, negde sam video da je do 20k RSD. :)

A gde si radio, u ovlascenom?
Ceka se na servis ili sam “servis” traje dugo?

Kao sto rece kolega, fabrika kaze i 30k za zamenu ulja u motoru pa menjamo na 15k svi :rofl:

Svakako planiram da teram auto kod majstora zbog letve volana da se sredi pa cu da vidim da uradi i servis menjaca uz to. :)

lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od lami » 19 Nov 2022, 10:48

Ovlasceni ne radi servis menjaca, pitao.
Na kraju sam isao kod Pastora u Temerin. Nisam video sta je radio. Imas i Slavka u Jakovu.
Uglavnom ima tema o automatskim menjacima, pa mozes da vidis da li neko ima dodatne savete.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 696
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: C4 Picasso mk2, servis automatskig menjaca

Post od pankoz » 19 Nov 2022, 10:54

Na dobrom glasu je i servis Zedi u Bečeju,pa možeš i kod njih da se raspitaš.

Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока


Odgovori