Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Servis automatskog menjača

Post od passenger » 28 Apr 2019, 15:36

ne svidja mi se kako razmišljaš :)

Ako je to propisano, treba i uraditi. Onda i na motoru umesto propisanih 20/30 000 km ne menjati ulje i filtere i/ili veliki servis, već čekati da se pojave problemi i onda promeniti
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 28 Apr 2019, 16:30

Tesko da u danasnje vreme neka fabrika predvidja rasturanje menjaca radi preventivnog odrzavanja u doba lifetime svega zivog.

https://www.google.com/amp/www.volvohow ... -2006/amp/


SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 137
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 28 Apr 2019, 17:08

Aisin je propisao da se ne menja ni ulje nikad, jer su predvideli da ce se automobil voziti do 300 000km i posle na otpad a toliko ce menjac u 90% slucajeva izdrzati i bez odrzavanja. Medjutim u zavisnosti od proizvodjaca koji ugradjuju te menjace, su i propisami odredjeni intervali za zamenu ulja i to je jedino odrzavanje na ovom menjacu. To je taj servis sam verovatno predlozio da se to radi zato kazem da je to meni malo besmisleno.

Na onom linku Volvo je predlozio zamenu ulja na 80 000km i to je korektno. Sto ce reci zamenim sada na 116000km celo ulje, vozim 30 000 i posle 30k zamenim 3l i posle na 15k po 3l i stalno ce imati 50% novog ulja unutra :) Litar tog AW-1 ulja mene u veleprodaji kosta oko 750 din, tako da nije to neka stavka.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Servis automatskog menjača

Post od McGruja » 28 Apr 2019, 17:23

Zameni svo ulje, i opusti se
Na 80.000 km radi to po 3l

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 137
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 28 Apr 2019, 17:24

Fala vi :doubleup:

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 28 Apr 2019, 19:16

To da se menja filter je bilo preporuceno pre 30tak godina i vazilo je do pre 15tak godina, a onda su proizvodjaci menjaca povukli preporuku pa je sada stanje da se filter nikada ne menja tj ne rastura menjac preventivno.
Vise stete nego koristi, automatik je lako rasturiti a tesko sklopiti da bude perfektno cisto i sa onako malim momentima sve zategnuto.
A kod nekih vise i nema dihtunga nego je lepljen karter pa i za to treba posebna tehnika i materijal, ako bas zelis i to.

Sto se tice zamene ulja cirkulacijom kroz ceo sistem, to je najbolje i radi se kako je receno kroz izmenjivac toplote tj hladnjak menjaca.
Vrlo je prosto, moze svako i sam da uradi, samo treba malo paznje i vestine da se lepo zadihtuju privremena creva dok se to radi posto verovatno nema vlasnika auta adaptere za cevi.

Ja sam to samostalno uradio, isto Aisin i trebalo mi je 13litara dok se potpuno nije izbacilo sve staro, a vidi se po boji ulja koje se izvlaci lepo kada je gotovo ispiranje.

Kod nekih auta osim ispustanja ulja iz menjaca postoji i ispustanje ulja iz hidro konvertera. Ima isto sraf za ispustanje, izadje slicno oko 3 litre. (Mercedes, Volvo, mozda i drugi ne znam).
Tako da se ispusti 3+3llitre od 7-7.5 i bez ispiranja.

Za Aisin obratiti paznju na ulje prema godistu menjaca, koja tacno specifikacija ide. Za pomenuti model mislim da ne ide ulje za automatike,ATF vec specijalno Toyotino.

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 137
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 28 Apr 2019, 20:46

Kontaktirao sam ovlasceni gde je odrzavan ovaj Citroen i ovo su mi napisali: "The oil type for this AT6 gearbox in Citroen C5, with engine version Euro 5 is specific "AW-1" and cannot be replaced with oil type "JWS 3309 and do not mix it"".

Ako ne gresim to bi trebalo da su ova ulja (u specifikaciji svakog pise da je za Aisin TF-80SC mada pise i da ispunjava i AW-1 i JWS 3309 standard, a ovi iz citroena kazu da nije isto za Aisin uparen sa Euro 4 motorima gde ide JWS 3309 i za Euro 5 motore gde ide AW-1, nista mi nije jasno :zbunjen: ):

- 1000 din litar Swag/Febi: (pise u specifikaciji dole AW-1): https://partsfinder.bilsteingroup.com/s ... febi/29934
- 800 din litar Addinol ATF XN PLUS 1L(isto pise da je AW-1): http://hapfluid.rs/shop/Addinol-maziva/ ... nja%C4%8De
- 1250 din litar RAVENOL ATF T-WS Lifetime: [url]https://www.ravenol.rs/proizvodi/raveno ... s-lifetime]
Poslednja izmena od DjukaBg u 28 Apr 2019, 21:13, izmenjeno 3 puta ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 28 Apr 2019, 20:59

Mi smo u servisu milion puta tog SWAG-a sipali ne samo u te nego i gomilu drugih menjaca i nikad nije bilo problema, a radjeni su servisi svaki dan, nekada i nekoliko dnevno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 137
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 28 Apr 2019, 21:14

Tog Swag-a / Febi Bilstein-a, za kasnije mogu da dobijem po VP ceni jer mi ga uvozi teca. Sad sam video da ima da se kupi i originalno AISIN, ali po dosta visoj ceni, valjda sa njim nema greske, mada i za njega pise da je JWS3309/AW-1 odnosno da prevazilazi specifikaciju tu:
- 1750 din litar AISIN Premium ATF6 - ATF-92001https://www.automotodelovi.rs/aisin-atf-92001

Sad mi nije jasno da li su JWS3309 i AW-1 ista ulja ili nisu. Ili sva ova nova ulja na trzistu zadovoljavaju obe specifikacije, odnosno cim zadovoljava rigorozniju (pretpostavljam AW-1) onda zadovoljava i JWS3309. Drugar u Saab-a u stariji Aisin sipa JWS3309.

Bas cu pitati servis koji mi bude radio zamenu ulja, koje ulje ce da stave (ako budu hteli da kazu).

vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 10:22

Ja sam taj lik kojeg DjukaBg pominje, vezano za Alfa Romeo forum i veliki servis Aisina.

Potrudicu se da napisem kvalitetan post u kojem cu sazeti svo licno iskustvo sa automatskim menjacima. Bice veoma dugacak s toga udobno se smestite :)

Dakle, 10 godina unazad vozim samo automatike, sto svoje sto tudje (tudje ne u smislu odlaska do prodavnice vec duza putovanja). Promenio sam za to vreme 6,7 licnih automobila i XX tudjih. Neminovno je bilo da se "druzim" sa serviserima automatskih menjaca pa sam usput ponesto i naucio.

Ono sto je definitivno je da bez obzira na to da li menjac pravi ili ne pravi probleme ulje mora da se menja! Onog trenutka kada se pojavi problem mozda je vec kasno i ko zna sta je sve nastradalo, a vrlo verovatno je moglo biti izbegnuto redovnom zamenom ulja (izuzimam tu pucanje zupcanika i slicno, mada recimo za Multitronik jedan od servisera kaze da lanac najcesce pukne zbog nemenjanja ulja). Ulje menjaca se, kao i motorno, zagadjuje- klizanje lamela, promene temperature, "povlacenje" vlage, trosenje mehanickih elemenata koje vodi do stvaranja opiljaka koji zatim cirkulisu kroz sistem i pojavljuju se tamo gde im nije mesto, itd.
60 hiljada km je manje- vise optimalan servisni interval koji vazi za sve ako zelite da vam menjac traje.

Zanimljiv licni slucaj/primer:
Ulje koje sam zamenio na redovnom servisu menjaca sam posle par dana spalio samo jednom preostrom voznjom po bosanskim serpentinama ka Nevesinju. Uz "pomoc" spoljne temperature vazduha od 40+ i preostre voznje doslo je do klizanja izmedju lamela sto momentalno proizvede previsoke temperature unutar menjaca i ulje je bukvalno sagorelo i kontaminiralo se. Automobil je Mercedes C klasa W203. Te W203 su vrlo sklone pregrevanju menjaca jer je hladnjak za ulje velicine 2 kutije cigareta i smesten je u motornom prostoru gde je vrlo slaba cirkulacija vazduha. To je mana na mnogim automobilima, ali je i resiva uglavnom, mada su ljudi neupuceni u taj problem. Resava se tako sto se ugradi eksterni hladnjak ulja, iza prednjeg branika i problem se resava trajno, oko 150e to kosta. To sam i ja uradio kod Race i eno ga dan danas se vozi i vise mu ne smetaju visoke temperature, a moze i da povuce prikolicu sto mu ranije nije bas bilo jaca strana. Mnogi koji cesto vuku prikolice sa automaticima ugradjuju te hladnjake i time resavaju problem cestih kvarova menjaca zbog visokih temperatura i opterecenja. Da se vratim na pricu- menjac je poceo da baguje i otprilike sam ukapirao sta se desilo. Po povratku sa puta sam opet zamenio ulje i naravno, crno kao ugalj i tezak smrad paljevine, a nije preslo ni 1500 km. Nije bilo drugih posledica, srecom.

Ovo jeste ekstreman primer ali hocu da vam docaram kako ulje moze da se unisti za jedan dan, a ne za 10 godina sto jasno govori o tome da su "lifetime" i "no maintenence" varijante punjenja ulja iako vrlo ceste- nemoguce! Npr. BMW za seriju 5 F10 propisuje da se ulje menjaca ne menja. Dok npr. Ford za svoje Power Shift menjace (pandan DSG-u) propisuje interval od 45 000 - 60 000 km upravo da bi se izbeglo stvaranje opiljaka. Sa druge strane, mnogi nikada nisu promenili ulje, a ipak menjac radi bez problema. Drugarica je do skoro vozila Punto 2002. godiste sa nekim japanskim CVT menjacem koji nikada nije video servis, a radio je besprekorno. Kako su ti slucajevi moguci?

Pade mi na pamet savet vezan za VW DSG. Smrt za ulje u njemu najbrze nastupa patosiranjem gasa iz mesta. Trenutno dolazi do stvaranja visokih temperatura i velikog opterecenja na lamele, a hladjenje ulja je dosta slabo usled, takodje, malog i nepovoljno smestenog hladnjaka menjaca. Verovatno ovo isto vazi i za druge menjace/vozila, malo je njih koji ugradjuju dovoljno velike i dobro pozicionirane hladnjake ulja. Na BMW 5 e39 je to recimo dobro odradjeno fabricki.

Dodjoh i do konkretnog slucaja koji je spomenuo DjukaBg. Napisacu novi post u nastavku da bi bilo preglednije.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 10:25

Dakle nastavak prethodne price, sada se doticem posta koji sam napisao na Alfa Romeo forumu koji je pomenuo DjukaBg.

Radilo se o Pezou 508 2.2 hdi GT koji ima taj Aisin TF80 SC. Auto je imao na satu 185 000 predjenih km. Po recima servisera, taj menjac vazi za vrlo pouzdan sklop. Nazalost nije neko zadovoljstvo voziti ga jer nije dovoljno brz u reakcijama (licno misljenje). Uvidom u elektronsku servisnu knjizicu sam zakljucio da servis menjaca nije radjen pa rekoh hajde da se uradi jer je uveliko vreme. Po nekim servisnim uputstvima koja sam nasao za Volvo koji isto koristi ove Aisine, zamena ulja bi trebalo da se uradi na 80 000 km, a zamena ulja sa filterom na 160 000. Tu kaze zameniti ulje i filter, ne pise rasturiti menjac. Ali da bi se zamenio filter mora da se rasturi tako da je to samo pitanje izbora reci. A Pezo kaze da je menjac bez odrzavanja. Sami donesite zakljucak.

Dilema je bila kod koga da uradim posto su me po servisima gledali belo kada sam pitao da li rade takvu intervenciju. Odabrah Racu BG Automatik jer sam prethodno iz jednog renomiranog Pezo servisa dobio zaista dobro preporuku i uveravanje da on to ume da uradi kako treba.
Imam jos nekoliko konkretnih iskustava sa Racom pa cu opisati i to u nastavku.

Taj Aisin ima filter u sebi i on je pozicioniran skroz do motora, sto znaci da mora ceo da se skine da bi se doslo do njega. Cela ta zajebancija kosta navedenih 350e- novi filter ulja, ulje i rad. Zadovoljan sam bio uradjenim. Nije bilo problema iako sam sumnjao u to da li ce sve biti sklopljeno i slozeno kako treba medjutim sve je bilo ok i bez zamerki.


1) Remont 7G-tronika iz S klase W221 koju vozim povremeno po BiH. Raca BG Automatik
Merc je presao tada navodnih 250 000 km. Menjac je poceo da baguje, nije hteo da salta lepo, zaglavi u brzini itd. Taj auto se, zbog odredjenih okolnosti, odrzava po nedovoljno strucnim servisima i kojekuda. Ustanovljeno je da je problem u wandleru (to je onaj bubanj, pretvarac obrtnog momenta, konverter). Zamenjen je polovnim i menjac je otvaran vise puta zbog toga, valjda nisu umeli to da odrade kako treba, sta li. U svom tom cirkusu pogubili su nekoliko kuglica koje cirkulisu kroz kanale hidrobloka i zajebali neke ventile. Sve u svemu menjac i dalje ne radi kako treba. Dovezao sam ga kod Race. Sledi dijagnostika i ona klasicna, svima nama mrska, prica (iako razumem da mora tako) "moram da otvorim pa da vidimo". Nakon otvaranja ponuda je bila: da bih mogao da dam garanciju mora da se uradi kompletan menjac, sve ili nista. Video je da nedostaju ti neki delovi (ipak treba to znati, ustanovio je i svaka mu cast), da je i ovaj wandler u nekom srednjem stanju, da ne valjaju neki ventili i sta ja znam. Inace koliko je meni poznato, svi majstori kod nas salju wandlere na remont u Holandiju, pa i on. Ok, sve je slozeno i zamenjeno ali nije htelo da proradi jer je kompjuter menjaca zabagovao. Nesto (zaboravio sam sta vec) nije htelo preko broja sasije vec je moralo da se upise u blanko kompjuter. Postoji ta neka bugarska firma sa kojom Raca saradjuje, koja preko originalne Mercedesove STAR dijagnostike i internet veze moze daljinski da kodira/upise ispravne podatke u blanko kompjuter i time omoguci rad menjaca. Dakle odradjen je kompletan remont menjaca, sve sve sve, ucitano je to sto je trebalo i konacno je proradio. To je bilo pre 2 godine, radi perfektno i dalje. Savetovao mi je servis na svakih 60 000 km. Krajnja cena je bila 1700e, prvo je bila pominjana cifra od 1500-1600e. Jedino sto sam primetio posle remonta je da su promene brzina za nijansu grublje nego sto su bile pre. Sa druge strane, ne znam kakve su bile kada je auto bio nov tako da to mogu da opravdam svim novim delovima koji su stavljeni. Nije nikakva dramaticna razlika ali eto, postoji. Inace ako nekoga zanima, Raca koristi Ravenol ulja.

2) Veliki servis DSG menjaca na Skodi Oktaviji. Isto kod Race.
Par meseci posle mog slucaja sa gorepomenutim Pezoom, moj dobar drugar kupuje Oktaviju 2009. sa DSG-6 iz uvoza, od nekog rodjaka koji je muljator tezak ali njega ne sme da prevari. Auto je presao bio nesto oko 270 000 km tada. Posto se drugar brinuo zbog visoke kilometraze i da ga menjac ne ostavi negde na putu, a pare nisu bile problem, odlucio je da ode kod Race, jer je znao sta je meni radio i da sam bio zadovoljan. Hteo je isto da mu ovaj rasturi ceo menjac i zameni sta treba da bi bio siguran u ispravnost. I hajde, rasturi ga, zameni neke gumice i gluposti znaci nista iole bitno, sklopi, filter, ulje. Racun isto 350e. Sve radi kao pre, bez problema SA MEHANIKOM i dan danas ALI... Spletom okolnosti posle nekog vremena ja kupim tu Skodu od drugara. Ok, racunam menjac je dobar, za ostalo cemo lako. Nakon nekih 30ak 000 km krene da izlazi ulje iz dzeka na DSG. To je cesta mana na DSG i znak je da je mehatronik (elektronski deo/ srce DSG-a) popustio i da je pocelo ulje da ulazi u njega. Pitam Racu za savet, kaze tesko ces to resiti da valja, ja ti ne mogu tu pomoci jer popravka retko uspeva ali me je ljubazno uputio na nekog lika. Uglavnom, to se jako tesko do nikako resava, jedini sigurni lek je zamena ali to kosta oko XXXXe (najjeftinije je bilo kod Race- 1400e, nudili su mi i za 1600e). Postoje ljudi koji to nesto krpe, uglavnom bezuspesno jer pritisak ulja probije kroz sve te budzevine. To je zakljucak. Raspitujuci se dalje za resenje problema, dodjem do Gorana iz sela Barzilovica, iza Lazarevca. Kazu tata za DSG. Odem i ostavim mu auto. Kod mene je ulje probilo u neki senzor pritiska i on je to nekom metodom uz pomoc prese i tecnog metala resio, za sada uspesno (to je bilo krajem 2018.). U ovom trenutku se pojavljuje moja sumnja u Racin rad. Kada je Goran skinuo menjac da bi mi resio to pozvao me je da mi kaze da zamajac samo sto se nije raspao, bukvalno su bili dani u pitanju. Ok, stavio je novi ali kad sam dosao da vidim stari....padoh u nesvest. Izgledao je kao da je izvadjen iz mora, bukvalno. Toliko je bio zardjao ceo da je pitanje kako je radio! Imam i slike.

Naravno da sam odmah imao 2 dileme: a) da li me je Goran zajebao i pokazao tudji kao moj. Lik ima posla i previse i ocigledno je da lepo zaradjuje, deluje mi posteno i da se ne bi bavio takvim prevarama, b) da li je Raca uopste skidao menjac jer ako jeste morao je videti da je zamajac u ocajnom stanju. Gorana sam nekako odbacio jer znam da je lik od koga je Skoda prvobitno kupljena preprodavac koji ima delova i uslova da napakuje auto za prodaju. Vrlo je moguce da je zamajac bio za zamenu cim je auto uvezen, a on je uzeo neki sa gomile koja je bila na kisi napolju ko zna otkad... Opet sa druge strane, ako me je Raca izradio dovodim u pitanje i to da li je na Pezou uradio to sto je bilo placeno? Verovao sam mu do tada, a sada nisam siguran, pomesani su mi stavovi. Video sam da ulje u DSG jeste sveze sto znaci da ono jeste zamenjeno ali da li je sve skidano i odradjeno, u oba slucaja???

Eto, moja iskustva i moja dilema. Hvala na paznji, nadam se da sam bio od koristi :)

Inace za Slavka sam cuo sve najbolje, a cuo sam i preporuke za Nesu iz Zemuna. Jedan sjajan servis koji izuzetno cenim, za Mercedes, saradjuje sa Nesom. Radio je pre par godina neku elektroniku rucice menjaca za moj auto i to jos uvek radi besprekorno. Licno nisam bio ni kod jednog, ali je Slavko sledeci kod koga cu ici. Uslugom pomenutog Gorana iz Barzilovice sam prezadovoljan i dajem odlicnu licnu preporuku. Ima skup vozni park za popravku u dvoristu i zna sta radi, narocito DSG i Multitronik ali radi i ostale naravno.

Na slikama su mehatronik, ulje iz dzeka i taj zardjali zamajac.SlikaSlikaSlikaSlika

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 05 Jun 2019, 12:32

Ne rade svi remont u Holandiji, daleko od toga, Zedi npr sam radi remont pretvaraca, radili su pre i u Nemackoj itd...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2300
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Skipper » 05 Jun 2019, 12:59

Koliko li su sposobni u ovlašćenom servisu da odrade servis automatskog menjača? U pitanju je Nissan LF servis.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk


vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 13:03

Po mom misljenju ne vidim razlog zasto bi se to radilo kod njih osim ako nije garancija u pitanju. Imas li neki poseban motiv za to? I pitanje je da li uopste imaju masinu za to, da nije ona varijanta ispustimo-dolijemo pa koliko stane?! To nema previse smisla

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2300
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od Skipper » 05 Jun 2019, 13:25

Pitam informativno. Dali su mi ponudu ulje+filter+dihtung kartera+ruke 32000

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk


Odgovori