Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ftj » 05 Jun 2019, 13:34

vladane ostavi neki kontakt tih majstora koje preporucujes, moze nekom da znaci.

vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 13:47

U pravu si

Raca BG Automatik 0640224879
Slavko Jakovo - 063551145
Goran Barzilovica - 0652357072


Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 05 Jun 2019, 22:10

Inace na tom tvom menjacu bas jer je filter koji se ne menja preporucuju ugradnju eksternog filtera. To se preporucuje i na CVT menjacima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 22:17

Radije bih ulozio u eksterni hladnjak nego u filter. Dugacak je interval tako da bih to svakako odradio ipak.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 05 Jun 2019, 22:25

Ajde da prokomentarisem, puno je napisano pa mozda nekome umesto da bude jasnije bude u jos vecoj dilemi o cemu se radi i zasto su tako razlicita iskustva sa pojedinim menjacima.
DSG kao ni Multitornic nisu automatici, u klasicnom smislu vec potpuno drugaciji menjaci sa sasvim drugim principom rada pa se stoga moraju razdvojiti od poredjenja sa hidro konvertorskim automatikom.

I DSG i Multitronic imaju konstrukcione greske i velika je verovatno da se pokvare sami od sebe, DSG je tek nedavno doveden u red i dostigao normalnu pouzdanost i trajnost.

Ti Mercedes G Tronik menjaci sa 6 ili vise brzina su pokazali konstrukcione greske, kao i ZF8 brzinske verzije i oba se jako brzo pohabaju pri iole normalnoj /osrtoj voznji tako da vec na 100.000km znaju da budu zreli za totalni generalni remont.
Aisin TF80 u sve 3 podverzije je slicna stvar, programiran da previse proklizavaju lamele tokom veceg dela voznje i eto problema sa ubrzanim habanjem.
Kazu da je u startu koncepcija da kvacilo u konverteru stalno proklizava pokazala u praksi rezultate kao losa ideja, Jeste da menjac lepse i finije salta, i brze, ali po cenu da veoma brzo trosi lamelu(e).

Koliko sam cuo za Aisin TF80 su izasli softverski patchevi da se popravi konstrukcija u smislu promene rada elektro ventila i smanji proklizavanje. Nako flesovanja ECU menjaca treba da se odradi i puna nova kalibracija po proceduri.

Za razliku Merc automatici do 1996. korisceni sa 4 i 5 brzina su pouzdani i normalno traju, minimum 350-400.000km pre potrebe da vide servis. Isto i Aisin menjaci sa 4 brzine kao i BW sa 3 brzine.
Kod njih lamele proklizavaju samo kratko i veoma brzo hvataju. Zbog toga se ponekada oseti promena brzine kao blagi trzaj ali zato menjac besprekorno i dugo radi a servisere i ne vidi dok traje motor i karoserija auta.

Sto se tice pregrevanja ulja u automaticima, osnovno skracenje radnog veka ulja i jeste ulsed temperature i to pise u svim upustvima za upotrebu auta koja sam imao prilike da procitam.
Kod Merca i VAG evropskih verzija hladnjak ulja je minimalisticki u standardu i treba da se dokupi pri konfigurisanju auta kao dodatna oprema hladnjak ulja.
Kod USA verzija istih modela auta/ istih motora i automatika vec je serijski ugradjen hladnjak ulja (kako bog zapoveda) i naravno bez doplate.

Za vucu prikolica je obavezan dvostruki hladnjka ulja menjaca, Volvo u uputstvu za upotrebu automatika je tome posvetio skoro pola strane uputstva za voznju automatika, a naravno preporuka je i tada ne forisrati pedal to metal stil voznje sa prikolicom i obavezno da se ne koristi overdrive (kod menjaca koji ga imaju) .

Kako imam skoro 30godina iskustva sa klasicnim automaticima, ne stalne voznje, usudjujem se da napisem da se treba drzati proverenih stvari- automatik nije stvoren za trkanje od semafora do semafora, nije za jako duge intervale idlinga i potrebna je paznja da se ne pregreje ulje preko 150C a pozeljno da ne ide preko 130C.

Uz normalnu voznju ulje u klasicnom automatiku se krece od 95-110C i tada ulje traje i traje,.

Samo servisiranje automatika je prilicno jednostavno , dijagnostika je poznata i jasna pa je najveci problem specifini alat i originalni potrebni delovi uz vrhunsku cistocu rada.
Pedantnost rasklapanja i sklapanja se podrazumeva.

Ja vozim automatik poslednje serije bez elektronike, cista hidraulika i srecan sam sto sam ugrrabio verziju bez TCU komandovanja (koja isto postoji paraleno neko vreme sa starom verzijom menjaca).

Aisin 240.000km i nikakvih naznaka bilo kakve nepravilnosti u radu, jednom komplet ispran menjac metodom tekuce zamene ulja kroz hladnjak. Vreme je da se po drugi put zameni ulje, ne toliko zbog kilomeraze vec zbog meseci koriscenja.

Svakako bi svakome ko ima automatik preporucio da ne slusa mnogo razne majstore i savete vec da se koristi logikom, menjati ulje i to cesce ako se koristi menjac u teskim uslovima i redovno cistiti povrsinu hladnjaka ulja tj izmenjivaca toplote. Uostalom isto kao i hladnjak motora tj vode/antifriza.

Ta prica da je ulje u automatiku for life je besmislena, uglavnom se i odustalo od toga kod onih koji poznaju problematiku i nacin rada hidro sistema gde ulje osim sto podmazuje ima i funkciju prenosa obrtnog momenta i time posebnih naprezanja. (sve i da je savrseno cisto ulje je ogranicenog radnog veka usled tog faktora).

Sto se DSG tice, koliko sam shvatio ima 2 potpuno razlicita tipa kod VW grupe, sa mokrim kvacilima u ulju/ unutar menajca/ i sa suvim kvacilima spolja van menjaca. Za njih je shodno tome i razlicito odrzavanje pa ih treba razdvojiti kada se pise o njima i precizirati o kom tipu DSG se radi.

vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 05 Jun 2019, 22:33

Tako je. Lepo sazeto

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Servis automatskog menjača

Post od Nestado » 05 Jun 2019, 23:05

Ti menjaci su sra**e prosto receno. Kakav je to menjac ako ne moze da izdrzi 300000km? Nema bez Aisin-a. Ovo sve je smesno. Mada ne kazem da se njihovi menjaci ne kvare ali svi znaju da prave kvalitetne menjace.
Ne znam brate zasto moras da komplikujes stvari oko izraza. To je automatski menjac. Rucni sigurno nije. E sad sto je ovakav ili onakav on se naziva automatski.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis automatskog menjača

Post od Ivan » 05 Jun 2019, 23:17

Aisin se nisu pokazali kao preterano kvalitetni i izdrzljivi, uz jako lagano voznju i redovno menjanje ulja uspeju da izguraju i po 200kkm bez nekih simptoma.

ZF 5/6/8 neretko izguraju preko 200-300kkm bez ikakvih simptoma, a da nikad nije zamenjeno ulje, tako da neki proizvodjaci tipa bmw govore da je lifetime.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Servis automatskog menjača

Post od kami » 05 Jun 2019, 23:41

Kad vec spomenu zf8, prvi servis odradjen na 180.000, sad je na 285.000. Menjati ulje i filtere ili ne dirati? 95% kilometraze je otvoreni put.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 06 Jun 2019, 23:37

Zaboravio sam da pomenem. Imam i odlicno iskustvo sa Acom iz Baba, bas u vezi te C klase koju sam pominjao u postu. Uradio je kompletan remont za oko 300e, stariji 5G, iz 2002. Mnogo delova je novo, ali ne sve. To preostalo ubaci dobro polovno, tipa wandler i sta ja znam... Ima milion tih rasturenih menjaca pa od 10 sklopi jedan dobar. To je bilo pre par godina, sljaka perfektno i danas kod drugog vlasnika. Aca radi Mercedesove menjace uglavnom, ponekad i BMW ali ih izbegava.
Secam se da mi je jednom prilikom spomenuo da dva potpuno ista tipa menjaca (iste oznake sve isto) mogu da imaju razlicit hidroblok, da svaki ima neki svoj broj. I zato ako vam neko menja, stavlja polovan i to, uvek zadrzite svoj originalni jer cete mozda sa tim zamenskim imati problema iako je ispravan. To mi on kaze.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 08 Jun 2019, 20:31

Hidro blok je uparen sa karakteristikama motora, naravno da se razlikuju od motora do motora iako je isti tipski automatik.
Kod elektronski kontrolisanih menjaca to uparivanje se rodi modulacijom elektro ventila, tj softverom /TCU.

Sto se tice da li menjati ulje u automatiku, ja sam uvek za.

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 122
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: 2012. Citroen C5 2.0HDI 163 Excl. Aut. Hydroact.
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 10 Jun 2019, 17:26

Uradio sam masinsku zamenu ulja u Jakovu kod Slavka.

Procedura kod njih je takva da je prvo uradjena kompletna provera menjaca i dijagnostika pa se tek onda pristupilo samoj zameni. Kompletna provera menjaca je bila takva da je on vozio a ja bio suvozac. Sve prva-druga, pa stane, prva-druga, treca pa stane i tako jedno pola sata, pa onda da provrti kroz sve brzine lagano do 90, pa opet kreni-stani bukvalno silovanje menjaca ali sve sa malim obrtajima, bez kick down-a, bez sport moda cimanja itd. samo da se zagreje ulje do operativnog maksimuma i onda kada je to postigao, 20 sec kocnica u drive i pusti i tako nekoliko puta. Kaze ne sme da trza i lupa. S obzirom da nista nije trzalo i da je i dalje normalno menjao brzine (doduse sa usijanim uljem malo su se vise osetile promene brzina iz 2. u 3. ali mi je rekao da tako treba) konstatovao je da je menjac skroz ispravan i da nema nikakvih nedostataka. Dijsgnostika ne pokazuje greske i onda se tek pristupilo povezivanju masine, ispiranju menjaca i sipanju novog ulja. Sve moze da se gleda sta se radi. Sipano je JWS 3324 ulje po fabrickoj specifikaciji Kroon SP Matic 4036 iz litarskih flasa (paket od 12*1l utroseno 10 flasa) i samo sa tim Kroon uljem rade sve menjace imaju odlican ugovor sa uvoznikom. Dijagnostika menjaca, da provoza auto i da pogleda sta je voznjom automobila se ne naplacuje i na osnovu toga da ponudu za popravku.

Pokazao mi je da se razlikuje hidroblok za Euro IV (AM6-I) i za Euro V (AM6-II) Aisin, drugaciji ventili, solenoidi, razliciti OE brojevi prilikom narucivanja delova. I isto mi rekao ako mi ne daj boze nekad crkne, a ne popravljam kod njih da zadrzim svoj hidro block jer ih vise ima sa prve verzije tog Aisina nego sa ove sto je kod mene. Navodno bi trebalo da je ovaj AM6-II sto je kod mene bolji, odnosno dugotrajniji, jer su ispravili neke uocene nedostatke, koje su serviseri vracali kao "feedback" Aisinu prilikom popravki. Nije ih imao mnogo na popravci i to su sve bili sa na satu 250 000+ iz 508-ice neodrzavani :)
Ali evo na popravci mu Insignia 2018, 8 brzina aisin, 64.000km zakucao menjac.

Jutros kad sam bio, 7 vozila su im stajala u dvoristu ta Insignia 2018. sa aisin 8 brzina (Lik se posvadjao sa ovlascenim servisom - ne rece mi ovaj sa kojim i samo prvi servis uradio kod njih i nema garanciju i prodao ga tako pokvarenog placu automobila, a plac doterao kod Slavka na popravku od 500-2500e nije ga otvorio jos :glavomuzid: , Audi A7 2015 (DSG zamena kompjutera menjaca i upisivanje kodova, zamena zamajca, remont hidrobloka...), A6 multitronic sa 8 brzina (remont kompletan), 2 fiat freemonta sa GM 6b menjacima, Mercedes ML270cdi 5g tronic i E320CDI 5G tronic. Rade sve, imaju alate, masine, godinu dana garancije.

Kompletan remont hidrobloka za Aisina 6B je 500e sa godinu dana garancije. Nov tj. remontovan iz fabrike je 650e sa sve rukama, uljem, filterom itd.

Posle zamene ulja, jedina razlika koju primecujem je mozda jos lepsa izmena brzina. Ni sa starim nije bilo strasno glatko je menjao (iako je ulje koje je isticalo iz menjaca bilo crno kao ugalj). Cena je 130e zamena sa njihovim tim Kroon uljem. S obzirom da bi mene samo ulje kostalo 14.000 dinara - https://kedara-kroonoil.com/ulje/menjac ... atic-4036/, ova zamena je sa cenom ispala skroz korektna. Rekao mi je za 60 000km uradim opet zaemnu, ako mi je 90% gradska voznja, pa do 100.000km ako mi je veci deo otvoren put.

Po onome sto sam video, a i po iskustvima drugih, mogu da ih preporucim, ne deluju mi kao vacarosi i deraci koze i deluje da dobro znaju sta rade i jako su prijatni.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 17:47

DjukaBg je napisao:
10 Jun 2019, 17:26
20 sec kocnica u drive i pusti i tako nekoliko puta.
Provera stall obrtaja. Ne sme vise od 2 puta da se uradi, unutar sat vremena rada menjaca nekoliko puta uzastopce nikako jer provocira trenutnu smrt menjaca.
Strogo napisao Aisin u servisnom uputstvu, velikim crvenim slovima.
Slicno napisao i ZF.

Nema veze menjac sa Euro 4 i Euro 5 vec je Aisin imao fabricku konstruktivnu gresku sa tim menjacem, izdao je recall i napravio kit za reparaciju sa novim izmenjenim delovima.
Pisano je ovde na formu vec o tome, i kako se ponasa ovlasceni servis po tim pitanjima za konkretno vozilo.

Zato su i razliciti part no. delova prve i naknadno ispravljene verzije. Bugarska firma koja radi Aisine za ovaj deo Evope kao njihov zvanicni servis je potanko popisala sve izmene i objavila.
Ne mora ceo hidro blok da se menja, samo 2 podsklopa se menjaju i samo odredjei serijski brojevi menjaca.
Poslednja izmena od ljubitelj u 10 Jun 2019, 17:53, izmenjeno 1 put ukupno.

vladan266
Postovi: 112
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 10 Jun 2019, 17:53

Zar se to isto ne desava tokom stajanja na semaforu, u guzvi na gazeli npr, cekanje na granici....?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Servis automatskog menjača

Post od McGruja » 10 Jun 2019, 17:53

Pa kako voziti drugačije kreni stani režim?
Ako sam dobro razumeo proceduru

Odgovori