Servis automatskog menjača
-
- Postovi: 48
- Pridružio se: 31 Maj 2020, 20:27
Re: Servis automatskog menjača
Da li neko zna na koliko kilometara se radi servis 9g mercedesovog menjaca u dizel motoru od 2000 kubima?
I neka preporuka gde raditi i okvirna cena?
I neka preporuka gde raditi i okvirna cena?
Re: Servis automatskog menjača
Preporuka za servis automatskih menjaca Slavko u jakovu. Otisao da proverim kakav je menjac na autu koji sam uzeo, odradio dijagnostiku, provozao ga i rece da je sve u redu sa menjacem. Dinar nije hteo da uzme za dijagnostiku, kaze da to ne naplacuju.
-
- Postovi: 3
- Pridružio se: 21 Jan 2022, 12:09
Re: Servis automatskog menjača
Pozdrav ljudi,
Tekst koji cu postaviti ce biti malo duzi ali nadam se da ce neko uspeti od vas da mi pomogne u bilo kom smislu.
Naime, u pitanju je pezo 508 (2012. 2.0hdi 120kw sa euro 5 motorom i automatskim menjacem)
Situacija je ovakva, otprilike na satu ima 215.000 km - i prvi problem koji se desio sa automatskim menjacem negde 2020. godine pred zimu, bila je neka uzasna vrucina, auto sam vozio tu po gradu i kada sam stao na semafor (sve vreme u Drive modu) i kada sam krenuo osetio sam blagi udatac i cimanje auta - udarac i krene..
Ja opet stao na semafor i da krenem opet isto, kao da ne krene odmah nego napravi pauzu sekund udarac neki i krene ali do tad nisam imao taj problem.. Menjac brzine savrseno i visa i niza bez greske, ne masi brzine i radio veoma lepo.
Pocnem ja da zovem majstore koji se bave popravkom automaskih menjaca, koji odmah na prvu su pricali, otvaranje menjaca, menjanje hidrobloka i ostalih komponenti - 1500 evra (ni malo jeftina cifra za nesto sto i ne znas sta ce uraditi)
Dodjem na ideju na zamenim komplet ulje sa ispiranjem i zamenom filtera.. Kasnije saznam da se njemu filter ne menja dok se ne otvori jer je u samom menjacu, odradim ja zamenu komplet ulja (sa ispiranjem) i vidim da je ulje bilo dosta osteceno, zapaljeno i da je smrdelo... i od tad do dana danasnjeg nisam imao problem (to je otprilike nekih 10.000km koje sam presao do sada), situacija koja je usledila bila je ovakva - na autoputu, putujem ka poslu i naravno ogromna guzva pred ulazak u Beograd i naglo kocenje sa 130kmh na 0kmh - kada sam trebao da krenem auto opet radi isto kao i onda kad je imao problem, zastoj, udarac i krene, normalno menja brzine ali cim stanem i krenem opet se desi taj udarac koji nije ni malo prijatan. I od tad nemam taj problem ali verujem da nesto tu nije u redu i da treba odraditi neki servis menjaca ili tome slicno. Isti taj dan kada sam se vracao sa poslao zagrejao sam ga i ponovo kreni stani ali ni jednom me nije cimnuo. Pocnem opet da cackam ovde po forumima i naletim na neke kontakte, pozovem, ista prica kao pre godinu dana, c1 kvacilo, hidroblok, otvaranje menjaca - 1500e ..
Da li se neko susreo sa slicnim problemom ili da je uspeo nekako da resi i da me uputi dalje?
Nelogicno mi je da na prvu se odmah "gadjaju" tom famoznom cifrom od 1500e pa kao ko se upeca.. Mozda sam uspeo tom zamenom ulja da odlozim neizbezno ali opet dati 1500e za nesto u sta nemate uvid i sta zapravo moze biti 300 400e i da vam resi problem je stvarno po mom misljenju bezobrazluk.
Tekst koji cu postaviti ce biti malo duzi ali nadam se da ce neko uspeti od vas da mi pomogne u bilo kom smislu.
Naime, u pitanju je pezo 508 (2012. 2.0hdi 120kw sa euro 5 motorom i automatskim menjacem)
Situacija je ovakva, otprilike na satu ima 215.000 km - i prvi problem koji se desio sa automatskim menjacem negde 2020. godine pred zimu, bila je neka uzasna vrucina, auto sam vozio tu po gradu i kada sam stao na semafor (sve vreme u Drive modu) i kada sam krenuo osetio sam blagi udatac i cimanje auta - udarac i krene..
Ja opet stao na semafor i da krenem opet isto, kao da ne krene odmah nego napravi pauzu sekund udarac neki i krene ali do tad nisam imao taj problem.. Menjac brzine savrseno i visa i niza bez greske, ne masi brzine i radio veoma lepo.
Pocnem ja da zovem majstore koji se bave popravkom automaskih menjaca, koji odmah na prvu su pricali, otvaranje menjaca, menjanje hidrobloka i ostalih komponenti - 1500 evra (ni malo jeftina cifra za nesto sto i ne znas sta ce uraditi)
Dodjem na ideju na zamenim komplet ulje sa ispiranjem i zamenom filtera.. Kasnije saznam da se njemu filter ne menja dok se ne otvori jer je u samom menjacu, odradim ja zamenu komplet ulja (sa ispiranjem) i vidim da je ulje bilo dosta osteceno, zapaljeno i da je smrdelo... i od tad do dana danasnjeg nisam imao problem (to je otprilike nekih 10.000km koje sam presao do sada), situacija koja je usledila bila je ovakva - na autoputu, putujem ka poslu i naravno ogromna guzva pred ulazak u Beograd i naglo kocenje sa 130kmh na 0kmh - kada sam trebao da krenem auto opet radi isto kao i onda kad je imao problem, zastoj, udarac i krene, normalno menja brzine ali cim stanem i krenem opet se desi taj udarac koji nije ni malo prijatan. I od tad nemam taj problem ali verujem da nesto tu nije u redu i da treba odraditi neki servis menjaca ili tome slicno. Isti taj dan kada sam se vracao sa poslao zagrejao sam ga i ponovo kreni stani ali ni jednom me nije cimnuo. Pocnem opet da cackam ovde po forumima i naletim na neke kontakte, pozovem, ista prica kao pre godinu dana, c1 kvacilo, hidroblok, otvaranje menjaca - 1500e ..
Da li se neko susreo sa slicnim problemom ili da je uspeo nekako da resi i da me uputi dalje?
Nelogicno mi je da na prvu se odmah "gadjaju" tom famoznom cifrom od 1500e pa kao ko se upeca.. Mozda sam uspeo tom zamenom ulja da odlozim neizbezno ali opet dati 1500e za nesto u sta nemate uvid i sta zapravo moze biti 300 400e i da vam resi problem je stvarno po mom misljenju bezobrazluk.
Re: Servis automatskog menjača
A menjač je oznake i proizvodjača ?
Softver je?
Prethodna istorija održavanja/popravki do tih 215,000km, šta je i kada radjeno?
Dijagnostikom su očitani kodovi greške menjača i kodovi grešek motora, koji su ?
Softver je?
Prethodna istorija održavanja/popravki do tih 215,000km, šta je i kada radjeno?
Dijagnostikom su očitani kodovi greške menjača i kodovi grešek motora, koji su ?
-
- Postovi: 3
- Pridružio se: 21 Jan 2022, 12:09
Re: Servis automatskog menjača
Menjac je AM6 (Aisin Warner TF-80SC), ne znam da li je am6I ili am6II (prve ili druge generacije)- auto sam kupio pre otprilike 25.000km i od servisa ne znam da li je radjeno jer nisam imao uvid u to jer je auto iz uvoza.
Sto se tice gresaka, nema ih, ne izbacuje nikakvu gresku u smislu gearbox fault ili check engine - onaj problem se desio tad, sad se trenutno ne desava i za ova 2 3 dana nije bilo nikakvog cimanja od strane menjaca, sutra idem na posao pa cu videti hoce li se to opet desiti.
Sto se tice gresaka, nema ih, ne izbacuje nikakvu gresku u smislu gearbox fault ili check engine - onaj problem se desio tad, sad se trenutno ne desava i za ova 2 3 dana nije bilo nikakvog cimanja od strane menjaca, sutra idem na posao pa cu videti hoce li se to opet desiti.
Re: Servis automatskog menjača
TF80 ima bogatu dijagnostiku grešaka.
Malo je verovatno da ima tako primetan problem a da nema nijednu grešku pribeleženu u memoriji.
Čime je očitavan menjač tj TCU (njegova elektronska komandna jedinica)?
Malo je verovatno da ima tako primetan problem a da nema nijednu grešku pribeleženu u memoriji.
Čime je očitavan menjač tj TCU (njegova elektronska komandna jedinica)?
-
- Postovi: 3
- Pridružio se: 21 Jan 2022, 12:09
Re: Servis automatskog menjača
Mislim da je u pitanju PSA-COM ili pak LEXIa
Taj majstor se bavi samo francuzima i mislim da mu je dijagnostika bas za njih jer mi je resavao problem s kojom drugom dijagnostikom nisam mogao, znam da ta njegova nije univerzalna, ali mogu da vidim sa njim da ocitamo ponovo i da vidim da oko vrste softvera u menjacu i sta je vec sve potrebno
Taj majstor se bavi samo francuzima i mislim da mu je dijagnostika bas za njih jer mi je resavao problem s kojom drugom dijagnostikom nisam mogao, znam da ta njegova nije univerzalna, ali mogu da vidim sa njim da ocitamo ponovo i da vidim da oko vrste softvera u menjacu i sta je vec sve potrebno
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Ti menjaci su se ugradjivali u dosta auta, dok sam radio u jednom servisu za automatske menjace dolazili su nam Volvoi i Lancia Thesis ako se dobro secam sa tim menjacem. Ima tome vec i 10 godina. Kod njih a i ne samo kod njih jeste boljka hidro blok. Izjedu se kanali za klipove od opiljaka u ulju jer ulje retko ko tu menja. Napolju ko uzme vozi dok je novo, sto da menja ulje jos kad ni proizvodjac ne zahteva, ako dodje do skuplje popravke verovatno se nece isplatiti, jer je auto tad vec u godinama. Mi smo u servisu ispirali solenoide na hidro bloku, ako ne pomogne mora novi. Uglavnom nemoj da te cudi da neki majstori znaju sta je, tipicni su to kvarovi, ko ih puno rafi zna vec napamet. Secam se davno, tad su Pasati B 5.5 bili popularni, i zimi dok je hladan radi, kad se zagreje ako se dobro secam nece u rikverc. Kvar se resavao zamenom D G kvacila, pukne odlivak kucista tog kvacila i mora da se otvara menjac. Kad dodje zima vec se zna da ce zvati za Pasate ljudi i zna se sta je. A gazda je imao polovnih i samo menja. To sto si zamenio ulje je svakako dobro, ali kad dodje do ovakvih problema kao sto si opisao na zalost to je samo odlaganje neizbeznog, nije mala km a pitanje da li je i tacna.
Evo ti ako te ne mrzi kratak opis tvog menjaca, mozda ti pomogne nesto. https://www.transakpp.ru/232/main/aisin ... f80sc.html
Evo ti broj Milana iz Veternika 062 233066, on je radio u servisu gde i ja dosta dugo, sad radi sam, bavi se tim desetak godina, mislim da taj menjac ume da resi, za cene ne znam, nazovi, probaj.
Evo ti ako te ne mrzi kratak opis tvog menjaca, mozda ti pomogne nesto. https://www.transakpp.ru/232/main/aisin ... f80sc.html
Evo ti broj Milana iz Veternika 062 233066, on je radio u servisu gde i ja dosta dugo, sad radi sam, bavi se tim desetak godina, mislim da taj menjac ume da resi, za cene ne znam, nazovi, probaj.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Takav problem sam ja imao na Alfi 159 s istim menjačem. Zvao sam zedi u Bečeju i čovek je odmah na telefonu rekao da je crkao vandler/konverter. Uradio je remont vandlera i zamenu ulja i filtera. Dao garanciju godinu dana i evo radi ok jedno 7-8meseci. 400€ je košta remont i servis.
Na dijagnostici nije bilo nikakvih grešaka vezano za menjač.
Na dijagnostici nije bilo nikakvih grešaka vezano za menjač.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Jesi imao vibracije pre zamene vandlera?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Tresao je u mestu kada je u D kao da hoće da krene a znao je i da se ugasi pod kočnicom kao kad naglo pustis kvačilo. I sad i dalje mi deluje kao da to nije to, kad stanem na semafor osetim kao da menjač izbaci u neutral, malo se cimne motor. Kad pustim kočnicu ne kreće instant već mu treba sekund da ukopca da ubaci u brzinu i krene sam. Ako pustim kočnicu i naglo dam gas lupi dobro iz motornog prostora. Ali navikli smo se na to pa ne dajemo gas naglo nego se planiraš ako moraš naglo da se uključiš
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Al ga opravi Djenka, svaka mu cast.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Ne mogu da krivim čoveka, menjač je to radio i pre popravke