Servis automatskog menjača
Servis automatskog menjača
Jebiga a njegov zakljucak o ulju donosi subjektivno po izgledu i mirisu tako da kolko je to relevantno moze samo da se nagadja. Dokle god on to ulje ne salje na analizu koja nedvosmisleno dokazuje da je ulje nakon 30k km za zamenu to je prazna prica.
Re: Servis automatskog menjača
Baš me zanima šta će nam prikazati u klipu, ovo sam postavio samo da najavim. Ako bude samo subjektivno prikazano biću razočaran.
Re: Servis automatskog menjača
ATF ulje se može i po mirisu i po izgledu prilično dobro proceniti kada je za zamenu a ne znam ni kakve se analize očekuju,
To ulje se mehanički prlja, ne degradira se hemijski kao motorno.
Ali se slažem da je taj interval od 30-40k premali i nije zasnovan na praktičnom iskustvu već onako neka pretpostavka...a veo i zašto tako mislim.
To ulje se mehanički prlja, ne degradira se hemijski kao motorno.
Ali se slažem da je taj interval od 30-40k premali i nije zasnovan na praktičnom iskustvu već onako neka pretpostavka...a veo i zašto tako mislim.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Zavisi i od nacina upotrebe poprilicno koliko ce se ulje "potrositi". Gradska voznja, velika masa, cesta nagla ubrzanja, vuca tereta, voznja uzbrdo, sve su to otezavajuce okolnosti. Sto je vise konverter u klizanju tj. nije u lockup modu, to se vise greje ulje, sto vise klizanja lamela, to vise grejanja i kontaminacije. Ono sto sam vec pisao, na tim kolima 5+ godina starih je vec talog i u hladnjaku ulja, to bih rekao 98% nece nikad ocistiti, a to utice poprilicno na grejanje ulja. Ajde bas da vidimo sta ce ovaj uraditi.
Usput, drugar kupio nekog Golfa DSG i ovaj sto mu prodaje ga ubedjuje da ga izbacuje iz D na semaforu.
Usput, drugar kupio nekog Golfa DSG i ovaj sto mu prodaje ga ubedjuje da ga izbacuje iz D na semaforu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Baš tako, to su faktori koji najviše utiču na interval zamene ulja.
Po mom iskustvu u tim lošim okolnostima upotrebe očekuje se 60-80k km a u dobrim interval 120-150k za zamenu ulja.
Pričam o današnjim uljima, sintetičkim tzv. za menjače.
Klasična ulja, stara po specifikacijama iz 60tih godina prošlog veka, idu na otprilike 2/3 tih intervala, dakle 40-50k odnosno 70-80k.
I naravno, ulje se mora komplet ispirati ili ako je samo ispuštanje iz kartera metod onda 4- do 5 takvih ispuštanja ulja u kratkim intervalima po 500-600km.
Jednokratno ispuštanje iz kartera sa 30-40% izmenjenog ulja ne vrši adekvatan posao, ostaje mulj tamo gde ne treba poput hladnjaka i akumulatora ( u hidro bloku)
Po mom iskustvu u tim lošim okolnostima upotrebe očekuje se 60-80k km a u dobrim interval 120-150k za zamenu ulja.
Pričam o današnjim uljima, sintetičkim tzv. za menjače.
Klasična ulja, stara po specifikacijama iz 60tih godina prošlog veka, idu na otprilike 2/3 tih intervala, dakle 40-50k odnosno 70-80k.
I naravno, ulje se mora komplet ispirati ili ako je samo ispuštanje iz kartera metod onda 4- do 5 takvih ispuštanja ulja u kratkim intervalima po 500-600km.
Jednokratno ispuštanje iz kartera sa 30-40% izmenjenog ulja ne vrši adekvatan posao, ostaje mulj tamo gde ne treba poput hladnjaka i akumulatora ( u hidro bloku)
Re: Servis automatskog menjača
Pa jel iko kod nas kad menja ulje u automatiku uopste otvara karter? Nesto bih pre mislio da samo odvrnu sraf i sta iscuri iscuri.
Re: Servis automatskog menjača
Oni koji znaju menjaju..oni koji ne,slusaju fabriku "life time" i te fore..pa kad crkne menjac u ovlasceni na zamenu od 5 do 10 000eur..bar.
Nisu proizvodjaci budale,mislim jesu - samo profit u glavi ,zato i kazu ne menja se ulje,jer znaju da ce crci menjac ili poceti da pravi probleme i morace vlasnici da dodju na "popravku" odnosno zamenu menjaca,posto se u ovlascenim servisima nista ne popravlja-sredjuje,to se sve menja.
Nisu proizvodjaci budale,mislim jesu - samo profit u glavi ,zato i kazu ne menja se ulje,jer znaju da ce crci menjac ili poceti da pravi probleme i morace vlasnici da dodju na "popravku" odnosno zamenu menjaca,posto se u ovlascenim servisima nista ne popravlja-sredjuje,to se sve menja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Naravno da otvara. Gde sam ja radio, kad god je menjan filter skidao se karter. Sta vise, npr. ZF8HP ima filter integrisan u plasticni karter, tako da ga moras skidati.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Dobio sam preporuku za nekog lika kod Studenjaka za zaamenu ulja. Radio neko kod njega?
Slavko iz Jakova ne radi kosooke.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Slavko iz Jakova ne radi kosooke.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Re: Servis automatskog menjača
Gledam onog Borka iz KV, on menja ulje na svakom autu koji uzme bilo da je automat ili manuelac, kod automata skida karter, pere, menja filter, po njemu ulje u tim menjacima treba menjati na 30-40k km
Re: Servis automatskog menjača
Ima i do toga što su to uglavnom mašine od 4-5-6000 kubika, retko ko vozi to na vr' gasa. I jedno sam zaključio iz njegovih videa, a to je da i švajcarci lažu oko servisiranja. Naplate, a ne odrade ili fušerski odrade. A i za to malo ulaganja u menjanje ulja u menjaču mu sigurno produži vek.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Re: Servis automatskog menjača
Dobro malo i on preteruje, to sto je on bolesno pedantan i sve bi menjao na malo km nije realno i nisu svi takvi, ne moze da ocekuje da neko ulje bude kao novo posle 20k ili mnogo vise u slucaju menjaca, tamo se servisi rade mahom kad je propisano pa se i prolongira, retki su oni koji menjaju ulje na 10k i manje sto se kod nas uglavnom radi, to tamo rade samo entuzijasti, prosecan covek ne baca pare tako, to je kod njih ipak skuplja investicija znacajno nego kod nas pocev od cene delova do ruke majstora. Takodje sam primetio da kuka na vodene pumpe kako su mahom fabricke ili stare, pa vodena pumpa i nije predvidjena da se menja cesto tj na svakom v. servisu sto se kod nas praktikuje, posebno ne pumpe koje pogoni pk kais, one i fabricki imaju mnogo duzi servisni interval od velikog servisa npr.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
O pumpi vode dalje na viewtopic.php?f=10&t=1271&p=1092485#p1092485
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Opet mi iskoči S-Max, ST Line oprema,malo km,2020godište, ali uz napomenu da menjač radi nepravilno. Automatik 8 brzina. Raspitam se koliko bi to koštalo otprilike, ali ne nadjoh nikog u Srbiji da želi da ga uzme u rad.
Inače, pošto se uvezlo mnogo automatika zadnjih nekoliko godina, majstori su prepuni posla i čini mi se da su i uduplali cene.
Inače, pošto se uvezlo mnogo automatika zadnjih nekoliko godina, majstori su prepuni posla i čini mi se da su i uduplali cene.