Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Servis automatskog menjača

Post od kojot » 28 Jan 2023, 19:54

Vidim ovde se često pominju kvačila na zf menjačima. To su valjda menjači bez kvačila, samo sa konverterom obrtnog momenta

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 28 Jan 2023, 21:49

Svaki menjač ima kvačila pa tako se ni ZF ne razlikuje, prosto nije moguće da postoji prebacivanje Neutral, Rikverc, Napred (Drive) bez neke vrste kvačila koja će odvojiti zamajac i točkove da bi uopšte mogao da se startuje SUS motor.

Druga stvar je što planetarni automatici poput ZFovih imaju kvačila u paketima metalnih lamelica koje se kupaju u ulju. Koliko se sećam a mrzi me da tražim tačno najprostiji 4brzinski su imali 12 lamel(ic)a u funkciji kvačila.

Konverter momenta nema veze sa samim menjanjem brzina, tj promenom prenosa preko zupčanika.

Dodatno neki konverteri momenta imaju i dogradjeno kvačilo koje služi da ostvari krutu vezu, i tako direktno spoji zamajac sa planetarnim prenosom. uz zoabilaženje funkcije konvertera.

Tzv. lock up za konverter.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Servis automatskog menjača

Post od kojot » 28 Jan 2023, 22:21

Konverter valjda služi da zameni kvačilo. To je veza fluidom, uljem i auto može da se pali jer ulje ne stvara veliki otpor. Možda i ima kvačilo, ali gde ono onda stoji?

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 29 Jan 2023, 08:08

Za početno upoznavanje sa hidro automatikom, a detalji gde se nalaze kvačila, koliko komada, itd... neko od ZF servisnih uputstava, recimo za 4HP seriju ili 6HP seriju menjača je vrlo lepo opisana procedura generalke i dijagnostike kvačila.

Stavka pod rednim brojem 11 sa donjeg linka kaže:

The clutches in the transmission are a little more complex. In this transmission there are four clutches. Each clutch is actuated by pressurized hydraulic fluid that enters a piston inside the clutch. Springs make sure that the clutch releases when the pressure is reduced. Below you can see the piston and the clutch drum. Notice the rubber seal on the piston -- this is one of the components that is replaced when your transmission gets rebuilt.

One of the clutches in a transmission
One of the clutches in a transmission
© 2018 HOWSTUFFWORKS
The next figure shows the alternating layers of clutch friction material and steel plates. The friction material is splined on the inside, where it locks to one of the gears. The steel plate is splined on the outside, where it locks to the clutch housing. These clutch plates are also replaced when the transmission is rebuilt.

The clutch plates
The clutch plates
© 2018 HOWSTUFFWORKS
The pressure for the clutches is fed through passageways in the shafts. The hydraulic system controls which clutches and bands are energized at any given moment.

Slike i animacije na https://auto.howstuffworks.com/automati ... ission.htm

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Servis automatskog menjača

Post od Heinz » 29 Jan 2023, 11:24

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0835634956

Slika

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Servis automatskog menjača

Post od kojot » 29 Jan 2023, 12:54

Za multitronic je poznato da se svaki čas kvari. Dsg je do skoro važio kao jedan od boljih menjača da bi u poslednje dve tri godine izašao na glas kao veliko smeće.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 29 Jan 2023, 13:25

DSG postoji u puno varijanti, od Porschea do Octavie.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Servis automatskog menjača

Post od BigMazzy » 29 Jan 2023, 14:55

Taj Multitronic je ustvari CVT

Sent from my 2203129G using Tapatalk


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Servis automatskog menjača

Post od dzonic87 » 29 Jan 2023, 15:28

kojot je napisao:Za multitronic je poznato da se svaki čas kvari. Dsg je do skoro važio kao jedan od boljih menjača da bi u poslednje dve tri godine izašao na glas kao veliko smeće.
Da CVT implementacija kos Audija je baš loša

Ipak su Japanci ti gde bih birao CVT (toyotini hibridi su neuništivi)

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Servis automatskog menjača

Post od kojot » 29 Jan 2023, 16:53

dragvorl je napisao:
29 Jan 2023, 13:25
DSG postoji u puno varijanti, od Porschea do Octavie.
Na sve varijante se misli da su krševi, čak i serviseri kažu. I ovaj kod mene u audiju je na lošem glasu dq501.


A ne znam kome pade na pamet da stavi cvt menjač u neko vozilo na tako dobrom glasu. Ja kao laik nikad ne bih stavljao cvt menjač u vozilo teže od 1000 kg.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Servis automatskog menjača

Post od dzonic87 » 29 Jan 2023, 18:00

CVT je tehnologija.
Honda, Toyota stavljaju CVT menjače i ništa, apsolutno, im ne hvali. Možda se nekom ne sviđa kako rade, alu su daleko od krševa

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1642
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od zdushan » 29 Jan 2023, 18:07

Fali, konj se hvali

Sent from my SM-A715F using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 29 Jan 2023, 18:45

DSG (VW izvedba) je već posle 3-4 godine od početka primene pokazao mane, i bio poznat po problemima koji drugi nemaju.(elektronika i kablaža iste koje se kupaju u vrelom ulju, stradanje dihutnga izmedju komora...i to je 99,999% da će se desiti samo je pitanje nakon koliko vremena).

Dakle, ima 10+ godina kako se pouzdano zna da nešto nije korektno sa VAGa menjačima tog tipa, oni su u medjuvremenu isprobavali razne varijante i sa mokrim i sa suvim kvačilima, i svašta nešto menjali od serije do serije ali prilično dugo nisu uspeli da saniraju trajno probleme sve do negde 2015-2016 kada su izgleda počeli da duvaju neki novi vetrovi u VWu pa su ponovo počeli da prave stvari kako valja.
I što se tiče motora i svega ostaloga.

Porše je ipak sasvim drugi nivo svega, nije VW uspeo da ih ukopa iako je Kajen prvi Porše koji je počeo da korodira (i to VW delovi na njemu) što je potpuno suprotno tome da je Porše besprekoran po pitanju rdje decenijama. Srećom nisu bitni delovi bili zahvaćeni, tako da je nebitno na kraju po krajnjem korisnika.


CVT menjači nisu problematični sami po sebi, koriste se decenijama i pre VW(Audija) implementacije važili su za vrlo pouzdane. Čak ni Fiatovi CVT iz 80tih nisu imali izraženih problema, ni DAFovi, a kamoli japanci.

Meni je potpuno nejasno kako je VW dospeo do stanja početkom veka da su im dizel motori problematični (glave, EGR), da su im menjači problematični, da ih razara korozija (Golf 3, 4 i derivati) , da brave otkazuju, da i benzinski motori postali problematični (lanac)....neverovatno da toliko problema toliko godina bude van kontrole ili je pak ipak planirano da bude takav radni vek i veći obrt/ potražnja za novim usled brže zamene vozila.

Ono što je Fiat (Lancia, Alfa) i Opel bio simbol 80tih kao problematičnih postao je VW 2000,tih a ovi prethodni izlečili koroziju i elektriku i postali uzorni).

Sada čitam da je VW upao u probleme sa grejanjem kabine kod EV programa, naprasno izbacili toplotnu pumpu. Čak bez najave i na prethodno prodatim automobilima koje su kupci čekali na isporuku i time smanjili domet zimi. Ne znam kako je moguće da se toliko problema gomila, VW je ogromna firma i ima sve potencijale da napravi šta god hoće da bude savršeno pouzdano i kvalitetno. :zbunjen:

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Servis automatskog menjača

Post od Uroš S. » 29 Jan 2023, 20:50

Ja ne verujem da su svi ostali proizvodjaci automobila zajedno prodali približan broj menjača koji funkcionišu kao DSG, kao sto je VW grupa. VAG to nudi u Fabiji kao opciju od neke 2007. godine, a sama tehnologija se pojavila 2003-4 u Golfu R32 (ne mislim bukvalno, postojala je naravno i ranije, ali može se reci da je sišla medju smrtnike te 2003-4).

Nekako mi nije neočekivano da u početku i bude problema sa bilo kakvim novotarijama.

Problema dakle nije ni moglo da bude kod drugih, jer su ih prodali u promilima, a još manje je moglo glasno da se čuje za probleme.

Pritom, već dugo postoje setovi za reparaciju starijih modela najproblematicnijeg DQ200 (suvi, kao kod mene u autu), od 250-300€, koji trajno rešavaju probleme koji su ranije otklanjani zamenom cele mehatronike novom, isto tako faličnom (problem pucanja kućišta i pregrevanja).

Osim ovoga ne znam za neke masovne bitne probleme sa ostalim vrstama (mokri) DSG-a. Ftj vozi jedan od ranijih primeraka u svom golfu, verujem bar 200kkm, pa možda može da kaže koju.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 29 Jan 2023, 21:09

Po 300+ kkm bez ikakvih problema prelaze, ne svi tipovi i svi primerci. Druga je stvar sto ljudi kupe polovan auto od 10+ godina, neodrzavan, najjeftiniji i ocekuju cuda, ali to je vec prezvakana prica. Imali smo u servisu primere da je ZF 6HP zveknuo sa 30kkm kupljen nov i sad ispada da je to djubre jer se desio takav kvar.

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori