Servis automatskog menjača

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8530
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis automatskog menjača

Post od Ivan » 10 Jun 2019, 17:55

Stall test je valjda kocnica i gas do kraja i tako drzi, to je maksimalno i nenormalno opterecenje na automatik, kapiram sekund dva ako lansiras auto iz mesta, ali 20s i to dva puta je bas strasno.

Ako je menjac savrsen prezivece, ako nije crknuce, tako da je ono bas.

ljubitelj
Postovi: 6079
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 17:58

Ne ni slucajno se stall situacija ne dogadja na semaforu ili tokom voznje, na ispravnom menjacu stall se dogodi samo i jedino kada je 100% zakucan menjac usled kontraopterecenja. Tipa kocnica dok je gas stisnut do poda ili vuca prikolice uz vrlo jak uspon.

Taj test koji je opisan je izuzetno efikasan upravo zbog specificnog radnog rezima menjaca i narocito pogodan za testiranje konvertera momenta.

Los konverter nece preci ni 1500 obrtaja motora a vec ce proklizati.

edit, objasnio Ivan.
Ja sam tako testirao menjac kada sam kupovao auto, 10 sekundi, stall je bio na 2.400 obrtaja a fabrika je propisala 2300 min, i to mi je znacilo da je barem konverter kao i kvacila u odlicnom stanju.

ftj
Postovi: 9681
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ftj » 10 Jun 2019, 18:02

Valjda bi napisao 20 sec kocnica i pun gas a ne ovako.

vladan266
Postovi: 20
Pridružio se: 06 Apr 2016, 09:56
Lokacija: Beograd centar

Re: Servis automatskog menjača

Post od vladan266 » 10 Jun 2019, 18:04

Hajde neko od ucesnika diskusije nek pojasni bolje taj stall. Negde je pominjano u temi ali nije objasnjeno kako se tacno izvodi. Ovako ispada da je svako duze stajanje na semaforu stall sto sumnjam da je tacno.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Kabal
Postovi: 2049
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis automatskog menjača

Post od Kabal » 10 Jun 2019, 18:09

Volvo xc60 2015.god, D5 dizel 215ks i 150k km pravih, prvi vlasnik.
Trza, ne uvek, u D kad se ubacuje. Menjano je ulje na ~105k km i ubacen novi softver za menjac, nakon toga neko krace vreme radio savrseno, a onda se vratilo na staro, a nikako da posetim neki servis.
Ima li ko iskustva sa Pastorom u Temerinu ili Zedijem u Beceju?
Ili da odem do tog Slavka?
Menjac Aisin, ne znam model

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 6079
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 18:16

Auto vozis promenljivim rezimom oko pola sata, da se ulje u automatiku dobro zagreje, da bude na radnoj temperaturi pouzdano.

Stanes, stisnes kocnicu, povuces rucnu.
Ubacis u N, par puta isturiras.
Dok polagano dajes gas, sa ler obrtaja, gurnes rucicu u Drive i naglo dodas gas do doske i buljis u kazaljku obrtomera.
Usput odbrojavas sekunde dok ne pocne da pada broj obrtaja.
20 i vise sekundi je savrseno, blisko novom stanju.
10+ sekundi obecava da menjac ima jos barem 100.000km zivota u sebi.

Svo vreme drzis jako stisnutu kocnicu.

Nakon pustanja gasa prebacis iz D u P, ostavis barem 10 minuta rada u P rezimu da se ulje dobro ohladi.
Pretpostavka je da hladnjak ulja menjaca dobro radi, kao i termostat ulja menjaca (ako ga ima, a Aisini ga obicno imaju).

To je test koji je fabrika menjaca propisala radi utvrdjivanja stepena pohabanosti. Ili prostije receno izlizanosti lamela i kocnica. Ovo je vrlo stresno i za ulje i za menjacke sklopove, poneki menjac nece izdrzati opterecenje a onda ide generalni remont.

Tokom voznje, semafor, stani kreni, ili bilo sta sto je normalni saobracaj se ni priblizno ne opterecuje menjac ni ulje. Na semaforu su ler obrtaji, zanemarivo mali obrtni moment motora, tipa 30-40Nm.
Tako da ni obicno test voznja ne znaci nista posebno sama za sebe za optereceje menjaca.

Majstor je testirao menjac, podrazumeva se da to radi kao strucna osoba postujuci procedure koje su propisane, nije potrebno posebno naglasavati rekao bih.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12183
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Servis automatskog menjača

Post od McGruja » 10 Jun 2019, 18:30

Hvala na objasnjenju

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 122
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: 2012. Citroen C5 2.0HDI 163 Excl. Aut. Hydroact.
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 10 Jun 2019, 18:33

ljubitelj je napisao:
10 Jun 2019, 17:47
DjukaBg je napisao:
10 Jun 2019, 17:26
20 sec kocnica u drive i pusti i tako nekoliko puta.
Provera stall obrtaja. Ne sme vise od 2 puta da se uradi, unutar sat vremena rada menjaca nekoliko puta uzastopce nikako jer provocira trenutnu smrt menjaca.
Strogo napisao Aisin u servisnom uputstvu, velikim crvenim slovima.
Slicno napisao i ZF.

Nema veze menjac sa Euro 4 i Euro 5 vec je Aisin imao fabricku konstruktivnu gresku sa tim menjacem, izdao je recall i napravio kit za reparaciju sa novim izmenjenim delovima.
Pisano je ovde na formu vec o tome, i kako se ponasa ovlasceni servis po tim pitanjima za konkretno vozilo.

Zato su i razliciti part no. delova prve i naknadno ispravljene verzije. Bugarska firma koja radi Aisine za ovaj deo Evope kao njihov zvanicni servis je potanko popisala sve izmene i objavila.
Ne mora ceo hidro blok da se menja, samo 2 podsklopa se menjaju i samo odredjei serijski brojevi menjaca.
U peugeot service box (placena verzija) stoji hint da je kod svih Citroen-a C5 sa euro 4 motorom ugradjen Aisin TF-80SC Gen 1. (AM6-1) i u njega ide ulje specifikacije JWS3309 OE broj za ulje 9980.D4
U sve citroene C5 sa euro 5 motorom isao je Aisin TF-80SC Gen 2 (AM6-II) ima drugaciji hidroblok i u njega ide ulje JWS 3324 OE broj 9734 R7, zato sam napisao euro 4 i euro 5, to nisam ja izmislio vec citroen :), a slavkov sin mi to i potvrdio, da kod citroena po euro normi moze da se zna koja varijacija aisina je isla e sad **bem ga ako to i nije u 100% slucajeva :)
Kod mene je vidim u servisnoj nakon dijag. i pristupa service boxu napisao TIP MENJACA: AISIN TF-80SC GEN. 2 (AM6-II).

Stall sa gasom na oko 2500rpm u leru pa pun gas, je jednom uradio i tad je rekao da je menjac u super stanju drzi obrtaje skoro kao nov. Pre toga je simulirao gradsku voznju da ugreje ulje do maksimuma pa je onda to odradio i posle toga hladjenje 20 min i na kanal na zamenu ulja...

ljubitelj
Postovi: 6079
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 18:43

Ja sam citao direktno od Aisina izdatu dokumentaciju, a Citroen je eto neku svoju kombinaciju ugradnje vezao za administrativne datume iz Brisela.
Razlike su male, popravljena verzija nema ponovljene greske a i prva verzija se kitom za zamenu dovodi na skoro isti nivo pouzdanosti tj ispravlja se problem bez zamene hidro bloka.

Prica da se menja hidro blok je rekao bih navlakusa, da se uzmu pare tamo gde ne mora u smislu fabrika je dala vec resenje koje je povoljnije. I pri tome uopste se ne skida hidro blok niti dublje rasklapa menjac, cak uz malo srece moze da se obavi taj upgrade/remont dok je menjac ugradjen na vozilu.

Korisnikov avatar
DjukaBg
Postovi: 122
Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
Garaža: 2012. Citroen C5 2.0HDI 163 Excl. Aut. Hydroact.
Lokacija: Novi Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od DjukaBg » 10 Jun 2019, 19:06

Kod mene je 2. gen tog Aisina sto bi trebalo da je bolja varijanta u smislu pouzdanosti sa tim izmenama?

Vidim i drugo "tanje" ulje su propisali, jer sam prvo bio ubedjen da ide JWS 3309 ulje ali posle sam video da nije, mada mi ovi iz servisa kazu da i to 3309 moze i u ovu izmenjenu gen. Aisina iako Aisin u svojoj preporuci kaze drugacije on ima interni neki dokument da moze i 3309. Slavko (tj. Steva njegov sin je glavni majstor) ne menja hidroblok kada zvekne, vec ima masinu za testiranje i radi remont, navodno kao fabrika sto uradi samo 150e jeftinije 500e vs 650e nov-fabricki remontovan :)

I jos nesto taj upgrade je namenjen za 1. gen ovog aisina da se uradi i kada skroz ispravno radi, jer je pretpostavka da ce kad tad napraviti problem, ili je to resenje i kada vec napravi problem, pa je dovoljno preko bugara onih (nasao sam link) naruciti taj KIT za upgrade?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18540
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis automatskog menjača

Post od dragvorl » 10 Jun 2019, 19:12

Ivan je napisao:
10 Jun 2019, 17:55
Stall test je valjda kocnica i gas do kraja i tako drzi, to je maksimalno i nenormalno opterecenje na automatik, kapiram sekund dva ako lansiras auto iz mesta, ali 20s i to dva puta je bas strasno.

Ako je menjac savrsen prezivece, ako nije crknuce, tako da je ono bas.
Stall test je prakticno max klizanje konvertera (i max grejanje (ulja), kao i kod suvog kvacila gde nema ulja), kao dva ventilatora koji duvaju jedan u drugi, stim da je jedan zakocen. Bilo je o tome reci vec ranije. Situacija recimo letnji dan u podne, 40 stepeni, brdo pun auto i/ili teska prikolica. Sve vazi za menjace koji imaju konverter naravno. Evo i testa pritiska koji je radio majstor Sava iz Veternika, guru za automatike na nasim prostorima, sad je u Emiratima vec odavno.



Btw. pisano je vec o tome i ranije.
dragvorl je napisao:
01 Sep 2013, 02:56
Da, to su sve neki od nacina, ali najbolje vidis u voznji. Recimo ako vibrira u voznji od menjaca znaci da je otisao konverter. Jos jedna stvar je stall speed, pritisnes kocnicu u D i pun gas max. 5 sekundi, mora da zadrzava u odredjenim obrtajima, ako je previse obrtaja klizi menjac, ako je premalo sa motorom nesto ne valja ili opet ne valja konverter. Ali to ti je sve deo po deo da bi dosao do kompletne slike o menjacu. Takodje na dijagnostici treba da proveris ukoliko si u mogucnosti da li klizi konverter kada je pod lockupom, ne bi smeo da klizi uopste tj. input speed=output speed, mada ne znam kod Merca kako je reseno to, jer 7g mislim da nema potpuni lockup. Ugl, ako pazaris za sebe bolje ga pregledaj na proverenom mestu, odmah da dobijes i info o cenama servisa i eventualno sta da ocekujes. Javi se na pp u tom slucaju.

DjukaBg je napisao:
10 Jun 2019, 17:26
Uradio sam masinsku zamenu ulja u Jakovu kod Slavka.

Procedura kod njih je takva da je prvo uradjena kompletna provera menjaca i dijagnostika pa se tek onda pristupilo samoj zameni. Kompletna provera menjaca je bila takva da je on vozio a ja bio suvozac. Sve prva-druga, pa stane, prva-druga, treca pa stane i tako jedno pola sata, pa onda da provrti kroz sve brzine lagano do 90, pa opet kreni-stani bukvalno silovanje menjaca ali sve sa malim obrtajima, bez kick down-a, bez sport moda cimanja itd. samo da se zagreje ulje do operativnog maksimuma i onda kada je to postigao, 20 sec kocnica u drive i pusti i tako nekoliko puta. Kaze ne sme da trza i lupa. S obzirom da nista nije trzalo i da je i dalje normalno menjao brzine (doduse sa usijanim uljem malo su se vise osetile promene brzina iz 2. u 3. ali mi je rekao da tako treba) konstatovao je da je menjac skroz ispravan i da nema nikakvih nedostataka. Dijsgnostika ne pokazuje greske i onda se tek pristupilo povezivanju masine, ispiranju menjaca i sipanju novog ulja. Sve moze da se gleda sta se radi. Sipano je JWS 3324 ulje po fabrickoj specifikaciji Kroon SP Matic 4036 iz litarskih flasa (paket od 12*1l utroseno 10 flasa) i samo sa tim Kroon uljem rade sve menjace imaju odlican ugovor sa uvoznikom. Dijagnostika menjaca, da provoza auto i da pogleda sta je voznjom automobila se ne naplacuje i na osnovu toga da ponudu za popravku.

Pokazao mi je da se razlikuje hidroblok za Euro IV (AM6-I) i za Euro V (AM6-II) Aisin, drugaciji ventili, solenoidi, razliciti OE brojevi prilikom narucivanja delova. I isto mi rekao ako mi ne daj boze nekad crkne, a ne popravljam kod njih da zadrzim svoj hidro block jer ih vise ima sa prve verzije tog Aisina nego sa ove sto je kod mene. Navodno bi trebalo da je ovaj AM6-II sto je kod mene bolji, odnosno dugotrajniji, jer su ispravili neke uocene nedostatke, koje su serviseri vracali kao "feedback" Aisinu prilikom popravki. Nije ih imao mnogo na popravci i to su sve bili sa na satu 250 000+ iz 508-ice neodrzavani :)
Ali evo na popravci mu Insignia 2018, 8 brzina aisin, 64.000km zakucao menjac.

Jutros kad sam bio, 7 vozila su im stajala u dvoristu ta Insignia 2018. sa aisin 8 brzina (Lik se posvadjao sa ovlascenim servisom - ne rece mi ovaj sa kojim i samo prvi servis uradio kod njih i nema garanciju i prodao ga tako pokvarenog placu automobila, a plac doterao kod Slavka na popravku od 500-2500e nije ga otvorio jos :glavomuzid: , Audi A7 2015 (DSG zamena kompjutera menjaca i upisivanje kodova, zamena zamajca, remont hidrobloka...), A6 multitronic sa 8 brzina (remont kompletan), 2 fiat freemonta sa GM 6b menjacima, Mercedes ML270cdi 5g tronic i E320CDI 5G tronic. Rade sve, imaju alate, masine, godinu dana garancije.

Kompletan remont hidrobloka za Aisina 6B je 500e sa godinu dana garancije. Nov tj. remontovan iz fabrike je 650e sa sve rukama, uljem, filterom itd.

Posle zamene ulja, jedina razlika koju primecujem je mozda jos lepsa izmena brzina. Ni sa starim nije bilo strasno glatko je menjao (iako je ulje koje je isticalo iz menjaca bilo crno kao ugalj). Cena je 130e zamena sa njihovim tim Kroon uljem. S obzirom da bi mene samo ulje kostalo 14.000 dinara - https://kedara-kroonoil.com/ulje/menjac ... atic-4036/, ova zamena je sa cenom ispala skroz korektna. Rekao mi je za 60 000km uradim opet zaemnu, ako mi je 90% gradska voznja, pa do 100.000km ako mi je veci deo otvoren put.

Po onome sto sam video, a i po iskustvima drugih, mogu da ih preporucim, ne deluju mi kao vacarosi i deraci koze i deluje da dobro znaju sta rade i jako su prijatni.
@DjukaBg

Da li su ti manuelno iscistili hladnjak, tj. izmenjivac toplote menjaca? To uglavnom niko ne radi, a tu se uvek, ali uvek nakupi necistoca, opiljaka, prljavstine, i jako smanjuje ucinkovitost hladjenja, sto je ogroman problem. Mi smo ispirali u jednom pa u drugom smeru, sve dok medijum za ciscenje nije bio skroz cist. TO je trajalo 20ak minuta minimum.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6079
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 19:28

Ne volim da dajem linkove i reklamiram bilo koga sa kim nemam direktnog i proverenog iskustva, ali da to je to sto si nasao jer su jedina BG firma..

Preporuka je da se upgrade uradi kod svih iz prve serije, greska nije vezana za vozaca i eksploataciju na koju utice vec je sistemska, konstrukciona.
Druga verzija bi trebalo da je potpuno izlecena, tj da je pocetni problem sa elektro ventilima, akumulatorom i kucistem resen izmenama u konstrukciji.

Delovi iz verzije 2 ne mogu u verziju 1, mora kit.
Sto se tice ulja, sve je to manje vise isto i razlike su u nijansama paketa aditivia a naravno da je najbolje uzeti ulje sto tacnije odgovarajuce za serijski broj datog menjaca.

Mozda je interesantno da u Kanadi taj "remont" kosta ispod 250 dolara, eto ti si prosao sa 500 evra...hocu da kazem da su cene relativne.

Da imam taj menjac, ja bih kupio direktno u SAD/Kanadi kit komplet za reviziju i sam odradio remont tj zamenu sta treba.

Za moj Aisin regularni kit za prepakivanje (ako procuri menjac) sa svim dihtunzima, O gumicama, kuglicam hidro bloka, filterom, kosta oko 30 USD. Doduse taj tip menjaca je ugradjen u desetine miliona vozila od kojih se jos mogo vozi i danas. Koliko sam skapirao moj Aisin ima falinku da mu procuri semering na izlaznoj "osovini" otprilike na 320.000-400.000km statisticki i tada treba remont jer kada se vec otvori glupo je ne uraditi i lamelice.

Naravno, kada bih pitao za cenu remonta, verujem da bi mi saopstili srecnu vest od vise stotina evra...trziste omogucava da skuplje kosta redje ponudjena usluga :)

Ti stariji automatici su izgleda zilaviji na kilometre i povisene temperature rada od ovih 6-7-8 brzinskih, a puno su rastrosniji sa gubicima u prenosu/gorivu pa se troskovi izjednace na kraju.

Kako bes, ne platis na cupriji sledi naplata na mostu :)

lami
Postovi: 874
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Servis automatskog menjača

Post od lami » 10 Jun 2019, 19:45


ljubitelj je napisao:
Stanes, stisnes kocnicu, povuces rucnu.
Ubacis u N, par puta isturiras.
Dok polagano dajes gas, sa ler obrtaja, gurnes rucicu u Drive i naglo dodas gas do doske i buljis u kazaljku obrtomera.
Usput odbrojavas sekunde dok ne pocne da pada broj obrtaja.
20 i vise sekundi je savrseno, blisko novom stanju.
10+ sekundi obecava da menjac ima jos barem 100.000km zivota u sebi.

Svo vreme drzis jako stisnutu kocnicu.

Nakon pustanja gasa prebacis iz D u P, ostavis barem 10 minuta rada u P rezimu da se ulje dobro ohladi.
Pretpostavka je da hladnjak ulja menjaca dobro radi, kao i termostat ulja menjaca (ako ga ima, a Aisini ga obicno imaju).

.
Ovo je moguce da je test, ali da to predamnom uradi neko, nakon druge sekunde bih izvukao kljuc i isterao lika iz kola Slika

Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока


ljubitelj
Postovi: 6079
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis automatskog menjača

Post od ljubitelj » 10 Jun 2019, 19:50

A ja ne bih kupio polovnog automatika ako ne uradim test menjaca, i prodavac mi zabrani.
Pretpostavio bih da prodavac zna da je menjac u problemu i zeli da sakrije stanje cim odbija proveru.

Medalja ima 2 strane, zavisi iz koje pozicije se posmatra.

lami
Postovi: 874
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Servis automatskog menjača

Post od lami » 10 Jun 2019, 20:02

Ma dobro, ali meni sutra mogu da dodju pet takvih likova, da drndaju i da ne uzmu.
Kad sam prodavao 207, jao boze, oba prednja vrata su bila spustena par milimetara i kad mi dodju likovi i krenuli da drndaju vrata, kao da vide da li to moze da se sredi, a uopste nisu bili ozbiljni kupci, odmah teram.
Ovakva provera kakvu si naveo, treba odmah da navedes jos u telefonskom razgovoru da hoces, jer bih ti ja rekao odmah da to ne moze, da se ne cimas da dolazis.

Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока


Odgovori