Stranica 1 od 32

Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 13:53
od Floyd
Ideja mi je da se ovde iznose mišljenja i iskustva pojedinaca o ovoj temi.

Znam da je u Srbiji situacija malo drugačija i da ima dosta mehaničara koji privatno rade jednako kvalitetno ili bolje nego u ovlašćenim servisima ali je opet malo veći problem doći do njih tj. naći pravog.
Meni iskreno, ovde u CH ti mali privatnici (često su "naši") na koje sam nailazio ne ulivaju poverenje...
Pre neki dan sam, igrom slučaja, bio kod jednog zemljaka koji drži servis i onako čisto informativno ga pitao, koliko bi koštao veliki servis za moj auto i da li bi on to znao da uradi.
Njegov odgovor: "Alfu nisam nikad radio ali mislim ( :uf: ) da bi mogao da uradim. Za cenu, ne znam i trebao bi da pogledam."
To meni nije ponuda koja obećava...

Moje je mišljenje da je za skuplji auto ipak bolje ići kod ovlašćenog servisera jer ako nesto ne uradi kako treba onda znaš kome mozeš da se žališ, dok kod ovih manjih sveznajućih možeš samo da se slikaš ako nešto zahebu.

Koja je razlika u Srbiji u cenama (procentualno) izmedju ova dva tipa servisa?

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 14:17
od sasa lbg
u Srbiji na 1.9 mjtd veliki servis(ako si na njega mislio) bio 150-170 eur,toliko je platio moj kum ali nije menjao vodenu pumpu.
U principu takav servis je jednostavan nema tu nista nepoznato.

Ja sam na 1.6 tdci platio veliki servis sa pumpum i pk kaisom oko 150 eur ne secam se bas tacno! nisam tada zamenio spaner pk kaisa ali njegova cena je jos dodatnih 30-ak eur.

Razlika u ceni velikog servisa izmedju ovlast. servisa i alternative je velika tj mnogo veca nego sto sama usluga vredi .

Ps slagao sam za cenu :oops: sad sam gledao...veliki sam platio 160 eur delovi plus 50 ruke= 210 eur. (znam da mi je trazio na kraju 30 eur za ruke ..castio sam ga i zaokruzio na 50

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 14:26
od NexT
2.0 HDi
u neovlascenom servisu sa originalnim delovima (sve komplet, od ulja i filtera do vodene, zupcastog, PK, spanera, rolera) je 250 evra.
u ovlascenom bi ta cifra bila oko 400-450.

U principu, postoje majstori za svaku marku koji znaju sta rade. Izmedju ostalog, od pre par godina, skoro svaka marka ima svoj klub, pa i preko njih se moze doci do pouzdanih majstora...

U EU bih sigurno odrzavao auto u ovlascenom, ali za razliku od nasih, njihovi znaju sta rade i nisu dunsteri.

Bio sam u ovlascenom servisu Mercedesa u Nemackoj, i ovaj nas je po organizaciji vrlo slican njihovom, samo ne znam koliko su majstori sposobni kad neki problem nije u knjizi...

S druge strane, ono sto me najvise nervira u ovl servisima - uvek menjaju ceo deo, a npr otisla je neka glupost... I po pravilu, uvek krecu od najskupljeg. Da se razumemo, nije mi problem da dam 200-300 evra za deo, ako ce to da resi problem, ali nemoj praviti debila od mene, da dam tih 300 evra, a ispostavi se da je otisla neka gumica, ili senzor koji kosta 50 evra, i moze zasebno da se zameni...

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 14:29
od Floyd
@sasa lbg

Ovde mi u ovlascenom servisu kazu cca. 2000chf (1650e).
Istina je da sam jos uvek relativno daleko od tog servisa ali sam se raspitivao onako, da znam.
Ovih dana se tek radi mali na 100kkm...malo sam preskocio ali nema veze ;)
NexT je napisao:samo ne znam koliko su majstori sposobni kad neki problem nije u knjizi...
Pa to je relativno jer kao i u svakom poslu ima puno losih i jako malo dobrih majstora.
Neki nauce i ponesto vise o motorima a neki citav radni vek ostanu sklapaci/rasklapaci :D
NexT je napisao: S druge strane, ono sto me najvise nervira u ovl servisima - uvek menjaju ceo deo, a npr otisla je neka glupost... I po pravilu, uvek krecu od najskupljeg. Da se razumemo, nije mi problem da dam 200-300 evra za deo, ako ce to da resi problem, ali nemoj praviti debila od mene, da dam tih 300 evra, a ispostavi se da je otisla neka gumica, ili senzor koji kosta 50 evra, i moze zasebno da se zameni...
To jeste...
Uglavnom rade po nekom sablonu ali to je donekle logicno jer tako skidaju odgovornost sa sebe a cisti su i prema musteriji (bice zadovoljna poslom) i prema maticnoj kuci (jer su radili kako je propisano).

Ne-ovlasceni su na zapadu uglavnom katastrofa jer kad ne mogu da se zaposle u nekom vecem servisu (nemaju znanje i iskustvo) onda zakupe neku garazicu i udri. Samnom je na kursu nemackog bio turcin koji je radio kao krojac tamo a ovde ga jedan turcin zaposlio da bude kao pomocnik i evo sad posle 10ak meseci kaze on meni "sve znam, sledece godine otvaram svoj servis" :lol:
Inace lik nema ni osnovnu pa ti vidi...

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 14:42
od sasa lbg
zavrsis to za 250 eur i ciao!

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 14:44
od Floyd
Pa ako ne budem promenio auto do tad onda cu uraditi u Srbiji :)

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 15:19
od Heineken
Za Alfu 159 sa istim motorom kao kod tebe je oko 300e....u pitanju je neovlasceni servis..

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 16:11
od Floyd
Pa to je super cena...

Ovde je toliko mali servis :uf:

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 16:45
od djiuliju
Po meni je najbolja kombinacija kad odrzavas auto kod majstora koji radi u ovlascenom servisu, ali privatno, posle posla. Jos kad je to dobar drugar ili rodjak, nema bolje. Em jeftino, em nikad ne otalja posao, vec uradi lepo.
Inace, delovi za veliki servis za moj auto su oko 200 evra, kajsevi, spaneri, roleri, vodena pumpa. Ne racunam ulje i filtere. Mada moze da se prodje i jeftinije. Ja uzimam Gates kajseve i INA spanere.
A u ovlascenom...uh, samo pumpa je oko 100ak evrica. Mada sam primetio da ima velike razlike od servisa do servisa, i kad su ovlasceni u pitanju. Recimo, iznenadio sam se cenom servisa za Draganov clio RS, a radio u ovlascenom, nije bilo nesto skupo

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 20:25
od sebekkg
Floyd je napisao:Pa to je super cena...

Ovde je toliko mali servis :uf:

samo sto kod vas kada se radi veliki servis ne radi se kao kod nas, vec se menjaju i ostali delovi, ne znam koji sve tacno, ali pricao mi je stric, a ovde ono sto se zove veliki servis jesu kajisevi vodena pumpa, ulje, filteri, spaneri i roleri.

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 20:26
od Grujic
A sta je drugo veliki servis nego to?

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 21:03
od Floyd
Menja se to isto (propisano od strane proizvodjaca) a pored toga se pregleda i ostalo da li je za zamenu.
Naravno cena velikog servisa je jedno a ostalo, ako treba, placa se posebno ;)

Cene delova mozda i nisu vece nego na drugim mestima ali za ruke deru.
Jbg treba dati mehanicaru 4000e platu a to placaju musterije :)

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 14 Jan 2012, 21:07
od NexT
E, da, to me je zacudilo prilicno... Cene delova su = kao u Srbiji.

U O. brigada je pumpa za vodu (w211) oko 10.000 RSD. U GER u ovl servisu = 105 evra.

Al zato su kod nas ruke jos 100 evra, a kod njih 300...

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 16 Jan 2012, 23:43
od dunx81
Mene nervira nekada prevelika razlika u cenama delova koji su u vecini slucajeva od istog proizvodjaca. Npr pumpa za vodu za Logana je u ovlascenom kostala 7500 din dok ista u prodavnici reno delova negde oko 3000,ne secam se sad u dinar.
Uvek sam pre za varijantu dobar majstor u privatnoj reziji nego ovl.servis. Kad izadje iz garancije,naravno..

Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi

Poslato: 17 Jan 2012, 00:09
od cika Kure
Имам доброг мајстора. Помињао сам га, комшија ми је. Њему бих поверио и генералну на ауту, ако, не дај Боже, затреба.
У овлашћени сервис, Стојанов у Новом Саду, сам возио службеног Добла. Био сам задовољан пријемом и уопште радом.
Да треба тамо и свој ауто да одвезем, не бих пуно бринуо. Но ем су даљи, ем су сигурно скупљи.. мада нисам проверавао тј поредио цене