Grejači na dizel motorima
Grejači na dizel motorima
Mislim da bi smo mogli imati jednu ovakvu temu na forumu, a da ne bude usko vezana za jednu marku automobila. Nešto kao što je Laki pokrenuo za EGR ventil.
Kad već pokrećem temu očekivano je da imam i sam potrebu za istom. Pa da krenem sa istorijom bolesti.
Škoda mi odbrojava nešto sitno kilometara do 200 000km, na drumovima je od 2004.god. i za to vreme grejači dizela nisu menjani. I ja mislim da im je došlo vreme za zamenu. Ali o samim grejačima ne znam gotovo ništa tako da očekujem pomoć od iskusnijih forumaša. Prvenstveno mislim na Dag81-a jer mi se čini da je on, na jednom od onih milion pasata koje je do sad imao , menjao grejače (moda čak i u DIY varijanti, pošto se kao kroz maglu sećam kada je opisivao).
Zašto sumnjam na grejače?
MOŽDA i nisu oni, ali mi iz nekog samo meni jasnog razloga liči na njih. I evo zašto: pri prvom jutarnjem paljenju pri ovim nižim temperaturama motor se muči da upali. Za početak lampica za grejače drži dosta duže nego obično (to je još i normalno). A onda krene verglanje koje traje nekoliko sekundi. Juče i danas sam se baš razočarao kada sam čuo to verglanje. Nije to bilo da zavergla jednom-dva puta. Osećao sam se kao da treba upaliti neku kršinu koja je 90-ih vožena na preprženo ulje iz tiganja.
Svako naredno startovanje motora u toku dana je milina. Skroz drugi auto. Kako se ovaj problem pojavio sa mrazevima, a akumulator nov, kasnije nema problema da upali... ja sam otpisao sve druge moguće kvarove i grejače prozvao za problem.
Slažete li se i vi da su grejači?
Ako se složimo da su grejači problem, šta dalje? Moram li kod majstora ili ih mogu i ja sam zameniti? Kojim grejačima ih zameniti?
Čitam trenutno jedan drugi forum koji ima ovakvu temu. Meni je neverovatno šta čitam tamo. Jedan kupuje grejač po komadu za 100din, ali bukvalno! Drugi opet za 25e/kom, a opet sva 4 grejača na vozilu menja svake godine!
Interesuje me vaše mišljenje.
Kad već pokrećem temu očekivano je da imam i sam potrebu za istom. Pa da krenem sa istorijom bolesti.
Škoda mi odbrojava nešto sitno kilometara do 200 000km, na drumovima je od 2004.god. i za to vreme grejači dizela nisu menjani. I ja mislim da im je došlo vreme za zamenu. Ali o samim grejačima ne znam gotovo ništa tako da očekujem pomoć od iskusnijih forumaša. Prvenstveno mislim na Dag81-a jer mi se čini da je on, na jednom od onih milion pasata koje je do sad imao , menjao grejače (moda čak i u DIY varijanti, pošto se kao kroz maglu sećam kada je opisivao).
Zašto sumnjam na grejače?
MOŽDA i nisu oni, ali mi iz nekog samo meni jasnog razloga liči na njih. I evo zašto: pri prvom jutarnjem paljenju pri ovim nižim temperaturama motor se muči da upali. Za početak lampica za grejače drži dosta duže nego obično (to je još i normalno). A onda krene verglanje koje traje nekoliko sekundi. Juče i danas sam se baš razočarao kada sam čuo to verglanje. Nije to bilo da zavergla jednom-dva puta. Osećao sam se kao da treba upaliti neku kršinu koja je 90-ih vožena na preprženo ulje iz tiganja.
Svako naredno startovanje motora u toku dana je milina. Skroz drugi auto. Kako se ovaj problem pojavio sa mrazevima, a akumulator nov, kasnije nema problema da upali... ja sam otpisao sve druge moguće kvarove i grejače prozvao za problem.
Slažete li se i vi da su grejači?
Ako se složimo da su grejači problem, šta dalje? Moram li kod majstora ili ih mogu i ja sam zameniti? Kojim grejačima ih zameniti?
Čitam trenutno jedan drugi forum koji ima ovakvu temu. Meni je neverovatno šta čitam tamo. Jedan kupuje grejač po komadu za 100din, ali bukvalno! Drugi opet za 25e/kom, a opet sva 4 grejača na vozilu menja svake godine!
Interesuje me vaše mišljenje.
Re: Grejači goriva na dizel motorima
Vrlo moguce da je do grejaca.
S druge strane, duze verglanje ujutru je sasvim normalno za dizele, pogotovo te generacije. I moj zavergla ujutru malo duze nego kad je napolju +20.
Grejacima se meri otpor valjda... A nisu preterano skupi... Mislim da su za HDI oko 2500-3000 sva cetiri.
Mozda je i anlaser malo oslabio...
S druge strane, duze verglanje ujutru je sasvim normalno za dizele, pogotovo te generacije. I moj zavergla ujutru malo duze nego kad je napolju +20.
Grejacima se meri otpor valjda... A nisu preterano skupi... Mislim da su za HDI oko 2500-3000 sva cetiri.
Mozda je i anlaser malo oslabio...
Re: Grejači goriva na dizel motorima
Da, sećam se da si rekao kako te je zamena sa ogradnjom izašla oko 5000din.
Tačno, meri im se otpor. To upravo čitam i na jednom drugom forumu.
Nije meni strašno kad malo zavergla. Lepo bi bilo da poranim ujtru pre ostalih (da ga ja prvi upalim nakon nočnog smrzavanja) i dokumentujem taj jadan zvuk, to mučenje. Pa posle da okačimm snimak da vidite. Nije mi ovo da prvi put zimi palim dizela, pogotovu ne ovog. Tako da uočavam ogromnu promenu, na gore nažalost.
A zbog čega misliš da bi mogao biti anlaser? Problem je u prvomm jutarnjem paljenju. Kasnije nema problema. Evo baš sam pre 5min sišao da proverim i napravim tonski zapis i nije bilo problema, a parkiran je danas oko 14h tako da ima recimo 6h stajanja na otvorenom parkingu. Ko zna, možda i jeste ali kad sebe ubedim da su grejači sad mi treba dobro argumentovati zbog čega bi mogao biti anlaser.
Šta god da je voleo bih da problem rešim što pre.
Tačno, meri im se otpor. To upravo čitam i na jednom drugom forumu.
Nije meni strašno kad malo zavergla. Lepo bi bilo da poranim ujtru pre ostalih (da ga ja prvi upalim nakon nočnog smrzavanja) i dokumentujem taj jadan zvuk, to mučenje. Pa posle da okačimm snimak da vidite. Nije mi ovo da prvi put zimi palim dizela, pogotovu ne ovog. Tako da uočavam ogromnu promenu, na gore nažalost.
A zbog čega misliš da bi mogao biti anlaser? Problem je u prvomm jutarnjem paljenju. Kasnije nema problema. Evo baš sam pre 5min sišao da proverim i napravim tonski zapis i nije bilo problema, a parkiran je danas oko 14h tako da ima recimo 6h stajanja na otvorenom parkingu. Ko zna, možda i jeste ali kad sebe ubedim da su grejači sad mi treba dobro argumentovati zbog čega bi mogao biti anlaser.
Šta god da je voleo bih da problem rešim što pre.
Re: Grejači goriva na dizel motorima
Pa kontam da mu za prvo jutarnje treba najvise snage da spoji, u kombinaciji sa akumulatorom koji mozda nije sjajan.
Kada je menjan akumulator?
Kada je menjan akumulator?
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Grejači goriva na dizel motorima
Promenite naslov teme, ti grejači ne greju uopšte gorivo već vazduh u pretkomori paljenja (ili kako se to već tačno zove), kako bi motor što pre i lakše postigao temperaturu potrebnu za paljenje dizel goriva u cilindrima, odnosno kompresionom prostoru.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Grejači na dizelima
Hvala na informaciji Saša.
Nadam se da će ovakav naslov biti prikladniji.
NexT, aku je zamenjen 21.11.2012. Evo ima i na forumu zabeleženo: viewtopic.php?f=10&t=503&hilit=Horse&start=120
Nadam se da će ovakav naslov biti prikladniji.
NexT, aku je zamenjen 21.11.2012. Evo ima i na forumu zabeleženo: viewtopic.php?f=10&t=503&hilit=Horse&start=120
Re: Grejači goriva na dizel motorima
A HDI ima i predgrejac goriva
ovako nekako izgleda
Manifestuje se tako sto curi gorivo iz njega
ovako nekako izgleda
Manifestuje se tako sto curi gorivo iz njega
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Grejači na dizel motorima
Jedno pitanje u vezi grejaca. Jel imaju oni svoj osigurac kao sto npr. imaju farovi i slicni potrosaci?
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Grejači na dizel motorima
Treba ih ispitati, ali posle 8 godina siguran sam da ti radi max 1 ako tesko pali, a i dosta je to godina i km. ja sam uzeo caltu bas taj 1.9TDI 90KS Golf IV i pali na po zuba na ovim temperaturama -3-5c. Mada stavili smo ga na dijagnostiku, dizne su pefeltne, a pumpa nastelovana u mikron, Inace uvezen iz Nemacke i ima pravih 221000km.
Uglavnom ispitaj ih, mozes i zicom, jedna strana akumulator plus, druga vrh grejaca kad skines kapicu, ako baci varnicu radi ako ne ne radi.
Ali opet kazem, ako je motor dobar, a sa 200k km treba da ima kompresiju, mora da pali lako na -5 0C , pa cak da rade i samo 2 grejaca. Prekotrolisi pa javi.
Uglavnom ispitaj ih, mozes i zicom, jedna strana akumulator plus, druga vrh grejaca kad skines kapicu, ako baci varnicu radi ako ne ne radi.
Ali opet kazem, ako je motor dobar, a sa 200k km treba da ima kompresiju, mora da pali lako na -5 0C , pa cak da rade i samo 2 grejaca. Prekotrolisi pa javi.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Grejači na dizel motorima
Šta su konkretno grejači, jel su to "dizelske svećice", ili neki drugi grejači koji npr. greju gorivo pre nego što uđe da sagori?
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Grejači na dizel motorima
Grejaci greju vazduh viewtopic.php?f=15&t=286
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Grejači na dizel motorima
Ne, nisu svećice jer se dizel gorivo ne pali varnicom već visokom temperaturom sabijenog (kompresovanog) vazduha u cilindru (pogledati princip rada dizel motora). Ti grejači ubrzavaju proces paljenja jer stvaraju potrebnu temperaturu i tako pomažu motoru da brže i lakše startuje. To je naročito bitno kod potpuno hladnog motora jer bi trebali jako dugo da verglate da bi se motor upalio, odnosno stvorila temperatura paljenja dizela. Kod vrućeg motora to skoro da i nije potrebno (mada mnogi današnji motori neće da upale bez grejača). Dakle, nemaju nikakve veze sa grejanjem goriva već greju vazduh u pretkomori odnosno cilindrima.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Grejači na dizel motorima
Hvala Dag.
Videcu da to sto pre proverim (makar sa zicom sam). Nego kako im je pristupiti? Video sam neke fotografije pa cu se otprilike snaci da ih pronadjem. Ali sam takodje procitao na jednom forumu da je na A4 iz 2000.-te tesko pristupiti III i IV grejacu jer su zaklonjeni necim (zaboravio sam sta je bilo u pitanju pa da ne lupam, mozda je pumpa u pitanju).
Nema on problema sa kompresijom. A sad dizne u kakvom su stanju...
Videcu da to sto pre proverim (makar sa zicom sam). Nego kako im je pristupiti? Video sam neke fotografije pa cu se otprilike snaci da ih pronadjem. Ali sam takodje procitao na jednom forumu da je na A4 iz 2000.-te tesko pristupiti III i IV grejacu jer su zaklonjeni necim (zaboravio sam sta je bilo u pitanju pa da ne lupam, mozda je pumpa u pitanju).
Nema on problema sa kompresijom. A sad dizne u kakvom su stanju...
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Grejači na dizel motorima
Mislim da kod savremenih dizela grejaci imaju mnogo manju ulogu nego kod nekadasnjih
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Grejači na dizel motorima
Kako mislis ''Mnogi danasnji motori nece da upale bez grejaca"?!
Ja bih rekao bas suprotno, da danasnji dizel motori ne osete minus i skoro i ne pale grejace do manjih minusa. Ja garantujem da moj A4 upali na -5C bez ijednog grejaca bez problema, tresce par sekundi i to je to.
Ja bih rekao bas suprotno, da danasnji dizel motori ne osete minus i skoro i ne pale grejace do manjih minusa. Ja garantujem da moj A4 upali na -5C bez ijednog grejaca bez problema, tresce par sekundi i to je to.