DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 29 Nov 2020, 12:48

primetio sam da mi po malo kaplje rezervoarcic za tu tecnost, posto nemam onu zastitnu plastiku ispod njega vidim tragove kad parkiram auto ali zanimljivo je sto kaplje samo kad ostavim auto, znaci to sto kapne u nekih 10ak minuta po prakiranju to je to, flekica cca 10cm u precniku ali ne kaplje posle kao da kapne samo dok je pod nekim pritiskom ili sl. ne znam kako uopste funkcionise taj sistem i dal tu ima neki pritisak, koliko mi se cini nema.
Kad pogledam posudu uvek ima jedna kapljica koja se sliva, znaci nema nekog curenja vec samo koja kapljica i stane.
Ne znam dal se u voznji desava ali sudeci da je nivo negde pola posude od kako je auto kod mene, cca 3 meseca nije oborio nivo bar ne nista vidno posto sam ga obelezio na posudi markerom, sto znaci da ne curi stalno. Ne znam sta je pametno uraditi po tom pitanju, moze da se uzme druga posuda ali to je cimanje menjati, ne mogu da provalim gde pusta da evntualno zalepim tu nekim dvokomponentnim lepkom, koliko sam uspeo na kanalu da vidim negde sa gornje strane posude pa se sliva, rekao bih na mestu poklopaca za dosipanje ili ne znam cemu vec sluzi taj poklpac a mislim da ima dva ili gde se kace creva da tu ne dihtuje dobro

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8814
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: DPF i regeneracija

Post od Gaginh0 » 29 Nov 2020, 23:09

Meni digne obrtaje na 1000 i potrosnju sa 0.6 na 1.0 i upali ventilator.

E sad sranje je sto to zna da uradi kad dodjem na posao pa nemam uslove da ga ganjam jos malo da zavrsi regeneraciju. A ako idem kuci onda ga opicim na auto putu. Znak da je zavrsio je da mi spusti obrtaje na 900. Inace sranje i glupost. A palio mi je regeneraciju ja mislim na svakih 500km, ali tek poslednji par puta sam ga pustio bas da odradi, jer pre toga nisam znao da je to to.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7262
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dag81 » 30 Nov 2020, 00:29

Smes prekinuti, par puta osim ako ne upali lampicu. Nece mu nista biti.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: DPF i regeneracija

Post od kami » 30 Nov 2020, 09:14

2.0tdi 170hp s tronic, kada stanem na semaforu potrosnja 1.7l i grublji rad motora, kao da je napregnut a u leru pada na 0.8, otprilike i smiri se auto. Nevezano da li sam u prethodnom periodu vozio cist lokal ili sam kao juce sprzio 700km.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 18 Dec 2020, 13:03

Slika

Zna li neko kakvi bi parametri oko pritiska fap-filtera trebali da budu?
Na leru mi je 12mbar, majstor mi rece da je to previse. Ovo sa fotke je u voznji.
Nekad pri punom gasu mi izbaci privremenu gresku da je moguce zacepljenje fap filtera. Takodje mi nekad i cima u voznji.

Regeneracije radi, ali baca cadj na turbo, koji zvizdi. Ne znam da li je kompletno resenje fizicki oprati fap filter, mada on i nije toliko zaprljan koliko vidim? Posle regeneracije padne ispod 20%.
Da napomenem da nikakvih greski nema trenutno. U pitanju je 1.6 HDI 80KW
Сад му није ништа...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21090
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 18 Dec 2020, 13:17

DPF je iza turba, iza katalizatora, kako može da baca čađ na turbo ?

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 18 Dec 2020, 13:52

Bas zato sto je iza, poslednja je karika u lancu.
Primera radi, kad duvas u zatvorenu flasu, posle nekog vremena ces se onesvestiti ti, flasi nece biti nista, zar ne? Msm trivijalan je primer, a logicno je. Garez na turbu je znak zapusenog dpf-a.
A i povecan pritisak u samom dpf-u. Mene interesuje, ako se neko bolje razume, zasto se to desava ako nema greski i radi regeneracije? Najmanji problem je fizicki ocistiti filter, ali ce se opet zaprljati ako ima neki problem.
Сад му није ништа...

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: DPF i regeneracija

Post od kami » 18 Dec 2020, 14:44

markoue je napisao:Slika

Zna li neko kakvi bi parametri oko pritiska fap-filtera trebali da budu?
Na leru mi je 12mbar, majstor mi rece da je to previse. Ovo sa fotke je u voznji.
Nekad pri punom gasu mi izbaci privremenu gresku da je moguce zacepljenje fap filtera. Takodje mi nekad i cima u voznji.

Regeneracije radi, ali baca cadj na turbo, koji zvizdi. Ne znam da li je kompletno resenje fizicki oprati fap filter, mada on i nije toliko zaprljan koliko vidim? Posle regeneracije padne ispod 20%.
Da napomenem da nikakvih greski nema trenutno. U pitanju je 1.6 HDI 80KW
Koja aplikacija je u pitanju?

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 18 Dec 2020, 14:55

Garež na turbu je posledica lošeg rada ubrizgavanja, sagorevanja.
DPF sa tim nema veze, ili ako ima sporedna je.
Pad pritiska u DPFu je ok manje više, napuni se regeneriše, napuni se, regeneriše... tih 0,012 bara je neosetno za turbo.

Grešaka nema ako je delimično zapušen ili bušan dovod vazduha, što kod dizela je maltene normalno usled načina rada (EGR + direktno ubrizgavanje= problem taloženja) odnosno ako je preveliko zalivanje gorivom pa ne može da sagoreva (dizne pišaju ili ne raspršuju u aerosol dovoljno dobro).

Na tom motoru je notorni problem zaptivanje dizni tj loše rešeno konstruktivno a što se manifestuje istezanjem (pre)tankog brezona i time popuštanja zaptivenosti spoja bakarne podloške.
Nezvanično se ti brezoni i podloške povremeno menjaju, trajnog rešenja problema nema.
Ako se to desi neće dijagnostika videti problem a sagorevanje će biti loše i eto gareži na turbu.

Ukratko, neke najćešće stvari, kod PSA sam DPF sistem je prilično robustan i retko se kvari (osim ako udje mehanički voda u senzor pritiska ali to je već obično vidljivo i golim okom, poremeti se proces vodjenja regeneracije).
EGR ko EGR, nema pravila ali on i jeste jedan od osnovnih razloga što je uopšte loše sagorevanja i time nastanak gareži.

Podrazumeva se da komplet izduvni sistem mora da bude zaptiven, bez rupica sve do iza DPFa, kasnije zadnji lonac i nije toliko bitan za funkcionisanje DPFa u smislu ako ima neku rupicu manju.

Da dodam, interval od 205km izmedju 2 regeneracije meni ukazuje da se prilično brzo puni, ili su jako nepovoljni uslovi vožnje ili je problem u sistemu pripreme smese (vazduh-gorivo-EGR koji direktno utiče na to)..
Poslednja izmena od ljubitelj u 18 Dec 2020, 15:00, izmenjeno 1 put ukupno.

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 18 Dec 2020, 14:56

@kami U pitanju je FAP Citroen/Peugeot aplikacija, kacim link:

Uredjaj za dijagnostiku je vgate icar obd2, takodje kacim link gde sam uzeo: https://www.silux.rs/proizvodi/dodatna- ... -bluetooth

Aplikacija se placa, ako ti treba link gde ima da se skine full verzija za dzaba pisi mi u inbox. :) Imas i lite verziju na play store-u, ali nije ni prici ovoj. Ne moze uopste da se gleda stanje fap filtera u lite verziji.

Elem, meni su malo cudne vrednosti dizni u mom slucaju.
Сад му није ништа...

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 18 Dec 2020, 15:02

ljubitelj je napisao:
18 Dec 2020, 14:55
Garež na turbu je posledica lošeg rada ubrizgavanja, sagorevanja.
DPF sa tim nema veze, ili ako ima sporedna je.
Pad pritiska u DPFu je ok manje više, napuni se regeneriše, napuni se, regeneriše... tih 0,012 bara je neosetno za turbo.

Grešaka nema ako je delimično zapušen ili bušan dovod vazduha, što kod dizela je maltene normalno usled načina rada (EGR + direktno ubrizgavanje= problem taloženja) odnosno ako je preveliko zalivanje gorivom pa ne može da sagoreva (dizne pišaju ili ne raspršuju u aerosol dovoljno dobro).

Na tom motoru je notorni problem zaptivanje dizni tj loše rešeno konstruktivno a što se manifestuje istezanjem (pre)tankog brezona i time popuštanja zaptivenosti spoja bakarne podloške.
Nezvanično se ti brezoni i podloške povremeno menjaju, trajnog rešenja problema nema.
Ako se to desi neće dijagnostika videti problem a sagorevanje će biti loše i eto gareži na turbu.

Ukratko, neke najćešće stvari, kod PSA sam DPF sistem je prilično robustan i retko se kvari (osim ako udje mehanički voda u senzor pritiska ali to je već obično vidljivo i golim okom, poremeti se proces vodjenja regeneracije).
EGR ko EGR, nema pravila ali on i jeste jedan od osnovnih razloga što je uopšte loše sagorevanja i time nastanak gareži.

Podrazumeva se da komplet izduvni sistem mora da bude zaptiven, bez rupica sve do iza DPFa, kasnije zadnji lonac i nije toliko bitan za funkcionisanje DPFa u smislu ako ima neku rupicu manju.
Vidi, sto se tice garezi oko turba i dpf-a, to nisam ja izmislio. Vise majstora (cenjenih majstora za Peugeot/Citroen vozila) mi je reklo istu stvar.

Obzirom da od skoro vozim dizela, ne pokusavam da se pravim mnogo pametan oko stvari oko kojih se ne razumem. Menjao sam senzor podpritiska u izduvnom sistemu, to je bila jedina greska.

Kao sto napisah iznad, ne znam koje su normalne vrednosti za korekcije dizni. Mozda je i do njih problem. Svakako problem ne pokusavam da resim na forumu, ici cu do majstora koji mi odrzava auto, hteo sam samo da cujem misljenja ljudi koji znaju da citaju ove parametre, za razliku od mene koji ne znam.
Сад му није ништа...

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 18 Dec 2020, 15:14

Nisam ja ni napisao ni mislio da si ti izmislio, nego redosled uzrok posledica ono što sam ti opisao.
DPF se zapuši od taloga prekomerne čadji koja se ne može sagoreti tokom normalne regeneracije bilo pasivne bilo aktivne.
Onda kada se jednom zapuši DPF sistem njegove kontrole prelazi u safe mod i drugačije reguliše rad turba upravo da se ne bi on zapušio.
I pali lampicu.
Ako se nastavi dalje sa takvim stanjem desiće se da se talog i ta čadj zaista penje nagore od DPFa, pa zapuši potom katalizator koji je ispred njega, pa kada se on zapuši, dalje se puni dovodna cev, pa potom dalje i turbinski deo, pa potom i sama izduvna grana...

Uglavnom do tada mislim da svako mora da primeti da mu je auto bolestan, mnogo pre nego što čadj sve popuni do turba. Naravno kako se zapušava tako i raste pad pritiska što se vidi na dijagnostici u radnim parametrima, bude i do 0,700 bara (ili 700 milibara) zapušenosti kada DPF sistem odustaje od regeneracije i traži posetu servisu.

Svakako ne možemo preko foruma da vršimo postavljanje dijagnoze, hteo sam da odgovorim na pitanje šta bi moglo da bude uzrok toliko čadji i kako nastaje uopšte.

Poenta je i da očistiš mehanički DPF sada, ako postoji problem stvaranja čadji ponovo će se brzo zapušiti.
I ponovo će stići do turbine.

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 18 Dec 2020, 15:28

Ciscenje DPF-a planiram u svakom slucaju, ali cu prethodno otkloniti kvar koji izaziva zapusenje istog.

To i jeste bila poenta mog posta, ako neko moze na osnovu ovih parametara da proceni sta bi potencijalno moglo da izaziva zapusenje DPF-a.
Сад му није ништа...

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 18 Dec 2020, 15:32

Pa napisah, vazduh, dizne, EGR pojedinačno ili u kombinaciji.
Šta tačno u nekom od tih podssistema mora da se ispita i postavi dijagnoza.

Za mene nema dovoljno podataka da bih ti ja mogao daljinski bilo šta pouzdano navesti kao kvar.
Potrebno je u vožnji pratiti više parametara i njihove podatke pa uporediti sa fabričkim očekivanim...teško iz statičkog stanja u samo jednom radnom režimu da se izvede dijagnoza.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 18 Dec 2020, 19:05

ljubitelj je napisao:
18 Dec 2020, 14:55

Ukratko, neke najćešće stvari, kod PSA sam DPF sistem je prilično robustan i retko se kvari (osim ako udje mehanički voda u senzor pritiska ali to je već obično vidljivo i golim okom, poremeti se proces vodjenja regeneracije).
EGR ko EGR, nema pravila ali on i jeste jedan od osnovnih razloga što je uopšte loše sagorevanja i time nastanak gareži.

Podrazumeva se da komplet izduvni sistem mora da bude zaptiven, bez rupica sve do iza DPFa, kasnije zadnji lonac i nije toliko bitan za funkcionisanje DPFa u smislu ako ima neku rupicu manju.

Da dodam, interval od 205km izmedju 2 regeneracije meni ukazuje da se prilično brzo puni, ili su jako nepovoljni uslovi vožnje ili je problem u sistemu pripreme smese (vazduh-gorivo-EGR koji direktno utiče na to)..
Zato je meni u poplavi upalio upozorenje za Risk of filter blocking (uleteo sam u oluju, voda je isla metar u visinu oko auta jedno 5 minuta). Cim sam izasao iz tog olujnog podrucja, greska je nestala. To je bilo pre skoro 2 godine.

Meni regeneracije radi od 185 do 600km, zavisi kako kad. Da li vozis 3 minuta po gradu ili si na autoputu. Sistem ne dozvoljava duzi razmak od 900km izmedju 2 regeneracije.

Ako stalno vozis kratke relacije, moze da radi i na 150km. Cak i sasvim novi Peugeot.

Sto se tice ove cadji oko turba, video sam na nekoliko verzija ovih motora da je tu dosta cadjav. Ne znam sta je razlog.

Podloske dizni se odmah vide, bude masno oko njih. Skines poklopac i vidis.

Greska kod zamene tih podloski je sto mora da se menja i podloska i semering i plasticna mala biksna ili vec kako se zove. Obicno menjaju samo ove prve dve stvari a tu plasticnu cauricu ne. I onda propiski opet.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori