DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 12 Sep 2018, 11:38

Kod tvog Puga treba da traje 3-5 minuta, tj da je toliko dovoljno da se završi pošto se koristi Eolys aditiv koji omogućava da se regeneracija obavlja na 400-450C.
Da bi regeneracija uopšte započela ima čitav niz preduslova, ne sme biti grešaka ni jednom od nekoliko ECU vezanih za FAP, moraju sva 4 grejača da budu ispravna, u rezervoaru mora biti najmanje 16 litara goriva, temperatura motora treba da se ispuni prema mapi, mora da ima Eolys tecnosti u dopunskom rezervoaru, treba da je FAP sa više od 15 a manje od 70% predvidjenog pada pritiska, itd.

Ima čitav niz ako ovo onda ono a vezano je za još ono, imam ceo opis kako radi na oko 100nak strana, izdato od samog PSA.

Još nešto, ako sipaš gorivo za manje od 7,5litara neće se aktivirati ubacivanje Eolys aditiva nakon dostizanja brzine od 30km/h. To znači ako recimo stalno sipaš za 1,000 dinara neće biti uslova da se ostvari regeneracija.
To sam naučio jer nije hteo da odradi zimus/proleće, baš kako je PSA opisao u dokumentaciji.

Taj dodatni faktor da se mora kod PSA sipati gorivo za minimum 1.600 dinara pojedinačno i da ga ima više od 1/4 rezervoara ne piše u uputstvu za upotrebu auta, ko dugo vremena ne ispuni ta 2 uslova a vozika se samo po gradu lako može da inače ispravan FAP zezne do nivoa da se pojavi pisano obaveštenje da je FAP zapušen (akivira se na 90% tj gotovo napunjen) a tada može biti već kasno i teško da sam odradi regeneraciju.
Onda mora u servis pa na zvaničnu dijagnostiku da se ručno pokrene regeneracija.

Vrlo komplikovan i zeznut sistem koji odlično radi dok radi i sve je idealno ali ako negde nešto nije tip top očas posla se sistem zaglavi i prestane da radi.

Što se tiče trajnosti Eolys je u neku ruku čvrsta čestica koja ne može da sagori (sadrži gvoždje u sebi) i taloži se u kontinuitetu u FAP filteru. Ne može se spaliti na način kao čadj, Stoga kod PSA filter treba/ mora da se menja.
Ona prva zamena FAP filtera na 160,000km je besplatna tj spada u obavezu PSA kao proizvodjača.
Ako je auto redovno u zvaničnom PSA servisu održavan trebalo bi da je FAP kod tebe zamenjen novim tj od PSA remontovanim (novi nisu stavljali već po Evropi takve ugradjivali) pa si miran do oko 280-300.000km kada sledi sledeća zamena filtera.

U suštini ako se normalno vozi u svim režimima (ne samo grad), ima Eolys aditiva i sam sistem ubrizgavanja je ispravan FAP ne pravi funkcionalne probleme i vozač ne primeti kada obavlja regeneraciju.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 12 Sep 2018, 11:52

Auto je do 198.000km redovno odrzavan u ovlascenom Peugeot servisu u nemackoj, sad nesto imam od ubelezenih servisa, nesto nemam, imam zadnji Dekra izvestaj s pocetka ove godine gde je auto ocenjen bez kvarova uz dve zabelzebe (mala pukotina na soferci od par mm koju moram zapusiti da se nekad ne prosiri i luft u desnoj sponi koji nije bio kad sam pregledao trap sto znaci da je popravljeno tamo).

Ne znam koliko radi kod mene tu regeneraciju, ali manje od 10 minuta je povecana potrosnja i to se desilo uvek na duzoj voznji autoputem (ovo sam svugde procitao da se podigne potrosnja kad to radi). Rezervoar punim cim padne na 1/3 (a to je 20 litara jer je rezervoar od 60, a na minimumu je bio samo na placu kad sam ga preuzeo), sipam GDRIVE dizel uvek, i uvek ga napunim do 2/3 ili pun.

Na autoputu vozim minimum 60 do 70km brzinom od 130kmh dvaputa nedeljno. Ostali rezimi su malo po gradu i autoput 40km ukupno radnim danima.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4166
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

DPF i regeneracija

Post od carov2 » 12 Sep 2018, 21:34

cozmo je napisao:
post_id=837653 je napisao:
12 Sep 2018, 10:44
Na leru uvek prikazuje potrosnju tipa 0.5 ili slicno.... Ali tri puta na autoputu je dizao sa 5.8 na 9 do 9.5 i to je drzalo desetak minuta. Cenim da je to to.
Ovde je nešto vrlo čudnovato...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 12 Sep 2018, 23:10

Nasao sam neki Peugeot tekst za FAP filter, kazu da je uvek povecana potrosnja za dosta i da moze trajati do 20 minuta regeneracija. Kao i da radi uvek kada vidi senzor da su se stekli uslovi, tj voznja na autoputu, po temperaturi izduvnih gasova. Potrosnja u leru je do litar na sat normalna za svaki auto.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4166
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

DPF i regeneracija

Post od carov2 » 13 Sep 2018, 12:49

Vozio si autoputem relativno duže vreme, konstantnom brzinom, i prosečna potrošnja od starta ti je sa 6l otišla na 9l?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 13 Sep 2018, 13:28

Ne. TRENUTNA potrosnja je skocila sa 5.9 na 9.5 na nekih desetak minuta i onda se vratila u normalu. Kako su mi objasnili, kada trenutna potrosnja skoci na taj vremenski period na autoputu, to je najpouzdaniji znak regeneracije dpf filtera. Sva tri puta je trajalo identicno, dakle zakljucujem da je radi na oko 600km kod mene. Prosecna potrosnja je svo vreme ista, 6 litara.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: DPF i regeneracija

Post od ddanijell » 18 Sep 2018, 20:26

Evo nesto malo konkretnije, momenat kada je startovala regeneracija (aktivna) , vise screenshotova spakovano u 1 vecu fotku da bi lakse moglo da se sagleda i da se vide parametri:

Slika

21 minut je trajalo ciscenje, max temperatura na ulazu u dpf je bila 668c, bio sam na autoputu, nekih 30ak km sam presao dok je zavrsio ciklus, brzina nije bila konstantna jer je bio i prolaz kroz naplatnu rampu i nesto usporenja.
Vide se u ovom slucaju i naknadna 3 ubrizgavanja (post injection 1/2/3) cime dize temperaturu na izduvu i odrzava je prilicno konstantnom.

Slika ispod je zavisnost parametara pri konstantnoj brzini 120km/h ali u razlicitim stepenima prenosa, svaki stepen sam drzao 2-3minuta da se ustabile vrednosti i onda pravio screenshot.
Svaki pojedinacni screenshot ima napisano koji stepen prenosa i koji broj obrtaja i u odnosu na to dole se vidi lepo zavisnost izmerenih parametara, testirano 122km/h na tempomatu (120km gps) u 5/6/7 brzini.

Slika

Nisam siguran za parametar "High press.EGR closing(%)" da li se odnosi direktno na zatvorenost egr-a ali ako je verovati merenju na vecim brzinama na autoputu je zatvoren 100%, tek na nizim brzinama i manjim opterecenjima se otvara i na 4toj slici se vidi pri brzini 50km/h u 4toj brzini da je zatvoren 72% tj 28% otvoren, a tad je evidentno i najveci stepen cadji koji se akumulira u dpf-u. Najvisi stepen otvorenosti egr-a se dobija u momentu kada se na vecem rpm pusti gas (da napravi vakum na usisu) 45%.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 18 Sep 2018, 21:09

Ekstra, i podaci i preglednost. :klanjamse:
Da, EGR se aktivira samo pri malom delimicnom opterecenju. Tada se primeti i naglo pad temperature izduvnih gasova a povecanje cadji.

Da li dobro vidim da je potrosnja goriva pri 120km/h najmanja u V, cak za nijansu manja od potrosnje u ViI stepenu?
Ili je to do trenutne konfoguracije puta u trenutku kada je snimak napravljen?

To me malo zbunjuje.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: DPF i regeneracija

Post od ddanijell » 18 Sep 2018, 21:31

Nema nigde prikazane potrosnje sa ovim softverom. Bar ja ne vidim.
Inace potrosnja 6.7L u petoj, 6.0L u sestoj i 5.7L u 7moj (mozda ne bas tacno ali priblizne vrednosti).

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 18 Sep 2018, 21:37

Pri 120km/h potrosnja 2.17 miligrama/ okidanju dizne, V
120- 2.50 u VI
102-2.21 u VII

Ok, zeznuo sam se jer nisam uzeo u obzir faktor vreme.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: DPF i regeneracija

Post od ddanijell » 18 Sep 2018, 21:44

To su naknadna ubrizgavanja posle osnovnog, mozes videti pri brzini 50km/h da su sve nule.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 19 Sep 2018, 09:17

Inace detaljnim uvidom u servisnu dokumentaciju mog auta, pise da je obavezna zamena DFP filtera na 180.000km, a tada je i udaren pecat u servisnoj (180.000km). Uglavnom pretpostavljm da je menjan, a rekose da su te zamene bile besplatne. Mislim da mi je juce radio regeneraciju, nekih 5-7 minuta mozda, sudeci po instant povecanju potrosnje izvesno vreme na 130kmh.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: DPF i regeneracija

Post od ddanijell » 19 Sep 2018, 11:57

Sto se tice VAG DPF , imao sam kracu prepisku sa autorom softvera i izmedju ostalog pitao zasto vrednost "Soot mass measured" ide u minus, evo odgovora:

Soot mass measured is a strange value, I haven't understood it after many and many hours of test. I'm not sure that the formula used to convert the raw value is correct, but I've seen negative values also in the VW official diagnostic scanner.
I've added that value after many requests from users with faulty engine because they say that value is more realistic than the calculated value in case of engine failures.

Po mom misljenju ta vrednost bi trebala da se dobija preko senzora pritiska ispred dpf filtera i da pokazuje mozda cak i realnije stanje akumulirane cadji nego sto pokazuje vrednost "Soot mass calc" , pod uslovom ako je to kako mislim da jeste, a sto delimicno potvrdjuje i njegov odgovor.

Kabal
Postovi: 2882
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Kabal » 19 Sep 2018, 13:09

Mozda bi bilo bolje da si uzeo auto bez dpf, da se ne zamaras :mrgreen:

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: DPF i regeneracija

Post od ddanijell » 19 Sep 2018, 13:27

Ne zamaram se, zanimaju me nove tehnologije, pogotovu dok rade kako je predviđeno.

Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk


Odgovori