DPF i regeneracija
Re: DPF i regeneracija
Pa sada sta god da uzima, imao bi DPF ili GPF.
Re: DPF i regeneracija
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- cozmo
- Postovi: 5033
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Meni od kako je krenulo ovo jace zahladjenje od decembra, jedno mesec dana unazad, cesce radi regeneraciju. Kad je bilo toplo, 400 do 600km, odnosno jednom nedeljno (predjem 500km), mozda se jednom ukljucilio dvaput. Sad stalno radi dvaput nedeljeno na oko 280km predjenih u proseku. Navodno sam cackao po netu da je cesca regeneracija kad je hladnije vreme jer se sporije zagreva motor pa ima vise tih cestica bla bla... valjda Doduse uglavnom izvrti 5 min na AP, mozda je dvaput upalio onu aktivnu po gradu...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
posle DPF - GPF
vidim da PSA najavljuje uvodjenje novog filtera na benzinskim motorima - GPF. ekvivalent DPF na dizelu, ovaj treba da radi isto na benzinskim motorima. gasoline particle filter.
pa srecna vam regeneracija, zacepljivanje, eliminacija istog i sve pratece pojave
prvi bi trebalo da bude mnogo hvaljeni 1.2 3-cilindricni turbo od 110/130KS, navodno najbolji motor u klasi.
pa srecna vam regeneracija, zacepljivanje, eliminacija istog i sve pratece pojave
prvi bi trebalo da bude mnogo hvaljeni 1.2 3-cilindricni turbo od 110/130KS, navodno najbolji motor u klasi.
Re: posle DPF - GPF
GPF je uveden pre otprilike 5 godina polagano kako kod kog proizvodjaca a vec neko vreme je zakonski obavezan za vozila koja se prodaju (i prvi put registruju) u EU.
Mislim da je od jeseni 2017.krenulo zakonsko uvodjenje progresivno po modelima a od septembra 2018. je zabranjena prodaja novih bez GPF. Euro 6d temp.
Bas pre neki dan citam nesto, regeneracija GPF ide na svakih 500-600km voznje, i kao nije preporucljivo da se auto vozi po gradu na krace od 5km. Menja se inace zajedno sa pred katalizatorom jer je celina i kosta oko 1500 evra komplet materijal i rad.
Koliko sam pratio PSA uvodi II generaciju GPF.
Radi drugacije od DPF, osovno je NOx+ SO2 akumulacija u filteru i posle sa HC dogorevanje.
Mislim da je od jeseni 2017.krenulo zakonsko uvodjenje progresivno po modelima a od septembra 2018. je zabranjena prodaja novih bez GPF. Euro 6d temp.
Bas pre neki dan citam nesto, regeneracija GPF ide na svakih 500-600km voznje, i kao nije preporucljivo da se auto vozi po gradu na krace od 5km. Menja se inace zajedno sa pred katalizatorom jer je celina i kosta oko 1500 evra komplet materijal i rad.
Koliko sam pratio PSA uvodi II generaciju GPF.
Radi drugacije od DPF, osovno je NOx+ SO2 akumulacija u filteru i posle sa HC dogorevanje.
Re: DPF i regeneracija
Da, svi novi turbo benzinci moraju da imaju GPF od 1.9.2018.
Inace, kako je temperatura izduvnih gasova kod benzinca 200c veca nego kod dizela, stalno su u pasivnoj regeneraciji, i ne ocekuju se problemi kao kod dizela, kako kazu.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Inace, kako je temperatura izduvnih gasova kod benzinca 200c veca nego kod dizela, stalno su u pasivnoj regeneraciji, i ne ocekuju se problemi kao kod dizela, kako kazu.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Re: DPF i regeneracija
Vec ima problema, ti moderni turbo benzinci rade u rezimu slabog opterecenja slicno kao dizela sto se priprema smesa.
Usisava se cist vazduh koji se sabija i tek neposredno pred GMT se ubaci vrlo malo goriva, smesa je jako siromasna 1:40 pa je i temperatura sagorevanja niska. Tzv. slojevito punjenje cilindra gorivom smesom.
Dostize se jedva 200-500C izduvnih gasova. To nije dovoljno za reakciju sa NOx.
Prednost je znatno umanjena potrosnja goriva pri malom opterecenju goriva.
Da bi se radila regeneracija prebacuje se ubrizgavanje u klsasicno gde se usisava goriva smesa i kao takva sabija a formira se jako bogata smesa odnosa 1:10 pa se dobija adekvatna temperatura izduva od 1.000C sto je dovoljno za hemijsku reakciju i regeneraciju NOx..
Isto kao kod dizela predvidjeno je da se ide u ovlasceni servis i putem dijagnostike prinudno vrsi proces.
Ima lep filmic na YT o radu tih novih kat filtera kod benzinaca.
Sve u svemu cela ta prica je tek u zacetku i za nekoliko godina videce se efekti i koliko je sveukupno efikasno.
Usisava se cist vazduh koji se sabija i tek neposredno pred GMT se ubaci vrlo malo goriva, smesa je jako siromasna 1:40 pa je i temperatura sagorevanja niska. Tzv. slojevito punjenje cilindra gorivom smesom.
Dostize se jedva 200-500C izduvnih gasova. To nije dovoljno za reakciju sa NOx.
Prednost je znatno umanjena potrosnja goriva pri malom opterecenju goriva.
Da bi se radila regeneracija prebacuje se ubrizgavanje u klsasicno gde se usisava goriva smesa i kao takva sabija a formira se jako bogata smesa odnosa 1:10 pa se dobija adekvatna temperatura izduva od 1.000C sto je dovoljno za hemijsku reakciju i regeneraciju NOx..
Isto kao kod dizela predvidjeno je da se ide u ovlasceni servis i putem dijagnostike prinudno vrsi proces.
Ima lep filmic na YT o radu tih novih kat filtera kod benzinaca.
Sve u svemu cela ta prica je tek u zacetku i za nekoliko godina videce se efekti i koliko je sveukupno efikasno.
Poslednja izmena od ljubitelj u 03 Feb 2019, 22:28, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Pa postavi taj film...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: DPF i regeneracija
2000. godina?
Re: DPF i regeneracija
Fora je sto GPF ne sluzi za NOx sa kojima novi benzinci nemaju problema, vec samo za mikro cestice, koje su nuspojava kod motora sa direktnim ubrzavanjem.
Katalizator je tu od Euro 3 za NOx, ako se dobro secam.
Katalizator je tu od Euro 3 za NOx, ako se dobro secam.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Ne verujem da će to praviti probleme u benzincima, oni ipak nisu tolike purnjare i čađavci kao dizelaši.
TT
TT
Re: DPF i regeneracija
@ikac, prebacio sam se na pogresnu stranu sa katalizatorima.
Da, cestice su problem direktnog ubrizgavanja.
Da, cestice su problem direktnog ubrizgavanja.
- cozmo
- Postovi: 5033
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Kad smo kod DPF, meni je u prosli utorak prijavio poruku "risk of filter blocking". Provozao sam ga 20 minuta agresivnije (bio sam na autoputu), 130 u 4. stepenu prenosa.
Medjutim poruka je i dalje stajala kad se upali auto. Otisao na dijagnostiku, jedina greska koju smo ocitali je greska releja na prvom grejacu - to su mi rekli da kod njih stalno to prijavljuje, poznata mana i kazu da ne znaci da je grejac neispravan. Zapusenost DPFa je bila 18 procenata, kolicine cadji i svega toga u granicama normale. Eolis tecnosti 1,25 litre u rezervoaru. Odradio regeneraciju nekih 26km pre dolaska u servis (video sam na AP kad je radio regeneraciju, te me je cudilo da ni posle toga nije sklonio poruku). Zadnjih 5 regeneracija u proseku na 200km (to sam primetio, zimi na 200, leti na 400 do 500km). Merili smo pritiske i temperature DPFa na leru, na 4000 obrtaja... itd itd. Nikakvih odstupanja ili greske nije bilo. Proverili smo da li radi pumpa za Eolis tecnost, radi, zuji, pumpa... dijagnostikom smo rekli ECU da je stavljen nov filter i greska je ponistena (odnosno da poruka). Presao sam 80km na AP i oko 50km u gradu od tada, nije nista prijavio. Praticu razvoj situacije. Kazu da mogu da brljavi senzor pritiska na DPFu. Takodje, citam po nekim forumima da navodno rade i grejaci nekad na regeneraciji pa je mozda ocitao gresku grejaca (iako je odradio regeneraciju) pa je ispisao to. Majstori kazu da ovaj motor ne koristi grejace, burazer mi kaze isto, a negde citam da moze da koristi grejace pri regeneraciji, valjda da digne temperaturu ako neki uslovi nisu zadovoljeni. Meni je cudno da je odradio normalno regeneraciju, a nije ponistio poruku, nego smo morali dijagnostikom. I cudno je naravno da su parametri bili ok.
Ako je do grejaca, zamenicu grejac (ili mozda i sva 4, neki kazu bolje, neki kazu menjaj samo jedan), pa cemo videti.
Medjutim poruka je i dalje stajala kad se upali auto. Otisao na dijagnostiku, jedina greska koju smo ocitali je greska releja na prvom grejacu - to su mi rekli da kod njih stalno to prijavljuje, poznata mana i kazu da ne znaci da je grejac neispravan. Zapusenost DPFa je bila 18 procenata, kolicine cadji i svega toga u granicama normale. Eolis tecnosti 1,25 litre u rezervoaru. Odradio regeneraciju nekih 26km pre dolaska u servis (video sam na AP kad je radio regeneraciju, te me je cudilo da ni posle toga nije sklonio poruku). Zadnjih 5 regeneracija u proseku na 200km (to sam primetio, zimi na 200, leti na 400 do 500km). Merili smo pritiske i temperature DPFa na leru, na 4000 obrtaja... itd itd. Nikakvih odstupanja ili greske nije bilo. Proverili smo da li radi pumpa za Eolis tecnost, radi, zuji, pumpa... dijagnostikom smo rekli ECU da je stavljen nov filter i greska je ponistena (odnosno da poruka). Presao sam 80km na AP i oko 50km u gradu od tada, nije nista prijavio. Praticu razvoj situacije. Kazu da mogu da brljavi senzor pritiska na DPFu. Takodje, citam po nekim forumima da navodno rade i grejaci nekad na regeneraciji pa je mozda ocitao gresku grejaca (iako je odradio regeneraciju) pa je ispisao to. Majstori kazu da ovaj motor ne koristi grejace, burazer mi kaze isto, a negde citam da moze da koristi grejace pri regeneraciji, valjda da digne temperaturu ako neki uslovi nisu zadovoljeni. Meni je cudno da je odradio normalno regeneraciju, a nije ponistio poruku, nego smo morali dijagnostikom. I cudno je naravno da su parametri bili ok.
Ako je do grejaca, zamenicu grejac (ili mozda i sva 4, neki kazu bolje, neki kazu menjaj samo jedan), pa cemo videti.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Nox katalizator je i pre euro 3 bio, to su trokomponentni katalizatori.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money