DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 11 Jul 2020, 18:47

ljubitelj je napisao:
11 Jul 2020, 12:05
Inače, regeneracija FAP se vrši i bez ubrizgavanja Eolysa, ni fabrički se Eolys ne ubrizgava svaki put već samo kada kompjuter proceni da je previše hladno sagorevanje tj nije dostignuta potrebna EGT temperatura. (to je zimi i vožnja po gradu, uglavnom takvi neki radni režimi gde nema dovoljno toplote u uzduvnim gasovima da zagreju FAP.)
Gomila auta uopšte nema FAP aditiv pa im se ne zapušava filter.
Odmah prijavljuje gresku cim nema Eolysa "Risk of filter blocking". Ne moze da se vozi bez aditiva, odnosno moze mozda 1000km a onda ide "Filter clogged". To se svima desilo, ko god je vozio bez Eolysa. Mozda je teoretski tako, ali u praksi odmah ispisuje greske.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 12 Jul 2020, 09:21

Ukratko, odabrana (i plaćena avansno) licenca važi odredjeno vreme za koje se ima pristup odredjenom setu funkcija/ podataka online. Dat je primer dnevne licence koja važi od 9 ujutru danas do 9 ujutru sutradan.

Preporuka je da se uz svako održavanje vozila obavi online provera dostupnosti update-a i status softvera auta (online interaktivna dijagnostika direkt sa fabrikom) .

Cena licenci zavisi od obima i dužine trajanja, recimo koliko znam za gledanje kataloga rezervnih delova licenca košta 180€ za period od godinu dana.

Ovde je dato u detaljima o čemu se radi za Peugoet, Citroen, DS vozila.

http://public.servicebox.peugeot.com/cg ... cgv_en.pdf

The various packages offered on Service Box will give you access to all the information contained
on the site for a period of time that depends on which package you choose.
The start date and time of your package will run from the first occasion that you consult one of the
site's charged-for sections.

The schedule of subscription prices is available on the login page.
Important: each package corresponds to the period of time for which you have unlimited access to
http://public.servicebox-parts.com (it does not refer to the period of time you are
connected).
For example: you subscribe to a one-day package today. If you log on for the first time tomorrow
at 9 o'clock, your package will be valid until the following day at 9 o'clock (local time).


The Purchaser is required to visit the site regularly to benefit from the most recent updates and in
all circumstances at the latest when a vehicle on which work has been carried out is delivered to
the customer.


Payment must be received in full from the Purchaser by credit/debit card or by bank transfer at
the time of ordering.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 12 Jul 2020, 09:46

cozmo je napisao:
11 Jul 2020, 18:47
ljubitelj je napisao:
11 Jul 2020, 12:05
Inače, regeneracija FAP se vrši i bez ubrizgavanja Eolysa, ni fabrički se Eolys ne ubrizgava svaki put već samo kada kompjuter proceni da je previše hladno sagorevanje tj nije dostignuta potrebna EGT temperatura. (to je zimi i vožnja po gradu, uglavnom takvi neki radni režimi gde nema dovoljno toplote u uzduvnim gasovima da zagreju FAP.)
Gomila auta uopšte nema FAP aditiv pa im se ne zapušava filter.
Odmah prijavljuje gresku cim nema Eolysa "Risk of filter blocking". Ne moze da se vozi bez aditiva, odnosno moze mozda 1000km a onda ide "Filter clogged". To se svima desilo, ko god je vozio bez Eolysa. Mozda je teoretski tako, ali u praksi odmah ispisuje greske.
Grešku NE PRIJAVLUJE kada se sipa manje od oko 8 litara goriva, tako je fabrički programiran ECU za aditiv.

Vozi se normalno bez aditiva, u praksi 7,700km, nema te poruke, filter se normalno regeneriše i normalno funkcioniše. Ne ispisuje ni odmah ni posle greške, jer greške i nema pošto je PSA tako napravio da ubrizgavanje Eolysa svaki put kada se toči gorivo NIJE USLOV za regeneraciju tokom vožnje.

Teoretski ili jasnije, zvanično napisao PSA u uputstvu a u praksi potvrdjeno.

Inače, regeneracija se obavlja na oko 1,200-1,300 predjenih km na otvorenom odnosno 300-400km surove gradske vožnje u najnepovoljnijim okolnostima (hladan motor koji se ne zagreva nikada na radnu temepraturu izduvnih gasova, nema dovoljnog opterećenja).

Sada leti, regeneracije su retke, dovoljno su vrući gasovi da se filter sam zagreje tokom 30tak km vožnje van grada, ako se ponekad stisne gas i ne vozi stalno penziiner stilom i juri minimalna potrošnja po svaku cenu.

Plus je dizel danas znatno bolji od onog iz prošlog veka (euro2) kada i prema kome je Pežeo FAP konstruisan i Eolys uveden u priču oko sagorevanja dizela.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 12 Jul 2020, 09:55

istekao edit, iz cenovnika za Hrvatsku
npr licenca za 1h pristupa 7€+PDV, 7 dana 110€ +pdv, godinu dana 2,601€+pdv.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 12 Jul 2020, 13:07

Nisu ti tacne informacije. Prenosim iz servisne dokumentacije:

1. Regeneracija se obavlja na max. 800 do 1000km ako je do tada nije bilo:

The engine management ECU records the distance covered since the last regeneration and orders regeneration assistance when the distance exceeds a certain threshold (between 800 and 1000 km).

Eolys se ubrizgava UVEK, od kolicine goriva zavisi samo unos kolicine aditivia:

Depending on the quantity of fuel put in, the engine ECU takes the following actions :
 To determine the quantity of additive to be injected into the fuel tank
 To control the fuel additive pump

I uvek prijavljuje gresku kad je nizak nivo, ili nema aditiva:

The engine ECU sends an alert on the risk of clogging of the particle filter and on the level of additive being insufficient, as a function of the quantity of additive injected and of the weight of additive accumulated in the particle filter.

Pogodio si jedino da se aditiv nece ubrizgavati ako je prepunjen FAP.

The engine ECU sends a request for additive to a total volume made up of one or more individual volumes each not exceeding 1265 mm³, to the fuel additive pump, via the BSI.
The engine ECU records in memory the weight of additive that is accumulated in the particle filter.
The engine ECU authorises or prohibits the applying of additive, as a function of the following parameters :
 State of the additive pump
 Level of additive remaining
 State of clogging of the particle filter
 Fuel gauge state

I koriguje unos aditiva:

Correction of the load levels depending on the amount of cerine
The cerine present in the fuel :
 Is not burnt with the soot
 Builds up on the walls of the particle filter
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 13 Jul 2020, 11:05

Možda ti pogadjaš, nešto si pogodio oko kilometraže za prvi FAP sistem pre 11/2002 godine koji je ugradjivan retko. Napisao sam kako radi FAP od te 2002. godine pa nadalje kod većine vozila pa i kod tvog i mog primerka.
I da, moja greška nije oko 8 litara nego je tačno 5 litara granična vrednost za odredjivanje ubrizgavanja aditiva. Sistem smatra da je sipano do 0,50litara a za to je aditiva koliko? izračunaj :)

Jasno si napisao da kada je prazan rezervoar za aditiv da prijavljuje grešku. A to uopšte nije ni bilo pomenuto, i podrazumeva se da je tako inače je besmisleno postojanje samodijagnostike i kontrole regeneracije. I ne znam što uopšte to pišeš?

Ne znam kako da ovde prenesem sa mog diska, ili okačim dokument sa informacijama koje se drugačije od onoga što si izneo, zove se M00 izdat aprila 2009. pod naslovom LE FILTRE A PARTICULES i detaljno opisuje rad FAP sistema.

Strana 46-48 opisuje algoritam po kome se odredjuje interval za regenraciju, a koji iznosi do 1,900km.
Za primer je dat jedan profil mešovite vožnje.
Ville :5 %
Ville intensive : 5 %
Route : 40 %
Autoroute : 35 %
Montagne : 15 %
Le kilométrage optimum sera d’environ 1365 kms.
Si les conditions de roulage sont très favorables, le module décidera de réaliser une régénération entre 1200
et 1365 kms, (l’optimum ne sera pas atteint mais il y a un risque de tomber ensuite dans des conditions
défavorables.)
Si les conditions très favorables ne sont pas obtenues, le superviseur décide de retarder la régénération et
d’attendre des conditions favorables.
Le kilométrage maximum ne devra pas dépasser 1900 kms (la charge en suie serait aux alentours de 96 %).

Superviseur de deuxième GÉNÉRATION.
2.1.3. Module Consommation.
Calcul du kilométrage optimum pour la régénération en fonction du type de conduite sachant que les seuils
pour des profils purs sont à titre d’exemple :
- Autoroute : 1700 km
- Montagne : 1200 km
- Route : 1500 km
- Ville : 950 km
- Ville intensive : 850 km
Attention :
Ces données ne signifient pas qu’il faut régénérer le FAP à ces kilométrages.
Elles signifient que si on régénère le FAP à ces kilométrages, les meilleures consommations seront obtenues
et les chances de régénérer plus importantes.
(Le colmatage du FAP par les suies entraîne une hausse de la consommation).
Le calculateur met à jour ces données en permanence en faisant une pondération par rapport à l’historique
des profils de roulage depuis la dernière régénération.
Exemple : Le conducteur à roulé selon le profil suivant depuis la dernière régénération :
Ville : 20 %
Ville intensive : 50 %
Route : 15 %
Autoroute : 10 %
Montagne : 5 %
La distance optima pour la régénération est donc d’environ :
0,2 x 950 + 0,5 x 850 + 0,15 x 1500 + 0,10 x 1700 + 0,05 x 1200 = 1070 km.
Imaginons que le conducteur ait parcouru 500 Km.
Il change ensuite de type de profil de conduite car il réalise une longue distance sur autoroute.
Le seuil optimum va donc évoluer en temps quasi réel et se situer entre 1070 km et 1700 km.

Lepo se vidi kako algoritam odredjuje interval.
Odakle si prepisao tvoje informacije za 800-1,000km ?

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 13 Jul 2020, 12:52

Ti svo vreme pises za stara godista, tu se razmimoilazimo :)

Ovo je za restyle modele 307 i za model 308, drugaciji je proces. I u pitanju je 1.6 HDI motor u tim modelima:

DIESEL TURBO DV6 FAP

Kod tih motora ako sipas gorivo, a aditiv se ne ubrizga prijavice risk of filter blocking/clogging. Ako se ubrizga a pri kraju je napisace gresku da je na minimumu istovremeno sa malopre pomenutom greskom. Ne preporucuje se sipanje za 1000 din jer svaki put ga ubrizga. Sto se cesce sipa mala kolicina, vise se trosi aditiva.

Pretpostavljam da je sistem promenjen.

Regeneration capability : The engine management ECU determines a regeneration capability (in %) according to the vehicle condition at a given moment "T" (exhaust gas temperature, speed, acceleration under full load, etc.). Depending on the regeneration capability, the engine management ECU can request regeneration assistance.
Distance travelled since the last regeneration : The engine management ECU records the distance covered since the last regeneration and orders regeneration assistance when the distance exceeds a certain threshold (between 800 and 1000 km).
N.B. : Regeneration of the particle filter can only be ordered when the engine coolant temperature is above 60°C.

Postoji kompletan opis procesa sa svim mogucim parametrima i nema veze s ovim sto si ti okacio. Kod mene se ponasa tacno po tom uputstvu. U par navrata ukljucio je regeneraciju na 900km. Ali to je retko, obicno je od 400 do 600km, u zimskim uslovima 300 do 500. U ovlascenom servisu su rekli da je cak i to retko, i da se obicno odvija od 250 do 350km na 99% vozila ako je gradska voznja. Ja imam i dosta otvorenog pa je u proseku oko 600km, nekad 400, 500 ali od kada sam uzeo auto okvirno na 600km.

Gresku risk of fliter clogging sam dobio dva puta:

1. Voznja na minus 10 po ogromnoj vejavici
2. Voznja po oluji kroz potoke vode i pljusak sa velikom vlagom.

Oba puta jako spora voznja dugo vremena (preko sat).

Uvidom u dijagnostiku, pogorsanje atmosferskih uslova je uslovilo gresku verovatno, regeneracija je odradjena normalno u toku voznje u tim uslovima, greska je sama nestala posle 3 minuta od pojavljivanja (tako mi se i pokazalo na ekranu i tako je i u dokumentaciji ako je sve ispravno). Moguce da je bilo upozorenje da vozim duze da ne prekine regeneraciju zbog eksremnih uslova voznje (EGT senzor):

In the event of prolonged idling, regeneration assistance is ineffective (exhaust gas temperature insufficient).
The filter is clogged by particles.
212
The engine management ECU informs the BSI1.
The BSI1 requests the displaying of a message on the multifunction screen (risk of particle filter clogging).
The aim is to encourage the customer to adapt his driving to facilitate particle filter regeneration.
Within 100 kilometres after the message appears, the customer must drive for at least 3 minutes at a speed greater than 50 km/h which should cause the message to disappear.
Failure to comply with this recommendation will lead to the following fault : Clogged particle filter.
The engine management ECU informs the BSI1 which requests activation of the following components
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 13 Jul 2020, 16:16

Slika
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 13 Jul 2020, 19:40

Dokument na osnovu koga pišem služi za zvaničnu obuku i sertifikaciju servosera PSA, pokriva euro2, euro 3 i euro 4 godišta kroz detaljan opis (na 62 strane). Dakle, pokirva, 1998/1999. modelsku do 2009/2010.,, modelsku i odnosi se na FAP sistem u PSA i nigde se u njemu ne pominje nijedan motor pa bih zaključio da je univerzalno primenljiv opis za sve modele i sve motore (pojkriva Bosch, Siemens, Magneti Marelli) što je i logično jer nema razloga da bude drugačije kada je isti princip rada filtera/607,406,,307,308,,407,807 C4,5,,6,8 modeli restajl ili ne u okviru tog vremenskog perioda/
Dokument opisuje i fiziko hemiju reakcija obe vrste Eolysa, i stari i novi tip tečnosti.

Opisuje 3 generacije sistema i hardversko softverske razlike, kao i kompleto kako kompjuter obradjuje podatke, dato na primerima i dato kroz dijagrame. Sa sve podacima kada (koje nedelje proizvodnje) je koji softver primenjen. iskorpirao sam kratak deo iz opisa kako se odredjuje kada i koliko dugo će biti potrebna aktivna regeneracija, osim kilometraže u igri su i diferencijalni pritisci koji se kombinuju uz algoritam procene dopunskog čić

Mogu da ga podelim sa tobom jer nije pod licencom, Imam i drugačiji manje tehnički a više reklamni dokument PSA gde onako više novinarski daje prezentaciju rada bez ulaženja u detalje radih parametara.
Ne bi mi bilo teško da pročitam tvoj izvor i da uporedim, ako ima negde online to uputstvo molim te okači link.

Što se tiče tvojih problema u radu sistema, ja toga nisam imao do sada. Nikada ni u jednim uslovima nikakva greška niti poruka vezana za FAP za ove 2 1/2 godine. Aktivna regeneracija na mom 307 se koliko sam ispratio odigrava na oko 1,200-1,300km u proseku i to uglavnom jesen zima period. Sada leti i ne primećujem, rekao bih da se vrši pasivna (samo) regeneracija i možda se na kratko tipa minut dva aktivira ova softverska regeneracija.
Uglavnom ako ne obratim baš baš pažnju da pratim ne bih išta primetio u radu FAP.

Da jeste takav scenario kako si ti opisao da uvek važi, odavno bi se kod mene zapušio filter a ekranom BC šetale poruke sve u šesnaest, ali eto u praksi nije tako i problema nema.

Ne bih se bavio time šta ti pretpostavljaš da ti se dešavalo, svaki auto i njegov kvar je priča za sebe i za zasebnu dijagnostičku analizu šta je u kvaru i zašto.
Ono što znam je da je sistemski problem /ili greška Boscha u konstrukciji/ senzora diferencijalnog pritiska koji je izuetno osetljiv na vlagu a na pojavu vode kad audje u njega se pokvari.
FAP sistem senzora (treba da )je hermetički zatvoren ali u praski crevo pritiska napukne, olabavi se šelna, pojavi se ris....i udje vlaga ili više ne zaptiva savršeno pa senzor daje pogrešne podatke o stanju protočnosti filtera. Ovo je i sam PSA pojasnio i dao preporuku da se pri dopuni Eolysa vrši detljana provera creva od FAP filtera i po potrebi zamena komplet sa spojnicama.

I da se ako curi/kaplje voda na senzor u paketu zameni plastika ispod brisača sa dihtungom ka haubi, jer voda nadje put nekako do ispod haube i nalije taj senzor (koji je montiran iza akumulatora fizički). Kada jednom voda udje u senzor nema rešenja osim zamene za novi (nije jeftin), barem tako fabrika kaže.

FAP je i jednostavan i komplikovan sistem, Jednostavno zamišljen ali komplikovan da se potpuno isprati šta se kako, kada i koliko dešava u medjusobnom odnosu komponenti bez dobrog i dokumentovanog opisa rada u koji se gleda dok se prati rad sistema. Prosto gledanje u dijagnostički ekran je samo deo šire priče i ne govori sve što treba. Barem je takav moj utisak.

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od nuk » 13 Jul 2020, 20:29

Što se kaže, obavezno štivo za ozbiljne ljubitelje

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dag81 » 13 Jul 2020, 20:40

Euro 2 i euro 3 sa FAP filterom, revolucionarno.
Ljubitelj, zivimo u euro 6 normi.

Ja nisam jos cuo da 2.0hdi 90ks iz 307ice ima fap. Daj uslikaj zavrsetak auspuha, da vidimo kako ozgleda.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dragvorl » 13 Jul 2020, 21:21

Ala se ima vremena...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 13 Jul 2020, 21:25




Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 13 Jul 2020, 22:51

ljubitelj je napisao:
13 Jul 2020, 19:40

Što se tiče tvojih problema u radu sistema, ja toga nisam imao do sada. Nikada ni u jednim uslovima nikakva greška niti poruka vezana za FAP za ove 2 1/2 godine. Aktivna regeneracija na mom 307 se koliko sam ispratio odigrava na oko 1,200-1,300km u proseku i to uglavnom jesen zima period. Sada leti i ne primećujem, rekao bih da se vrši pasivna (samo) regeneracija i možda se na kratko tipa minut dva aktivira ova softverska regeneracija.
Uglavnom ako ne obratim baš baš pažnju da pratim ne bih išta primetio u radu FAP.
Ja nemam nijedan jedini problem sa FAP filterom za 45.000km. Uredno obavlja regeneracije u proseku na 600km, nivo zapusenosti FAP filtera ne prelazi nikad 12% uvidom u dijagnostiku, svi pritisci su perfektni, mereno u voznji. Greska nije bila na dijagnostici uopste jer je regeneracija uredno odradjena oba puta, u svim zadatim parametrima. Pretpostavka je da je bilo nesto oko senzora temperature u tim esktremnim vremenskim uslovima (to su bili i najekstremniji uslovi u mojoj vozackoj karijeri i auto ih je odlicno izgurao), jer nikakve greske nije bilo, niti je zapisana. Ti imas potpuno drugaciji motor, nije isto 2.0 HDI 79KW i 1.6 HDI 80KW koji ima cesce regeneracije (rekoh ti i da kad izadju iz salona rade na 250 do 350km ovi novi ako ih vozis po gradu). Ja regeneraciju primecujem samo zato sto znam da je radi kad ukljuci grejace retrovizora i ima povisenu trenutnu potrosnju. Nekad traje 2 minuta, nekad 5 i to je to. Da nisam u servisnom uputstvu nasao ta dva parametra u zivotu ne bih provalio da je ikad radio regeneraciju. U vecini slucajeva i ne obracam paznju, pratio sam to pre godinu i po, sad sam samo procitao na malom servisu na dijagnostici interval zadnjih 5 regeneracija... po dijagnostici je kao nov.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 13 Jul 2020, 22:59

dag81 je napisao:
13 Jul 2020, 20:40
Euro 2 i euro 3 sa FAP filterom, revolucionarno.
Ljubitelj, zivimo u euro 6 normi.

Ja nisam jos cuo da 2.0hdi 90ks iz 307ice ima fap. Daj uslikaj zavrsetak auspuha, da vidimo kako ozgleda.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Dag, filter je i danas isti,, vidiš kako je revolucionarno stiglo do euro 6.
Nisam ni ja čuo za 3,0HDi od 90KS pa ne znam odakle ti takva pretpostavka. 2,0HDI od 110 i 136KS u 307 imaju FAP, to je valjda opšte poznata i lako dostupna informacija.
Završetak auspuha odredjuje ima ili nema FAP, hahaha.

Odgovori