DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ADrei
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: DPF i regeneracija

Post od ADrei » 07 Feb 2013, 17:25

ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja... :D
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Corsa 1.3 cdti

Post od ljubitelj » 07 Feb 2013, 17:27

Laki021 je napisao:
ljubitelj je napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.

Odakle ovakav zakljucak?

DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
Dizel se naliva direktno u motor u velikom visku i to nakon sto je normalno sagorevanje vec trebalo da se odradi, ideja je da zivo gorivo ode u DPF i tamo se zapali pa spali kao brener onu stroku tamo.

Svakako da deo dizela u tecnom stanju u tim trenucima kada nema vise jakog pritiska na karike (ciklus izduva) se sliva sa zidova cilindra direktno u karter.
Sto je vise zapusen DPF to je teze kretanje gasova i time povlacenja sa sobom zivog goriva pa se sve vise dizela zadrzava u cilindru.
Gorivo ne izadje iz cilindra dovoljno brzo i ne potpuno i eto problema. U idealnim uslovima DPF sistem je savrsen ali to idealno je ono sto kvari srecu.

To je uprosceni scenario dogadjanja.

U praksi ima svakakvih varijacija, ali generalno da bi se DPF regerisano potrebno je povecati njegovu temperaturu toliko da se sagore cvrste cestice taloga.

Nekada je to uspesno iz prvog pokusaja i tada je sve ok.

Neke preporuke za dizele sa DPF je da kada se dogodi taj proces regeneracije izvrsi servis zamene ulja i filtera bilo da je na redu bilo da je van plana.

Takvu preporuku ne navode proizvodjaci pa nije obavezna a kako je ulje krvotok motora a radi se o turbo motorima ta dodatna briga moze da pomogne a ne skodi jer ono sto obicno ubija motore su talozi i lakovi koji se stvaraju unutar motora i zacepljuju sita uljne pumpe, kanale podmazivanja, hidro podizace itd.

A ulje u svakom motoru, kod dizela posebno, u sebi u suspenziji nosi i raznosi razne cestice i ostalo sto je stetno pa u kombinaciji dodatnog zagadjenja dizelom kada ima uzastopnih pokusaja regeneracije zakljucak se namece da zamena ulja moze da bude korisnija nego sto izgleda na prvi pogled.

Izmedju ostaloga potrebna su posebna ulja kada postoji i sistem DPF, bas po specifikacijama namenjena takvim motorima.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 07 Feb 2013, 17:39

ADrei je napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja... :D
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Vozio sam i DSG i manuelac i ta preporuka je debilna, kao neka ekologija, merio sam potrosnju, za 0.1-0.2l razlike mi ne pada na pamet da satirem auto, plus sto auto radi na "skrge" te nije spreman za preticacnje ili veca opterecenja te se vise pati zamajac a mora i vise da se radi menjacem.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od NexT » 07 Feb 2013, 18:14

ljubitelj, koliko znam, gorivo se naliva direkt u DPF filter, a ne u motor, pa kroz izduv.

ADrei, to jedino ako gledas dizele u autobusima...

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Day Walker » 07 Feb 2013, 18:18

Jedino sto znam je da kada se prekine regeneracija, DPF ispusti tu mesavinu u karter i razredi ulje... Ostalo je nebitno, posto sad znam kako u buduce da radim.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21090
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 07 Feb 2013, 18:32

Ne bre.

Ako se prekine regeneracija škodi filtru, karter nema veze sa tim. Karter trpi podjednako kod svake regeneracije, jer motor naliva naftu koja ne sagori, to je objašnjenje. Zbog toga motori sa DPF imaju definisan broj regeneracija po zameni ulja, tako da mogu ranije da upale obaveštenje za mali servis, jer je ulje već izgubilo svojstva.

Postoje motori koji na drugi način rade DPF regeneraciju, ne ušpricavanjem nafte u izduv, tako da kod njih ne postoji taj problem.

Napominjem još jednom da nafta iz auspuha ne može nazad u karter da uđe, valjda toliko kapirate motore sa unutrašnjim sagorevanjem?

Tapatalk HD

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Corsa 1.3 cdti

Post od dragvorl » 07 Feb 2013, 22:44

ADrei je napisao:kako ja da znam kad auto radi regeneraciju DPFa?
kakve to veze ima sa uljem... valjda za to sluzi ad blue koji se sipa :D

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Nemojte trpati Adblue i aditive za regenaraciju DPF u isti kos, jer su to dve potpuno razlicite stvari. AdBlue se koristi u tretmanu azotnih oksida.

Laki021 je napisao:
ljubitelj je napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.

Odakle ovakav zakljucak?

DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
U sustini ljubitelj je u neku ruku u pravu, mada je dosta uopsteno napisao, ali zato je tu training manual da to objasni. :doubleup:
Prikačeni fajlovi
Untitled1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: DPF i regeneracija

Post od Laki021 » 07 Feb 2013, 23:11

Pa u sustini je u pravu osim sto standardno zestoko preteruje, sto debelo utice na rezultate i tacnost svega napisanog...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dragvorl » 07 Feb 2013, 23:17

Tako nekako, no to nije tema, ne mogu svaki njegov post da iscitavam. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: DPF i regeneracija

Post od somi-car » 08 Feb 2013, 07:08

ADrei je napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja... :D
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
To sam i ja primetio na pasatu cc sa DSG menjacem. Kad ga umereno vozis, obrtaji su na 1200-1300 sto je za mene previse nisko. Imam neki osecaj i po zvuku da se motor gusi. Predpostavljam da je tako izbalansiran zbog potrosnje i ekologije..

Mada cim malo pritisnes papucicu, odlican menjac prica drugu pricu..

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Misha » 14 Sep 2013, 17:50

Slika
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: DPF i regeneracija

Post od Paja » 14 Sep 2013, 18:32

Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Xepoj87 » 14 Sep 2013, 18:50

Jok.
Kod mene ja cak nikada nisam uspeo ni da izvalim da to radi...
A kazu da se moze videti tako sto ti na leru drzi na 1000 i vise obrtaja...
Tada valjda zapocinje regeneraciju,a koliko sam skapirao,moras da imas neke konstantnije obrtaje(otvoren put),da vi se ista kompletirala.
Izbaci ti samo ako je ne znam ni ja koliko puta pokusao regenraciju,pa je prekinut,te ti kaze da je regeneracija neuspela i da odes na otvoreno,da vi se ocistio...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dragvorl » 14 Sep 2013, 19:24

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od nuk » 14 Sep 2013, 20:58

paja je napisao:Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.
Kod Renaulta primetis po znatno povecanoj trenutnoj potrosnji i to se vrsi iskljucivo na otvorenom putu tj. u rezimu konstantne voznje.

Odgovori